28 Април, 2018 10:31 42 401 35

Горивото на бъдещето според германците

  • електромобил-
  • дизел-
  • проучване-
  • изследване

Драматичен срив в интереса към дизела и все по-голям ентусиазъм от хибридите установява проучване върху нагласите сред немските автомобилисти, проведено от маркетинговата агенция Nordlight Research. Най-големият пазар на коли в Европа се променя из основи, а бъдещето на нафтата изглежда все по-мрачно.

В изследването са участвали 1 000 души, 38% от които планират следващият им автомобил да е бензинов, 15% - хибриден, а 8% - изцяло електрически. Верни на дизела остават едва 5% от германците. По-малко от тях са само фантазьорите, чиято следваща кола ще работи на водород. Цели 33% от запитаните обаче не могат изобщо да отговорят на въпроса, защото смятат, че през следващите 3 години всичко може да се промени кардинално.

Интерес будят и представите на германците за бъдещето на личния транспорт. Две трети от тях виждат най-добри перспективи пред хибридните (24%) и водородните (18%) технологии и само 11% вярват, че в бензиновите и дизеловите има още неизползван потенциал. Неориентираните са внушителните 22% и по тази тема.

Големият губещ сред германските автомобилисти е дизелът. Една един от всеки 5 собственици на нафтова кола (19%) смята да остане верен на този тип гориво. Неизвестността и разочарованието след скандалите с манипулираните данни за вредните емисии и възможните ограничения, свързани с експлоатацията на дизелови автомобили, явно вземат своето.

Хибридите изпреварват чувствително електромобилите в предпочитанията на немците. Огромна част от тях признават колко удобни в града са колите на ток (80%) и в качеството на втори автомобил в семейството (54%), но слабият ресурс на батериите и неразвитата инфраструктура предизвикват недоверие.

Около 40% от потенциалните купувачи на електромобили и хибриди са готови да плащат повече, отколкото за съпоставил модел с бензинов или дизелов двигател. Останалите 60% обаче не са съгласни. Повечето германци (82%) смятат, че към момента електромобилите са прекалено скъпи. 45% обмислят покупката на такъв, но само ако е употребяван и цената му е много по-ниска.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антон

    96 18 Отговор
    Напоследък забелязвам тенденцията постоянно да се плюе по дизела. Особено медиите.
    Същото време германските премиум марки тук визирам последните им модели от 2017 и 2018 си се предлагат с дизелови модели.
    Чакайте да свурши времето на дизела и бензина.
    Докато не измислят ел.батерии да се зареждат до край за по-малко от 5 мин. и с реален пробег 500-600 км. ще си се продават и дизели и бензин.

    Коментиран от #3

  • 2 no name no face no number

    75 18 Отговор
    Вчера писахте, че Бош измислили вариант за по екологични дизели, преди месец- два писахте, че Ауди разработват чист синтетичен дизел. Така, че аз вярвам в химията и съм оптимист, вярвам, че дизела ще оцелее.
  • 3 ТОРО

    57 10 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Абсолютно обективно казано! Има си кампания против дизела,и то не случайно имайки предивид "Дизелгейт", и демонизирането му покрай установените високи нива на ФПЧ,които не са причинени само от дизелово гориво,но това е друга тема. Аз лично вярвам,че има още потенциал за оптимизирането на ДВГ независимо бензин или дизел : )
  • 4 vasik atanasova

    29 32 Отговор
    САМО ГОЛЕМИ БЕНЗИНОВИ МОТОРИ
  • 5 незнайко

    26 2 Отговор
    В друга статия от днес, се гоори за бум в емисиите на дизела на германците с 40 мг/км. Става въпрос за Голф нова разработка !!! На коя новина да се радваме ??? Май и те не знаят какво искат и чакат световнити тенденции !!!
  • 6 Лост

    38 7 Отговор
    Дизела го спират от 30 години, ама...
  • 7 Лост

    41 9 Отговор
    Дизела го спират от 30 години, ама...едно е да ти гори 5/100 дизел, друго е 10/100 бензин.

    Коментиран от #9

  • 8 ВАГ

    26 16 Отговор
    Защо , хора които си мислят ,че колата им може да върви на водород ги наричат фантазьори и луди?!!! ...защото не са от стадото ли?!!

    Стадоооо ,само на бензин ще карате ,беее ,беее ...само той не замърсява беее ...така казва овчаря.
  • 9 Антиелектрика

    28 33 Отговор

    До коментар #7 от "Лост":

    Тя тази, която ще ти гори 5/100 дизел, че е някоя 100 к.с.
    Хората не са прости, щом не искат вече дизели - целия свят предпочита бензинови коли.

