Монако, Монте Карло. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
През февруари тази година французите от Peugeot демонстрираха новата генерация на своя флагман 508. Сега, марката организира първите динамични тестове на модела, които се състояха по пътищата на Лазурния бряг. Екип на mobile.bg беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за първите си впечатления от автомобила.
Екстериор
Това дали една кола се харесва на някой или не, винаги е било субективно мнение и поради тази причина рядко даваме оценки на външността на един автомобил. Тук обаче ще си позволим такава, защото според нас това е най-красивото ново Peugeot. За разлика от първата генерация, която не блестеше с екстериорен дизайн, тази е станала значително по-динамична и спортно-елегантна.
В силуета на автомобила се долавят черти от съвременните Musclecar-и, а автомобилът е превърнат от седан в лифтбек. Формата на четириврато купе се подсилва и от вратите, които вече са без рамки на стъклата. Цяла стоп светлина, ефектни диодни дневни фарове и скосен таван завършват спортния облик на новото 508. Ненатрапчиви хромирани елементи пък загатват за лукс и леко препозициониране към т.нар. премиум автомобили.
Интериор
Вътрешността на новото 508 също е съществено преобразена в сравнение с предшественика. Компактен волан, монтиран под основните уреди, изцяло дигитален приборен панел и стилни механични бутони на средната конзола са част от екстравагантните решения в салона. Екстравагантни, но и доста информативни.
Освен че са твърде различни (скалата на оборотомера започва отдясно наляво), приборите са информативни, а на човек, който не е сядал в ново Peugeot, му трябва малко време да свикне с тях. Един от малкото минуси е свързан със сензорния екран на средната конзола, който не е от най-удобните за управление, тъй като ръката на водача по време на навигирането по него е във въздуха. Иначе седалките не са големи, но са ергономични и разполагат с всички необходими регулировки.
Материалите са скъпи и изглеждат така, а сглобката е на много високо ниво. В купето шумоизолацията е отлична, а скърцания и паразитни шумове не се чуват от нито един детайл. Като цяло можем да кажем, че французите са направили един отличен салон, който превъзхожда алтернативите от Ford или Opel и е аналогичен по комфорт с този на Passat, например. За разлика от VW-то обаче, което може да се опише като консервативно, тук думата е екстравагантност.
Двигател и ходови характеристики
Това, което може да се определи като недостатък е, че колата не е толкова динамична и спортна, колкото изглежда. В никакъв случай обаче не си представяйте, че е лоша и немощна за каране. Окачването уверено преодолява неравностите по пътя, а в режим Comfort возията е отлична. Малкият волан разполага с три пълни оборота за маневриране, лек и удобен е за използване, както в града, така и при извънградско шофиране. При спокойна езда управлението е по-добро от това на Passat или Insignia, като се доближава дори до премиум немските седани със задно предаване.
В режим Sport обаче съществена промяна не се усеща. Освен че воланът става по-твърд и предавките по-дълги, друга промяна няма. Както вече отбелязахме колата не е за спортно каране, но въпреки това влиза в завои с висока скорост с минимален крен. Що се отнася до двигателите, то оптималните за новото купе са двулитровият турбодизел с мощност 180 конски сили и бензиновата 1.6-литрова алтернатива с мощ от 225 коня. Дизелът е изключително безшумен и предвид отличния си въртящ момент разполага с оптимална тяга в голям оборотен диапазон.
По-мощният бензинов агрегат също се справя отлично с купето. Новото 508 с бензинов мотор е по-леко с цели 100 кг от дизеловия вариант (1 575 кг.) Ако все пак искате да карате малко по-спортно, то за препоръчване е мощният бензинов мотор, при това в обороти над 2 500 в минута. Разходът обаче е около 10 литра на 100 километра. За сметка на това дизеловият мотор, освен че е безшумен, е и изключително икономичен. По-слабите дизелов (160 к.с.) и бензинов (180 к.с.) мотори също се представят добре, но определено препоръчваме по-мощните. Колата се предлага и с 1.5-литров дизел с мощност 130 к..с, но той е слаб за сравнително голямото купе.
