Лисабон, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Субкомпактният модел на Renault, носещ от 1990 година името Clio, е най-продаваната френска кола за всички времена. Бестселърът в клас B преживя четири доста успешни поколения, а сега на ход е петата генерация на Clio. Моделът беше представен статично по време на автомобилното изложение в Женева през март, а три месеца по-късно французите организираха и първите динамични тестове на колата. Наш екип беше на мястото на събитието и първоначалните ни впечатления от Clio V са, че тази малка кола ще продължи да доминира сред субкомпактните автомобили, както у нас, така и в Европа.
Екстериор
Основната критика при статичното представяне на модела в Женева бе, че външният вид е доста сходен с този на предшественика и подхожда повече на рестайлинг, отколкото на нова генерация. Френските специалисти, присъстващи на тестовете в Португалия, веднага парираха подобни твърдения, като заявиха, че съвсем умишлено не са правили кардинални промени по външността на колата, защото тя е широко одобрявана от клиентите в цяла Европа. Освен това абсолютно всички каросерийни панели са различни и изцяло нови.
Новото Clio се прави и на иновационната CMF-B платформа, на която в бъдеще ще се правят още доста модели от алианса. Иначе, външността е фирмено разпознаваема, като са използвани доста детайли, наподобяващи Megane. С-образните дневни светлини са новия светлинен подпис на марката и те вече присъстват и в Clio V. Оребрен преден капак и странични панели, както и хром вместо черна пластмаса, пък са решенията, които придават по-луксозен външен вид на субкомпактната кола. Леко раздутите калници, ефектните джанти и ярки цветове завършват екстериорната картина, добавяйки доза спорт и младежки дух. Освен стандартната версия, са налични и по-спортната RS Line, и луксозната Initiale Paris.
Интериор
Първото, което се набива на очи, настаните ли се в салона на новото Clio, е огромният вертикален екран, разположен в горната част на средната конзола. Специалистите от Renault разказаха, че това е първият автомобил от В класа, който разполага с толкова внушителен екран. За сравнение ще кажем, че дори при най-големия кросоувър на марката Koleos, диагоналът на екрана е ограничен до 8.7 инча, докато при новото Clio той варира в диапазона 7.0 - 9.3 инча. Приборният панел, разположен пред погледа на водача също е изцяло дигитален и цветен. Уредите се характеризират с информативност, която при по-високите нива на оборудване предлага дори екстри, като дублиране на навигационната система и много други.
При базовите изпълнения, информацията се ограничава до стандартните показания за скорост, обороти на двигателя, ниво на гориво в резервоара, температура на охладителната течност и т.н. Още нещо интересно е свързано с новия волан. Той е с редуциран център, което е направено с цел оптимално позициониране на въздушната възглавница, в случаите, когато се налага тя да се отвори. Кормилната колона също е по-компактна, като по този начин мястото за краката на водача е значително повече. Предните седалки са твърди, с подчертано изразена странична поддръжка, удобни са и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Отзад тази поддръжка не е толкова добра, но и там има предостатъчно простор дори за по-ръстови пасажерите.
За този клас той е едно от най-големите и въпреки компактните външни размери, пълноразмерни пасажери се чувстват отлично на втория ред. В салона има и различни ниши за вещи, които са с общ обем от 26 литра. Багажникът също има с какво да се похвали. Обемът му от 391 литра го прави най-големият в класа. Минусите по отношение на интериор, които забелязахме са свързани с навигационната система на колата. Тя е дело на Tom Tom и въпреки че французите твърдят, че е модернизирана, не е на нужното ниво. Забавяния, насичане на картината и неразпознаване на пътните знаци са част от недостатъците. Иначе, салонът е много добре шумоизолиран, а материалите и самата сглобка са на доста прилично ниво.
Двигател и ходови характеристики
Новата платформа позволява скъсяване на габаритите на Clio V с 12 мм, като в същото време просторът в салона е увеличен. Освен това аеродинамиката на колата е подобрена, което се дължи на леко скосения таван и на оребренията на каросерийните панели. Друга новост, която ни направи впечатление е новият електромеханичен усилител на волана. Кормилото се усеща стегнато, по-твърдо и по-директно. Като цяло возията може да се определи по-скоро като мека, но въпреки това кренът в завоите е минимален. Французите са се справили отлично с шасито и колата е изключително приятна за каране. Последното до голяма степен се дължи и на двигателите, предвидени за Clio V, но не на всички.
