2 Август, 2018 10:41, обновена 8 Февруари, 2020 13:43 28 051 75

Тествахме и трицилиндровия голям Opel на PSA (предпремиерно)

  • opel-
  • psa-
  • grandland x-
  • тест
Тествахме и трицилиндровия голям Opel на PSA (предпремиерно) - 1

Майнц, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

В разгара на лятото марката Opel проведе "сборен" тест драйв на SUV-гамата си, която към момента се състои от трима основни играчи - Crossland X, Mokka X и Grandland X. Първият представлява субкомпактен кросоувър, предназначен основно за градска среда и насочен към младежката аудитория. Crossland X впечатлява с икономични агрегати и с качествена сглобка, но липсата на съществени иновации го прави атрактивен основно заради по-ниската му цена. Вторият кросоувър Mokka X е единственият с 4х4 задвижване и след обновлението си продължава да се продава с доста приличен успех. За него обаче сме писали доста, а и новостите и при него съвсем не са много. Така че ще обърнем основно внимание на най-големия и най-нов представител на марката, носещ обозначението Grandland X и по-конкретно на две от новите модификации.

Тествахме и трицилиндровия голям Opel на PSA (предпремиерно)

Тествахме и трицилиндровия голям Opel на PSA (предпремиерно)

Като цяло Grandland X е нещо като преоблечен миниван с леко повишена проходимост. За последната се грижат основно по-високият клиренс и система, наречена IntelliGrip (при Peugeot тя се нарича Grip Control), която оптимизира работните алгоритми на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване към пътните условия. Повечето от дизеловите и бензинови двигатели в гамата са стандартни, разполагат с оптимална динамика и впечатляват основно с икономичност. Сред новостите, които германците демонстрираха, ни впечатлиха най-много три доста нестандартни иновации за Opel - новата осемстепенна автоматична трансмисия - и два от двигателите - 1.5-литров дизелов мотор и, забележете..., 1.2-литров бензинов агрегат с турбокомпресор! Тази модификация я изпробвахме предпремиерно, като продажбите ѝ ще стартират по-късно през годината.

Тествахме и трицилиндровия голям Opel на PSA (предпремиерно)

Що се касае до дизела, основният му коз е икономичността, която в града е под 6 литра на 100 километра, а на извънградско може да падне и на 4.5. Моторът е изключително безшумен, а "тягата" - абсолютно достатъчна за привидно голямото купе. Интерес за нас представляваше и шайбата IntelliGrip, която е разположена в хоризонталната част на централната конзола, а целта ѝ е да замести донякъде липсата на 4х4 система. Разполага с режими за сух асфалт, за сняг, за кал и за пясък. Системата IntelliGrip, която оптимизира работата на двигателя и на ESP-то, определено не може да замести напълно 4х4 предаването, но е отличен вариант за леки офроуд терени, както и за зимните пътни условия у нас. Иначе воланът е информативен, реакциите мигновени, а возията е по-скоро твърда. Това създава лек дискомфорт по разбити пътища, но пък от друга страна прави колата много стабилна в завои, макар налице да е по-висок център на тежестта.

Тествахме и трицилиндровия голям Opel на PSA (предпремиерно)

1.2-литровият бензинов агрегат с турбо е в комбинация с осемстепенната автоматична трансмисия и въпреки странната схема, при която скоростната кутия е по-голяма по размери от основния агрегат, този силов тракт си върши работата учудващо прилично - при това говорим за агрегат с... три цилиндъра. Истинска атракция, но, повярвайте ни, колкото и странна да е тази комбинация в такъв голям кросоувър, моторчето се справя с лекота. То е разработка на Peugeot, но е отлично адаптирано към Grandland X. Минусът му е малко по-слабото доускорение, но предвид икономичността, която е сравнима с тази на дизела и относително ниската цена на модификацията, определено си заслужава да му се обърне внимание.

