5 Октомври, 2018 14:58 14 261 38

Бензин А95 за Lada Niva

  • lada-
  • niva-
  • бензин-
  • а95
Бензин А95 за Lada Niva - 1

Агенцията "Росстандарт" съобщава на своя сайт, че за обновените версии на автомобилите Lada 4×4 или познати още като Lada Niva, няма предписание за използване на най-масовия бензин в Русия - А92.

От концерна производител АвтоВАЗ препоръчват автомобилите Lada Niva, особено тези след рестайлинга, да се карат с бензин, октановото число на който не е по-малко от 95. Не се съобщава какво ще се случи ако обновената Lada 4x4 бъде заредена с А92.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Хайхой

    41 13 Отговор
    Това е малък руски танк ;) не му пречи да работи и със стария А86
  • 3 гост

    39 47 Отговор
    A 92 го спряха у нас когато бях дете, преди повече от четвърт век. Явно руснаците това разбират от напредък.

    Коментиран от #6, #7, #11

  • 4 Бесен Язовец

    32 28 Отговор
    Руското атомобилостроение върви напред с огромни крачки !
    Слава Русия Слава !!!
  • 5 123

    17 18 Отговор
    Това може и на бояришник да върви.
  • 6 Заинтересован

    54 10 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Бил съм в арабски дръжави, големи производители на петрол: хората си карат и с 92 без проблем. Това че караме по-октанов бензин беше въведено за да се ограни точно откъде и по какви технологии е препработено горивото. Респективно САЩ определят локацията, а ЕС се пробват да продават машините. Така че не си мисли, че като караш с по-октанов бензин нещо специално се случва с теб, с околоните, с природата или колата. Просто създадоха търсене на такъв и който иска да изнася за Европа, трябва да отговаря на изскванията. Същото е сега като газовете - Европа измисли ограничения за изходящите газове - така ограничи вноса на неевропейски коли, а се оказа че точно европейските лъжат за тези емисии.... та пак казвам, огрома политика и бизнес се крият зад едните числа, но народа плаща сметката за по-големите числа ... не че му трябват )

    Коментиран от #17, #27

  • 7 ванката

    58 4 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    А92 има и до ден днешен но се продава за 95

    Коментиран от #9

  • 8 ДО КОГА ТАКА

    12 7 Отговор
    ВИСОООООКИ ТЕХНОЛОГИИ...............
  • 9 куку руку ку

    27 1 Отговор

    До коментар #7 от "ванката":

    Ма, то по-скоро е А-86...
  • 10 госта

    21 8 Отговор
    Тая лада и с нафта може да работи...

    Коментиран от #13

  • 11 qwerty

    16 2 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    защото в щатите само 95 продават, там е даже 91
  • 12 Алфа Ромео

    13 3 Отговор
    Нищо няма да се случи, вероятно ша е малко по-бавна.
  • 13 Бате Дидо

    16 13 Отговор

    До коментар #10 от "госта":

    Верно е това.Навремете с нашата жигула закъсахме без бензин.А тогава почти нямаше бензиностанции освен на Петрол.Мина един шофер на Камаз и ни даде 5л.нафта човека.Прибрахме се до в къщи макар и на 2 цилиндъра ама жиголето не изгасна.

    Коментиран от #14, #16

  • 14 икем

    14 3 Отговор

    До коментар #13 от "Бате Дидо":

    Това няма как да стане, не е възможно. Нито пък обратното.

    Коментиран от #15, #18, #33

  • 15 Бате Дидо

    7 6 Отговор

    До коментар #14 от "икем":

    Повярвай ми пич.че това се случи.Зора беше голям.Спомням си.че запали много трудно.
  • 16 onq s konq

    10 9 Отговор

    До коментар #13 от "Бате Дидо":

    Как е възможно в бензинова кола да наливате нафта?!А ако на ВСЯКА ДРУГА БЕНЗ КОЛА бяхте предложили ДА СИ ПЛАТИТЕ 5 ЛИТРА БЕНЗИН ДВОЙНО,едва ли някой щеше да ви откаже...Ама що да се набутвате?:)А колкото до твърдението ти че с нафтата налята в Жигулито сте се прибрали-разправяй ги на някой друг-Верно е че бенз кола може да работи с нафта,но САМО НА МЯСТО...при това всичките й цилиндри ЗА РАЗЛИКА ОТ ВАШИТЕ.При НАЙ-МАЛКОТО БАИРЧЕ ОБАЧЕ ДОРИ И НА ПЪРВА СКОРОСТ...ЩЕ УГАСНЕ!Така че сте се прибрали,но...НА БУТАНЕ!

