10 Април, 2019 10:30 3 404 20

BMW отрича да има картел между германските автопроизводители

  • bmw-
  • картел-
  • германски автопроизводители
BMW отрича да има картел между германските автопроизводители - 1

BMW отрича твърдението на Европейската комисия за това, че баварската марка се е договорила тайно с Volkswagen и с Daimler за ограничаването на разработката на по-екологични автомобили. От BMW са на мнение, че:

Дискусиите в работните групи са били насочени към неутралност на технологиите и осъществимостта на законово необходимото намаляване на емисиите в отработените газове.


Допустимото съгласуване на позициите на индустрията за регулаторните рамки не трябва да се приравнява със забранени картелни споразумения.


Системите за допълнителна обработка на отработените газове на BMW Group се различават от тези на конкурентите.


Няма данни за тайни споразумения относно използването на непозволени устройства за манипулиране.

От BMW твърдят още, че сътрудничеството между компаниите е обичайна практика и то винаги е прозрачно и не става дума за никакви картелни споразумения. Баварците казват, че тази, обичайна за отрасъла практика, е добре известна на Европейската комисия и са озадачени от факта, че се готвят обвинения срещу тях.

От становището на баварската марка става ясно, че BMW Group ще се защитава срещу твърденията на Европейската комисия с всички законни средства, ако е необходимо. BMW Group не смята, че е извършила нещо нередно и разглежда протичащите процеси, като опит за приравняване на допустимото съгласуване на общи за индустрията позиции по регулаторните условия с неразрешени картелни споразумения.

Тъй като става дума за текуща процедура на Европейската комисия, в момента компанията няма да коментира повече съдържанието на изложението на възраженията. Прегледът на декларацията за възражение и евентуалните финансови последици продължава.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1234

    14 5 Отговор
    Картела е естествено следствие на глобализма. В европа има 5 авто проозводителя които притежават над 30 марки коли,които са били някога независими и е имало конкуренция. Между 5 и 30 разлилата е 6 пъти, сиреч, 6 пъти е намаляла конкуренцията При глобалния демократичен капитализъм! а може да намалее оше, като останат два концерна, един френски и един немски! Е тогава ще има конкуренция точно като преди 89г, лада или москвич! Волгата за богатите...
  • 2 арогантен

    13 2 Отговор
    Събират се и се наговарят в ущърб на клиентите да: използват евтини пластмаси, да намалят гаранциите за новите автомобили, да повишат цените на автомобилите и авточастите, да изпплзват всяка година различен софтуер за който всеки сервиз да си плаща, да спонсорират лобита в евро парламента за прокарване на нови Еко стандарти като по този начин си продават новите разработки и правят милиарди от патентно право и т.н

    Коментиран от #4, #5, #11

  • 3 ванката

    9 0 Отговор
    просто е съвпадение че съвременните автомобили се чупят много яко ... доказани марки произвеждали здрави автомобили години наред изведнъж почват да произвеждат еднодневки като фолксвагените няма договорки ама въобще колко и у нас няма корупция във властта!!!
  • 4 Ае тъпун

    5 6 Отговор

    До коментар #2 от "арогантен":

    Вече дават гаранция 7 години или 150 000 километра това да не е по-малко според тееб...

    Коментиран от #6

  • 5 Хайл

    9 5 Отговор

    До коментар #2 от "арогантен":

    Абсолютно си точен,няма да забравя когато гръмна скандала с дизела на ваг груп-отначалото отричаха,после явно е дефектна пратка,след това-вината е в "китайския производител на чипове" и накрая когато се размириса навсякъде-"извинете ние се наакахме" ще компенсираме купувачите,да в щатите ги компенсираха в европа среден пръст....сега чрез умишлена забрана на дизела се опитват да спасят ваг груп от фалит и е впрегната цялата бюрократична машина да оплюе дизела който е и по-икономичен и екологичен от бензина,тъй като има по-пълно изгаряне от бензина и кпд на дизела е по-висок от бензиновия брат

    Коментиран от #15

  • 6 Хайл

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "Ае тъпун":

    Като ти дават гарнция 150 000 и 5 години защо сменят мотора на 30 000 км и година и половина,явно е консуматив тогава...да почнат да ги продават с 2-3 мотора в багажника за да изкара гаранцията...явно не си имал нова кола и не си ревал

    Коментиран от #7

  • 7 Ае тъпун

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "Хайл":

    Имал съм цели 3 за разлика от теб дай си номера да ти пратя служебноте книжки
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 123

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "арогантен":

    Нещо не си в час. Нито едно от писаното не е вярно. Първо вече няма производител, който да не дава поне 5 години гаранция, освен Дачия и още някой подобен. Преди 10 г. бяха по 2-3 години. Еко стандартите не карат хората да си сменят колите. Те са само за новите коли. Може да си караш навсякъде в Европа автомобил на 30 години, стига да в изправно състояние. А най-големия смях е нещастника долу, който сменял на 30 000 мотори. Доста коли съм карал от 0 до 250 000 и не съм сменял мотор. Ама като купуваш коли от Горубляне на 10 години и на 150 000 км "реален" пробег, даже е странно, че чак на 30 000 км сменя двигател.

