13 Май, 2019 13:54 8 810 15

Ще купи ли PSA и Jaguar Land Rover?

  • psa-
  • jlr-
  • peugeot-
  • land rover-
  • jaguar
Ще купи ли PSA и Jaguar Land Rover? - 1

Концернът PSA, владещ марките Peugeot, Citroen, а отскоро и Opel, може да купи марките Jaguar и Land Rover, които в момента са собственост на индийците от Tata Motors. Такава информация се появи в интернет пространството, а първоизточникът ѝ е Press Association, които извадиха документ, представящ преимуществата от подобно сливане.

Вътрешни източници от Jaguar Land Rover пък са потвърдили за обсъждане на такава възможност, което обаче се води от топ мениджмънта при закрити врати. Според анонимните източници преговорите вървят доста бързо, за което помага и териториалната близост на двете щабквартири във Великобритания.

В официално изявление по темата PSA съобщи, че не бързат да купуват Jaguar Land Rover, но ако се отдаде такава възможност, каквато с Opel, няма да пропуснат да ѝ обърнат внимание. В решенията на PSA дейно участие имат и китайците от Dongfeng, които, както е известно, дадоха сериозно финансово рамо на французите, за да могат да придобият Opel.

Ще припомним и, че 13.68% от PSA принадлежи на френското правителство, които също имат думата. От друга страна, владеещите днес Jaguar Land Rover индийците Tata Motors отговориха на информацията на Press Association, като обявиха, че слуховете за продажба на JLR са абсолютно неверни.

Много от експертите в бранша обаче не вярват на индийците, защото финансовите резултати на JLR за първите четири месеца от 2019-а са трагични. Загубите се изчисляват на 272 млн. британски лири. В същото време PSA успя да изправи на крака Opel само за една година и от загуби от 257 млн. евро през 2016-а, година по-късно бе отбелязан рекорден ръст от 859 млн. евро.

Така че интересът и покупката на подобни закъсали марки от страна на PSA изглежда напълно логичен, а също така загубите, които генерират двете британски марки в момента, може лесно да накара индийците от Tata да продават. Какво ще се случи, предстои да узнаем.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    5 36 Отговор
    Ако ги купи - жалко за хубавите марки! По-добре китайски, отколкото френски - ще ги "реформират" и затрият!

    Коментиран от #7

  • 2 PSA

    17 1 Отговор
    Предвид Брекзита сделката е неизбежна. В противен случай англичаните остават без автомобилна промишленост.
  • 3 PSA

    9 3 Отговор
    Просто говориш глупости - ама големи...
  • 4 Анти милиционер

    11 14 Отговор
    Милиционерите какво ще купят? Опс, забравих, че те загубиха и Лада, коятонстана 100% собственост на Рено. 🚓🚔

    Коментиран от #10

  • 5 цска левски и голфове

    34 2 Отговор
    В България има много голяма концентрация на експерти по темите коли и футбол, нищо че нито едното го има нито другото. Кварталните професионалисти са ни обаче на ниво и по двете дисциплини! В тоя сайт същото.
  • 6 Мерцедес Е500 в213

    13 1 Отговор
    Копувайки ги ПСА ще бъде доста голям Концерн, възлизайки на 1/3 та на парите по Активи на Фолксваген АГ. Аз съм за промените! Били те към добро или лошо!
  • 7 Jack Bauer

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Добре че бяха франсетата да спасят Опел! Сега продължават напред.
  • 8 сектант

    8 4 Отговор
    искам дачия да ги купят и да ги спасят от лошата ситуация в която са. само тогава когато ланд роувър е с двигател 1.5 дци бих си го купил
  • 9 onq s konq

    1 10 Отговор
    Има едни АЛЧНИ ДО НАИВНОСТ Концерни,които си въобразяват че купувайки дадена Марка,автоматично купуват и ФЕНОВЕТЕ Й.Е ДА,ама НЕ,защото на АВТОНЕБОСКЛОНА излизат непрекъснато НОВИ МАРКИ,в чийто производствен Персонал фигурират ТОЧНО СПЕЦИАЛИСТИ работили във бивши и "вече купени" популярни марки С ИМИДЖ,непожелали да бъдат "купени" и уверени във възможностите си.И които ВЕРНИТЕ ФЕНОВЕ на Марката ще последват НАВСЯКЪДЕ...!

    Коментиран от #12

  • 10 Random

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "Анти милиционер":

    Я пак? АвтоВАЗ е 11,22% собственост на "Renaissance Securities (Cyprus) Limited" и на 83,5 % собственост на «Alliance Rostec Auto B.V.» от които 61,1% е Рено-Нисан-Мицубиши и 38,9% Ростех. Да не говорим че нямат нищо френско в колите си освен рейка и спирачки (като изключим Ларгус и Хрей - остават Гранта, Веста и 4х4 които са си 100% руска разработка с руски двигател, трансмисия и платформа)
  • 11 Random

    4 8 Отговор
    Че те немците не можаха да ги вдигнат на крака, та французите ли ще успеят, хахаха.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 гощо

    2 1 Отговор
    Тия трошляци не знам кой трябва да ги купи,че да ги вкара в пътя!?!? Както казват бившите водещи на Топ Гиър англииските коли са отвратително изпълнение и качество на иначе една не лоша идея!
  • 14 А дано

    0 0 Отговор
    Франсетата имаха уникални разработки на спортни автомобили.Дано ги видим като Ягуар някой ден.
    Рейндж и Ленд Роувър пък са си абсолютна класа.Само трябва да им поддържат имисжа.
  • 15 Pacenek

    1 0 Отговор
    "RANDOM, само ти си чел, а тук има толкова много знаещи!!