През последната година все повече се говори за забрана за движение на дизеловите автомобили. Няколко града в Германия дори въведоха подобни рестрикции. Именно шофьорите са най-големите опоненти на тези мерки , въпреки че самите те биха могли да се възползват най-много от тях. Това доказва изследване на Университета в Хайделберг, според което нивото на замърсяване с азотни оксиди е най-високо не в измервателните пунктове, а в самите автомобили.
За извършване на проучването са проведени 8 тест драйв-а в Дюселдорф. Докато две от измервателните станции достигат стойности между 24 и 92 микрограма азотен диоксид (NO2) на кубичен метър въздух, стойността в каросерията на автомобилите е много по-висока: след едночасово шофиране на магистрала учените измерват средна стойност от 117 микрограма. На места те са отчели дори 447 микрограма. При движение в града средната стойност е 110 микрограма азотен диоксид.
Според Световната здравна организация концентрациите на повече от 200 микрограма на кубичен метър могат да имат осезаем ефект върху здравето в рамките на кратък период от време. Особено за хората, които шофират често, като например таксиметровите шофьори, високите нива на азотни оксиди вътре в автомобила представляват повишен риск от хронично заболяване.
Все пак замърсяването може да бъде драстично намалено с помощта на прости средства: чрез филтри с активен въглен за купето. В сравнение със стандартните филтри те са намалили стойността на NO2 при тестовете с 92%. Въпреки ниската им цена обаче, те са част от серийното оборудване едва на най-новите модели автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Баш майстора
Иначе карам и служебна кола(предишната 2014, новата 2017) и при тях е с обикновен филтър. Без много замисляне мога да позная колата пред мен дизел ли е, на газ ли е, гори ли много масло и затова съм принуден да карам с включена рециркулация на въздуха в купето. Лошото е, че когато завали дъжд и стъклата се изпотяват за секунди.
Коментиран от #6, #10
08:57 29.07.2018
2 Гого
10:32 29.07.2018
3 Марио
Коментиран от #4, #5, #7
10:51 29.07.2018
4 МАК
До коментар #3 от "Марио":
Абсолютно! Пълна глупост е тая статия!!12:42 29.07.2018
5 гост
До коментар #3 от "Марио":
Ама разбира се , как не са дошли вас с другото ти азМарио-Мак Дизелак да питат , че да им обясните нещата !!! А още по-жалко , че нямат и намерение да го правят за в бъдеще , хахаха !!!14:50 29.07.2018
6 селянин
До коментар #1 от "Баш майстора":
Точно така си е! Затова почти постоянно в град карам на климатик иначе за секунди спираш да виждаш през стъклото.Положението у нас е много по трагично поради факта че основната част от колите са пълни кочини дето е трябвало отдавна да ги претопят! И това не се свежда до това че са стари, а че са в трагично техническо състояние! Аз имам и чисто нова кола и стара кола на над 30 години, така че добре знам какво говоря. Отделно колата ми на над 30 години и се сипват само висок клас масла, които дори колите в гаранция не виждат.
16:29 29.07.2018
7 Гост
До коментар #3 от "Марио":
Ами имайки предвид че проучването е направено в Дюселдорф което за справка НЕ е в България , а в Германия.Се съмнявам там циганите да горят масово гуми, там гумите се предават и се рециклират, някои се регенерират други се минават през дробилки и се правят различни изделия след това от тях. Но да съвета ти към германското правителство е полезен :)
Коментиран от #9
10:03 30.07.2018
8 нов внос
Коментиран от #11
11:56 30.07.2018
9 Марио
До коментар #7 от "Гост":
България не е Германия.Първо да ги стигнем по другите неща,после и автомобилите,които само уж замърсяват.Измисрица с цел някой да пробутва батерии на цял свят.16:06 30.07.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 БГ да ге
До коментар #8 от "нов внос":
Не е въпроса до годините, а до това какво караш. Аз карам 18 годишна бензинова Хонда с катализатор и на техническия ми казаха че емисиите и са перфектни. Не гори масло, не бълва дим. Дрънчете с немските си дизелови барутници със свалените ДПФ и които на всичко отгоре горят по литър масло на 1000, пък мрънкайте за нови коли. И нови да ги получите пак ще им намахате всичко което немеца е предвидил за очистване на газовете! Ако не вие, то автокъщите, за да изкарат още 60 лв отгоре! И какво? Пак същата история! "Тука е така" имаше една песен....20:53 30.07.2018