Базовите еднолитрови мотори са слабички дори за сравнително лекото купе. Те са бензинови с мощност 65, 75 и 100 конски сили, като последния е най-приемлив. Не така стои въпросът с новия 1.3-литров двигател, който е съвместна разработка на Режията с Daimler и се монтира на и на компактните модели на Mercedes-Benz. Този агрегат идеално подхожда на новото Clio. С него колата се чувства изключително пъргава, динамика не липсва в нито един от оборотните режими, а EDC трансмисията на Renault е идеално адаптирана към мотора. Налични са и два дизелови мотора, които по традиция се отличават с прилична динамика и с много нисък разход на гориво. И двата дизела са с обем 1.5 литра и са с мощност 85 и 115 коня. Въпреки доброто ни отношение към тези дизелови мотори, нашият фаворит си остава 1.3-литровия TCe, който разполага с мощност от 130 конски сили - напълно достатъчни за Clio V.
От новите технологии, с които изобилства петата генерация на Clio, се откроява т.нар. полуавтономна система. Тя се състои от адаптивен круиз контрол, който е с възможност за определяне на дистанцията спрямо предния автомобил и от 360-градусова камера, интегрирана зад централното огледало за обратно виждане. Последната държи колата в лентата, като не я "лашка" от линия до линия, а я центрира с леки корекции на волана, сходни с тези, които водачът извършва, за да държи посоката. С тази система поведението на колата е изключително адекватно, но ръцете не могат да се свалят от волана за повече от 30 секунди - време достатъчно за да си вземете нещо от задната седалка, например. През този период, според думите на инструктора ни по време на теста, можете да сте сигурни, че системата ще ви замести.
*Продажбите у нас и в Европа стартират от есента на тази година, а цените все още не са известни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Азз
Иначе беше здрава машинка
12:09 22.06.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Божкейййййй6767
Коментиран от #33, #51
12:28 22.06.2019
4 Kiki
12:39 22.06.2019
5 Радо
Коментиран от #37
12:42 22.06.2019
6 копи пейст
Коментиран от #7, #9, #57
12:49 22.06.2019
7 Mартин
До коментар #6 от "копи пейст":
Ти прочете ли текста или само си говориш. Колата е представена съвсем реално, с плюсове и минуси. Просто в случая плюсовете са повече и съдейки по досегашното клио, съм напълно съгласен с автора.13:07 22.06.2019
8 Колата е супер
13:08 22.06.2019
9 Очаквайте го
До коментар #6 от "копи пейст":
След 5-10 години ще е представена като УНИКАТ на Горубляне.13:17 22.06.2019
10 Газо
13:31 22.06.2019
11 nissan note служебен
Коментиран от #12, #13, #54, #66
13:34 22.06.2019
12 Каngo служебно
До коментар #11 от "nissan note служебен":
Баничарката която карам е със същия мотор и умишлено не включвам климатика и я карам с много малко газ на максимално ниски обороти.Резултата е разход под 6 на 100 в София и безплатно нафталинче за личното Голфче.13:42 22.06.2019
13 Родопчо
До коментар #11 от "nissan note служебен":
1,5 dci 90 /110 кс. незнам с кой е разработкаКоментиран от #14
14:05 22.06.2019
14 Талибанчо
До коментар #13 от "Родопчо":
Разработка е на НАСА.Ползва се в сувалките Челинджър И Дискавъри.Стана ли ти ясно?14:17 22.06.2019
15 пънчо
Коментиран от #19, #38
15:50 22.06.2019
16 Дидо
16:46 22.06.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Wasko
17:06 22.06.2019
19 Леле мале
До коментар #15 от "пънчо":
С този правопис дето показваш ми е трудно да се сетя как изобщо разполагаш с устройство по сложно от лопата.17:09 22.06.2019
20 Бухахахахахха
До коментар #17 от "vasik atanasova":
Знаем,че си фен на онази емблема с двойната тоалетна.17:15 22.06.2019
21 Песимист
17:45 22.06.2019
22 1944
До коментар #2 от "Аноним":
за толкова километри ще строшиш два мерцедеса и пет лади.Коментиран от #36
19:29 22.06.2019
23 Венелина Маринова
Коментиран от #28, #39, #41, #42
20:14 22.06.2019
24 дявола
21:25 22.06.2019
25 Гост
21:28 22.06.2019
26 Иван Патарев
21:30 22.06.2019
27 Иво
21:32 22.06.2019
28 Джани
До коментар #23 от "Венелина Маринова":
Ако жената ще ме хареса заради колата, пази жоже от такива змии. Амин!21:48 22.06.2019
29 Митьо
Дядо ми имаше Магарцедес с камшично запалване,нямаше отказване!!!!!!
