Няма съмнение, че "Дизелгейт" удари сериозно продажбите на нафтови модели в Европа. Статистиката обаче показва, че през последните 30 години търсенето на автомобили с такива двигатели неведнъж е отбелязвало огромни спадове, коментира Euro News.
Популярността на дизелите в Европа достига своя пик през 2008 г., когато са продадени 8 211 709 нафтови автомобила срещу 7 233 662 бензинови. От тогава насам обаче интересът към тях намалява с плашещи темпове и през 2014 г. - преди избухването на "Дизелгейт" - продажбите им се сгромолясват до 4 913 025.
През 2015 г. 52% от продадените в Европа коли са работели на бензин, а 37.29% - на нафта. Остатъкът от 10.78% се пада на електромобили и хибриди. В някои страни дизеловите модели остават предпочитани въпреки скандала с манипулираните емисии. В Швеция, например, продажбите им са скочили от 0.9% през 1992 г. до 59% през 2015 г.
На другия полюс обаче е "Меката" на дизела Франция. В началото на 90-те години на миналия век в страната са продадени 45% от всички нафтови автомобили в Европа. През 2015 г. този дял се срива до едва 16% от пазара на нови коли на Стария континент. Също с 16 на сто е спаднало търсенето на дизели във Франция от 2005 г. насетне.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Торпедов
09:50 14.01.2018
2 гощо
Коментиран от #3, #4, #11
10:16 14.01.2018
3 onq s konq
До коментар #2 от "гощо":
Ще ловим светкавиците във въздуха така както снежинките.10:21 14.01.2018
4 Електрика
До коментар #2 от "гощо":
А ток за водородът откъде?Коментиран от #8
10:30 14.01.2018
5 Кринг
Обаче просто не е на мода и не звучи хай-тек!!!
Коментиран от #7, #19
10:33 14.01.2018
6 Дядо курти с джета 1.6чист дизел 84год
Коментиран от #10
10:41 14.01.2018
7 Съгласен
До коментар #5 от "Кринг":
Прав си в метана е истината само инсталацията и ботилките са по скъпи ,но е чисто гориво ,така да се каже еко.Ако направят пвече заводски коли и ги измислят хубаво нещата ще е много по екологично от батериите,голям пробег малко разход.Не карам метанова кола но няма да лъжа че няма по екологично и евтино гориво и според мен там е бъдещещо10:45 14.01.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Инженер
Коментиран от #12
11:50 14.01.2018
10 Кринг
До коментар #6 от "Дядо курти с джета 1.6чист дизел 84год":
Бъркаш нещата.Проблема с дизеловите коли е основно, когато са в града и се карат почти винаги студени.Тогава хвърлят сажди колкото щеш и нищо не помага.Добре загрял дизел, който работи часове с еднакво натоварване и му се добавя уреа(Адблу) е съвсем друго нещо .А и западняците ги бърка основно въздуха в градовете.Там на камионите , самолетите и корабите им е трудничко да се движат!
11:53 14.01.2018
11 НикиД
До коментар #2 от "гощо":
то е много близко да акъла, ама кой да помисли. с електромобилите един вид замърсяване се заменя с друг, който всъщност е по-опасен. да не говорим, че няма ресурс да се произведат толкова батерии, които да заменят сега съществуващите автомобили с ДВГ. ако се тегли чертата и се отчетат всички фактори, излиза, че електрическите автомобили имат по-голям въглероден отпечатък. всичко обаче се свежда до реклама, имидж и алабалистики, които се пробутват. транспортът не е най-големия замърсител.12:23 14.01.2018
12 Електрика
До коментар #9 от "Инженер":
И защо е нужно да минаваме от един монополист на друг? За да плащаме по-скъп ток? Минималната цена на тока от Белене на която проектът излиза на нула, е 18~20 ст/квч. На всяка започната АЕЦ цената ще е по-висока.Цената на която се изкупува тока от фотоволтаици в България е под 20 стотинки, от вятър малко над 10 стотинки. Това са цени от преди две години, днес може да са по-ниски, не съм проверявал. Тези мощности се изграждат от частни инвеститори и от тази година всички големи производители минават на борсата на пазарни цени.