Цена
Официална ценова листа на новото Peugeot 508 за България все още няма. Такава ще бъде налична от септември тази година, а първите бройки у нас ще пристигнат през октомври. Цената му най-вероятно ще е от порядъка на 32 000 евро, а автомобилът ще се противопостави директно на Volkswagen Arteon. Дали ще успее да се наложи, ще покаже времето, но първоначалните предпоставки за това, определено са на лице.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 селски тарикат
09:53 07.07.2018
2 Jack Bauer
Коментиран от #52, #64
09:57 07.07.2018
3 бай онзи
Коментиран от #4, #6, #88
10:02 07.07.2018
4 Schmidt
До коментар #3 от "бай онзи":
Най-вероятно ще се предлага и 1,6 турбо бензин 270кс който така или иначе се монтира на RCZ и 308... Въпредки това ми се иска и нещо V6...10:12 07.07.2018
5 Марто
Коментиран от #41
10:12 07.07.2018
6 без име
До коментар #3 от "бай онзи":
Аз мисля, че има грешка в инфото. До колкото знам, Дизела ще е 180к.с а турбобензина ще е 225к.с Нека редакторите да си проверят инфото.Коментиран от #7
10:16 07.07.2018
7 незнайко
До коментар #6 от "без име":
Това ако са объркали дизел и бензин не е най важното. Важното е, че са създали толкона красив екземпляр !!! Това е много голям автомобил, от класа на луксозните лимозини !!!10:31 07.07.2018
8 Перукан
Коментиран от #9, #47, #50, #54, #61, #85
10:33 07.07.2018
9 Без име
До коментар #8 от "Перукан":
Няма да е 32евро базовата, по скоро коло 24-27 евро. Големия сув н пежо 5008 е 45 000лв така, че и на тази стартовата ще е около нея!10:35 07.07.2018
10 САП
Ако това не е максималното му отваряне и отива още по назад. При високи скорости ще започва да действа като анти крило, а стъкло и анти крило ми звучи, като счупено стъкло.
Иначе ми харесва панорамния покрив.
Коментиран от #71
11:08 07.07.2018
11 Peujeot
11:11 07.07.2018
12 100 процента шит
11:22 07.07.2018
13 Пижо
11:41 07.07.2018
14 йсйфнс
11:43 07.07.2018
15 Караиванов
Коментиран от #55
11:46 07.07.2018
16 Пабло Ескобар
Коментиран от #51
11:49 07.07.2018
17 ГладнаКокошка
11:52 07.07.2018
18 фггф
11:59 07.07.2018
19 Честно казано
Коментиран от #20, #22
12:00 07.07.2018
20 Стуани
До коментар #19 от "Честно казано":
Джендърски са немските изпълнения - тип хард гей немско порно. Това като го купували жени, мъжете какво си купуват - Краз и Зил ли?Коментиран от #21
12:06 07.07.2018
21 кольо
До коментар #20 от "Стуани":
:)..... Мъжете си купуват "Москвич". :)12:25 07.07.2018
22 ГосТ
До коментар #19 от "Честно казано":
Хахаха, интересно ще ми бъде такива мъжкари да ги повози женчото Льоб в женската си 307ца. Мисля, че ще трябва да сменя тапицерия после. Пежо имат всякакъв клас автомобили на чудесни цени. Аз не виждам никакъв смисъл от напомпани и мега скъпи автомобили за градско и извънградско. Дизайна на французите е много по изчистен и нормален от агресивно/тузарския дизайн на немците. Можеш да видиш спортните модели на Пежо за асфалт и офроуд-модела за Дакар (шампиона на Дакар всъщност ). И двата съм ги виждал на живо на изложение и са впечатляващи. Вервай ми ;)Коментиран от #24
12:47 07.07.2018
23 Viki
12:56 07.07.2018
24 Гост
До коментар #22 от "ГосТ":
Какъв Льоб, какъв Дакар, какви 5 лева? Да не би Льоб да ти е личен шофьор? Или пък може би може да си купиш машините, които ползват в Дакар? Като започнете да пишете подобни глупости, та чак ставате смешни! Колата е красива, но е ужасно слаба. Дори в топ изпълнението, тези 225 к.с. не могат да осигурят динамика под 7 секунди от 0 до 100 км/ч.Коментиран от #28, #33
13:06 07.07.2018
25 сержант Лебрьо
13:13 07.07.2018
26 икем
Коментиран от #38
13:13 07.07.2018
27 Да видим
13:14 07.07.2018
28 Фанете ми дедовия
До коментар #24 от "Гост":
Ти пък за къде си се забързал, ще хвърчиш ли? То с големи ускорения и високи скорости все до гробищата ще я караме, аман от карачи дето си мислят че са пилоти. Пънете се с въртене на гуми и на следващия и последващия и т.н. светофар пак заедно, лапешка работа.Коментиран от #30
13:20 07.07.2018
29 XXX
Коментиран от #31
13:26 07.07.2018
30 Гост
До коментар #28 от "Фанете ми дедовия":
Друга тъпотия не можа ли да измислиш? Сигурно съм по-голям от теб, ама това, че искам колата ми да ускорява за 4-5 секунди до 100 км/ч, ме прави пилот ли? И какво общо има доброто ускорение с малоумниците, които карат с 200 км/ч с 30 годишни БМВ-та например или такива, които засичат и изпреварват без видимост? Тук не говорим за 2 секунди ускорение, а за нормално такова, каквото подхожда на нов автомобил за 60-70 000 лева.13:36 07.07.2018
