След три години в ЕС ще влязат в сила по-строги граници за отделяне на CO2 от новите автомобили, но никоя марка не покрива тези стойности днес. Проучване, публикувано в четвъртък от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), който допринесе значително за разкриването на скандала за отработените газове на VW, предполага, че производители като Toyota по-лесно ще спазят новите норми. От друга страна, повечето автоконцерни ще трябва да положат огромни усилия, за не превишават стойностите, поставени от ЕС. В противен случай ще има санкции, които могат да достигнат милиарди.
До 2021 г. всички новорегистрирани леки автомобили в ЕС трябва да отделят средно едва 95 грама CO2 на километър. Това съответства на разход от 4,1 литра бензин или 3,6 литра дизел. Ограниченията за отделните автоконцерни варират и зависят от средното тегло на произведените коли на съответната марка.
Изследването показва колко далеч са производителите от нормите на ЕС. "Не се притеснявам за германските концерни, тъй като те разчитат в голяма степен на хибриди", казва Питър Мок от ICCT. Моделите, които комбинират електрически двигатели и двигатели с вътрешно горене, имат големи предимства при измерването на отработените газове. Стойностите, определени там, обаче съответстват още по-малко на действителността от тези при дизеловите или бензиновите превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антиелектрика
Коментиран от #8
10:41 15.07.2018
2 А стига бе
Коментиран от #3
10:52 15.07.2018
3 След нас и потоп,
До коментар #2 от "А стига бе":
казваш. Да си караме мощните димялници, пък след нас да се оправят, както успеят...Коментиран от #4, #12
12:07 15.07.2018
4 Антиелектрика
До коментар #3 от "След нас и потоп,":
Е, ние не сме толкова късопаметни и помним какво се тръбеше преди 10 години: "Според изследване на WWF-Германия газовете, отделяни от една крава, вредят на климата колкото изгорелите газове на един автомобил, който изминава 18 000 километра на година." http://e-vestnik.bg/2626/ Щом си толкова загрижен за следващите поколения, как така спокойно си пиеш млякото, ядеш масло, сирене и кашкавал, пък сигурно и похапваш телешко? И само да те светна, че СО2 не дим, за да си мислиш, че тези екостандарти за СО2 имат отношение към дименето на колите.12:20 15.07.2018
5 селянин
12:32 15.07.2018
6 onq s konq
13:36 15.07.2018
7 Убиец!
Коментиран от #9
14:31 15.07.2018
8 гост
До коментар #1 от "Антиелектрика":
Политиците са направили каквото трябва и то отдавна !!!! Щото тия стандарти са приети още преди повече от десет години , та да не се правят на ущипани някои шефове на концерни !! И решението също е ясно от толкова , преминаване на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ !!! И точно това ще стане , колкото и такива като тебе да реват и да се тръшкат !!Коментиран от #10
15:25 15.07.2018
9 Антиелектрика
До коментар #7 от "Убиец!":
Пак нищо не си разбрал. Нито умирам от желание да карам из софийските задръствания, нито ми е приятно да харча пари за гориво. Но когато ми се налагат забрани и такси за това, че ходя да работя, а на 2000 км от нас никой не може да наложи никакви правила, тогава започва да ми писва от двуличници като теб! И си мери приказките, защото психопат може да бъдеш само ти, с постоянното ти писане от различни никове! А аз нямам вина, че не може да вденеш защо намесвам въглеродния двуокис! Прочети статията пък дано проумееш, че се говори САМО ЗА НЕГО! Някъде да видя някой да иска да мери друго освен СО2? Иначе в другите теми не ти пукаше за умрелите от рак деца в кобалтовите мини заради мръсните батерии, нали?! Явно за теб не е проблем ако някой умре при производството на батерии, но ако умре от автомобилно замърсяване е проблем - повръща ми се от такива като теб! Ето такива двулични лицемери сте всички зелени престъпници от НПО-тата и защитници на електрическите миксери!15:47 15.07.2018
10 Антиелектрика
До коментар #8 от "гост":
Пак те питам - къде ще стане освен в ЕС и Китай? В САЩ, Индия, Бразилия или в Япония? Вече трети ден чакам да ми кажеш, ама само с търкане на кристалната топка не става. То и Великобритания беше неделима част от ЕС, ама излезе, какво остава за такива безумни забрани, които е ясно, че ще накарат всички автопроизводители да избягат от ЕС. Тепърва ще берем "плодовете" на подобна идиотска глупост.Коментиран от #11
15:52 15.07.2018
11 Е па такова животно нема
До коментар #10 от "Антиелектрика":
Много интересен начин на мислене имаш относно заобикалящият те свят. Щом ти не знаеш за нещо, значи то със сигурност не съществува. Предвид това и ниската ти обща култура се получават интересни резултати, които без да се замисляш споделяш тук и ставаш за смях. Хайде помисли си ако Щатите нямаха никакви стандарти за въздуха, какви претенции щяха да имат за измамния софтуер за емисиите? Защо там забраниха да се движат тези автомобили, а в Европа наказаха производителите само с мъмрене пред строя?Хайде чети и се забавлявай:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Emission_standard
Доста интересни неща пише там. В Щатите имат изисквания дори за двигателите на косачките, а ти ми говориш че всеки може да продава каквото си иска пушещи автомобили.