Коментиран от #33
12:43 14.01.2018
13 Карло
“ забранен” го наричат, за да може властелините на по-горните енергиини централи да си гушнат парички и да поробват, а вие да се мислите “ЕКО” и да сте овчица роби цял живот:) дано си отворим очите в близкото бъдеще , че сме 100 години заспали :)
Коментиран от #14
12:54 14.01.2018
14 Електрика
До коментар #13 от "Карло":
Да не е онова растение, с което мигновено пътуваш в паралелни реалности с много малък разход, като си дръпнеш от него?13:00 14.01.2018
15 Карло
13:10 14.01.2018
16 Батери лол
Коментиран от #17
13:38 14.01.2018
17 ЕмисИИ
До коментар #16 от "Батери лол":
ЕмисИИ! Неграмотник!Коментиран от #18
14:15 14.01.2018
18 До ЕМИСИИ
До коментар #17 от "ЕмисИИ":
Знаеш ли не е въпроса да даваш упреци по този начин всеки прави грешки включително и ти и съм сигорен ,че за някоя дума проверяваш и питаш гугъл айде сега дишай това което излиза от ауспуха ми докато съм върху моноблока.Коментиран от #47
14:29 14.01.2018
19 Йдсййндсж
До коментар #5 от "Кринг":
Стига с тези бомби ! Евтин е сега като само ти караш на метан. Ако масово се премине на този вид гориво пак ще е скъпо.14:42 14.01.2018
20 ИВАН
Коментиран от #38
15:27 14.01.2018
21 Антиелектрика
Това са думи на вицепрезидентът на LG Чо Сунг-джин.
А тук електрофанатиците ни обясняват, че има безплатен обяд и как електромобилите са светлото бъдеще.
Фашизмът и комунизмът умряха, но демагозите не!!!
16:31 14.01.2018
22 гост
Коментиран от #23, #25
16:33 14.01.2018
23 Антиелектрика
До коментар #22 от "гост":
Аха, викаш ти си много иновативен с по-старата технология?Нещо май нервичките не ти издържат - забрани, чутури, неграмотници, санкции.
Да не се мислиш за новия Хитлер?
Моля те, кажи ми върви ли ти Дачийката из Добрич :))))))))))))))))
Коментиран от #24
16:37 14.01.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Мяу
До коментар #22 от "гост":
Маймуно колко % от световната енергетика включва думата "горене" и колко от енергетиката на САЩ включва думата "горене" знаеш ли?Коментиран от #27
17:14 14.01.2018
26 Иван Господинов
17:17 14.01.2018
27 гост
До коментар #25 от "Мяу":
Поредният регион по света, който се сблъска с свръх-производството на електроенергия поради голямото количество слънчеви електроцентрали (СлЕЦ) и безоблачното лятно време е Калифорния.В този щат има толкова много инсталирани генериращи мощности и толкова малко мощности за натрупване на електроенергия, че се налага да бъдат спирани електроцентралите или да се отдава произведената електроенергия в съседните щати на отрицателна цена – тоест да се доплаща за използването и. Единствено за да се избегне претоварване мрежата на щата.
Например – Съседната Аризона е получавала през първото тримесечие на 2017 година с доплащане от Калифорния – 8 дни през януари; 9 през февруари и 14 дни през март.
Подаръкът за съседите би бил и по-голям, ако властите в Калифорния не се бяха разпоредили за временно спиране на редица слънчеви генерации или те да работят на намалена мощност.
http://atominfo.bg/?p=57437
Кой е маймуната дето освен "горене" друго не познава оставям на другите !
