Новият френски кросоувър впечатлява не само с дизайн, а и с необичайни технически решения. В това се убедихме, след като направихме обстоен тест драйв на модела С5 Aircross - най-големия Citroen в настоящата гама на Шевроните.
И отвън, и отвътре Citroen C5 Aircross изглежда еклектично - нито като типичен кросоувър, нито пък като типичен миниван. И този подход към автомобила е търсен съвсем умишлено. Марката има огромна аудитория от притежатели на миниванове, която не иска да загуби.
От друга страна не може и да пренебрегне модната вълна в лицето на т.нар. кросоувъри, както и да отстъпи от основните си принципи - да прави необичайни, удобни и комфортни автомобили. Външността и интериорното пространство са точно такива, каквито се очаква да направи Citroen - екстравагантни и същевременно - стилни.
Citroen C5 Aircross се предлага с четири основни двигателя - два бензинови и два дизелови. Екипът ни предпочете да изпробва най-мощната бензинова версия, която се оборудва с 1.6-литров PureTech турбодвигател със 181 конски сили. Този двигател работи съвместно с нова осемстепенна автоматична скоростна кутия, а окачването е нещото, което заедно с визията откроява модела от другите два автомобила от "тризнаците" - Peugeot 3008 и Opel Grandland.
Екстериор
Външно новата C5-ица е типичен Citroen от последната дизайнерска вълна на марката. Във визията се долавят нотки от С3, С4 Cactus и C3 Aircross, но в същото време колата си има свое собствено лице. Тя е направена на платформата EMP2, позната ни от DS 7 Crossback и Peugeot 3008, но C5 Aircross е по-голям. Неговата дължина е 4 500 мм (с 50 мм повече от 3008).
Широчината е еднаква с тази на 3008 - 1 840 мм, а височината е 1 670 мм (с 50 мм повече от 3008). Междуосието също е по-голямо - 2730 мм (+55 мм). За разлика от останалите модели, които са преки родственици на C5, Citroen-ът се отличава външно не само с форми, а и с липсата на излишен хром и блясък. Това обаче съвсем не е недостатък, защото подчертава изразената мускулатура на колата.
Интериор
Отвори ли човек вратата, тази мускулеста осанка изведнъж коренно се променя. Меки кресла, високо разположена позиция на водача и пасажерите, недотам скъпи, но качествени материали и най-важното - усещане за комфорт. Прекалено авангардни интериорни елементи, присъщи за предходни модели на марката, тук липсват. Салонът изглежда опростен, даже скромен, но стилен.
Уредите са изцяло дигитални. На разположение на водача са два дисплея - 12.3-инчов, монтиран точно пред погледа на водача, и 8-инчов, разположен в горната част на централната конзола. Първият е за приборите, които могат да се сменят спрямо предпочитанията на шофьора, а вторият е за мултимедията, климатичната инсталация и TomTom навигацията. Предлаганата информация изглежда иновативно, но е и доста добре смилаема. Минус се явява навигационната система, която от време на време има лагове и забавяния, характерни и за другите френски марки, използващи TomTom.
Що се отнася до материалите в купето, както вече споменахме, те не са скъпи, но са приятни на допир. Част от пластмасовите детайли са по-твърди от необходимото, но това в никакъв случай не дразни. Сглобката е на много добро ниво - в салона няма никакви скърцания и паразитни шумове.
Креслата са удобни, предните са прилично големи, като отзад те са три еднакви с индивидуални настройки и на седалките, и на облегалките. Недостатък е по-малката им странична поддръжка, но иначе подобен втори ред кресла е присъщ за миниванове от високия клас, а не за кросоувъри от горния сегмент на компактния клас - още един плюс за най-големия нов Citroen.
Багажното пространство също е голямо, практично, с обем от 580 литра и с пълноразмерна резервна гума отдолу. Ако вторият ред седалки се издърпа максимално напред, обемът може да нарасне до 720 литра, а когато е сгънат - до 1 630 литра. На дължина пък могат да се поберат предмети до 190 см.
Двигател и ходови характеристики
На първо четене 1.6-литровият бензинов двигател ни се стори слаб за сравнително голямото купе, но всъщност това съвсем не е така. Той може да е относително икономичен в режим eco и доста динамичен в режим sport. При първия режим, който е препоръчителен за градско шофиране, газта се подава "по-меко", предавките във възходящ ред се включват по-рано, а двигателят въобще не се чува.
