Залцбург, Австрия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Volkswagen проведе първите динамични тестове на новия Touareg. За целта германците бяха избрали живописна част от австрийските Алпи, където беше и наш екип. Първоначалните ни впечатления от новия Touareg са основно положителни, но като всеки друг автомобил и този си има своите недостатъци. Най-общо казано Touareg сменя сферата си на действие - вече без никакъв тежък офроуд, но за сметка на това пътешествията по асфалт са максимално комфортни. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор
Предната част е доста по-различна, а в профил автомобилът е запазил познатия си силует. Новият Touareg е много близък до концепцията T-Prime GTE, която беше показана в Пекин през 2016-а, като главната разлика е в габаритите. Прототипът беше дълъг почти пет метра, а серийната версия е с 20 см по-къса. Новият Touareg е с размери 4878 х 1984 х 1 702, съответно дължина, широчина и височина. Това гоправи със 77 мм по-дълъг, с 44 мм по-широк от предшественика си и със 7 мм по-нисък. Като цяло екстериорната визия е по-стилна и същевременно по-спортна, но моделът е запазил своята идентичност.
Интериор
Тук промените са значително по-радикални и те се забелязват още от пръв поглед. Отворите ли вратата, няма как погледът ви да не попадне на огромния 15-инчов дисплей на централната конзола. Пред погледа на водача се намира втори по-тесен, но по-дълъг екран с диагонал 12 инча. Двата дисплея изглеждат като един, но всъщност между тях има разстояние. Решението е взето поради две причини. Първата е, че заради волана от позицията на водача там, където няма дисплей, мястото се крие.
Втората е с цел при евентуална повреда на един от екраните да се сменя само той, а не и двата. Повечето команди се извършват чрез тези сензорни екрани, въпреки че много от тях са дублирани и чрез бутоните на волана. Независимо от тоталния "тъч", регулировките и настройките се случват много интуитивно и лесно, а уредите са свръхинформативни. Този Innovision кокпит е опционален и се предлага срещу сумата от 6 000 лв. Що се отнася до останалата част от салона, и там се усеща новото премиум излъчване, идеално допълнено от също опционната аудио система Dynaudio.
Седалките са големи и ергономични, разполагат с осем различни функции за масаж, а останалите екстри като индуктивно зареждане за смартфон, вакуумно затваряне на вратите, стилно амбиентно осветление и още куп други са там с цел още повече да глезят водача и пасажерите. Пространството за краката и на първия, и на втория ред е огромно, като това важи с пълна сила и за багажното отделение. То е нараснало спрямо това на предшественика от 697 до 810 литра. Качеството на материалите и това на самата сглобка пък е на познатото ни за марката високо ниво.
Двигател и ходови характеристики
Въпреки подчертаното акцентиране на модела към комфорт, лукс и асфалт, той все още си остава всъдеход. Е, не точно всъдеход, но автомобил с доста повишена проходимост. За последното се грижи диференциал Torsen, както и пневматично окачване с максимален клиренс от 270 мм. Картинката завършва с набор от всъдеходни режими на електрониката. Инженерите обаче са се отказали от понижаващи предавки и механични блокажи на диференциалите, което е минус по отношение на офроуд възможности, но плюсовете са видни на асфалт.
Tuareg се движи изключително леко по магистрала и по планински пътища с много завои. Въпреки по-високия център на тежестта крен в завоите не се усеща. Стабилността и маневреността на голямото SUV са отлични. За това се грижи и една екстра, свързана със задните колела. При новия Touareg те също завиват - при скорост от над 37 км/ч по посока на предните и улесняват завоя, а при маневриране с ниска скорост - обратно.
По време на теста в Австрия специалистите от Волфсбург ни предоставиха за шофиране новия Touareg с най-високо ниво на оборудване и с един-единствен дизелов двигател - трилитров с мощност 286 конски сили и максимален въртящ момент 600 Нм. Моторът разполага с достатъчно тяга за олекотеното със 106 кг купе, а скоростната кутия на ZF прави превключването на предавките почти неусетно. Недостатъкът е един и той е свързан с големия лаг между натискането на педала за газта и началото на ускорението.