    Коментиран от #12

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Германски неофашизъм

    5 2 Отговор
    Че има картел (дизелов) е повече от видно. Достатъчно е да си види производствената гама, инвестициите, пазарните резултати. Опитаха се да разширят картела даже извън Европа, ама нещо номера не мина, та сега отвъд океана пращат само бензини и бензин-хибриди. Ако зависи от тях и след сто години ще се кара дизел, та ако ще да е с ремарке с филтри да му чисти отровите. Престъпните дизели са най-изгодни за производителя - по скъпи (при еднакво купе и тех. параметри до няколко хиляди по-скъпи от бензина, имаше серия от сравнения в АБилд), с повече и по-скъпи консумативи, които липсват при бензина, (dpf) и т.н. И на картела не му пука какво става със старите дизели, като излязат от немските регулации и дойдат в нашата държавна анархия . . .

    Коментиран от #20

  • 14 d fen

    4 0 Отговор
    mamka ti kopele maderatorsko
  • 15 Германски неофашизъм

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "Хайл":

    Това дето се движи из улиците български, на това ли му казваш екологичен? Това че харчи по-малко е плюс по отношение само на парниковите газове пряко свързани с разхода на гориво. Но за сметка на това има много по-високи нива на азотни оксиди и бълва ракообразуващи сажди, които при бензина напълно отсъстват. Докато са нови (последно поколение, поддържани в сервиз по правилата) се ядват, но рано или късно тук или в Германия остаряват и тогава дизелите се превръщат в най-голямата чума за хората най-вече в населени места. Кьорав ли си та не виждаш какво става по улиците в България? Кой (дори и да работят законите у нас) ще даде толкова пари, за неутрализиране на саждите и азотните оксиди, след като това е повече от цената на самата стара кола? Бензина сажди няма, а пуснат на метан примерно сваля с една четвърт нивата на парникови газове. А в БГ се карат основно стари коли и повечето са без катализатори даже, да не говорим за dpf, че старите и от завода го нямат. Трябва да си много зле за да мислиш, че стар дизел, може да бъде екологичен въобще, а рано или късно всички остаряват. Тогава бензина дори и на бензин е по-добър, а газифицирането му качва още нивото на екологичност за разлика от дизела, който може само да става по-зле и по-зле с времето....
  • 16 гОСТ

    0 3 Отговор
    Апелирам за абсолютна и незабавна забрана на ДВГ с изключение на природен газ и на пропан бутан.И масово въвеждане на електромобили.Апелирам за връщане на състоянието на околната среда поне до равнището на замърсяване от 60-те години.Настоявам да се прмахне и преработи пластмасовият остров в световният океан.Всичко останало са популиски лъжи и печелене на колосални суми и влияние за сметка на нашето здраве.

    Коментиран от #17

  • 17 иожгг

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "гОСТ":

    Забравил си да апелираш за световен мир и за изнамиране на лек против рака.
  • 18 годечанин

    1 0 Отговор
    картел има само тука у бьлгария с горивата , иначе там у германия и дума да не става .,тука А ГЕРП СБВП И ПАРТИЯ ОДУПИСЕ може да имат картел С ВАЛЕНТИН ЗЛАТЕВ ,там всеки си пази производството и надгражда всека година с нови технологии ,все едно левски и цска да имат картел в фудбола ,е те нали са опоненти 2та отбора .

    Коментиран от #19

  • 19 годечанин

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "годечанин":

    пардом , исках да напиша с БСП, моя грешка.
  • 20 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Германски неофашизъм":

    Ти нормален ли си,луд ли си,заблуден си много от Автобилда ти-ти какво искаш да ти кажат-ние немците двигатели дизелови не можем да правим...когато почнат да правят двигатели като японците,французите и италианците ми се обади...в скоро време не се учудвам да видя мерцедес с двигател от рено...чул си нещо за някакви изгорели газове но не си разбрал какви...електрокара на който си фен за да стане се изразходват повече материали изпускащи отровни газове и сажди