Шумоизолацията между пасажерския и моторния отсек е отлична, но един от малкото проблеми е именно по-високото ниво на шум в салона при висока скорост. Говорим за скорост от над 140 км/ч, когато аеродинамични шумове в салона не липсват. При по-ниска скорост този недостатък изчезва. Иначе тихичкият бензинов мотор не е и много лаком. Средният разход, който отчете борд компютърът, беше малко над 7.5 литра на 100 километра.
Най-голямото достойнство и на този Citroen обаче е неговото окачване и по-конкретно амортисьорите с хидравлични буфери с прогресивни характеристики. А още по-хубавото е, че въпросната Progressive Hydraulic Cushions технология е налична и при най-базовите изпълнения на C5 Aircross. Няма да изпадаме в ненужни подробности, но ще кажем, че тази технология работи в крайните положения - сгъване и разгъване на амортисьорите и прави ударите от дупките почти неусетни за пътниците.
С други думи возията на C5 Aircross е много мека. От това неминуемо се увеличава кренът в завоите, когато те се взимат с по-висока скорост, но не трябва да се забравя, че това не е рали автомобил (нищо, че технологията Progressive Hydraulic Cushions е заимствана от рали автомобилите на марката от края на миналия век), а семеен автомобил, представляващ нещо средно между миниван и кросоувър.
Въпреки кросоувърското си излъчване, C5 Aircross се предлага във вариант само с предно предаване (предстои появата на хибрид, който ще има електромотор и на задната ос). Високият клиренс (230 мм) и системата Grip Control на PSA правят колата доста по-проходима от стандартен лек автомобил с предно предаване, но всъдеходните възможности са далеч по-малко от тези на пълноценните SUV-та с 4х4 системи.
Системата Grip Contol, която подобрява проходимостта на практика оптимизира работните алгоритми на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване към пътните условия. Тя има пет режима - офроуд, пясък, асфалт, сняг и отключване на ESP-то, които работят оптимално предвид само двете задвижващи предни колела.
Цена
C5 Aircross определено е интересен автомобил, който удачно е намерил идеалната ниша между кросоувър и миниван. Широка, много комфортна и същевременно динамична, това е кола, предназначена за по-спокойни водачи, които ценят комфорта, но не желаят той да е за сметка на динамиката. Що се отнася до цените - скъп или евтин, това са относителни понятия, които всеки може да прецени сам за себе си. Ето и ценовата листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #3, #33
10:16 30.08.2019
2 Мила
Коментиран от #72
10:16 30.08.2019
3 Иван
До коментар #1 от "Караиванов":
Какво имаш предвид под масовка ? Иначе съм съгласен, PSA имат интересни коли, въпреки че аз предпочитам Пежо пред Ситроен.Коментиран от #5
10:20 30.08.2019
4 Фиат
Коментиран от #40
10:22 30.08.2019
5 Дюлгеров
До коментар #3 от "Иван":
Колегата най-вероятно иска да каже, че масовка са най-популярните немски кошове, които всички купуват. Пежото и ситроена са абсолютно идентични като техника, другото е въпрос на вкус. Аз съм фен на ситроена, а този е много добър, пък и цената му е поносима. Ще ида да го видя на живо.Коментиран от #7
10:24 30.08.2019
6 Мони
10:25 30.08.2019
7 Тодор
До коментар #5 от "Дюлгеров":
масовки са куче марките които купувате уж за по-евтино. Немското си е немско!Коментиран от #8, #38, #71
10:27 30.08.2019
8 Димитров
До коментар #7 от "Тодор":
...а френското си е френско - винаги по-шик и по-емоционално от скучните немски коли. А технически вече са на едно ниво.Коментиран от #9, #36
10:31 30.08.2019
9 Random
До коментар #8 от "Димитров":
Хахаха, немските са за хора с вкус, тия френските са за джендъри. До пежо 505 френските бяха добре, от 405 насам за нищо не ставатКоментиран от #73
10:34 30.08.2019
10 Немски дрънгел с подобни
Коментиран от #15
10:36 30.08.2019
11 12345
10:42 30.08.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Ситроен С5
Коментиран от #20
10:53 30.08.2019
14 Марин
11:00 30.08.2019
15 Random
До коментар #10 от "Немски дрънгел с подобни":
Само дето някои неща не ги пише в характеристиките, като шум, удобство, надеждност, управление, качество на и интериора и др.11:01 30.08.2019
16 сектант wannabe
11:06 30.08.2019
17 Snakepit
11:17 30.08.2019
18 LADA NIVA 5 doors
Коментиран от #51, #52
11:44 30.08.2019
19 Boxer 3.0
Коментиран от #21
11:45 30.08.2019
20 Неслучайно
До коментар #13 от "Ситроен С5":
Мерцедесите използват хидравличното окачване на Ситроен.11:56 30.08.2019
21 Миро
До коментар #19 от "Boxer 3.0":
180 коня хич не са малкоКоментиран от #31, #34
12:24 30.08.2019
22 Бай Цвятко
Ами добре е ценово. И Е красив.Браво Ситроен!