Цена
Предвид всички новости, подобреното качество, многото електронни системи, иновационните LED фарове и скъпите материали в салона е видно, че "народният" Touareg се опитва да навлезе в територията на отявлените премиум SUV-та като BMW X5, Audi Q7, Mercedes-Benz GLE и т.н. Дали това не е дръзко, ще покаже времето. Новият Touareg излиза на пазара у нас със стартова цена от 108 117 лв. с ДДС и определено има шансове да се намеси при гореизброените премиум кросоувъри.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #46
10:47 29.05.2018
2 Караиванов
Коментиран от #26
10:48 29.05.2018
3 Иво
Следващите поколения са големи Фолксвагени
11:04 29.05.2018
4 мат
Коментиран от #23
11:21 29.05.2018
5 Цецце
11:23 29.05.2018
6 СССР
Коментиран от #9, #18
11:32 29.05.2018
7 Пръцко
11:34 29.05.2018
8 Темиме дарий
11:51 29.05.2018
9 бмв е39
До коментар #6 от "СССР":
мечтай в някоя друга ера може тоя таралясняк нивата няма вид и на кола11:53 29.05.2018
10 Суйо
Коментиран от #49
11:54 29.05.2018
11 Оценител
1. Цената много е според мен.
2. Отзад мястото за 3 пътник не се научиха да го правят нормално, кой нормален човек с 3 деца ще си го купи???
Коментиран от #21
11:55 29.05.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 тунинг
Коментиран от #16, #36
12:14 29.05.2018
14 Суйо
12:24 29.05.2018
15 Андрей Николов
12:40 29.05.2018
16 Суйо
До коментар #13 от "тунинг":
Да, може някой сиган да ги е слагал тези лайсни. Напълно реално е! Дърто Субару Трибека започва от 20х., нов Кашкай е от 45 в магазина. Сузуки са в час, Киа и Хюндай също дишат дълбоко.Такива големи луноходи(ФВ ХХЛ) трябва да са с троен данък!
Коментиран от #17
12:40 29.05.2018
17 тунинг
До коментар #16 от "Суйо":
Явно във ВАГ работят доста психолози, умишлено са го направили толкова кичозен, явно знаят коя е таргет групата на подобен род луноходи.Ще се хареса на "новите германци", чалми, арабели, наркодилъри, проститутки, на мутрите от Източна Европа, българския политически елит, всякаква пасмина избиваща комплекси и имаща едно единствено желания, да изпъкне с нещо. Особено ще е вървежен сред руските олигарси, бандити, мутри и мутреси.
От по-горните категории има в изобилие, така, че продажбите ще разцепят мрака.
Със сигурност ще стане любимец на нашето селяндури и измекяри.
Коментиран от #24
13:03 29.05.2018
18 gnida
До коментар #6 от "СССР":
Нивата е 6 пъти по-евтина и откъдето мине това лъскаво нещо няма да може ... Ти къде намери някаква база за сравнение ?Коментиран от #37
13:30 29.05.2018
19 комплеX
Коментиран от #39
13:39 29.05.2018
20 СТЕФАНОВ
13:44 29.05.2018
21 Pesho Shasito
До коментар #11 от "Оценител":
А кой нормален човек ще има 3 деца в България?Коментиран от #43
13:45 29.05.2018
22 Бичето
13:52 29.05.2018
23 Трифон
До коментар #4 от "мат":
Ти карал ли си новия Lexus RX че говориш глупости???АБСОЛЮТНО пълен, скучен тролей. Давам газ, бръмчи на ускорение, а джипа не мърда.
Айде не искам да ви слушам смешките за японските кенефи.
Като покарате и направите сравнителни тестове нещата лъсват.
Джиповете на Лексус са единствено един външен вид, на качества са пълен булшит!
Не искам да ти обяснявам за динамиката на горния джип, виж му характеристиките.
Коментиран от #31, #47
14:57 29.05.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 123
към 160 000лв ще е с нормално оборудване.
типично за volkswagen идва с нищо и всичко е екстра по 1000-5000лвза всяка
15:20 29.05.2018
26 Антон
До коментар #2 от "Караиванов":
Не знам откъде си набихте че фолксвагена е премиум и може да се сравнява с трите големи немски марки. Може на мениджърите на фолксвагена така да имсе иска ама дейстивтелността е друга.Правиха опит да конкурират ес класа седма серия, и а8 , ама претърпяха фиаско и модела им замина в небитието.
