11 Март, 2019 10:50 8 510 6

Как пораснаха "бъбреците" на BMW 7er (ЧАСТ I)

  • bmw-
  • 7er-
  • история-
  • "бъбреци"
Как пораснаха "бъбреците" на BMW 7er (ЧАСТ I) - 1

Седмата серия на баварците не постига популярността на S-Klasse, но въпреки това се смята за един от най-добрите премиум седани. Интересното при този автомобил е, че освен ориентирането на комфорта към задната пасажерска седалка, акцент винаги е имало към мястото на водача. Сега ще ви разкажем накратко как се променя "седмицата" през годините.

BMW E3

Как пораснаха "бъбреците" на BMW 7er (ЧАСТ I)


Още след Втората световна война марката се опитва да направи представителен седан, но това начинание не се увенчава с успех. Първият точен изстрел идва с появата на Е3, който в зависимост от модификацията е означен като : BMW 2500, 2800, 3.0Si и т.н. Произвежда се от 1968-а до 1977 година и е предвестник на седмата серия.

BMW E23

Как пораснаха "бъбреците" на BMW 7er (ЧАСТ I)


Първата официална "седмица" с каросерия Е23 дебютира през 1977-а. Освежен дизайн и редица полезни електронни системи бележат началото на еволюционния път на BMW 7er.

Как пораснаха "бъбреците" на BMW 7er (ЧАСТ I)

След рестайлинга на Е23 колата получава по-големи "бъбреци", като освен различната радиаторна решетка се появява система за директно впръскване на горивото във всички двигатели.

BMW E32

Как пораснаха "бъбреците" на BMW 7er (ЧАСТ I)


Второто поколение на седмата серия е дело на Ерколе Спада, Ханс Кершбаум и Клаус Люте и е коренно променена външно. Автомобилът е по-дълъг и с далеч по-съвременен дизайн. Появява се и удължена версия.

Как пораснаха "бъбреците" на BMW 7er (ЧАСТ I)

Дванайсетцилиндровите мотори М70 правят седана да изглежда като средностатистически спорткар, като тенденцията би могла да продължи, ако баварците не вземат решение да не пуснат в серия прототипа Goldfish с 16-цилиндров мотор (на снимката).

>>> ЧАСТ II >>>


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ивайло

    21 2 Отговор
    E32 е много добро!!! Както и Е38. За мен това са истинските 7-ци!
  • 2 jambazina

    10 4 Отговор
    Уникални коли! Навяват спомени за младините.
  • 3 Random

    6 4 Отговор
    E3 е най-яката.
  • 4 майстора

    10 2 Отговор
    Еи ся малко ще ви ограмотя ...първата седмица заема дупката в пазара през 77г. която оставя Опел със спирането на моделите KAD !!! До преди това bmw не присъства в класовата гама наречена Full-size luxury car !! Въпросното е3 може да е предшественик на седмицата но не е в този клас ..с нейните 4,7 метра е доста дребна сравнено с w108 от 65-та на Мерцедес и от не адекватните му по продажби конкуренти от Опел
  • 5 ушинец

    1 0 Отговор
    Има огромна разлика между директно впръскване и едноточков/многоточков инжекцион. Определено при БМВ е23 не са въведени двигатели с директно впръскване...
  • 6 368

    1 1 Отговор
    А белия дроб развил ли се е? Проплака ли?