Германските автопроизводители ще продават значително по-малко автомобили през следващите дванадесет месеца. Това става ясно от настоящия индекс на остъпките, който бива публикуван всеки месец от водения от автоексперта Фердинанд Дуденхьофер Car-Center към Университета в Дуисбург-Есен. От 2006 г. до 2017 г. в Германия се продават средно по 1,62 милиона коли на половин година. През 2017-та има ръст в стойността до 1,72 милиона. През първата половина на 2018-та пък продажбите възлизат на 1,84 милиона. За последните 6 месеца на тази година обаче изчисленията на Car-Center предвиждат броят на новопродадените автомобили да падне до 1,56 милиона. Този спад ще продължи и през първата половина на 2019-та. Според прогнозите за този период ще бъдат закупени около 1,54 милиона нови коли.
Причината за спада в продажбите е значително по-малкият брой стимули за купуване. През август 2017 г. автомобилните производители наводниха пазара с премии при закупуване на нови по-екологични автомобили. Те предлагаха дори изкупуване на стари автомобили. Главната причина за това, разбира се, бе разразилият се миналото лято дизелов скандал. Броят на тези премии, различни отстъпки и други промоции възлизаше на 561 до юни 2018-та включително. През юли обаче 90 от тях отпаднаха, което съответства на спад от 16%. През идните месеци се очаква още намаляване на допълнителните стимули за закупуване на нов автомобил.
"Бумът през последната година бе осигурен чрез високи отстъпки", се казва в анализа на Car-Center. Поради високите стойности на продажбите пазарът на автомобили е до голяма степен "наситен". Именно заради това очакваният спад е абсолютно логичен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Еее
10:21 11.08.2018
2 Tribal
Пари като шума,ама пустата коза ги изяде.Оп тя имаше чума ...
11:08 11.08.2018
3 гост
Коментиран от #5
11:26 11.08.2018
4 бабини цървулщини
12:17 11.08.2018
5 Мартин
До коментар #3 от "гост":
Когато Тесла вземе да продаде 1,5 милиона коли за година по целия свят, тогава ще си говорим. Дотогава - мълчи куче! Колкото и да лаеш сега, Тесла все още е бутиков производител, продаващ по няколко десетки хиляди коли на година.Коментиран от #9
12:27 11.08.2018
6 Хасан
Коментиран от #7, #8, #11
12:31 11.08.2018
7 Мършата
До коментар #6 от "Хасан":
В Турция не купуват немски коли, защото нямат КЛИЗМАтроник и бидетроник. Отсъства и електроибрик!12:44 11.08.2018
8 гост
До коментар #6 от "Хасан":
Това сигурно бащицата Ердо ти го каза , нали ? Ама за съжаление доста те е послъгал , на че не му е навик де !! ВАГ миналата година има в Китай 3,5 милиона продажби , повече отколкото в целия ЕС , за Турция даже няма да споменавам , че голям смях !! А и като гледам в Истанбул още всяка трета кола си е допотопния Тофаш , дето тука половината не са го и чували !!Коментиран от #10
13:03 11.08.2018
9 гост
До коментар #5 от "Мартин":
Ами както върви това ще е след някакви си 2-3 години максимум , а " няколкото десетки хиляди " всъщност за миналата година са над 100 000 , а тази ще са към 300 000 !! Обаче по-важното е чии клиенти ще са тия на които ще ги продаде !!!!! Та помисли си кои са производителите които имат модели между 40 и 140 000 долара , щото ще са точно от техните , нали няма да ме убеждаваш , че китайци с коли за по 10 000 долара ще минат на Тесла , хахаххаха !!!! Само гледай чии продажби ще се сриват , както сега в САЩ , ама по-нататък и в целия свят !!!!13:10 11.08.2018
10 Мършата
До коментар #8 от "гост":
Да имаш много пари да вземаш, но шефа да ти ги не дава! Лъжеш, лъжеш и пак лъжеш! Къде го прочете? КНР миналата годинъ е произвел над 29 000 000 автомобила, Япония над 9 000 000, Германия около 5 600 000 и че от тях 3 500 000 коли отишли там???Коментиран от #12, #13
13:20 11.08.2018
11 Мършата
До коментар #6 от "Хасан":
Ее бат Хасане, Турция наистина има успехи в производството на автомобили миналата година над 1 690 000, което е повече от ушанките малко над 1 550 000, чехите най-вече скапаната шкода по вагински лиценз 1 420 000 и жабарите 1 142 000 трошляка!13:29 11.08.2018
12 гост
До коментар #10 от "Мършата":
Ти за първи път ли чуваш , че ВАГ произвежда и извън Германия или за пръв път чуваш , че имат заводи в Китай ? Или не разбра , че коментирах твърдението на Хасан , че Германия била най-големия пазар , а Турция втория след нея ? И не знам за какво се бориш , но факта си е факт , в момента най-големия пазар и на ВАГ и на останалите "немци" е Китай и не ми се мисли какво ги чака , ако го загубят , щото от 1.01.2019 СА ДЛЪЖНИ да осигурят 12% от тазгодишните продажби да са ЕЛЕКТРОМОБИЛИ !!! Без отлагане и без "моля другарко , ама той ме изпревари" !!!Публикувано във факти.бг:
Най-съществена роля за рекордните продажби продължава да играе китайският пазар. През септември в Азиатско-тихоокеанския регион са купени 436 700 автомобила на VAG, ръст с 6.1% в сравнение със същия месец миналата година. 406 500 от тях са продадени в Китай. Увеличението се дължи на интереса към новите модели на концерна Volkswagen Teramont, Tiguan, Audi A4L и Skoda Kodiaq.
Продажбите на Стария континент запазват стабилния си ръст. Миналия месец европейците са купили 404 500 автомобила от различните марки на VW. Най-чувствително увеличение от 13.8% бележат продажбите в Централна и Източна Европа, а в световен мащаб - в Южна Америка (+68.4%).
16:10 11.08.2018
13 гост
До коментар #10 от "Мършата":
Та кой лъже не разбрах , осведомения ?? Щото освен да викаш , трябва и нещичко да поназнайваш , тъй за обща култура поне , не за друго !!Коментиран от #14
18:52 11.08.2018
14 Мършата
До коментар #13 от "гост":
Лъжльо лъжлив лъжовен! Пак излъга! Абе как не се измори да лъжеш! ВАГ ( които според мен не стават за нищо ) по нататък вагините са продали в Китай 3 724 000 трошки, а не вагини 3 500 000, както твърдиш ти! Не знам, навярно китайските сглобки на вагини са по-удачни от Европейските, за това възможно им ги купуват!10:59 12.08.2018
15 GTE
09:46 13.08.2018