12:32 30.08.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Дъ Рамоунс
12:53 30.08.2019
25 Алфа Ромео
12:58 30.08.2019
26 Алфа Ромео
Коментиран от #29
13:00 30.08.2019
27 Дъ Клаш
13:16 30.08.2019
28 bmw
13:34 30.08.2019
29 сектант wannabe
До коментар #26 от "Алфа Ромео":
На мене повече ми е жал за нещастниците, които се излъгват да си купят Стелвиото. Джип на цената на Х6 и с качеството на УАЗ. А и външният му вид е доста спорен с тези грозни фарове отпред. Жабарите нещо са мръднали май!Коментиран от #30, #54
13:37 30.08.2019
30 Госта
До коментар #29 от "сектант wannabe":
Хахаха,Стелвиото е шедьовър спрямо тази карикатура,но винаги ще се намерят джендъри да го подкарат и да го хвалят!13:42 30.08.2019
31 Boxer 3.0
До коментар #21 от "Миро":
Абсолютно си прав! Бъзикам ги защото все се правят на нещо което не са. Семеен икономичен автомобил, ама мускули ще показва...13:52 30.08.2019
32 qwerty
14:21 30.08.2019
33 Емил
До коментар #1 от "Караиванов":
Спомени, спомени... След възхода на DS и CX, последва колебанието XM и провалът С6! Това тук изчадие е повече от провал! От водеща компания, стана бледо подобие!14:28 30.08.2019
34 Random
До коментар #21 от "Миро":
От 1.6 не е като от 2.414:29 30.08.2019
35 Вальоо
14:36 30.08.2019
36 Вальоо
До коментар #8 от "Димитров":
Точно така. В семейството през последните няколко месеца се появиха 1 фолцвагина туран и шкода октавия. И двете са 'high-tech' vw-то е 2013 а шкодата-2019. Фолцвагена е толкова скъчен и безинтересен за каране! Отделно че технически е толкова зле направен! Шкодата дори от ваг групата е в пъти по-приятна за каране. Какво ни говори това? Всичко немско е скучно и безинтересно,а вече и ненадеждно. И все пак измежду тия вагини,аз си избирам Ситроена :)Коментиран от #43
14:44 30.08.2019
37 Real AK
15:17 30.08.2019
38 Христо
До коментар #7 от "Тодор":
Немското беше немско !!!Мерцедес А клас с Рено мотор
Цитан изцяло е Рено
Новия Смарт е с Рено мотор
Мини купър с Пежо мотор
Коментиран от #41
15:28 30.08.2019
39 Разбирача
16:21 30.08.2019
40 Петър
До коментар #4 от "Фиат":
Приликата между Фиата и публичния дом е,че като влизаш и излизаш те е малко срам ама вътре ти е готино.16:52 30.08.2019
41 хонда
До коментар #38 от "Христо":
Немското , винаги ще е немско , просто пазара е такъв , какъвто е и колите също са такива ......... котурника или коптора както ти е по-удобно го наричай този ситроен , но той винаги ще бъде прост ситроен просто кола за работници като мен и теб , но ако можеш да си позволиш един Лексус дали ще вземеш френската коруба ......Коментиран от #46, #69
17:07 30.08.2019
42 Токо
Коментиран от #48
18:24 30.08.2019
43 123
До коментар #36 от "Вальоо":
Колега, я дефинирай 'скучен' автомобил какво е? Не ти разказва вицове, не те почешва по гърба, не може да дискутираш с него глобалното затопляне? Има само нещата присъщи на един автомобил,а? Аз като карам се 'забавлявам' сам съмичък, като използвам скоростта и самото движение на колата по пътя! Това удоволствие става и с Дачия, става и с Мерцедес! Въпрос на възприятие!Коментиран от #45
18:35 30.08.2019
44 Друг Сектант
18:38 30.08.2019
45 Вальоо
До коментар #43 от "123":
Точна дефиниция няма. На мене просто не ми приятно като карам това мпс. Няма радост от шофирането,няма удоволствие от звука на двигателя. Просто най-обикновенна кола. Нито е бърза,нито вози комфортно,нито пък е красива. (Говорим за VW).Коментиран от #47
18:57 30.08.2019
46 Вальоо
До коментар #41 от "хонда":
И всичките пари да имам пак нема да си купа немска кола! Просто са направени да ти съсипат нервите и портфейла. Немските марки не са това което са били 80-те и 90-те ама ей го на,още е останало някакво такова мислене...Както и да е,нека ги купуват хората,и тия майстори трябват да ядат нещо нали? :)19:06 30.08.2019
47 123
До коментар #45 от "Вальоо":
