12 Март, 2019 13:48 18 644 42

Щетите след удар между голяма и малка кола

  • удар-
  • автомобили-
  • citroen-
  • audi-
  • agu zurich-
  • експеримент-
  • краш тест
Щетите след удар между голяма и малка кола - 1

Правителствата на европейските страни продължават да въвеждат все по-строги стандарти за безопасността на автомобилите. Според експерти, усилията не са напразни, защото по този начин автомобилите стават по-сигурни, а статистиката показва, че жертвите на пътя намалят.

Това естествено не се отнася до нашата страна, правителството на която не прави нищо да ограничи последствията от войната по пътя, но развитите европейски държави работят усилено в тази насока. Последният пример за това е една група, наречена AGU Zurich, която се занимава с повишаване на безопасността на автомобилите.

В нея има специалисти в областта на биомеханиката, инженери, медици и спортни специалисти, а целта ѝ е да изследва аспектите на биомеханичните травми. Именно AGU Zurich показа едно интересно видео, което показва какво се случва ако се ударят голям кросоувър и стандартен субкомпактен автомобил. За целта взимат един Citroen C3, произведен през 2014 година и премиум кросоувър Audi Q7 от 2006 година.

Симулираната катастрофа е типична за стълкновения в градска среда. Ясно се вижда, че Citren-чето има далеч по-сериозни последствия и експертите от AGU Zurich са изчислили, че ремонтите за привеждането му във вида преди катастрофата възлизат на $17 215. За далеч по-голямото и скъпо Audi пък ще са нужни само $5 080.

Какви са поуките от този експеримент: Първо - бъдете внимателни на пътя и спазвайте правилата. Второ - отчитайте рейтингите за безопасност на колите, които купувате, а не ги избирайте само по външен вид. Именно това е науката, с която се занимават AGU Zurich и заради която принасят в жертва тези два автомобила. Вижте.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тони

    83 10 Отговор
    Всички съвременни коли отпред се мачкат при удар за да поемат удара. Ако Q7-цата удари ситроена отзад сигурно ситуацията ще аналогична.

    Коментиран от #4, #19

  • 2 lelelel

    24 33 Отговор
    Ако аудито беше с натисната спирачка тая въшка щеше да се сгъне до задните седалки

    Коментиран от #28

  • 3 qwerty

    17 3 Отговор
    Според мен стойността на ремонта на Ауди е такава, защото е премиум марка и частите по подразбиране са в пъти по-скъпи. Реално за ремонта от 17Е собственикът на Ситроена може да си закупи последни модел от същата марка с леко доплащане.
  • 4 Пешо

    37 5 Отговор

    До коментар #1 от "тони":

    Ако пък Q7 се шибне в друг Q7 по този начин щетата ще бъде тотална.

    Коментиран от #35

  • 5 теста

    33 0 Отговор
    ВИНАГИ, при удар колата отзад е пострадала повече..ясно е че джипа ще държи повече, но за по голяма обективност, би трябвало да се разменят местата

    Коментиран от #22

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 бокликсити

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "999":

    Името ми говори само за коментара.
  • 8 Guest

    9 19 Отговор
    Значи статията е много точна. Пред очите ми хондЕ джаз взе на таран опел зафира. Не мога в кратък текст да опиша в какво се превърна китайската къщичка! Най-образно: силно приплескано и омачкано кенче. А зафирата изглеждаше почти "достолепно непоклатима". Хем тя пое удара!!! Трябва да си мразиш най-близките, за да ги натовариш в дребна консерва. Никога!

    Коментиран от #10, #16, #18

  • 9 сектант

    19 13 Отговор
    дъстъра ми ако го удари това алуди че го напрайме хечбек купе батенце
  • 10 Гост

    17 2 Отговор

    До коментар #8 от "Guest":

    "Хондето" е японско !

    Коментиран от #20

  • 11 Бат Мишо

    16 5 Отговор
    Абе тя и хонда легенд е японско що не идеш да се издръндиш в нея КО СРАВНЯВАШ различни класове ....Аде си земи скапания КЮ 7 и да ти напрая един абордаж с АНАЛОГИЧНАТА В КЛАСА Тойота Ландкруйзер И ПОСЛЕ ДА СИ ЛАНКАМЕ ПЪК АКО СИ ЖИВ ВЪОБЩЕ
  • 12 Вальоо

    30 2 Отговор
    Не може да се сравнява 'Премиум' марка с по-обикновенна и достъпна такава. Също така и 2те коли са коренно различни и няма база за сравнение. Като цяло не виждам смисъл от този тест.

    Коментиран от #13

  • 13 gvdff

    15 0 Отговор

    До коментар #12 от "Вальоо":

    Нямат база за сравнение, ама то на пътя ако ще катастрофираш, нямаш право на богат избор. Идеята им е да блъскат различен тип, клас, вид, коли, с цел да се пресъздаде някаква ситуация от реалния свят. Но на мен статията ми звучи като- Купете си SUV-та, като ги бутнете, евтино ще ги съберете в начален вид.

