29 Май, 2018 10:41, обновена 1 Юли, 2022 13:04 39 486 56

Тествахме новия Volkswagen Touareg

  • volkswagen-
  • touareg-
  • тест
Тествахме новия Volkswagen Touareg - 1

Залцбург, Австрия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Volkswagen проведе първите динамични тестове на новия Touareg. За целта германците бяха избрали живописна част от австрийските Алпи, където беше и наш екип. Първоначалните ни впечатления от новия Touareg са основно положителни, но като всеки друг автомобил и този си има своите недостатъци. Най-общо казано Touareg сменя сферата си на действие - вече без никакъв тежък офроуд, но за сметка на това пътешествията по асфалт са максимално комфортни. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Тествахме новия Volkswagen Touareg

Предната част е доста по-различна, а в профил автомобилът е запазил познатия си силует. Новият Touareg е много близък до концепцията T-Prime GTE, която беше показана в Пекин през 2016-а, като главната разлика е в габаритите. Прототипът беше дълъг почти пет метра, а серийната версия е с 20 см по-къса. Новият Touareg е с размери 4878 х 1984 х 1 702, съответно дължина, широчина и височина. Това гоправи със 77 мм по-дълъг, с 44 мм по-широк от предшественика си и със 7 мм по-нисък. Като цяло екстериорната визия е по-стилна и същевременно по-спортна, но моделът е запазил своята идентичност.

Тествахме новия Volkswagen Touareg

Интериор
Тук промените са значително по-радикални и те се забелязват още от пръв поглед. Отворите ли вратата, няма как погледът ви да не попадне на огромния 15-инчов дисплей на централната конзола. Пред погледа на водача се намира втори по-тесен, но по-дълъг екран с диагонал 12 инча. Двата дисплея изглеждат като един, но всъщност между тях има разстояние. Решението е взето поради две причини. Първата е, че заради волана от позицията на водача там, където няма дисплей, мястото се крие.

Тествахме новия Volkswagen Touareg

Втората е с цел при евентуална повреда на един от екраните да се сменя само той, а не и двата. Повечето команди се извършват чрез тези сензорни екрани, въпреки че много от тях са дублирани и чрез бутоните на волана. Независимо от тоталния "тъч", регулировките и настройките се случват много интуитивно и лесно, а уредите са свръхинформативни. Този Innovision кокпит е опционален и се предлага срещу сумата от 6 000 лв. Що се отнася до останалата част от салона, и там се усеща новото премиум излъчване, идеално допълнено от също опционната аудио система Dynaudio.

Тествахме новия Volkswagen Touareg

Седалките са големи и ергономични, разполагат с осем различни функции за масаж, а останалите екстри като индуктивно зареждане за смартфон, вакуумно затваряне на вратите, стилно амбиентно осветление и още куп други са там с цел още повече да глезят водача и пасажерите. Пространството за краката и на първия, и на втория ред е огромно, като това важи с пълна сила и за багажното отделение. То е нараснало спрямо това на предшественика от 697 до 810 литра. Качеството на материалите и това на самата сглобка пък е на познатото ни за марката високо ниво.

Тествахме новия Volkswagen Touareg

Двигател и ходови характеристики
Въпреки подчертаното акцентиране на модела към комфорт, лукс и асфалт, той все още си остава всъдеход. Е, не точно всъдеход, но автомобил с доста повишена проходимост. За последното се грижи диференциал Torsen, както и пневматично окачване с максимален клиренс от 270 мм. Картинката завършва с набор от всъдеходни режими на електрониката. Инженерите обаче са се отказали от понижаващи предавки и механични блокажи на диференциалите, което е минус по отношение на офроуд възможности, но плюсовете са видни на асфалт.

Тествахме новия Volkswagen Touareg

Tuareg се движи изключително леко по магистрала и по планински пътища с много завои. Въпреки по-високия център на тежестта крен в завоите не се усеща. Стабилността и маневреността на голямото SUV са отлични. За това се грижи и една екстра, свързана със задните колела. При новия Touareg те също завиват - при скорост от над 37 км/ч по посока на предните и улесняват завоя, а при маневриране с ниска скорост - обратно.