Е, да де, ама на мен пък моя VW си ми харесва! И е бърз, и комфортен, и определено на мен ми харесва! А дали е красив? Хммм, красива е Чарлийз Терон, моя дзвер е по скоро форма от ламарина, но пък си ме кефи! И ако трябва аз да избера между това бялото от статията или Тигуан, мисля че ще ми отнеме точно три секунди избора...., мдааа, хора всякакви, вкусове всякакви, затова и марки всякакви:) Дерзай!Коментиран от #49
20:07 30.08.2019
48 Петър
До коментар #42 от "Токо":
Моля те сподели ти какво караш.20:53 30.08.2019
49 Вальоо
До коментар #47 от "123":
Марка на конфекцията. Това не ми харесва. Всички вагини от 2004 до 2017 са с едни и същи километражи,седалки,табла и почти всичко което може да си помислиш. Вярно,колите са масово производство(както и много други) но тия грам не ги интересува че колите им са буквално еднакви. За мене това не е коректен производител. Когато голф 5 от 2004 има табло на Тиган от 2016 ми идва в малко повече. Разбира се,на някои хора им харесва,в което няма лошо :)20:58 30.08.2019
50 2dw
21:06 30.08.2019
51 Стефан
До коментар #18 от "LADA NIVA 5 doors":
Ганьо е БМВ и Тойота работят инженери които само названието им е такова, иначе са гении, и ти един селски бек без да ти мигне окото или да си размърдаш двете клетки веднага даваш квалификации, ти си една средна извадка от обществото в което живеем и после се чудим защо сме на този хал, ниски заплати, ниски пенсии и без бъдеще, веднага започна да търсиш кусури и да плюеш, а можеше да кажеш две думи без да се правиш на капацитет, ако потърсиш хубавите неща и се опиташ да мислиш , а не само да четеш АУТОБИЛД ще ти светне някоя искра, може би има надежда и за теб.21:12 30.08.2019
52 йьйь
До коментар #18 от "LADA NIVA 5 doors":
извън темата е, но нещо със СЪРА, много си си объркал, а по темата Ситроен си е за хора дедо си уважават д-то си и никой не вози по-добре от Ситроен21:17 30.08.2019
53 Шофьор
21:32 30.08.2019
54 Алфа Ромео
До коментар #29 от "сектант wannabe":
Шегаджия си ти...21:59 30.08.2019
55 Николай
04:10 31.08.2019
56 Валентин
Коментиран от #59
05:19 31.08.2019
57 Шофьор
06:01 31.08.2019
58 Порно
09:31 31.08.2019
59 Алфа Ромео
До коментар #56 от "Валентин":
Така е, навремето имаше готини Ситроени иновативни, но имаше, последните 15-20 години са провал. То и при Алфа стана нещо подобно, концерна майка беше решил да затрие марката продавайки Алфи на платформи Фиат със предно предаване, Алфа 159 вече беше изцяло отделна разработка въпреки че беше на предно и тя основно. Със Джулия вече има сериозен опит за завръщане към същността на марката, С4 също е готина спортна кола със среден мотор.Коментиран от #60, #63
11:15 31.08.2019
60 Вальоо
До коментар #59 от "Алфа Ромео":
Ами да и не! Ситроен винаги е бил различен и иновативен от другите скучновати марки. Вярно е че, в последните 20 години колите станаха по-обикновенни в сравнение с това което бяха преди,но това не означава че марката е загубила чара си. С5 и С6 все още са модели който и до ден днешен са актуални,предлагат интересни решения и са ненадминати в това което правят най-добре!11:27 31.08.2019
61 Гост
Коментиран от #62
14:09 31.08.2019
62 Излагане
До коментар #61 от "Гост":
Много ми се ще да се излагам с един такъв Ситроен, но ще трябва бая да почакам, докато стане по джоба ми, на 2-ра употреба.17:44 31.08.2019
63 Язе
До коментар #59 от "Алфа Ромео":
В грешка си.Последните 10 год имат един доста добър и успешен модел и той е С5Х7.За 60хил.лв получаваш кола с доста екстри,много високо качество но за съжаление вече без 2,2 и 3,0 дизели и хидроактив.Коментиран от #64
19:15 31.08.2019
64 В голяма грешка си
До коментар #63 от "Язе":
Не само С5 им е сполучлив, както първата генерация, така и фейслифта,а тази от 2008 е уникална, особено ако е хидроактив.И С1,2,3 и 4 са добра покупка, надеждни и удобни, според класа си.