31 Red star
До коментар #29 от "XXX":
Откъде си го извади този факт, бе :)13:40 07.07.2018
32 Даниел
14:09 07.07.2018
33 ГосТ
До коментар #24 от "Гост":
Абе, к'во ше ги праиш тея коне бе ? Вчера слезнал от един кон,по скоро магаре,днес иска 400. Е к'во ще ги правиш тея 400 бе братчед ? Голем пилот се извЪдИ бе братко,като 70% от българите. И като говорим за най-големия във WRC , прОвери какъв му е градския автомобил -C3 батка,без тунинг ;)Коментиран от #40, #46
14:11 07.07.2018
34 Шофьор
14:51 07.07.2018
35 Plovdiv
15:49 07.07.2018
36 hmhmhm
Коментиран от #37
16:04 07.07.2018
37 LEGIONARIVS
До коментар #36 от "hmhmhm":
е как защо тва се пак е джендърска марка16:34 07.07.2018
38 Filo
До коментар #26 от "икем":
Пак ли ти бе Дечко се изкзваш "подготвен". Нямаш ли с какво да си играеш, а се изказваш за неща, от които нямаш понятие. Като не ти харесва Пежо, не си купувай когато пораснеш, но тъпотияга си в запази за себе си.16:34 07.07.2018
39 Коли
16:37 07.07.2018
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Sigurno
До коментар #5 от "Марто":
Това е поредния таралясник от пежо17:20 07.07.2018
42 gost
17:47 07.07.2018
43 Алфа Ромео
17:51 07.07.2018
44 френски кенефи
17:59 07.07.2018
45 Xxr
18:34 07.07.2018
46 Гост
До коментар #33 от "ГосТ":
На "бе" си говори с баща си! Такива елементарни опити за обиди, си ги пробвай на село. Винаги съм карал автомобили с над 200 к.с. и това за слизането от магарето май важи за теб. Сигурен съм, че караш някой умряло Пежо с 70 к.с. Аре ходи паси някъде, комплексарче!Коментиран от #70
19:01 07.07.2018
47 Шофьор
До коментар #8 от "Перукан":
Имаш,имаш...И аз имам,и всичко тука имаме.... Телефони,дето да пишем.В повече случай -глупости.Коментиран от #48
19:18 07.07.2018
48 Перукан
До коментар #47 от "Шофьор":
Нещо си адекватен с НЕ, шАфьорчето.19:34 07.07.2018
49 Коко
19:53 07.07.2018
50 АЛФА Q4
До коментар #8 от "Перукан":
Е КВО БЕ ГЛУПАВ И РОНЛИВ ГОЛФ ЛИ БЕ20:21 07.07.2018
51 АЛФА Q4
До коментар #16 от "Пабло Ескобар":
АБЕ ДРУГО СИ Е BMW С 1.5ПО ГОЛЯМАТА 💪
20:26 07.07.2018
52 Антон 1
До коментар #2 от "Jack Bauer":
Каква цена /32000€/, какво качество ?Какъв Аертон ? Това френското нещо въобще няма характеристиките на Аертона !
Например не може да бъде поръчано в комбинация 4х4 , автомат ! Нито бензин нито дизел ! Ако по-късно излезе електричка , може би ше е 4х4 !
Да не говорим за окачване и качество на материали !
Ако струваше 25000 евра топ версията , е тогава може !
Какво сравнение с премиум със задно , какви глупости пишете !
И това пряко сравнение и споменаваме на конкретни марки и модели не е коректно според мен !
Когато св сравнят в директен двубои, при еднакви условия и то абсолютно по обективни критерии , тогава пишете !
Глупава работа .
Иначе имал съм Пежо и съм доволен !
20:39 07.07.2018
53 Антон 1
20:42 07.07.2018
54 Антон 1
До коментар #8 от "Перукан":
Абсолютно !+++++++20:43 07.07.2018
55 Антон 1
До коментар #15 от "Караиванов":
Ами какво ми ги сравняват двете коли , като нямат нищо общо ! Във всяко отношение !:):):):)20:45 07.07.2018
56 ромео
20:58 07.07.2018
57 МSux
21:08 07.07.2018
58 Guest
10/10
21:10 07.07.2018
59 vasik atanasova
но е пижулин
няма качество
21:17 07.07.2018
60 qwerty
22:28 07.07.2018
61 Селски бек
До коментар #8 от "Перукан":
За 30000 евра може би ще си купиш мерцедес22:28 07.07.2018
62 onq s konq
23:07 07.07.2018
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Баи мангал
До коментар #2 от "Jack Bauer":
Какво качество?!!!!!!Пежо Ситроен направо се разпадат!!!! Въобще с тия френски боклуци не трябва да се излиза извън града!!!Коментиран от #76
08:50 08.07.2018
65 Ку ку по добре Дачия за 20бона
08:59 08.07.2018
66 Баи мангал
Коментиран от #68, #74
09:10 08.07.2018
67 асът на асовете
09:32 08.07.2018
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 стоян
14:47 08.07.2018
70 ГосТ
До коментар #46 от "Гост":
Селски,принципно треа да ми говориш на титла и множествено число. Не съм снобар. Може да се возиш ина колкото си искаш коня,но това не те прави шофьор. Ако си от НСО или участваш в рали шампионата на България, ще ти се извиня дори. Но ме съмнява. Защото аз лично познавах един шофьор и съм чувал мнението му за Peugeot.Аз не съм шофьор. Имам други хобита и треа ти кажа,че съм доста добър в тях.