22:59 22.06.2019
30 непознат
Коментиран от #32, #34
23:35 22.06.2019
31 Факт!
00:14 23.06.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 пръч
До коментар #3 от "Божкейййййй6767":
ми те и заплати получават03:46 23.06.2019
34 onq s konq
До коментар #30 от "непознат":
Добре е да уточниш че думите ти са просто шега.А ако не е...се превръщат в една доста обидна ЛЪЖА към аудиторията!А БЕЗПРИСТРАСТНАТА ЛОГИКА е следната:Това с-4 "не би го сменил с нищо" просто защото НЯМАШ ФИНАНСОВА ВЪЗМОЖНОСТ.Определенията "Пъргавост" и "Икономичност" с които я характеризираш ,при МПС-тата СА НЕСЪВМЕСТИМИ ПОНЯТИЯ,защото е всеизвестно че "с пръдня боя не става".Колкото до "меката возия" която изтъкваш като "екстра"-това си е ГАРАНЦИЯ ЗА НЕСТАБИЛНОСТ по завоите и не само.Склонен съм да вярвам обаче на твърдението ти че "нищо не си правил" по колата - имам пресен пример от съседния блок,където мой познат също нищо не прави по колата си/подобна на твоята-Алфа ромео 147Д 2004г/.Ами той просто си я държи в гаража и я вади само 2-3 пъти в годината/през лятото естествено/ ...за да отиде на пазар.Коментиран от #48, #49
06:37 23.06.2019
35 onq s konq
06:47 23.06.2019
36 1999
До коментар #22 от "1944":
Говориш абсолютни глупости. Виждал съм мерцедеси на 800 х. км., на 1 млн. км. Моят е на 500 х.км. 20-годишен е. Имах кола с мотор рено. Никога не бих повторил.07:53 23.06.2019
37 hienata
До коментар #5 от "Радо":
Clio не е среден клас кола, Мегана им е такъв и не е сред най-продаваните в Европа.08:01 23.06.2019
38 Йода
До коментар #15 от "пънчо":
Колега , и ти ли като мен си на 800г? Всяка година нова кола . 725 г + 75г докато вземеш книжка - ползвай силата:))))))))))08:15 23.06.2019
39 луд
До коментар #23 от "Венелина Маринова":
Ще ми обърне , ако и я купя, повервай ми.08:16 23.06.2019
40 Факт!
08:28 23.06.2019
41 Уан
До коментар #23 от "Венелина Маринова":
Така е. Но на собственик дори на 7-8 годишен Мерцедес, би обърнала.Коментиран от #46
08:43 23.06.2019
42 Vvl1
До коментар #23 от "Венелина Маринова":
Аз пък познавам явно има много селянки и кифлиКоментиран от #47
08:45 23.06.2019
43 Ширак
08:51 23.06.2019
44 Bnw
08:51 23.06.2019
45 Ширак
09:02 23.06.2019
46 Венелина Маринова
До коментар #41 от "Уан":
И 70-годишен Мерцедес е Мерцедес, излъчва класа, докато ново или старо Клио е едно недоразумение, сори, но собствениците на такива малки смешни колички са абсолютни лузъри.Коментиран от #50
09:04 23.06.2019
47 Венелина Маринова
До коментар #42 от "Vvl1":
Ха ха, дори селските пръчки от Врачанско се научиха кое е хубаво и кое не е,09:06 23.06.2019
48 Смяна
До коментар #34 от "onq s konq":
Защо да те лъже човека, като ти казва че не би го сменил с нищо, щом е доволен с С 4, дето го има ?То се подразбира, че става въпрос за кола от същия клас или цена.
Аз също бих предпочел примерно 5-10 годишен С4, пред 15-20 годишен Мерцедес за същите пари, дето като нов е бил супер, но му е взето здравето.
