Ръст с над 10 процента при бензиновите и спад с близо 8 процента при дизелите е равносметката при продажбата на нови автомобили в Европа за изминалата година.
Равносметката показва, че през 2017 година 43.7 процента от продадените коли са дизелови. Близо 5 процента се падат на колите с алтернативно задвижване, а останалите са бензинови.
Данните са на компанията JATO Dynamics. Пак според тях, европейските пазари бележат ръст с малко над 3 процента - резултат, който е най-добър за последните 10 години.
Аналитиците отдават този ръст основно на повишеното търсене на автомобили от SUV сегмента - продажбите на който са скочили с почти 20 процента през последната година.
Още нещо странно е, че най-голям ръст бележат пазарите в Източна и Южна Европа. През изминалата година в Европа са продадени 15.57 млн. нови автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #36
15:17 01.02.2018
2 Язе
До коментар #1 от "гост":
Тук си в грешка.Всички нови турбо бензин са почти еднакви като турбо дизелите.Имат абсолютно всичко което го има и при дизела плюс едни свещи.Та това с обслужването вече е дърво и при бензиновите,даже по-голямо.Коментиран от #3, #4
16:39 01.02.2018
3 123
До коментар #2 от "Язе":
Ти си в грешка - ДПФ нямат бензиновите.Коментиран от #9, #13
17:30 01.02.2018
4 няма грешка
До коментар #2 от "Язе":
Защо ли цената на нов дизел е с някоя хилка отгоре спрямо нов бензин - от един производител и в един и същи клас?Съдбата на бензина след като остарее - или остава на същото гориво или както по-често се газифицира, но системи за очистване на твърди канцерогенни частици и азотен оксид няма и като нов и като стар. При изправен двигател димни газове липсват.
Съдбата на дизела - колкото повече остарява, толкова повече му се махат "очистващите" компоненти, защото в един момент стават по-скъпи от колата. Дори и при изправен двигател резултатите са на улицата - осезаеми с всички сетива...
А у нас масово се карат точно такива подвижни димящи "леярни"....
Коментиран от #11, #37
18:10 01.02.2018
5 qqqqqq
Коментиран от #38
19:31 01.02.2018
6 ВАГ
Дизеловия мотор има поне 3 пъти повече ресурс от бензина.
У нас 99 от 100 коли които горят масло и пушат сиво са бензинови.
Повече се задушавам когато карам зад бензинова кола която гори масло отколкото зад стар дизел който хвърля сажди.Както викате на дизелите : печки ,аз викам на бензините :масларници.
И един въпрос към всички които плюят по дизелите : кое е по отровно нафтата или бензина?
Коментиран от #21
22:10 01.02.2018
7 ВАГ
Коментиран от #8, #12
22:12 01.02.2018
8 filo
До коментар #7 от "ВАГ":
Има ли някой, който да повярва на такива глупости? Аз лично не вярвам.Коментиран от #10
00:31 02.02.2018
9 Язе
До коментар #3 от "123":
Не бързай-Ако не се лъжа,Мерцедес слагат филтри за твърди частици вече и на бензиновите.Не му помня името.И като започнем;демферен маховик,турбо,дюзи,помпи.Има ги и при двата вида ДВГ.
При изправни двигатели и дизел и бензин не
01:02 02.02.2018
10 Баиче коле
До коментар #8 от "filo":
Защо да не повярва въпреки,че карам бмв на бензин съм съгласен с колегата ваг.Дизеловия мотор определено има доста по голям ресурс от бензина, а и досега беше по предпочитан.Невиждам с какво е в пъти по отровен от бензина.01:14 02.02.2018
11 Язе
До коментар #4 от "няма грешка":
При изправни двигатели и дизел и бензин не пушат.Колко от бензиновите коли имат все още катализатори?От по старите най вероятно не повече от 10-15%Това не е ли очистваща система."Дори и при изправен двигател резултатите са на улицата - осезаеми с всички сетива."-защо си мислиш,че проблема е само в колите?Отопление на дърва или въглища по-малко ли замърсява въздуха?Пътувал съм доста командировки в страната и мога да ти кажа планински градчета,към 17-18:00часа когато хората се приберат от работа става страшно.Всеки пали печка и хем си в планината хем не се диша.Много по лошо е от Сф примерно.Направо се задушаваш.Пак ли е от дизелите?В големия град е напълно нормално да има замърсяване а и тук в Сф има много хора които се отопляват на дърва.