Тествахме новия Volkswagen Touareg

По време на теста в Австрия специалистите от Волфсбург ни предоставиха за шофиране новия Touareg с най-високо ниво на оборудване и с един-единствен дизелов двигател - трилитров с мощност 286 конски сили и максимален въртящ момент 600 Нм. Моторът разполага с достатъчно тяга за олекотеното със 106 кг купе, а скоростната кутия на ZF прави превключването на предавките почти неусетно. Недостатъкът е един и той е свързан с големия лаг между натискането на педала за газта и началото на ускорението.

Цена

Тествахме новия Volkswagen Touareg


Предвид всички новости, подобреното качество, многото електронни системи, иновационните LED фарове и скъпите материали в салона е видно, че "народният" Touareg се опитва да навлезе в територията на отявлените премиум SUV-та като BMW X5, Audi Q7, Mercedes-Benz GLE и т.н. Дали това не е дръзко, ще покаже времето. Новият Touareg излиза на пазара у нас със стартова цена от 108 117 лв. с ДДС и определено има шансове да се намеси при гореизброените премиум кросоувъри.

Тествахме новия Volkswagen Touareg


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    97 29 Отговор
    Отличен шест за новия туарег. Искам го

    Коментиран от #46

  • 2 Караиванов

    75 16 Отговор
    Ако наистина е толкова премиум, а от снимките и от написаното личи че е така, то цената му е перфектна спрямо останалите от голямата германска тройка.

    Коментиран от #26

  • 3 Иво

    34 15 Отговор
    Първото поколение си остана нарицателно за Туарег!
    Следващите поколения са големи Фолксвагени
  • 4 мат

    58 40 Отговор
    110 000 лв СТАРТОВА цена за базовия опоскан ми идва наистина в повечко?!?Като му сложиш туй онуй ше хвръкне поне до към 150.И почти нищо ново,освен козметични промени.Ако търсим съотношение по скоро бих ги дал за Лексуса пълен Hybrid.

    Коментиран от #23

  • 5 Цецце

    25 49 Отговор
    Прилича на някаква Тойота... нищо оригинално няма нито във визията, чертите, волана и интериора....
  • 6 СССР

    43 38 Отговор
    Другари нашата Лада Нива е по-добра !

    Коментиран от #9, #18

  • 7 Пръцко

    48 36 Отговор
    Голяма щайга с два китайски таблета отпред за клиенти с дебели задници.
  • 8 Темиме дарий

    31 31 Отговор
    Аз искам G 55amg с компресора модел 2007 година може и G63amg пък вие си ги караите със здраве тея кошници...гегата няма да я продам никога и ше се возя дорде съм жив и не ме интересуват други модели
  • 9 бмв е39

    24 16 Отговор

    До коментар #6 от "СССР":

    мечтай в някоя друга ера може тоя таралясняк нивата няма вид и на кола
  • 10 Суйо

    21 25 Отговор
    И да ми я подаряват няма да я взема. Нищо лично.

    Коментиран от #49

  • 11 Оценител

    25 7 Отговор
    Слагам много добър с две забележки:
    1. Цената много е според мен.
    2. Отзад мястото за 3 пътник не се научиха да го правят нормално, кой нормален човек с 3 деца ще си го купи???

    Коментиран от #21

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 тунинг

    30 13 Отговор
    Предницата много лсъкава ми идва, много "хром" много нещо, все едно някой циганин ги е слагал тия лайсни.

    Коментиран от #16, #36

  • 14 Суйо

    22 4 Отговор
    От Фауве търсят китайският клиент. От "надуването" на моделите им, печели Опел със серията "Х". А хромираната решетка е точно по вкуса на далечният изток!! В статия на Факти четох, че в Германия започват да сглобяват модели на Шкода.
  • 15 Андрей Николов

    14 16 Отговор
    Дизел ли е? Хахаххах!
  • 16 Суйо

    22 11 Отговор

    До коментар #13 от "тунинг":

    Да, може някой сиган да ги е слагал тези лайсни. Напълно реално е! Дърто Субару Трибека започва от 20х., нов Кашкай е от 45 в магазина. Сузуки са в час, Киа и Хюндай също дишат дълбоко.
    Такива големи луноходи(ФВ ХХЛ) трябва да са с троен данък!