17:43 14.01.2018
28 Орнела мути
Коментиран от #29
17:49 14.01.2018
29 гост
До коментар #28 от "Орнела мути":
Каква екология си "платил" с умрелите си 26-270 лева , ти да не живееш в 80-та година още ??? Тия пари отиват директно за фирмите , дето ще дойдат да ти откарат трошката на моргата за скрап , да не мислиш , че иначе някой ще ти даде пари за нея , ако не знаеш навън хората от години СИ ПЛАЩАТ за да имат право да изхвърлят отпадъка , дето му викаш кола !! Ако трябва да си платиш само миенето на твоя "въздух" дето го пушлявиш , колко годишни заплати ще ти трябват имаш ли идея поне ?? Една машиносмяна на "миячка" е 400-500 лева , за 8 часа , това поне чувал ли си го и колко мислиш ще ти е данъка за жилището ако се мие всеки ден или после пак ще сме изненадани и то що , щото трябва всеки ден да търкаляме пушилника и да мрънкаме ?? Знеш ли какви са данъците в тия градове дето ги давате за пример , че на всеки десетина години си плащаш апартамента още веднъж ???18:08 14.01.2018
30 ончо
18:21 14.01.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 гост
До коментар #31 от "Антиелектрика":
Пиши си , не ми пречиш , може да кажеш ,че и на Луната съм ходил или там който си решил , че съм ! Само не разбрах какво бил направил законно избрания Тръмп ??? Да не би да е забранил електромобилите или субсидиите и данъчните облекчения за тях ??? Или същите такива за вятърна и слънчева енергия ?? Или е спрял инсталирането с рекордни темпове на нови вятърни и слънчеви мощности и продължаващото затваряне на въглищни и дори газови централи , неиздържали конкуренцията на ВЕИтата ??? Или спря автопроизводителите в Америка един през друг да обявяват нови ЕЛЕКТО коли и камиони ??? Като забрани нещо такова , извести ме ако обичаш , щото забраните за продажба на коли и камиони неизпълняващи американските норми си стоят и постоянно се увеличават !!!! А на всичкото отгоре отделните щати могат и налагат и местни , на които той не може да влияе !!!19:09 14.01.2018
33 Истина а не фанатизъм
До коментар #12 от "Електрика":
Цени в момента:Фотоволтаични с мощност до 5 kWp: 271,67 лв./MWh;
Фотоволтаични с мощност над 5 kWp до 30 kWp: 231,20 лв./MWh
вятърни - 148.71 лв./МВтч за парковете, работещи до 2250 часа годишно;
132.71 лв./МВтЧ за тези, работещи по-дълго
АЕЦ Козлодуй ЕАД: цена за енергия - 54,92 лв./MWh
Цените са без ДДС изкупна цена от НЕК.
Всеки да прецени КОЙ товари НЕК и кой не.
Коментиран от #35
21:01 14.01.2018
34 Ford F-150
21:24 14.01.2018
35 гост
До коментар #33 от "Истина а не фанатизъм":
Верно ли , бе , ти да видиш !!!! Преди колко време беше изплатен Козлодуй , товарищ да ни припомните ???? И кой ще му плаща извеждането от експлоатация ????? И колко хиляди години в цялата околия няма да може да се прави нищо освен фураж със съмнителни качества ??? А колко е прогнозната цена на новата "евтина" перла -Белене ??? И внимавай какво ще изръсиш !!!"Така че равновесната цена на тока от АЕЦ "Белене" (LCOE) ще бъде от 74 до 90 евро на мегаватчас. За сравнение, в момента цената на тока, у нас е малко над 38 евро на мегаватчас. " !!!!!
http://dnes.dir.bg/news/ban-sluchajat-belene-26751111
А каква ще е цената на вятърните и фотоволтаиците когато излязат след 4-5 години на свободен пазар ???
21:42 14.01.2018
36 Истина а не фанатизъм
Давам факти от настоящето ако не са верни поправи ме.
Козлодуй си има фонд за изваждане от експлоатация и в него има доста милиони!!!!!!!
За Белене руснаците казаха колко щеше да струва, сега вече едва ли някой ще се занимава с ТАРИКАТИ като нас.
22:18 14.01.2018
37 Петър
22:53 14.01.2018
38 Дедо
До коментар #20 от "ИВАН":
Топлинната ефективност на съвременните дизели е до 40%.На бензиновите с директно впръскване почти същата, а във Формула 1 двигателят на Мерцедес е абсолютният рекордьор до момента - 50%...Коментиран от #40, #43
23:16 14.01.2018
39 Мирослав Чернев
23:35 14.01.2018
40 гост
До коментар #38 от "Дедо":
Дедоооо , дедо , ти "Формула 1" ли караш , бе дедо или искаш да кажеш , че някой ще я кара по улиците , с тоя неземен ресурс и разход , да не говорим за другото ??? Толкова и е голема "топлинната ефективност" , че барабар с електромотора гори 100 на 100 , за кола 600 кила , а без елмотора сигурно 200 на 100 и то не от тоя на Лукойл , нали се сещаш !!! Кого си мислиш , че заблуждаваш с тия глупости , аверчетата от бирената компания или комшийката ?? Айде ако обичаш , не ни занимавай и тия 40% на дизел и тях сигурно в брошурките на ВАГ ги прочете , те са най-надеждните , никогиш нема да те излъжат , гаранция !!!23:42 14.01.2018
41 Мирослав Чернев
00:15 15.01.2018
42 Путкин
06:04 15.01.2018
43 КПД
До коментар #38 от "Дедо":
Всъщност модерните дизели са около 45%!!!Има дизели и около 55%.