Коментиран от #14, #17
01:20 02.02.2018
12 Язе
До коментар #7 от "ВАГ":
Тук не си прав.Имам и бензин и дизел и масло от смяна до смяна не доливам.Не зависи от цената.Коментиран от #39
01:25 02.02.2018
13 Язе
До коментар #3 от "123":
https://m.fakti.bg/avto/283245-bmw-spira-proizvodstvoto-na-m3Имат или нямат филтри за твърди частици бензиновите?
01:28 02.02.2018
14 ДВГ
До коментар #11 от "Язе":
Потребителите си искат две неща перформънс и иконимия. За да се постигне икономията се увеличава компресията, като се стигна дори от Мазда да направят двигател на бензин който при ниските обороти да работи без свещи тоест като дизел.Сега си представи какво излиза от изпускателният колектор на този двигател???
Добре че е Европа да въведе някакви норми за да могат производителите да помислят и да усъвършенстват това което е между изп. колектор и ауспуха а защо не и някаква "НОВА КРЪВ", защото ако питаш хората най-вече искат 0-100км/ч в сек.
08:59 02.02.2018
15 smeh
Така, че всичко е една ОГРОМНА лъжа от която потърпевши ще са крайните потребители. Ако все още се питате защо, да ви го смеля - получавате по-лакома кола, при която газифицирането е безсмислено...отделно подръжката е като на дизел и за капак CO2 емисиите са по високи, а Nox-а почти същия.
Коментиран от #16
09:23 02.02.2018
16 Гост
До коментар #15 от "smeh":
Добре, че си ти умния, да кажеш на хората какво да карат.За това в САЩ и Япония никой не кара дизел, защото са тъпи нали?
По-хубаво от турбо бензин няма измислено!!!
Коментиран от #23
14:27 02.02.2018
17 няма грешка
До коментар #11 от "Язе":
Да, битовото отопление на въглища и дърва също е проблем, но то е друга тема. Те са сезонен проблем, а лятото когато в столицата и големите градове едвам се диша пак ли е от въглищата? Да, старите бензини също нямат катализатори, но както всички знаем повечето от тях минават на газ, а тя е по-малко замърсяваща от което и да е друго гориво и ако двг-то няма проблем (масло в горивния процес) няма димни газове и канцерогенни сажди. Самия факт, че в домовете на хората същата газ се изгаря (котлон, печка) и никой не е умрял от димни газове също е показателен.Коментиран от #18, #19
18:22 02.02.2018
18 Има грешка
До коментар #17 от "няма грешка":
Ти правиш ли разликамежду метан и пропан-бутан?19:06 02.02.2018
19 Язе
До коментар #17 от "няма грешка":
Лятото е пълно с прахоляк от улиците защото почти не се мие.Прах вдигат обаче всички мпс-та без значение от вида на задвижване.20:07 02.02.2018
20 ВАГ
Чакам с нетърпение да видя какви двигатели ще сложат на камионите ...все си мисля,че няма да са нито бензинови ,нито акумолатори.
п.п. И как един път никой не каза ,че в България няма истинска нафта ,а само разни серни манджи от Лукойл.
Стар дизел(нормален,не издухан) с английска нафта не пуши , чисто нов дизел с лукойлска руска помия -пуши.