    Коментиран от #17

  • 17 тунинг

    46 8 Отговор

    До коментар #16 от "Суйо":

    Явно във ВАГ работят доста психолози, умишлено са го направили толкова кичозен, явно знаят коя е таргет групата на подобен род луноходи.
    Ще се хареса на "новите германци", чалми, арабели, наркодилъри, проститутки, на мутрите от Източна Европа, българския политически елит, всякаква пасмина избиваща комплекси и имаща едно единствено желания, да изпъкне с нещо. Особено ще е вървежен сред руските олигарси, бандити, мутри и мутреси.
    От по-горните категории има в изобилие, така, че продажбите ще разцепят мрака.
    Със сигурност ще стане любимец на нашето селяндури и измекяри.

    Коментиран от #24

  • 18 gnida

    10 11 Отговор

    До коментар #6 от "СССР":

    Нивата е 6 пъти по-евтина и откъдето мине това лъскаво нещо няма да може ... Ти къде намери някаква база за сравнение ?

    Коментиран от #37

  • 19 комплеX

    4 6 Отговор
    голям джип, хубав ама пък за сметка на това и за малки п****

    Коментиран от #39

  • 20 СТЕФАНОВ

    15 2 Отговор
    НИСКА БАЗОВА ЦЕНА И СКЪПИ ОПЦИИ
  • 21 Pesho Shasito

    14 7 Отговор

    До коментар #11 от "Оценител":

    А кой нормален човек ще има 3 деца в България?

    Коментиран от #43

  • 22 Бичето

    23 4 Отговор
    Тоя модел колко вода събира по праговете ?
  • 23 Трифон

    20 18 Отговор

    До коментар #4 от "мат":

    Ти карал ли си новия Lexus RX че говориш глупости???
    АБСОЛЮТНО пълен, скучен тролей. Давам газ, бръмчи на ускорение, а джипа не мърда.
    Айде не искам да ви слушам смешките за японските кенефи.
    Като покарате и направите сравнителни тестове нещата лъсват.
    Джиповете на Лексус са единствено един външен вид, на качества са пълен булшит!
    Не искам да ти обяснявам за динамиката на горния джип, виж му характеристиките.

    Коментиран от #31, #47

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 123

    19 3 Отговор
    108 000лв ще има само 4 колела с тасове(естествено) 2 предни 2 задни фара. горе долу това
    към 160 000лв ще е с нормално оборудване.
    типично за volkswagen идва с нищо и всичко е екстра по 1000-5000лвза всяка
  • 26 Антон

    15 6 Отговор

    До коментар #2 от "Караиванов":

    Не знам откъде си набихте че фолксвагена е премиум и може да се сравнява с трите големи немски марки. Може на мениджърите на фолксвагена така да имсе иска ама дейстивтелността е друга.
    Правиха опит да конкурират ес класа седма серия, и а8 , ама претърпяха фиаско и модела им замина в небитието.
  • 27 гост

    12 1 Отговор
    Наскоро гледах ревю на Волво хц40 и той беше на същите пари, а е доста далеч от туарег. Та ако се сравнява в този клас с подобед двигател и евентуално някоя дилърска отстъпка не е толкова скъпо. Не че някога ще ги дам за нещо различно от ново пежо, рено или нисан, но е редно да им се признае, че цената не е супер висока.

    Коментиран от #29

  • 28 Ivo

    4 0 Отговор
    Tova deto na snimkata e r paket
  • 29 Пчеличката Мая

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Ти за тия пари ще купиш по едно и от трите ;) :))))))))))
  • 30 Бай Благой

    10 2 Отговор
    Добре е! Постарали са се във Волфсбург.
  • 31 Краси

    7 3 Отговор

    До коментар #23 от "Трифон":

    Абсолютно вярно. Не ускорява! Загубени два часа за тест, никога вече Лексус!

    Коментиран от #48

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Ученикът Швейк

    16 5 Отговор
    Всичките тук кусурджии се возите само в Бентлита...
    Реално всички бихте гледали лошо с удоволствие отвътре на някой светофар в такъв автомобил...