Коментиран от #13
16:21 15.07.2018
12 Random
До коментар #3 от "След нас и потоп,":
'ич ми не е.16:31 15.07.2018
13 Антиелектрика
До коментар #11 от "Е па такова животно нема":
Единственото интересно тук е двуличието ти и как прескачаш от тема в тема и от ник в ник! Та ето цитат от линка ти: "The states are also attempting to compel the federal EPA to regulate greenhouse gas emissions, which as of 2007 it has DECLINED to do."Та да попитам пак - в САЩ какви са нормите за СО2? Или да перифразирам въпросът - има ли постоянно намаляване на изискванията за СО2? А претенциите на САЩ са единствено, че VW лъже за това, което продава. Къде са ти стойностите? Толкова си елементарен, че не осъзнаваш, че ти си този който става за смях! Болен човек си, лекувай се - не е нормално да пишеш постоянно с различни никове. През 2009 г. ето какъв е бил планът на Обама за 2016 г - двойно по-занижен от евро 7, но дори този Тръмп го отмени драги: http://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%9E%D0%B1%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%B8%D0%B8-%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D0%BD_l.a_i.164158_at.1.html Ясно е, че нямаш топки да си стоиш зад името, но нямаш и грам доблест!
Коментиран от #14
16:58 15.07.2018
14 Е па такова животно нема
До коментар #13 от "Антиелектрика":
Не разбра ли, че тролските ти похвати да се заяждаш с личностните качества на събеседниците, когато нямаш аргументи не минават? Като те интересуват Щатите, да беше отворил линка конкретно за тях. https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States_emission_standards Както виждаш изисквания има и стават все по-сериозни с времето.Ето и по-подробно за цитата който си дал, но в превод:На 12 септември 2007 г. съдия във Върмонт се произнесе в полза на държавите, които разрешават условно регулиране на емисиите на парникови газове от нови автомобили и камиони, побеждавайки опита на автомобилостроенето да блокира стандартите за емисиите на парникови газове. Група автомобили, включително General Motors, DaimlerChrysler и Алиансът на производителите на автомобили, са предявили жалба във Вермонт, за да блокират правилата, които предвиждат намаляване на емисиите на парникови газове с 30% до 2016 г. Членовете на автомобилната индустрия твърдят, че спазването на тези правила ще изисква сериозен технологичен напредък и ще повиши цените на превозните средства до 6 000 долара на автомобил. Окръжен съдия от Уилям К. Сесион III отхвърли тези твърдения в своето решение. "Съдът все още не е убеден, че производителите на автомобили не могат да посрещнат предизвикателствата на регламентите на Върмонт и Калифорния (парникови газове)", пише той.
Коментиран от #15
19:17 15.07.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Е па такова животно нема
Питаш:
"Та да попитам пак - в САЩ какви са нормите за СО2? Или да перифразирам въпросът - има ли постоянно намаляване на изискванията за СО2? А претенциите на САЩ са единствено, че VW лъже за това, което продава. Къде са ти стойностите? Толкова си елементарен, че не осъзнаваш, че ти си този който става за смях!" ето, че не само има стойности в САЩ, но и са превишени 40 пъти, а тук продължават да се движат без никой да ги закача.
"Споразумението обхваща около 475 000 Volkswagen-и и Audi-та с 2.0-литрови дизелови двигатели. От VAG признаха, че автомобилите са били програмирани да мамят тестовете за отделяне на вредни емисии. При разследването за произвеждането на азотни оксиди бе установено, че колите надвишават ЗАКОННАТА ГРАНИЦА с повече от 40 пъти. Съгласно условията на сделката немският автоконцерн се съгласи да изкупи превозните средства обратно или да ги поправи и да плати на всеки собственик между 5 100 и 10 000 долара допълнителна компенсация.