извода е: в България Лукойл замърсява повече от всички коли взети заедно
Коментиран от #22
23:10 02.02.2018
21 Влах един
До коментар #6 от "ВАГ":
Много си далече от истината. Като те гледам че караш пасат тди на 15 години- въобще не се обаждай и го дай на вторични твоя кинеф23:33 02.02.2018
22 Гост
До коментар #20 от "ВАГ":
Да ти имам сравненията. Ами карай си трактора и си мисли, че караш лек автомобил!А самолетите на нафта ли са, гений безподобен?
F1 на нафта ли е?
Аман от комплексарски простотии!
10:08 03.02.2018
23 smeh
До коментар #16 от "Гост":
Айде да не ми преиначаваш думите и да се опитваш да обиждаш а? Прочети отново и ми изкарай цитат къде съм казал, че са тъпи.Дали ще е турбо бензин или дизел вече за екологията е едно и също. Така, че отпада и лицемерния аргумент купих си бензин да щадя природата.
Факт е, че дизела е по-ефективен => при еднакви условия винаги има по-нисък разход и предлага добра динамика, което устройва 90% от шофьорите. И понеже те виждам, че си зомбиран и се опитваш да се изказваш като крайна инстанция се замисли...ако не бяха обърнали тенденцията чрез скандали, постоянно промиване и т.н, дали дизеловия автопарк нямаше да стигне около тези 90%?
Въпроса е риторичен.
Коментиран от #24, #25
10:41 03.02.2018
24 Гост
До коментар #23 от "smeh":
Ами сам показваш, че пишеш пълни глупости. Дизела предлагал по-добра динамика - бухахахахахахахаАре бегай някъде да си играеш!
Нямам какво повече да добавя след тази грандиозна простотия!!!
Иначе аз съм бил зомбиран - бухахахахахахаха
Коментиран от #26
10:44 03.02.2018
25 Гост
До коментар #23 от "smeh":
Сега видях, че си написал и друга простотия - дизела не замърсявал повече от бензина - хахахахахахахахахСамо да те светна, че бензинът гори много бързо и много по-ефективно, защото въглеводорната му молекула е 3 пъти по-къса от тази на нафтата! За това се слагат азотни съединения в дизела, за да гори с по-малко сажди. От там пък идват и азотните окиси, които при бензиновите автомобили почти липсват.
Ама нали ти имаш някакъв умрял дизел и сега ще извадиш от 10 кладенеца вода да ни обясняваш колко били хубави нафтовите печки - ами не са!
Пък това, че само в Европа дизелите бяха достигнали почти 90% от продажбите, се дължеше на субсидирането им от държавите тогава, не на някакви предимства!!!
10:59 03.02.2018
26 smeh
До коментар #24 от "Гост":
Публикувано във факти.бг: "по-нисък разход и предлага добра динамика, което устройва 90% от шофьорите".Научи се да четеш, че от бензинови изпарения ти се е размътил мозъка. Никъде не съм КАЗАЛ "ПО-ДОБРА", за разлика от ТЕБ АЗ НЕ СТЕПЕНУВАМ, защото както има наточени бензини, има и наточени дизели.
Отделно си толкова непросветен, че дори не си си направил труда да чекнеш в ГООГЛЕ, затова ще ти ги изкарам наготово.
Ето резултат от твойте любими екотестове:
VW Passat Estate 2.0 TSI GT 220PS DSG NOx:44 mg/km 149
g/km
VW Passat Estate 2.0 BiTDI GT SCR 240PS 4MOTION DSG NOx:52 mg/km CO2 152 g/km
КАТО ДИЗЕЛА ДОРИ Е 4X4 и е с 20кс по мощен. Така, че ходи да четеш преди да спориш...невежа.
Коментиран от #27
11:25 03.02.2018
27 Гост
До коментар #26 от "smeh":
Защо продължаваш да държиш да се излагаш?Ти не правиш елементарна разлика между азотен окис и азотен двуокис!
А и това, което си цитирал за азотния окис, не виждаш ли, че при бензините е с 25% по-малко?