Тествахме и трицилиндровия голям Opel на PSA (предпремиерно)

130-те конски сили и 230-не Нм въртящ момент няма как да не ви изненадат с възможности. Който и от вариантите на Grandland X да изберете обаче, знайте, че ще се сдобиете с ефектно изглеждащо SUV, което ще задоволи претенциите на голяма част от любителите на подобни возила, като очарова с функционалност и практичност. В момента у нас все още липсва комбинацията трицилиндров мотор и осемстепенна трансмисия, но тя ще се прояви съвсем скоро - през есента. Иначе версияат вече може да се поръча у нас. Ето и актуалната ценова листа на модела.

Тествахме и трицилиндровия голям Opel на PSA (предпремиерно)


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    78 15 Отговор
    ПСА ще оправят марката да е на печалба, а германците ще продължат да си правят хубавите коли. Според мен трансформациите са за добро. генералния мотор само ги дърпаше надолу.
  • 2 Караиванов

    58 35 Отговор
    Според мен много хора сега ще се изкажат против трицилиндрово моторче на такъв автомобил, но според мен това си е по-бюджетно предложение и не е никак лошо.

    Коментиран от #11

  • 3 БОКЛУЦИ

    45 89 Отговор
    ВСИЧКИ СКАПАНИ КОЛИ - НА ЕДНО МЯСТО: ОПЕЛ,ПЕЖО...МОЖЕ И ДВА ЦИЛИНДЪРА ЗА ПО ЕВТИНО ДА ИМ СЛОЖАТ...

    Коментиран от #15

  • 4 Miro

    41 5 Отговор
    По-интересен е въпросът как ще е моторчето след 100 000 км или 150 хил км. До колкото знам Опел предлагат удължена гаранция(не зная точно за този модел, т.к. не е излязъл още на пазара) за повечето си модели...

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Грую

    33 8 Отговор

    До коментар #4 от "Miro":

    Като когато на котка го намъкне магаре!
  • 6 Townboy

    35 22 Отговор
    Прахосмукачки! Опел имаха една Корса с 3 цилиндъра, която беше пълна скръб. Преди ерата на електромобилите явно производителите ще пробват с мотоциклетни двигатели монтирани на автомобили.

    Коментиран от #69

  • 7 123

    23 5 Отговор

    До коментар #4 от "Miro":

    Същото като на Форд, т.е. чук!
    Новите технологии не са за изхвърляне ....
  • 8 браво

    27 30 Отговор
    какво ще оправят бе вие нормални ли сте имам Пежо и само се чудя как да го махна в автокъщите го отказват ремонт след ремонт ми е писна ми вече
  • 9 Джудже

    68 10 Отговор
    Неповторимото усещане, че автомобилът ти работи на три цилиндъра, ще е постоянно.
  • 10 гост

    30 27 Отговор
    Този двигател е най-добрият от класа си, по-добър е от екобуста на форд и има повече еластичност от този на рено. При форд липсва обем, а при рено това, че е с 4 цилиндра го прави малко по-тромав при еднакъв обем, трите цилиндра имат повече въртящ момент от ниските обороти. Може да го тествате на 5008, много добре работи, факт.

    Коментиран от #14, #70

  • 11 123

    48 26 Отговор

    До коментар #2 от "Караиванов":

    Какво бюджетно виждаш в автомобил, който при средното си оборудване на среден кросоувър струва 50-60 000 лева. А на всичкото отгоре няма 4х4. А иначе Опел никога не са били някакъв еталон за качество, а сега в комбинация с Пежо, ми се струва, че човек трябва да е голям оптимист да си купи подобна машина.
  • 12 Ицо

    32 26 Отговор
    Това не може да бъде сериозен двигател (1.2) за сериозен автомобил! Кръстоската с нещо френско - още повече двигател, наистина ще влоши качеството и авторитета на немските автомобили.