    Китайски бил, това-онова...
  • 34 ГГГГГ

    7 0 Отговор
    Два таблета за 6000 лева!? Много ми се вижда, но това е тенденцията на всички производители. А, относно извода за повишено качество.... е времето ще покаже дали сте прави. Колко ли струва тествания модел? 150 000 или 200 000?
  • 35 Варна

    7 1 Отговор
    Не съм притежател на Тоарег, но съм карал на няколко пъти по- старата версия...
    Това, което не харесва и продължавам да не харесвам е ниският таван и малък преден прозорец.
    - За хора с височина от 1,80 нагоре, колата е неудобна. Нивото на очите ти е почти на нивото на тавана.
  • 36 Антон 1

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "тунинг":

    Са , китайски малко е !
  • 37 Антон1

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "gnida":

    Ами ти си пътувай с Нивата , Бургас -София !
    А пътувам по около 35-50 Хил на година . С тая Нива къде са ходя . Тая Нива има толкова ограничено ползване ,че съм сигорен , повечето тука дето я споменавате ,въобще не сте в виждали на живо !

    Коментиран от #40

  • 38 Антон 1

    2 0 Отговор
    Сигурен !:):):)
  • 39 Амтон 1

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "комплеX":

    Малка е твоята ,че и завистлива !
  • 40 гнида

    2 5 Отговор

    До коментар #37 от "Антон1":

    Аз с това ходя на лов ... И не правя паралел между двете коли , защото такъв е невъзможен ! А изобщо не ми пука колко пътуваш ! Или с какво !

    Коментиран от #44

  • 41 Ощърбий

    8 8 Отговор
    Брей, дъл мое да се напрай по грозно от тва ??
  • 42 жеиуг

    6 2 Отговор
    спределено е асиметричен дори грозноват - със сигурност ще се хареса на почитателите на ВАГ
  • 43 Димитър

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Pesho Shasito":

    Аз съм с три лапетии и чакам четвърто. Проблем?
  • 44 Амтон 1

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "гнида":

    Ами тя темата не е “коли за лов “ !
    Тая скапана Нивя какво я натрапвате навсякъде където стане дума за коли !
    Кисело ви е другото , то затова Нивата най-хубава !
    После ходите на нефролог /ако знаеш какво е / , ама айде !:):):):)
  • 45 Минал от там

    3 2 Отговор
    Обичам Германия и най вече германките,но този автомобил не бих го купил никога повече !
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Lexus

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Трифон":

    карайте си димичните VW, Lexus e интелигентен автомобил с различна философия от тази да дадеш пълна газ и са изпуши TDI-то. Lexus-a има уникално комфортни седалки. Touareg-a e със същите плоски скамейки както досега.
  • 48 Lexus

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Краси":

    спортните коли са за ускорение. SUV не са затова.
  • 49 Суйо

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Суйо":

    Брей, много несъгласни, много нещо! Няма да я взема - не мога да я поддържам, не ми трябва такава мощност и габарити. Ще искам парите за нея, ще купя едно карано пежо 3008 и ще си построя вила!
  • 50 Volkswagen

    5 4 Отговор
    Голям премиум красавец. Отрепките трябва да свикват с тази мисъл VW е при големите където всъщност им е мястото. Цената даже е ниска .
  • 51 Мото

    3 0 Отговор
    Без блокировки не мисля че ще е супер .И къде е W12 мотора ,уникален двигател за първото поколение и супер здрав и безпроблемен джип.
  • 52 БАШ МАЙСТОРА

    2 2 Отговор
    Брей ма много ми е интересно къде ще ходите че толкова ви трябват понижаващи предавки и блокажи на диференциала и т.н. простототии?
    То верно че повечето сте от селата и гледате дали този премиум модел ще ви откара до лозето да го прекопате, ама нидейти прай генерални изводи ба ! Това е кола за асфалт и магистрали и тук там някой черен път до виличката на брега на езерото. като не разбирате философията на модела който едва ли можете да си позволите, се скрийте в миризливите си и пушеши премиумчета на по 10+ години и си трайте защото ставате смешни и жалки.

    Коментиран от #53

  • 53 Ввв

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "БАШ МАЙСТОРА":

    Бай Църви,този паркетник може да го вземеш и да идеш до мола,да си купиш анцуг Адидас и да тръгвал към Люлин
  • 54 Freeee

    0 0 Отговор
    Много завис, ееей.....и гроздето кисело и WV "грозен"
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.