    Коментиран от #15

  • 14 Реалист

    13 4 Отговор
    Тия слабоумници по-близо не можаха ли да застанат.. даже нямат защитни очила и дрехи.. застанали са все едно чакат да им хвръкне някоя пластмаса или стъкло и да им извади очите. Не е тъп да си лесно!
  • 15 Вальоо

    14 1 Отговор

    До коментар #13 от "gvdff":

    И това е така,но все пак ще дойдат VAG феновете да обесняват колко са им добри и безопасни колите. Иначе и за това си прав че има малко СУВ пропаганда,но на всеки му харесват различни неща,и пари да ми дават пак бих карал седан или нещо друго но не и сув.
  • 16 ГОРАЗД

    21 2 Отговор

    До коментар #8 от "Guest":

    Ми ако ти таранирам Гоуфа с Honda Ridgeline дали ще е същия резултата?Как познах че караш голф тройка ли?Ами само тия,дето карат 20 годишни голф и БМВ тройка не можаха да научат кое японско ,кое китайско,кое корейско,и още живеят с представата от 80-те години,че от немското по-зрдаво нема,и са лични приятели със всички майстори в града,понеже прекарват при тях по-голямата част от свободното си време!

    Коментиран от #21

  • 17 КРИТИК

    9 7 Отговор
    Не съм съгласен в достоверността на изнесените след теста финансови резултати ! При удара на аудито от ситроена се вижда как аудито се преместа с поне 5-6 метра напред ,което в случая би довело до повреждане на автоматичната му трансмисия ако е било оставено на Р ( паркинг) ! Изнесените данни (5000 евро) 100 % дискретно премълчават тази щета по аудито !!!
  • 18 на ОПЕЛ-ото

    9 1 Отговор

    До коментар #8 от "Guest":

    От таа Зафир-кана, по - грозно и по-гадно дали въобще съществува?
  • 19 realist

    15 1 Отговор

    До коментар #1 от "тони":

    Зависи от малката кола, преди 10 - ина години бях свидетел на удар ме ду Q7 и моснвич алеко Q-то удари масквичката отпред в десния ъгъл, като му взе предимството! Ррзолтата беше потресаващ, на Q - то му се исипа цялата пррдница броня, фарове, спука радиатор, а масквичката със счупен десен фар и амачкан десен калник...
  • 20 Guest

    0 5 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Да де, ама ми мяза на оризова барачка от оня край... Няма значение, все крадци на ноу-хау!
  • 21 Guest

    3 5 Отговор

    До коментар #16 от "ГОРАЗД":

    Ни на японско ни на немско се качвам - не си струват усилието и двете! А ти, щом не можеш да четеш м/у редовете или си дечко, или можеш да в..... .. ....... .и!
  • 22 Boxer

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "теста":

    Не е съвсем така. Гледах една катастрофа в ютуб, където Х6 се блъсна в задницата на мерцедес от началото на 90те. Резултатът беше, нищожни щети за Х6та , мерцедеса беше смачкан до шофьорската седалка. Въпрос на конструкция и състояние ...

    Коментиран от #26

  • 23 222

    9 0 Отговор
    Тестът е малоумен. Ясно е , че този който удря с предницата винаги получава повече щети. Също се вижда, че аудито е много повдигнато, което скрива доста от потенциалните щети. За да е адекватен тестът, то трябва да се блъснат отпред и да са на подобни височини, примерно аудито да е а6 или а8. И да са от подобни години, защото новите коли ги правят да се смачкват при удар с цел да се разхвърчат части и да запазят само купето цяло.
    Ако целта е да се покаже сблъсък голяма-малка кола, то този пример не струва.
  • 24 Алфа Ромео

    15 0 Отговор
    Ква безопасност тука, повечето коли в БГ са 20+ годишни със трагично ниво на безопасност, отделно не винаги имат добри гуми и добре поддържана ходова част и спирачки. Пътищата са под всякаква критика, крив нагънат асфалт, лоша или липсваща маркировка, лош асфалт с ниско ниво на сцепление, слаба осветеност в населените места, почти никой не спазва ограниченията за скорост.

    Коментиран от #32

  • 25 Boxer

    7 0 Отговор
    Най-съществената разлика, при еднакво здрави конструкции , е масата и следователно ускоренията , получени от ударът. При 2т. автомобил , ускоренията(пораженията на хората в него) ще са два пъти по-малки от тези при 1000кг кола.
  • 26 Алфа Ромео

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "Boxer":

    По-голямата и висока кола има принципно предимство пред по-малката, по-старите коли имат по-лошо ниво на пасивна сигурност, нямат такава якост на пътническата клетка и малко или никакви еърбегове.
  • 27 Кольо Камиона

    7 0 Отговор
    Преди много години карах Е30 трите стопа и отзад ме опраска един селтак с Ауди 80. Броня, решетка, радиатор, фар, предницата му стана на г.з, аз смених стъклото на стопа и толкоз, така че винаги реве този който е отзад.
  • 28 Опа

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "lelelel":

    Аудито е подпряно в стената, не виждаш ли?