    Коментиран от #13

  • 13 Хихих

    44 17 Отговор

    До коментар #12 от "Ицо":

    Тогава си вземи "авторитетния" V8 на БМВ от Х6М.На 30К км го хвърляш и ще се убедиш в немското "качество".

    Коментиран от #19

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 КАТ

    26 6 Отговор

    До коментар #3 от "БОКЛУЦИ":

    Точно това щях да напиша, следва двуцилиндров мотор с въздушно охлаждане, а който си мисли,че това е нискобюджетен вариант, да не забравя, че двигателчето ще изкара доста по малко.
  • 16 Добавка към 15

    35 13 Отговор
    Това е все едно с пръдня боя да правиш. Напомпали с турбо едно малко нещастно двигателче и така с триста зора изкарали по документи 130 к.с. от него! Това е абсолютна простотия, която много бързо и неизбежно ще се скапе. За съжаление, в последните години това стана вече традиция при автомобилопроизводителите, с тези псевдо-еко норми!
  • 17 незнайко

    15 8 Отговор
    Не забравяйте, че Вартбурга беше ТРИЦИЛИНДРОВ НО ДВУТАКТОВ !!! Двигателите нямат тенденция да са вечни. Не се споменава за теглото на автомабила, но ако е до 1300 килограма ще е добре, при тези характеристики на двигателя.
  • 18 Алфа Ромео

    13 24 Отговор
    Почнаха вече да пробутват френски кекави Опелчета.
  • 19 Алфа Ромео

    16 8 Отговор

    До коментар #13 от "Хихих":

    До 80-100 000 км може да изкара при добър късмет, няма кахъри за 7000 евро си вземаш друг мотор.
  • 20 Ръждевски

    9 26 Отговор
    Не ми харесва ОПЕЛ!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 инженера

    32 3 Отговор
    що ривете? сметнали са го да изкара 100хкм , после си купувате ново, вие искате да умрете с една кола ли?

    заплати чакат всеки месец тия от опел , всяка техника е така, да изкара до края на гаранцията
    що ривете не мога да ви разбера?
    коя нова техника изкарва повече от гаранцията си?
  • 23 гост

    25 4 Отговор
    Хора, сравнявате ябълки с круши.
    Старият ни Вартбург изкара 160х.км без ремонт, а е технология от 60те години. Тук сравнявате технология, материали и производственни толеранси подобрявани и достигнали много високо ниво. Няма място за сравнение, нито ресурса им е малък, нито са слаби, нито работят лошо. Не може да сравниш този нов турбиниран двигател с такъв отреди 20 години , екотек, например. Покарайте ги и вижте, мен ме впечатли колко добре върви и колко малко гори.

    Коментиран от #55

  • 24 123

    35 5 Отговор
    Сухите цифри казват, 130 коня и 230 НМ момент, при около предполагам 3000 оборота, макс. При тегло на колата от 1300 кг. какъв е проблема? Какво значение има броя на цилиндрите, като движението на автомобила не е следствие от техния брой, а от тяхната, да кажем производителност?
    Ако половината от пишещите се качат да го покарат даже няма и да разберат колко цилиндъра е! По скоро ще се чудят и маят на звука и вървежа!
    Ама нали сме все инженерно насочен форум, няма начин някои прясно 'завършил' да не се покаже колко е компетентен...

    Коментиран от #31, #36, #49

  • 25 bbibb

    11 4 Отговор
    имах на времето една 328i 2000г.,... това беше кола , имах и една ксара
    1.4i и тя беше много читава.
  • 26 гост

    13 3 Отговор
    По логиката на повечето коментатори то западните автокъщи трябва да са пълни с малолитражни бензинови двигатели навъртели над 100х.км и двигателите им да са тотална щета. Обаче излиза, че много по-често срещан е повреден тси двигател на ФВ отколкото повреден Екобуст на Форд. Ако сте карали нов трицилиндров двигател ще знаете, че той дърпа от ниски обороти повече отколкото четирицилиндров и точно затова преминават към трицилиндрови с турбо понеже не са толкова лагави и имат по-ниска граница на въртящ момент. Оттам и са по-икономични понеже не е нужно да се натискат много, за да дойде силата им.
  • 27 газо