"
Коментиран от #17, #20
19:44 15.07.2018
17 Антиелектрика
До коментар #16 от "Е па такова животно нема":
Отново разводняваш с простотиите си! НЕ, НЯМА ГЛОБАЛНО ЗАТОПЛЯНЕ ПРИЧИНЕНО ОТ ЧОВЕКА! Прочете ли ми мнението или не? И аз мисля като тези учени, че човека не причинява Глобално затопляне: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_who_disagree_with_the_scientific_consensus_on_global_warmingХайде у лево!
19:54 15.07.2018
18 Е па такова животно нема
До коментар #15 от "Антиелектрика":
Ами да беше прочел оригинала, а не да се доверяваш на Гугъл преводача: On September 12, 2007, a judge in Vermont ruled in favor of allowing states to conditionally regulate greenhouse gas (GHG) emissions from new cars and trucks, defeating an attempt by automakers to block state emissions standards."Ако беше прочел, щеше да разбереш, че всеки щат сам може да определя свои изисквания за вредните газове, стига да са по-строги тези за цялата държава. Най-строгите изисквания за тези на Калифорния, а някои останали щати просто ги приемат за свои. За да продават в САЩ, автомобилните производители Задължително трябва да покрият изискванията на Калифорния. Когато дойде на власт оня палячо с рижата коса, се опита да разхлаби хватката, но от Калифорния просто му показаха среден пръст, защото могат да си имат собствени по-строги закони.
Коментиран от #19
20:00 15.07.2018
19 Антиелектрика
До коментар #18 от "Е па такова животно нема":
Хахахахахаха, ти и от право разбираш толкова, колкото и всичко останало, т.е. ZERO. Оня с рижата коса е пич, а палячовците сте вие, соросоидните израстъци. Спокойно, ето го първия гол в неговата сметка: https://news.bg/world/tramp-izvoyuva-golyama-pobeda-varhovniyat-sad-ostavi-v-sila-imigratsionniya-ukaz.htmlА върховния съд още през 2016 г. отмени тази глупост: https://www.manager.bg/%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/%D0%B2%D1%8A%D1%80%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%81%D1%8A%D0%B4-%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%B8%D1%80%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B5
Така, че стой и гледай мача и после пак плюй по единствения политик спазил всичките си предизборни обещания!
Коментиран от #22
20:09 15.07.2018
20 EPA
До коментар #16 от "Е па такова животно нема":
А как лъжат хайде това ми обясни а????В САЩ си имат EPA всяка кола минава през нея и се тества. Как един софтуер може да излъже газ анализаторът хайде обясни да видим.
Тестът им е несъвършен и VW се възползва от това, просто има пролука в тестовете. Вместо EPA да си затегне тестовете тe се правят на невинни, е нали издаваш сертификат и там пишеш разход вредни емисии и т.н.
08:04 16.07.2018
21 John Doe
08:26 16.07.2018
22 Да да
До коментар #19 от "Антиелектрика":
За Тръмп си абсолютно прав че е велик политик,но не ти разбирам мислите за колите! А и пяраноя май те гони,че някой ти пише от различни никове! Надявам се да не ти гръмне батерията на телефона и да те убие! Позната си купи Тойотка плъг ин хибрид(Ярис)! Добре ли е или да я продава! Ходи на работа на 15 км. и кара предимно (над 90%) на батерии!Коментиран от #23
13:01 16.07.2018
23 Антиелектрика
До коментар #22 от "Да да":
Тя параноята сама си призна, че пише с различни никове, така че не бери дерт. Пък кой какво кара, си е негова работа, само налагането на безумни забрани на технически изравни ДВГ ме дразни. Като видиш Тръмп на електричка, ела ми се обади.13:21 16.07.2018
24 Гост
Коментиран от #25
19:22 16.07.2018
25 незнайко
До коментар #24 от "Гост":
Господине, това не са простотии ! Както ни набутаха мобилните телефони в ръцете , така ще ни набутат и електромобилите ! Съгласен съм с Антиелектрика, че глобалното затопляне не е дело на АВТОМОБИЛИТЕ !!! За мръсен въздух и смог в големите мегаполиси наистина са виновни превозните средства !!! Това обаче са две различни неща !!! САМО СЛЪНЦЕТО МОЖЕ ДА СПРЕ ЗАТОПЛЯНЕТО НА ЗЕМЯТА !!!09:29 17.07.2018
26 Чиста реклама
Един идеален свят без задръстване и чакане по сфетофари. Има няма 30 години до тогава.
12:17 20.07.2018