    Коментиран от #31

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 ДеДо ПоП

    6 1 Отговор
    Само да добавя.При този тест 25%удар много автомобили,били те премиум не могат да се докажат.Това е най лошият тест.А какво остава за този малък С3?
  • 31 Адолф

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Опа":

    Май не гледа клипа!
  • 32 Ганьо

    9 1 Отговор

    До коментар #24 от "Алфа Ромео":

    Така е това е същинско безобразие, гледаш наскоро ремонтирано място а асфалта вече отново е хлътнал. Правителствени фирми КРАДАТ нашите пари и съсипват НАШИТЕ коли. И с 20 да караш колата се тресе, не можеш да видиш знаци шибнати нависоко, зад стълбове и изпомазани от Легионисти Чекиджисти, ЦСКА-ри и тям подобни олигофрени. Гледаш дупките, а не пешеходците.... И т. н. И т. н. ... Крайно време е да отвърнем на крадльовците!
  • 33 БОБО

    6 10 Отговор
    Тук говори качеството, Q7 e премиум автомобил , а ситроенчето е бюджетен компромис. Аудито с 500 лв е готово без следи от удара, а за ремонта на ситроена 5000лв няма да стигнат , аз имах А6 2007 г . в спряло положение на D с натисната спитачка естествено в задръсване ме удря отзад Пежо Партнер помести ме почти 1м и като слязох какво да видя всички течности на пежото текът калниците стрелят на страни а капака гледа дядо Господ , гледам шофьорчето цяло нищо му няма, спътничката му и Тя видимо добре , поглеждам Аудито то най добре от всички, лека дупка в бронята и малко боя от пежото , направихме бронята в сервиза от каското отново писаха без забележки и така и продадох колата . Та мисълта мие следната когато плащаш за премиум автомобил дали Ауди, дали Бмв, дали Мерцедес , дали от която и да е марка топ моделите, ти получаваш по голямо качество и сигурност, За мен е по добре да карам Q7 на 10 години от колкото нов Дъстер за същите пари, а да не ги сравняваме по комфорт, екстри и удоволствие . Никога не могат да се сравняват те са различни класове автомобили но струват еднакво и това е моят избор.

    Коментиран от #34, #37

  • 34 Вальоо

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "БОБО":

    У мечтите ти. Поне 20 човека ти казаха че този който се удря в задницата страда най-много,ама ти пак си знаеш твойто,ама нали трябва да се появи разбирача и да каже как немското е най-добро.

    Коментиран от #39, #42

  • 35 АLFA Q 4

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Пешо":

    ИЗПИСВАМЕ ГИ И ДВЕТЕ
  • 36 Ивайло

    3 0 Отговор
    Трето: по възможност карайте по-голяма кола! :)
  • 37 АLFA Q 4

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "БОБО":

    ДЕФАКТО СИ ПРАВ,, АМА АЙДЕ ШИБНИ Q 7,премиум, В * G *класа,, И ТОГАВА ДА ГО ВИДИМ, ТОВА, Q 7 премиумче
    И В ЗАВОДА НЯМА ДА МОГАТ ДА МУ ПОМОГНАТ
  • 38 БАРО

    2 0 Отговор
    Я го дайте Това Audi на ГАЗ 21 с Еленче и че говорим пак
  • 39 БАРО

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Вальоо":

    Абе тапет Ти знаеш ли тая шестица ако се удариш 40 в нещо че ще ти остане само турбото здраво и то на визия щото то така или иначе не здраво

    Коментиран от #40

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 безсмислен пропаганден тест

    2 1 Отговор
    Изключително тъп и преднамерен тест целящ да внуши, че малките коли са безопасни при сблъсък с големи. Защо е симулиран удар отзад в неподвижен SUV, а не челен при насрещно движение и скорост каквато реално се случва на пътя? Защото предната седалка на малката кола щеше да отиде на мястото на задната. Тези глупави "звездички" са актуални само когато автомобилите се блъскат сами в препятствие (като в тестовете) или както е описано на сайта на EuroNcap са от един клас и с разлика в масата до 150 кг. Тук разликата е тон! Законите на физиката се неумолими и това го показва хилядите реални катастрофи между малка и голяма кола. Останалото е реклама, пропаганда и наивността на потребителя. "Честито" на последните!
  • 42 Бобо

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Вальоо":

    Простотията край няма, обръщаш темата "немското е най здраво" да прочете че това съм написал?, изводите са си твои , а Аз съм написал " и топ моделите на всички марки", в момента дори имам два френски автомомобила, и от тях не се оплаквам едната има 5звезди на краш-тестовете , другата 4. Пиша тука това което е станало пред очите ми, и мисля че то е обективно, а не " Аз чух че те казаха че е така и им вярвам" преди години на ул,Гео Милев съм бил свидетел как едно БМВ 7 серия беше ударила един Сеат Ибиза челно а Сеата беше отхвръкнал и ударил една Астра , беше засегната и една паркирала кола но най вече Сеата беше станал един метър Беемвето беше на аварийни и мотора работеше , сигурно си е тръгнал с него, та Аз споделям това което съм видял, съгласен съм че този който удря отзад е по зле , но помислете ако Аудито от темата беше ударило Ситроена каква щеше да е гледката