Зимат освен тези проценти част от енергията използваш и за отопление.
Всъщност КПДто е хубво нещо но не винаги дава реална представа ако го гледш само като отделен от коефициент.
Пример слънчеви панели!!!!
Коментиран от #48
08:07 15.01.2018
44 Алекс
10:06 15.01.2018
45 гост
10:10 15.01.2018
46 GTE
Отделно и производството на целия електрически автопарк ще бъде нещо не екологично.
10:14 15.01.2018
47 Голям прос
До коментар #18 от "До ЕМИСИИ":
СигОрен! Извинявай, не можах да се отрая! И водорода е ефективен, имаше американска разработка да се съхранява в резервоар с графит. Пробег 3000 мили. Това е цифрата12:00 15.01.2018
48 гост
До коментар #43 от "КПД":
Край !!!!! Имаме световно откритие !!!! Веднага да отиваш в МЕИто и да кажеш на всичките професори по термодинамика да си скъсат дипломите , чу ли ???!!!! Ама се подготви за всеки случай да те нахукат едно хубаво , че ако не са на кеф може и бой да отнесеш , ама карай , нали важното е компанията да вярва във "светлото бъдеще " !!Коментиран от #49
12:10 15.01.2018
49 КПД
До коментар #48 от "гост":
Ти си поредният палячо излязъл от нафталина.Двуликият Янус гост/Електрика който не казва нищ конкретно само обижда като се мисли по тоя начин че изглежда умен.
Е не си, така че давай по същество.
Коментиран от #50
12:41 15.01.2018
50 гост
До коментар #49 от "КПД":
Колко по конкретно от това искаш бе , господин Анти-кпд !!!! Всеки поне отварял учебник по термодинамика ще ти се смее от първата до последната буква !!!! Айде дай да видим кой "велик" учен те излъга , че дизела имал 45 , да не говорим 55 % кпд ??? И ако ще ми почваш с рекламни материали на някоя велика фирма , по-добре си го спести !!!!Коментиран от #51, #53
18:49 15.01.2018
51 Антиелектрика
До коментар #50 от "гост":
До кога ще ме занимавате вие двамата с Електрика в спорове ви с други???Като нямате акъл да осъзнаете, че не само аз ви се смея на тъпотиите, то ходете на лекар!
Само не ме занимавайте повече!
19:04 15.01.2018
52 Нов!
21:44 15.01.2018
53 КПД
До коментар #50 от "гост":
https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiencyhttp://collaboratory.ucr.edu/files/Diesel_Vehicle_Fuel_Consumption.pdf
Какво ще видиш вътре:
2 Линк: Директно от ЕПА, твоят близнак Електрика ще ти обясни какво е това се вижда Efficiency(Електрика и това ще ти преведе) до 49% за дизели.
1 Линк От уикипедиа само кратък отказ:
Modern turbo-diesel engines use electronically controlled common-rail fuel injection to increase efficiency. With the help of geometrically variable turbo-charging system this also increases the engines' torque at low engine speeds (1200-1800 RPM). Low speed diesel engine like the MAN S80ME-C7 have achieved an overall energy conversion efficiency of 54.4%, which is the highest conversion of fuel into power by any single-cycle internal or external combustion engine.[3][4][5] Engines in large diesel trucks, buses, and newer diesel cars can achieve peak efficiencies around 45%.
Хайде сега си ти наред най-разумното би било да дадеш линк който да опревергае тази информация!!!
Но понеже те познавам разкажи някой виц на който да се посмеем малко, като например се сешам за един къс:
Аз не съм Електрика :))))
21:52 15.01.2018
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Антиелектрика
До коментар #54 от "Даскала":
А ти за добро здраве що не отидеш да живееш в някой трафопост, а?Или ако искаш отпий една глътка от "еликсира" на батериите!
Чакай, че вече не мога да ти преброя никовете!
13:57 16.01.2018
56 дизел до живот
19:04 16.01.2018