    23 3 Отговор
    Десет години карах Фиат Чинкуеченто с най-малкия двигател...0.700 кубика, 31 к.с., двуцилиндров но четиритактов произведен 93 г.. Навъртях му около 125 000 км. без ремонт на двигателя, а преди мен един бог знае. Така, че трицелиндров двигател 2018 г. не би трябвало да ни притесняват ни най-малко.
  • 28 Тум

    9 4 Отговор
    Само да вметна към мненията на пишещите малко допълнителна информация. Този усреднен разход и като цяло консумацията на гориво е доста трудно постижима в реални условия. Постига се 4-5л/100км за такава кола при оптимизиран маршрут и старт стоп системата да помага за намаляването на емисии. Плюс факта че тези к.с и Nm са при определени обороти и товар. Една от техниките за понижаване на температурата на ДВГ при висок товар е да работи на по-богата смес, което директно засяга разхода. Представете си в този "джип" сте се качили 4-5 човека + багаж за почивка и шофирате планинско до курорта. Тогава разхода може и да е над двоен.

    Коментиран от #29

  • 29 123

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "Тум":

    Не пренебрегвай скоростната кутия! Тази тук е със 8 степени! Повярвай ми, както и да го караш, компютъра винаги ще е сложил най подходящата, тоест тази която е в най оптималния диапазон на въртящия момент според оборотите.

    Коментиран от #30, #32

  • 30 Тум

    8 2 Отговор

    До коментар #29 от "123":

    Абсолютно сте прав, но не това е нещото, което искам да акцентирам. Да скоростната кутия ще подбере подходящи условия до колкото е възможно, но за тази мощност от този обем е нужна по-голяма компресия, неимоверно увеличаваща работната температура. Турбо-нагнетателя също спомага за по-високата температура. Напълно съм съгласен че конструкторите са го изчислили повече от адекватно, но в случай смятам че тези цифри за разход са по-скоро маркетинга стараещ се да има по-ниски показатели от конкуренцията.

    Коментиран от #33

  • 31 Да бе

    5 7 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    130 коня бензин на 3000 оборота я пак?????
    1300кг я пак????

    Коментиран от #37, #41

  • 32 Я пак

    3 3 Отговор

    До коментар #29 от "123":

    СК не е панацея, като няма мощност ще го форсира двигателят на високи обороти и ще го скапе.

    Коментиран от #39, #42

  • 33 123

    9 2 Отговор

    До коментар #30 от "Тум":

    Маркетинг, маркетинг, ама са близо, и то доста. Новите двигатели са ефективни, и ако си добър драйвер, повтарям, добър, то ще постигнеш наистина впечатляващи за големината на колата разходи. Ако си перде, все тая с какъв двигател си!
  • 34 xzcvxcv

    5 6 Отговор
    Пежото е доста по-красиво
  • 35 Алфа Ромео

    6 5 Отговор
    Марката имаше идентичност и характер въпреки известните проблеми, сега вече е тотално безлична, малко съм пристрастен щото и аз съм карал Опели.

    Коментиран от #64

  • 36 Sgroko

    5 5 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    Малко се съмнявам - 230Нм при 3000об., по-скоро при 4500-5000об.
  • 37 123

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Да бе":

    Оборотите са за въртящият момент, а не за мощността! Не си ме прочел правилно.
    А и се оказва, че е наличен още на 1750 оборота!
    Теглото ниско ли ти се струва? Братчето от Пежо е толкова. Това колко мислиш че е? А?
  • 38 дружба

    5 7 Отговор
    Последните здрави Опели бяха от серията Рекорд , Аскона , Кадет.