15:24 29.05.2018
27 гост
Коментиран от #29
15:51 29.05.2018
28 Ivo
16:09 29.05.2018
29 Пчеличката Мая
До коментар #27 от "гост":
Ти за тия пари ще купиш по едно и от трите ;) :))))))))))16:27 29.05.2018
30 Бай Благой
16:47 29.05.2018
31 Краси
До коментар #23 от "Трифон":
Абсолютно вярно. Не ускорява! Загубени два часа за тест, никога вече Лексус!Коментиран от #48
17:11 29.05.2018
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Ученикът Швейк
Реално всички бихте гледали лошо с удоволствие отвътре на някой светофар в такъв автомобил...
Китайски бил, това-онова...
19:39 29.05.2018
34 ГГГГГ
19:57 29.05.2018
35 Варна
Това, което не харесва и продължавам да не харесвам е ниският таван и малък преден прозорец.
- За хора с височина от 1,80 нагоре, колата е неудобна. Нивото на очите ти е почти на нивото на тавана.
19:59 29.05.2018
36 Антон 1
До коментар #13 от "тунинг":
Са , китайски малко е !20:14 29.05.2018
37 Антон1
До коментар #18 от "gnida":
Ами ти си пътувай с Нивата , Бургас -София !А пътувам по около 35-50 Хил на година . С тая Нива къде са ходя . Тая Нива има толкова ограничено ползване ,че съм сигорен , повечето тука дето я споменавате ,въобще не сте в виждали на живо !
Коментиран от #40
20:22 29.05.2018
38 Антон 1
20:22 29.05.2018
39 Амтон 1
До коментар #19 от "комплеX":
Малка е твоята ,че и завистлива !20:24 29.05.2018
40 гнида
До коментар #37 от "Антон1":
Аз с това ходя на лов ... И не правя паралел между двете коли , защото такъв е невъзможен ! А изобщо не ми пука колко пътуваш ! Или с какво !Коментиран от #44
21:37 29.05.2018
41 Ощърбий
21:39 29.05.2018
42 жеиуг
22:47 29.05.2018
43 Димитър
До коментар #21 от "Pesho Shasito":
Аз съм с три лапетии и чакам четвърто. Проблем?23:26 29.05.2018
44 Амтон 1
До коментар #40 от "гнида":
Ами тя темата не е “коли за лов “ !Тая скапана Нивя какво я натрапвате навсякъде където стане дума за коли !
Кисело ви е другото , то затова Нивата най-хубава !
После ходите на нефролог /ако знаеш какво е / , ама айде !:):):):)
23:32 29.05.2018
45 Минал от там
05:34 30.05.2018
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Lexus
До коментар #23 от "Трифон":
карайте си димичните VW, Lexus e интелигентен автомобил с различна философия от тази да дадеш пълна газ и са изпуши TDI-то. Lexus-a има уникално комфортни седалки. Touareg-a e със същите плоски скамейки както досега.09:22 30.05.2018
48 Lexus
До коментар #31 от "Краси":
спортните коли са за ускорение. SUV не са затова.09:26 30.05.2018
49 Суйо
До коментар #10 от "Суйо":
Брей, много несъгласни, много нещо! Няма да я взема - не мога да я поддържам, не ми трябва такава мощност и габарити. Ще искам парите за нея, ще купя едно карано пежо 3008 и ще си построя вила!11:14 30.05.2018
50 Volkswagen
18:42 30.05.2018
51 Мото
23:57 30.05.2018
52 БАШ МАЙСТОРА
То верно че повечето сте от селата и гледате дали този премиум модел ще ви откара до лозето да го прекопате, ама нидейти прай генерални изводи ба ! Това е кола за асфалт и магистрали и тук там някой черен път до виличката на брега на езерото. като не разбирате философията на модела който едва ли можете да си позволите, се скрийте в миризливите си и пушеши премиумчета на по 10+ години и си трайте защото ставате смешни и жалки.
Коментиран от #53
22:29 21.06.2018
53 Ввв
До коментар #52 от "БАШ МАЙСТОРА":
Бай Църви,този паркетник може да го вземеш и да идеш до мола,да си купиш анцуг Адидас и да тръгвал към Люлин21:12 17.10.2018
54 Freeee
19:00 11.02.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.