    Коментиран от #19, #25

  • 17 Данъкоплатец

    18 0 Отговор

    До коментар #6 от "Заинтересован":

    А сигурен ли си, че караш с А95.... защото аз не съм!
  • 18 НИВА

    9 0 Отговор

    До коментар #14 от "икем":

    Истина е ЗаЗа го карах 50\50 съотношение
  • 19 Бате Дидо

    12 2 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Абе момче къде на тях оскъдни години ще намериш така бензин.Ако минише на 30мин. една кола на извъградски път това беше рядкост.Ко щеш вярвай.

    Коментиран от #35

  • 20 Гост

    6 13 Отговор
    Малийй 95 октана !!!! И чак сега ! Ами ако и сложа 100 октана сигурно ще и се запали аспуха?:))) Чак се чудя тези с техните технологии как са излетели в космоса??:)))

    Коментиран от #21

  • 21 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Виждал съм на Москвич 412 да слагат 100 октана.Собственика му беше пилот.Аспуха му беше бял като сняг.

    Коментиран от #34

  • 22 някой

    16 0 Отговор
    Бензина който се продава за 95, дефакто е 92 реално!Просто го определят по лабораторен метод,а не по двигателен тест.Ако не ви е ясно,четете!

    Коментиран от #24

  • 23 Електрошок

    16 0 Отговор
    Имам тракторче което работи на 72 октана.Когато въведоха по-високооктанов бензин му повиших степента на сгъстяване както пише по книгите и......двигателя започна да чука!!Това означава,че октановото число в действителност е пак 72, а не 86.
  • 24 Електрошок

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "някой":

    Точно така,използва се двг с променлива компресия.
  • 25 Реалист

    12 1 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Вярвам на колегата с Жигулата. Не забравяйте че тези коли не са с помпа в резервоара, а на двигателя и не може да изцедиш готовото до край. Когато карах такава се случваше да загасне а в резервоара има още 3-4 литра защото сондата е по-високо, така че е нормално да сипеш друга течност за да вдигне нивото на бензина. На Старите ЗИЛ когато крадяха бензина и наливаха вода за да се вижда че резервоара е пълен ,проверяващите отваряха пробката отдолу и от там протичаше чиста вода.

    Коментиран от #26, #28, #29

  • 26 Бате Дидо

    12 2 Отговор

    До коментар #25 от "Реалист":

    Колега тия хлапета какво ли знаят за тези години когато карахме само руски коли и с какви шофьорски неволи сме се справили.Сега всичко има кеф ти гуми.части.бензиностанции и прочие.
  • 27 Ниско

    11 0 Отговор

    До коментар #6 от "Заинтересован":

    Нискооктановия бензин не търпи такова свиване ,като високооктановия. Сложен в двигател с висока компресия, той се взривява под въздействие на свиването ,още преди искрата. Получават се детонации и може дори бутало да се счупи. Пробвай да караш един съвременен автомобил с 92. Дори Лада 2105 , на каквато карах курсовете едно време- дори тя ,като и сипеше инструктора 86 , щото по евтин, не можеше да угасне- като дизел. Гасиш Ладата от ключа, но мотора продължава да работи ( неравномерно и тресе) ,щото вече няма нужда от искра за да се запали толкова тежък бензин.
  • 28 004130

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "Реалист":

    Баш пък тая нива е с помпа в резервоара. Щото е инжекцион.
  • 29 onq s konq

    5 3 Отговор

    До коментар #25 от "Реалист":

