16 Септември, 2018 10:02 22 992 21

Помните ли Porsche-то от дъвки Turbo №44

  • porsche-
  • 928-
  • дъвки turbo
Помните ли Porsche-то от дъвки Turbo №44 - 1

Под номер 44 от поредицата на култовите дъвки Turbo е поставено едно много интересно Porsche. Става дума за 928, който по онова време е най-необичайния модел на марката. Малцина знаят, че Porsche 928 е проектирано, за да замени 911, защото през 70-те години на миналия век продажбите на 911 спадат и от компанията дори обмислят да се откажат от модела със задно разположен двигател.

Помните ли Porsche-то от дъвки Turbo №44

Впоследствие обаче се появява Porsche 911 Turbo, което възобновява интереса на публиката към модела. Така развитието на 911 продължава, но паралелно с него се прави и 928. Ключовите продажби на 928 са в САЩ и поради тази причина двигателят не е опозитен шестак, а е V8. Работният му обем е 4.8 литра, а мощността - 240 конски сили. Те са достатъчни за максимална скорост от 230 км/ч.

Помните ли Porsche-то от дъвки Turbo №44

Предлагала се е и автоматична трансмисия. Интересно е още, че дизайнът на 928 е дело на Анатолий Лапин, роден в Рига през 1930 година, но изселил си с родителите си през 1939-а, първоначално в Полша, а оттам в Германия. Porsche 928 е по-просторно от 911, багажникът му е по-голям, а возията - по-мека. Оборудването включва усилител на волана, климатик, ел.седалки и круиз контрол и др.

Помните ли Porsche-то от дъвки Turbo №44

Това са все екстри, неприсъщи за болшинството автомобили от онова време. Постепенно 928 продължава да се обновява. Монтира се 5.4-литров мотор с мощност 345 коня, ABS, въздушни възглавници, тракшън контрол и бордови компютър. До 1995 година са произведени 61 000 екземпляра, но модела бива спрян от производство и така и не успява да замени безсмъртното 911.

Помните ли Porsche-то от дъвки Turbo №44


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    4 38 Отговор
    Не ,що?

    Коментиран от #21

  • 2 Караиванов

    83 3 Отговор
    Класика, ужасно ми харесва. А дъвките турбо бяха мания, когато бях дете. Много добре е, че ни подсещате за тях. С нетърпение чакам и материалчета за други коли от поредицата.

    Коментиран от #18

  • 3 ретро

    30 2 Отговор
    928 е подценена класика, но до 5 г цените, ще се вдигнат доста, защото малко останаха читавите екземпляри.
  • 4 Тит

    10 1 Отговор
    Те цените са вече високи ,влез в Мобиле.де.Единствено в тая кола не харесвам фаровете,начина по който се надигат.Стросек правят хубав тунинг на този модел!
  • 5 Макаренко

    13 15 Отговор
    Славчев какво означава усилител. Ти руско училище ли завърши?

    Коментиран от #6

  • 6 Мартин Танков

    22 6 Отговор

    До коментар #5 от "Макаренко":

    Усилител се казва при автомобилите, усилвател е при тонколоните. Ти явно никакво училище не си завършил, камо ли някакво техническо.

    Коментиран от #8

  • 7 Бичето

    15 1 Отговор
    Имам ги всичките
    Голяма мания бяха
  • 8 Пабло

    11 9 Отговор

    До коментар #6 от "Мартин Танков":

    Усилитель е на руски,а на български е хидроусилвател на волана.
  • 9 кучето шаро

    7 2 Отговор
    Аз го помня , а ти Радослав откъде го помниш !?

    Коментиран от #12

  • 10 ПОРШЕ

    14 0 Отговор
    Всъщност 928 е първокласно Gran Turismo, освен това е "Кола на годината" за 1978. Интересни са късните GTS модели с мощност от 350 к.с.
  • 11 shumaher

    4 1 Отговор
    u doma na selu otdavna stoi v plevnata
  • 12 Мирослав

    11 1 Отговор

    До коментар #9 от "кучето шаро":

    Чета статиите на Радослав Славчев още от 2000 година в Автопазар. Проста аритметика показва, че явно помни дъвките турбо, точно като теб.
  • 13 deadman1488

    8 1 Отговор
    тва ми е любимата колица
  • 14 Random

    5 4 Отговор
    Много е хубаво, обаче двигателя е алусил и замине ли- не може да се оправи. Не е като никасила, обаче няма ремонт.
  • 15 ккк

    8 0 Отговор
    Преди 51-ви номер нямаше,някой само беше виждал или чувал,бяха като светия грал.
  • 16 Кало

    8 1 Отговор
    По мое време започваха от номер 50 или 51 с ,, тройното Ферари,,
  • 17 Morgoth

    5 0 Отговор
    Не го помним, защото числата под 50 бяха почти невъзможни за намиране, понеже в България започнаха внос на тези дъвки от втората серия, а първите 50 номера бяха от първата - аз имах цели 3 от тях при събрани всички над 50.
  • 18 FMC

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "Караиванов":

    Кога аз бях дете, на мода бяха дъвките бибип. Бяха доста по-ценни, защото и бяха първи. След това Турбо си бяха ташак.
  • 19 ааааааааааа

    4 0 Отговор
    А някой помни ли преди дъвките турбо, едни други- би-бип?Имах ги всичките, ама години ги събирах
  • 20 ХХХ

    1 2 Отговор
    Дъвките ,,Турбо" не бяха хубави. Бяха твърди и неприятни за дъвчене, ама ги купувахме заради картинките. Много по-хубави бяха дъвките ,,типи-тип", но картинките им не бяха такъв хит.
  • 21 Георги Начев

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Купувам всякакви картинки от дъвки https://www.alo.bg/5526879