"През 2012 г. излезе първото голямо проучване за ужасяващите последствия върху здравето от дизела. Азотните оксиди и диоксиди (NO и NO2), както и праховите частици, отделяни от дизеловите двигатели, бяха определени като тихи убийци.
Прочети още : https://www.actualno.com/cars/smyrtta-na-dizela-gorivoto-chudo-koeto-se-prevyrna-v-otrova-news_605707.html
© Actualno.com
Ей заради такива като теб трябва да се налагат забрани. Ти му вадиш факти и изследвания, то пак си знае неговата!
Стъпва ти държавата на врата и толкова - така се прави в белите държави!!!
12:00 03.02.2018
28 Еко
17:26 03.02.2018
29 Язе
А на какво са?Керосина какво е според теб?
Коментиран от #30
19:30 03.02.2018
30 Гост
До коментар #29 от "Язе":
Ново 20.Що не четете, ами се излагате?
Керосинът е толкова нафта, колкото бензинът е нафта!!!
Керосинът е нефтен продукт и е въглеводород, само че нито е нафта, нито дизел!!!
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B5%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BD
Коментиран от #31
20:20 03.02.2018
31 Язе
До коментар #30 от "Гост":
Формули,мормули.Керосин може да се нарече също и нафта без примеси.Лошото е,че не може да се кара само с него но като добавка става.Коментиран от #32
21:19 03.02.2018
32 Гост
До коментар #31 от "Язе":
Глупости. Керосина си е керосин и не е нафта, нито бензин.Те хората са го написали, няма какво повече да се разсъждава!
Коментиран от #33, #34
21:33 03.02.2018
33 EURO 6
До коментар #32 от "Гост":
Керосинът е по средата между бензина и нафтата.Изпадаш в много смешна ситуация като кртикуваш дизелът понеже същото могат да кажат хората на пропан-бутан за бензинът, метанът за пропан-бутан, водородът за метана и т.н.
Дизелът е ненадминат за нискооборотни машини, има по голяма компресия и икономичност от бензинът.
Да като цяло замърсява повече но там вече си зависи от пречиствателната система има си стандарти които ако се спазват всичко би било О.К. В България ако нещо не ти е наред в спирачната система не можеш да си вземеш прегледа обаче ако не е наред изпускателната система на никой не му пука.
23:17 03.02.2018
34 Язе
До коментар #32 от "Гост":
Глупости са за теб.Едно време като имаше керосин на корем тия с дизелите какво мислиш,че правеха след като го купуваха?Караха с него,50/50 а какво е написал някой ама хич не ме интересува.Като зареждаш на бензиностанцията питаш ли ги какъв е състава на горивото?Някоя формула да ти кажат.Коментиран от #35
12:19 04.02.2018
35 Гост
До коментар #34 от "Язе":
Продължаваш да пишеш глупости.Сипи си чист керосин в нафтовата си трошка и виж какъв е резултатът.
Явно по друг начин няма да проумееш, че керосин и дизел са различни неща!!!
13:50 04.02.2018
36 НЕРАЗБРАЛ
До коментар #1 от "гост":
ми като ги карат малко тебе кво те брига?13:18 26.02.2018
37 аз пък
До коментар #4 от "няма грешка":
аз пък не съм от тези! Моя дизел е изряден, всичко си му е налице, върви та пушек не се вдига!13:20 26.02.2018
38 rrrrrrrr
До коментар #5 от "qqqqqq":
да, за да се взривяват пестеливците и изведнъж да им се решават всички роблеми13:22 26.02.2018
39 шофер
До коментар #12 от "Язе":
малко газ им даваш, значи! а при малко газ, изгарянето е по-лошо и замърсяваш повече! Засрами се, дай газ ! Хем по-бързо ще стигнеш, хем по-екологично. Нормално е при експлоатацията на ДВГ малко от маслото да попада в горивната камера и да изгаря...13:28 26.02.2018