Не ми пречиш,но се дразня на нахалници
Коментиран от #72
17:05 08.07.2018
71 хахахах
До коментар #10 от "САП":
Ти сериозно ли си мислиш че в Пежо нямат инжинери който да се сетят нещо преди теб та чак си се притеснил ей това Българите сме най големите разбирачи от всичко то и за това сме на тоя хал19:03 08.07.2018
72 Гост
До коментар #70 от "ГосТ":
Селски? Само това ли успя да роди малкото ти комплексирано мозъче? Е, ако бяхме на живо, щеше да си изплюеш набързо зъбите, ама тук си голям смелчага. Пък и на титла искаш да ти говоря - пълен комплексар си! Да си беше сложил очилата да прочетеш, че колата ми харесва, ама нали се имаш за център на света и се дразниш, че изразих мнение. Самозабравил се паляк, ходи се лекувай!!!20:32 08.07.2018
73 оня с дроня
21:11 08.07.2018
74 Filo
До коментар #66 от "Баи мангал":
Манго, като взимаш таралясници така ще е, без значение от марката21:41 08.07.2018
75 Никола
23:19 08.07.2018
76 Язе
До коментар #64 от "Баи мангал":
Така е,нямат качество.Защо ли аз се возя с моята а комшията с неговия немски батал все предница прави?За 2000км.два пъти прави предница пък аз само си се возя.Защото няма качество.Защо ли моята седалка е като нова а неговата е разпрана-ниско качество.Лака му е олюпен пък моя държи-ниско долно качество.Нека се мъча пък като ми писне да се возя ще си купя нещо "качествено",ей така да се излежавам уикенда....под нея.23:36 08.07.2018
77 хахаха
09:17 09.07.2018
78 гост
09:28 09.07.2018
79 Оценка
Интериор=2
Динамика=3
Имидж=1
32000 евро за базовият вариант:))) цена =0
Осреднен резултат=2
Коментиран от #80
11:17 09.07.2018
80 прав си
До коментар #79 от "Оценка":
купувай А8-та и гледай лошо :Д ако не ти достигат стотинки изчакай няколко години да и се нарадват немските бизнесмени!В Германия в момента масово се карат френски автомобили,като изключение са градовете сглобяващи немски.Питал съм преди 16-17г. колеги германци ,защо трябва да си купувате немски коли?Отговарят ми ''В нашият град 15 хил. работят в заводи на ФВ и ще ме гледат на криво,че не давам работа за тях.'' Дойде времето и надделя немската пресметливост пред шовинизма :Д Естествено ,че S клас е с по-вече екстри от 508,но цената при купуване,подръжка и последваща продажба.....Коментиран от #81
17:23 09.07.2018
81 Оценка
До коментар #80 от "прав си":
Избери родното го има навсякъде по-света, пообиколи малко за да видиш.Аз оценявам конкретната кола, ауди е друга тема.
Кажи ми точно какво да харесам на конкретно тази кола????
18:27 09.07.2018
82 ВАГ
20:56 09.07.2018
83 Чичо Манчо
21:11 09.07.2018
84 Д'мин
23:13 11.07.2018
85 Дали не е така
До коментар #8 от "Перукан":
Само виж кой какво ти говори мамуняк18:43 20.09.2018
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Жорката
21:06 20.09.2018
88 Tesla
До коментар #3 от "бай онзи":
Защото французите нямат ум за тезиМного екстри нефункционални и друго нищо
01:09 24.10.2018
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Телевизора на Елвис
Брех, брех та браво.
Сега остава да навърти едни поне 50000 без да умре (електроника) или да се строши нещо и ще ги призная френците.
Навремето имах за малко от ония квадратните Пежа със задно предаване и беше уникална кола. Всичко беше строшено вътре и като се движеше сама се плашеше от звуците и пушеците, които излизаха от нея, обаче не спираше дейба нейната кост. Ич не ги харесвам пежата, ама си има нещо в тях.
17:33 08.11.2018
91 Ввв
18:00 20.11.2018
92 Fas
22:03 31.01.2019
93 Иван петров
09:24 01.02.2019
94 Тодор Ив
11:12 05.04.2019