    Коментиран от #18

  • 10 Уес

    24 12 Отговор
    Бензин или Газ,ако се кара повече
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Всъщност

    12 4 Отговор
    подобни статии ни подготвят да осъзнаем следното, на двата най-големи пазара в света дизела не е приоритет. В Китай и САЩ електромобилите са приоритет. Електромобили ще има и в Европа. Под марките на германските премиум производители, само че произведени в Китай. Такива вече обявиха BMW и VW.
  • 13 Бай Тошо

    14 15 Отговор
    Зависи кой автомобил колко често посещава сервизите, имам познат който за 20000 км е дал над 10000 бона по ремонти по дизеловия си джип ,с горивото излиза че по 70 лв на 100 км му се връзват сметките
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 onq s konq

    25 1 Отговор
    Истината е че всеки кара това,за което има пари.
  • 17 antimediator

    6 21 Отговор
    РУСКИТЕ ПОДЛОГИ НЯКОЙ ДА ГИ Е КАНИЛ ТУК ДА СИ ДАВАТ МНЕНИЕТО ?!
    Става дума за немски соли , а не за руски бангии.
    Но , нали сме на принципа льолик-тролик няма как да не дадем мнение.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ТМВ

    23 1 Отговор
    И хибридните коли също не са икономични,голяма заблуда и освен това са с по голямо собствено тегло! И далеч по сложни за подръжка..!!
  • 20 Антиелектрика

    8 8 Отговор

    До коментар #18 от "Батка":

    За мен е чест да бъда наречен тъп, от подобен неграмотник като теб!
    А ти трябва да си вдлъбнат щом мислиш, че дизел с 230 к.с. ще гори 5/100 градско. Но всъщност може и да си прав, защото отдалеч си личи, че живееш на село и там явно ти гори 5/100 като ходиш с колата до махалата. Но иначе аз съм бил тъп - не е истина каква гротеска си!
  • 21 Тото

    5 4 Отговор
    150 кс golf tdi4.8 на 100

    Коментиран от #31

  • 22 Гост

    3 7 Отговор
    Северно Корейците заедно с Руснаците са на път да създадат абсолютно екологичен автомобил и да взривят света с новата технология, вместо да бягат напразно около автомобила 15-20 човека същевременно ще го и тикат.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Disela

    13 3 Отговор
    И дизела и бензина са еднакво вредни,да не говорим за компоненти те по автомобила като накладки и катализатори където има азбест който причинява рак.Като цяло си е една морално остаряла технология.Единственото в антигравитацията е бъдещето ,която е добре разработена ама не я пускат защото икономиките големите ще се разпаднат.
  • 26 Вал

    8 1 Отговор
    Ако не преден план е екологията, Българите сме шампиони. Караме коли стари четири поколения, консумацията, на които е сравнима с тази на новите модели при малко по-малка мощност. Но на употребен един автомобил закупен на старо от нас Германецът си закупува 3 нови. Парите които харчи за това стигат за пенсии в малък Български град. Екологичното въздействие при добиване на суровините за тези 3 нови автомобила е ужасяващо. Затова Германецът трябва да плаща на България и на другите развиващи се страни задето унищожава ресурсите на Земята.

    Коментиран от #30

  • 27 Diesel

    5 1 Отговор
    über alles!

    Добре се, аз съм фен на дизела (трета кола вече), но обиждам нефеновете на нафтата. Как успяхте да вкарате злоба и в тази тема?
  • 28 Diesel über alles

    0 0 Отговор
    Горното да се чете "не обиждам нефеновете..."
  • 29 Електрика

    2 5 Отговор
    Ей това ми хареса най-много от статията:

    "По-малко от тях са само фантазьорите, чиято следваща кола ще работи на водород. "

    Само хора, които нямат грам понятие от физика и икономика може да си мечтаят такива безсмислици! Водородът не е нито по-ефективен, нито по икономически изгоден от директното зареждане на батериите с електричество, въпреки днешната висока цена на батериите, а цената на батериите пада и ще продължава да пада, за разлика от цената на горивните клетки.
  • 30 Ама

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Вал":

    Ти сериозно ли мислиш това което пишеш. Потресе ме...

    Коментиран от #33

  • 31 дудук

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Тото":

    Може би, ама извънградско. Смесеното е около 6.
  • 32 Хохи

    1 1 Отговор
    Бъдещите автомобили са в технологиите на МЕХРАН КЕШЕ

    ТЕ ТОВА Е ТО.
  • 33 Вал

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Ама":

    Смешни сам ако можеш.
  • 34 Гост

    0 0 Отговор
    Дизела може да е хубав, когато не ти крадат катализатора, но понеже никой не ги търси тези "джаджи" а полицията само констатира нарушенията то максимум имаш месец след покупката в която си с Евро стандарт, после си с нарязана тръба.
  • 35 дизел

    1 0 Отговор
    дизел има там.. тук е нафта