    Ти не разбираш...АЗ БЯХ ПРЯК СВИДЕТЕЛ НА ПОДОБЕН"ЕКСПЕРИМЕНТ ПО НЕВОЛЯ"-точно с "Жигули" с БЕЗПРОБЛЕМЕН ДВИГАТЕЛ и купе...почти тотално изядено "от мишките".И така-една туба нафта беше налята в резервоара СЪС ЗАБЛУДАТА ЧЕ Е БЕНЗИН потеглихме...изминавайки около 100 м,докато свърши бензина в карбуратора и колата угасна!След това слязохме ,щофьора остана сам в колата,която БЕЗ ПРОБЛЕМ ПАЛЕШЕ И РАБОТЕШЕ БЕЗУПРЕЧНО НА ПРАЗЕН ХОД,ТРЪГВА МН ВНИМАТЕЛНО НА ПЪРВА ПОЧТИ БЕЗ ГАЗ,защото подаде ли се,се задавя и гасне.След което се появи едно почти незабележимо баирче и...ДО ТАМ.А ти си вярвай на когото щеш!
  • 30 Митко

    6 0 Отговор
    С нивата ще стане същото като с жигулата ми. Научих я на 86 и не мрънка върви на пушка. От зиладжиите 5 лв туба.
  • 31 Марто

    11 0 Отговор
    До...27...Ниско
    Брат...знам какво е супер умрял нискооктанов бензин...само,че...ще визирам Гърция и мотоциклет Сузуки GSX 750 EF...4 цилиндров с 4 карбуратора....
    Живеех и работех там по едно не далечно време.Все си зареждат бензинче от хубави бензиностанции.....НО, един ден горивото ми свърши на няколко километра преди квартала в който живеех....наблизо имаше частна малка бензиностанция и сложих 10л.....
    Тръгвам и още на първите 1..2...километра давайки газ...се чу отчетливо тракане на аванс както при Жигулките.....брееее...онемях.
    Карам давам пак газ на мотора...пак чука яко и отчетливо....ужас....ама ме чакаше и друга изненада....спирам пред квартирата и завърта ключа на контакта уж да гасят....Ферер.. да ама не....Сузукито не гасне...продължава да си работи...гадно...с вибрации...несвойствени.
    Аз стоя на 2 метра с ключа в ръце и съм се опули вероятно сериозно....не гасне и това е.
    Накрая включих на скорост...натиснах предна спирачка и на съединител угасих насилствено двигателя.
    Какъв е бил тоя Гръцки бензин не знам..ако въобще е бил бензин....
    Сузукито беше бърз мотор...с 10 компресия...4 клапанов двувалка ...и да не гасне смятай че е било само подобие на бензин.
    Източиха резервоара и изхвърлих всичко.
    После с тубата нов бензин от ВР...и от тогава внимавам.
    Сега живея и работя в Испания....ама тук няма ядове....за кръщаване на горива...директен панди по най бързата процедура...3..до 5 годинки...
  • 32 Лев

    10 1 Отговор
    Най-тъпото гориво в цяла Европа е нашето, още от Румъния се усеща по-качественото гориво. Повечето проблеми с колите в Бг са заради мизерния бензин па да не говорим изобщо за дизела!
  • 33 Посерко,

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "икем":

    Доста от познатите ми с дизели през зимата доливат по 2-3 литра бензин в резервоарите си и твърдят, че така нямат проблеми с паленето при ниски температури.

    Коментиран от #36

  • 34 Пешо

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Е, как да не си виждал. Отиваш на летището на селскостопанската авиация ( при бай Тошо имаше и такава) и зареждаш, ама на около десет хиляди километра прогаряха клапани и се сменяха за десетина лева.
  • 35 Иван Гешев

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "Бате Дидо":

    Оскъдни години ли? Ха! Че те 90 % от камионите и 100 % от лекотоварните автомобили бяха на бензин. На колонката бензина - около 20 стотинки за литър. Не беше никакъв проблем първия ЗИЛ да ти подари 10 литра А 86.
  • 36 бай шиле

    7 0 Отговор

    До коментар #33 от "Посерко,":

    Разреждането на нафтата с бензин против замръзване се препоръчва от производителите на дизелови двигатели.В упътванията на Форд преди много години имаше даже таблица за съотношението съгласно минусовите температури.РАЗРЕЖДАЩИЯ БЕНЗИН СЛЕДВА ДА Е ПОД 95 ОКТАНА. Това вече се премълчава,за да купуваме с телешки възторг разни "специални добавки за дизел".Нещо като пластмасовите фарове,които смениха стъклените.
  • 37 СЕМ

    3 0 Отговор
    Не мислите ли.че темата отдавна е изчерпана.
  • 38 незнайко

    1 1 Отговор
    Ще трака и няма да има мощност, която и без това е малка !!!