А на Берлинго какво му е, с какво е по-лош от другите баничарки ?
Или Jumper-а е лош бус.
Или Elysee е лоша кола като за 20000 лв от магазина ?
Никой модел на Ситроен не отстъпва на другите марки за съответния клас, дори според мен ги превъзхожда по показател за изгодна покупка, без да има компромис с качеството.
19:47 31.08.2019
65 Ето ви една преписана статия
Улицата Ffordd Pen Llech се намира в Северен Уелс в Харлех, в Национален парк Сноудония. Счита се за най-стъмния обществен асфалтов път във Великобритания и най-тясната улица в света. Дължината на пътя е само 300 м с разлика във височината 50 метра.
Кросоувърът Citroen C5 AirCross няма система за задвижване на всички колела. В същото време автомобилът е оборудван с функция за контрол на сцеплението Grip Control, която е в състояние да адаптира алгоритмите на ABS и стабилизационните системи към специфичните условия на управление. Освен това кросоувърът разполата със система за подпомагане при спускането.
20:29 31.08.2019
66 Бат.Влад
Коментиран от #67
21:02 31.08.2019
67 Сузуки
До коментар #66 от "Бат.Влад":
Интересно, този Ситроен ми хареса, но Сузукитата въобще не съм ги слагал в сметките при избор на кола, щото са малко екзотични и не знам какво предлагат.4х4 въобще не ми трябва, да се бутам в гората или на плажа да пускам джет и да ме теглят с трактор после, но какви са им по-качествените екстри ?
21:17 31.08.2019
68 SUZUKI GL екстри 2019
Колата ми е от 2002 година и няма само
електромагнитно отваряне на багажника, старт/стоп система и джантите са по-малки и не знам за климатика има ли поленов филтър, защото това ми се струва че е сравнително отскоро. А съм карал коли със старт/стоп система и винаги го изключвам.
Ето ги екстрите на Сузуки от сайта им:
въздушни възглавници, ABS,
система за следене на налягането в гумите
възможност за блокиране на задните врати
ключалки със свободен ход
имобилайзер
странични греди за безопасност
безопасни (чупещи се) педали
3-точкови предпазни колани отпред и отзад
ISOFIX точки за фиксиране на детска седалка (2)
автоматична Start Stop система
електрически предни прозорци
централно заключване с дистанционно управление
климатик с поленов филтър
Radio /CD /MP3 с управление от волана, 4 тонколонки
Bluetooth система с управление от волана
електрически управляеми външни огледала
електроусилвател на волана
USB вход в централната конзола
12V контокт в централната конзола
електрохроматично огледало за обратно виждане
3-лъчев волан с регулиране на височината
3,5" LCD мулти-информационен дисплей с индикация за: скорост, предавка, разход на гориво, външна температура и др.
фабрични стоманени джанти с тасове (16 инч.); гуми - 215/60R16
комплект за ремонт на гуми
дневни светлини
халогенни главни фарове
LED задни светлини
тонирани задни стъкла
предни чистачки с 2 скорости и интервал;
Коментиран от #74
21:34 31.08.2019
69 Някой
До коментар #41 от "хонда":
И Лексус и Хонда имат страхотни модели, но същото важи и за Ситроен, например последният С5 с хидропневматично окачване. Покарай поне веднъж този автомобил и тогава пиши. В България Ситроен има абсолютно незаслужено не особено добър имидж.22:14 31.08.2019
70 Citroen
23:40 31.08.2019
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 filo
До коментар #2 от "Мила":
По-добре, ама на двойна и тройна цена. Въпросът е дали си струва. Всеки преценява.21:02 02.09.2019
73 filo
До коментар #9 от "Random":
Абе ти щом ми обясняваш, че ладата е кола, а пежото не, ми е ясно какъв разбирач си. Аре бегай.21:05 02.09.2019
74 Язе
До коментар #68 от "SUZUKI GL екстри 2019":
Тия неща а дори и повече ги има и моята кола но с разлика,че е 2010год.16:21 03.09.2019
75 Благовест Благоев
10:18 14.04.2024