    Коментиран от #48, #50

  • 39 123

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Я пак":

    Естествено, но броя на предавките позволява да се поддържат оптимални обороти в по голям диапазон.
    Едно е от 8 предавка да те свали на 6 та, а съвсем друго от 6 та да слизаш на 4 та, защото на 5 та не ти достига, ама пък оборотите за 4 та са високи! Това при директно сравнение между ръчка 6 ск. и автомат 8 ск.
    Увеличеният брой предавки предполага по голям брой предавателни отношения, тоест високите обороти са се опитали инженерите да ги минимизират разполагайки по голям брой зъбни колела разпределяйки равномерно мощността.

    Коментиран от #40

  • 40 Я пак

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "123":

    То хубаво ама като нямаш мощност, като увеличаваш предавките най-много да се задаваш.

    Коментиран от #44

  • 41 Опела

    10 2 Отговор

    До коментар #31 от "Да бе":

    Ами то се вдига и капака, приятел. Не се кара,само..... " карам вече 470000хл опеееел зафираааа+веригааа
  • 42 Опела

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "Я пак":

    Кола се гледа не се кара самоооо
  • 43 Опела

    1 0 Отговор
    Еииии карЧите и разбирачи с кинти
  • 44 123

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "Я пак":

    Няма как да стане, защото съвременните автомати ги управляват компютри по умни от всички нас тук (трудно за вярване), и винаги се грижат да има достатъчен приток на гориво.
    Пробвай някой път с автомат да качиш баир на автопилот и ще видиш какво ще направи колата!

    Коментиран от #45, #46

  • 45 Опела

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "123":

    Ами качва и добре тегли зафирката
  • 46 Я пак

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "123":

    Като няма мощност ще качи оборотите, какво да стане. Като свали предавката какво мислиш че става???
    Днес на червено, утре на червено и после в сервиза.

    Коментиран от #51

  • 47 Някой

    13 7 Отговор
    Едно време като видех кола с 2 аспуха ми се подкосяваха краката,защото ми беше пределно ясно че това е автомобил 250к.с +...
    Сега някой си нов голям автомобил,3 тона,7 местен, 4 аспуха,премиум клас - 10 ст кутия и 1.2 литров 3 цил. с 3 турбини и вътре набит с китайска пластмаса...После защо обожаваме автомобилите от 80-те и 90-те.Никога няма да изплащам някой кенеф като днешните Форд,Опел,Рено.Напук на всички ''европейци'' Предпочитам Стара S класа в която да инвестирам,щото после като се качите,се започва ''ама то много тихо вътре'' '' ъх пък на моята кия,бутоните взеха да се изтриват нещо'' ''ехеее,ама то 200 не се усещат в стария ти мерцедес,много леко се карал ''....

    Коментиран от #53

  • 48 Хахаха

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "дружба":

    Карам една стара Калибра-150к.с и двигателя и купето са ОК.Чупих няколко ск. кутии, докато попадна на читава.Колата се кара ежедневно,често и до изключвател и е здрава
  • 49 Boxer

    8 4 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    Разликата между двигатели с 3 и 4 цилиндъра ,с еднакви мощности, е във вибрациите. Пиковете на наляганията/вибрациите/ мощността се делят на броя на цилиндрите. За това по-луксозните автомобили имат по 10-12 цилиндъра. Не е проблем да се конструира и едноцилиндров двигател със същата мощност, но уравновесяването му в автомобил, ще бъде проблем. На дълъг път, вибрациите предизвикват умора. Според мен, 4 цилиндров боксер или V образен безинов двигател и респективно 6 цилиндъра за дизелов двигател са минимумът за нормално шофиране. Останалото е подигравка на автомбилните концерни спрямо нас.

    Коментиран от #52, #56

  • 50 Алфа Ромео

    7 0 Отговор

    До коментар #38 от "дружба":

    Астра Ф със старите мотори много корава кола, ако не беше прословутата ръжда щеше да е доста добра кола.
  • 51 123

    4 1 Отговор

    До коментар #46 от "Я пак":

    Абе, не те бива много със колите, май?
    Какви прекъсвания, загасвания и червени обороти те гонят? Много преди да навредиш на двигателя електрониката ще те спре, това не е старата кола. Хайде стига, че размихме нещата..