09:23 23.06.2019
49 Стабилност
До коментар #34 от "onq s konq":
За стабилността по завоите, всяка кола се справя със завоите, ако се спазват ограниченията, не всеки иска да кара твърдо окачване, да се радва, че взима завоя с 5 км повече. Обикновено тези с твърдо окачване изправят завоите, щото си мислят че колата ще им оправи самоувереното шофиране, а все пак карат просто коли, макар и с мерник отпред, или преплетени нули.09:32 23.06.2019
50 70 годишен
До коментар #46 от "Венелина Маринова":
70 годишните Мерцедеси отдавна са станали на тенджери, тигани и други стоки от претопения метал, на каквото е останало от ръждясалите им коруби, още след 10-тата година.09:56 23.06.2019
51 Петър
До коментар #3 от "Божкейййййй6767":
Точно така! В цивилизования свят знаят как да ти бръкнат в джоба с финес, а накрая даже оставаш доволен от ку***нското изпълнение. Това важи с пълна сила за френските коли! Искам само да попитам ... какво правиме когато изгори някой фар по време на нощно каране? Чакаме платформа или....? Е**м ти и извратента цивилизация!Коментиран от #52
11:06 23.06.2019
52 Фар
До коментар #51 от "Петър":
Има модели на Форд, дето крушка на фар само в сервиз се сменя.За френска не знам да има такъв модел, дето ако не си Сакар, да не можеш да си смениш крушката.
Коментиран от #68
11:48 23.06.2019
53 Ширак
12:23 23.06.2019
54 Хамамамам
До коментар #11 от "nissan note служебен":
Нищо общо с нисан. Рено мотор12:26 23.06.2019
55 чиче
12:50 23.06.2019
56 Шаран БГ
Коментиран от #67
14:46 23.06.2019
57 Хайл
До коментар #6 от "копи пейст":
Явно не разбираш от коли-такава простотия само от човек невиждал кола може да се сътвори15:00 23.06.2019
58 Гошо
16:32 23.06.2019
59 Здравомислещ
Приятен интериор и екстериор.
Труден за паркиране без камера.
Удобни седалки.
Отново навигацията е кофти но не заради картите на ТомТом, а заради разработчиците от Атос.
Двигателят 1,3 е добър за каране, но убийствен за поддръжка.
Цената от 29500 лева за базовите модели го изравнява по цена с Механа, което си е маркетингово безумие.
16:35 23.06.2019
60 Бай хой
Коментиран от #63
20:06 23.06.2019
61 767
20:15 23.06.2019
62 Сбъркан народ
22:09 23.06.2019
63 Христо
До коментар #60 от "Бай хой":
Или можеби е Форд, Фиат и Фолксваген ;)23:19 23.06.2019
64 Клио 4
06:19 24.06.2019
65 жоро уудстока
09:32 24.06.2019
66 Да ти кажа
До коментар #11 от "nissan note служебен":
Рено взеха от Нисан само бензинови големи мотори,дизелите са си чисто френска разработка,а в последният участват и трите Мерцедес,Рено и Нисан,но мисля не е 130 к.с.,а 140,но това няма такова значение.15:26 24.06.2019
67 Добре казано
До коментар #56 от "Шаран БГ":
но едно допълненине,тези гръмнатите за тях ясно,те са в отвъдното,но тези,които ни управляват,с купени дипломи и незнаещи от коя страна се държи молива,а ни управляват,за тях какво да кажем,като те са в момента на власт. Между другото преди 2 години си купих пак нова на тази марка кола и вече е над 50 х. км.без грижи. Предната при дъщеря ми от две години тя е взета пак нова,но от 2005г. и пак Рено над 210 х. км.,ремонти незначителни,и в резултат на "хубавите "пътища без дупки,а иначе двигател,скоростна кутия,електроника окачване само един сменен накрайник за тези километри, пружини и амортисьори сменени в резултат на дупките,както и едан джанта. От тези последните и БТР не е застарахован образно казано. Та, който ми каже,че Рено не са качествени аз не му вярвам. Аз също на първата купена кола пак от тази марка но н-та употреба ми дойде до гуша,но се оказа,че просто така е стопанисвана мърляшки от предните Н на брой собственици и затова аз обрах калая,та от 2005г. каза х стига толкова със стари,и от тогава само нови от магазина на 200 500 метра покзание на километража и с найлоните и мириса на ново.16:14 24.06.2019
68 hienata
До коментар #52 от "Фар":
Рено меган ( 2005 там някъде, със странната задница ) - смяна на крушка ляв фар - само след сваляне на предна лява гума и подкалник.19:45 24.06.2019
69 гост
12:58 03.07.2019