    Коментиран от #59

  • 52 123

    1 11 Отговор

    До коментар #49 от "Boxer":

    Защо ли си мисля, че точно пък 3 цилиндровия е по балансиран от такъв с 4?
    Никой не се бъзика с теб, като искаш цилиндри, вземи си, всички марки имат 6 ци поне, е, говоря за по скъпите. Ама там гроздето е с друга цена...

    Коментиран от #62, #73

  • 53 123

    5 3 Отговор

    До коментар #47 от "Някой":

    Аха, до момента в който не седнеш в нова S класа, 6 так, би турбо, който ще те кара да се нас...аш всеки път на кикдаун.... А за лукса, возията и визията да не говорим! Нищо, ама нищо общо със старата, даже не са и от една вселена!
    Само се доближават по солената си поддръжка. Хайде моля те, недей да сравняваш кон с магаре!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 селянин

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Преди четвърт век съм карал три цилиндрово Тико..0,8 двг от сузуки,гуми 12 ки..нема вибрации,нема трансформации,над милион км,носи и на газ,за такси и до 200км е идеално,лагери му слагах от перла 05,лесна подръжка побългарена.А бе тия дизелаци 1,5..2.0,не са ли от Рено-Нисан,тук само че са с малко повече коне.
  • 56 Кало

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "Boxer":

    Най добре балансирания двигател е 6 цилиндров редово

    Коментиран от #63

  • 57 Коки

    2 1 Отговор
    Ти тая с Тикото я забрави! Те си бяха много читави машинки , все още се разхождат тук- там. Сегашните трицилиндрови те май и другите са паразити...
  • 58 пиу пиу

    2 3 Отговор
    Оффф ПСА ще ги довършат! 3 цилиндрова тоалетна!!!
  • 59 Я пак

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "123":

    Е ти много буквално взе нещата а идеята не схвана та незнам кой е зле с колите.
    За да поддържаш някаква скорост ти трябва определена мощност, за баира още по-голяма мощност или ако си натоварен.
    Тоест ти ще си на 6000 оборота и на 4 а аз ще съм на 3000 оборота и на 6 примерно, сега светна ли ти???????
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Хаха

    2 2 Отговор
    230 N.M при 1750 об./Мин. въобще не е зле,откъм ресурс,то бъдещето ще покаже :-)
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 BOXER

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Кало":

    По-добре балансиран от 6 цилиндров BOXER?!
  • 64 Лимонад

    3 2 Отговор

    До коментар #35 от "Алфа Ромео":

    Все си мисля, че трябваше да си развиват Корса, Астра, мокка и една баничарка и да не се занимават с друго. Като гледам ценовата листа - не ми се виждат много конкурентни на останалите марки... но те си знаят... за всеки влак си има пътници. Дано им стигат да си покриват разходите.
  • 65 1234

    1 3 Отговор
    Сигурното е на такива смешни двигатели е едно първия собственик 5'г до изплащането на колата си мечтае да я изплати и продаде, а втория собственик си купува нешо което е тоталка с хлопащи бутала, но изглеждащо като ново. Три цилиндъра е за коли под 850 кг, каквито практически няма. Някой чувал ли такъв мотор на 300 хил?

    Коментиран от #66

  • 66 Консуматив

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "1234":

    Е как консуматив на 300 000км, сменяш го и продължаваш напред.
  • 67 Зигмунд

    3 0 Отговор
    В случая стсва въпрос за 1.2 puretech 130к.с, същия е избиран няколко години подред за двигател на годината в класа между 1.0 и 1.4. Помислете си защо ли, всезнайковци.
  • 68 Borislav Popov

    1 4 Отговор
    Голям Опел с двигател от Дачия 1,5 ?!! Че като гледам цените - по добре Дачия Сандеро ! Че ще има и 4х4 !
  • 69 мокка

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Townboy":

    карам опел мокка 4х4 1.4 турбо бензин 140 конски сили от 1г и половина, мога да кажа, че джипката се държи много ама много добре както през зимата така и през лятото, харчи малко върви много добре, а до коментарите на злобарите със старите бараки ще кажа като видите нов опел направете път не се правете на тарикати с автомобили на 100 години

    Коментиран от #72

  • 70 PlimP

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    пак ще пиша, щото някой гълфон трие, кво му е хубавото, тва чудо няма ресурс, особено като знам кога са първите смени на маслото, турбините много обичат да работят с масло на 30 000км., като му изтече гаранцията се почва едно слагане на "качествени" масла и резултатът е трагичен, кубатурата дава КПД-то, тия трубинки са вместо обем и за кво мислиш,ч е са му набутали 8степ. автомат, иначе тия 130к.с. няма да тръгнат и на 4х4 даже, смях в залата, имал въртящ момент, за 1500об. не е имане, да не говорим ако някой роден газаджия се разпише, с тия малки клапанчета в главата мноого ще страда собственика, ако изкара 150 000км. пак добре, цялата сехема е заради икономия на скапаното гориво, но то дали ще хвърлиш пари з аремонти или за гориво е все тая, не всъщност не е, щото на бензиностанцията не можеш да си сише нов автомат или бутала, ходиш в сервизчето и яко секс
  • 71 Даунсайнзинг - шит

    1 2 Отговор
    Като чуя 1.2 литра на кола и ми се присира! Мотора ми е 1.2 200 коня и на моменти се чеша по главата как да изкарам някой кон в повече, а тук същата кубатура на кросоувър! Светът се изпедерасти и технически ...
  • 72 Алфа Ромео

    0 1 Отговор

    До коментар #69 от "мокка":

    Къ пък можа на тая мокка ли е нескафе ли е да му кажеш джипка!
  • 73 BOXER

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "123":

    Разликата между 3,4,5,6 и 8 цилиндрови двигатели, само от работните тактове е дадена в : https://www.youtube.com/watch?v=eusyBOvrqrc (между 3-та и 5-та минута).
    Не можах да намеря графики на вторичните инерционни моменти (които са по вертикалната и хоризонталната равнина ) и се поемат от тампоните / купето. За тяхното гасене могат да се сложат допълнителни валове с противотежести, въртящи се с 2 пъти оборотите на коляновия вал (това си има своите минуси).
    Отделно ако е BOXER, 4 цилиндров - там няма сравнение - буталата се уравновесяват взаимно, противотежестите на КВ са нищожни в сравнение с редови двигател и вибрациите също...
  • 74 Виктор

    4 0 Отговор
    Това е хечбек/ван с големи гуми. Защо струва между 38 и 65 хиляди лв. някой знае ли? Защото прилича на нещо с 4х4? Тая в тенденция в Европа и света, да се пре-плаща за ментета е много притеснителна.
  • 75 Българин

    0 0 Отговор
    Имам Вартбург с двутактов трицилиндров мотор.Карам си го като ретро кола в почивните дни и се кефя на динамиката му.Това обаче е двутактов двигател и няма нищо общо с трицилиндровите четиритактови двигатели.Карах нова кола с такъв двигател- турбо 90к. и останах обсолютно разочарован.На първа и втора предавки вървеше добре, на 3 та се замисляше, а на четвърта и т.н. беше абсолютно спъната и то на равен път. В баир не ми се мисли каква мъка ще е .Да може би стават тези мотори за града, за малки разтояния, но мисля ,че не са сериозни двигатели които ще доставят тяга и удоволствие при шофирането.Даунсайзинга просто развали двигателите на колите, а нещата май опряха до маркетинг и незнам си какво да ни убежават, че малкия двигател върши същата работа както и големия, абе не е както при булките