3 Октомври, 2019 10:54 32 051 32

За търговците на коли: Как се продава автомобил на млади хора

  • автомобили-
  • търговци-
  • младо поколение
За търговците на коли: Как се продава автомобил на млади хора - 1

Във време, когато всички маркетинг отдели на големите автомобилни производители вече са обсъждали типологията на целевата аудитория в съответствие с теорията на поколенията, идва момент, в който марките се чудят как да придадат на тази информация търговска стойност.

Много проучвания преди няколко години говориха за това как родените през новото хилядолетие се различават в поведението на потребители от родителите си. Например, има мнение, че тези млади хора забавят момента на "порастването", дори им приписват синдрома на Питър Пан. Става дума за тийнейджъри, когато си спомнят за зависимостта от електронни джаджи и нищо друго не ги интересува. Следователно имаше хипотеза, че родените през новото хилядолетие е по-малко вероятно да придобият собствено жилище и автомобил.

Въпреки това, както показват цифрите, 35% от покупките на автомобили се извършват от клиенти, включени във възрастовата група 18 - 28 години. До 2016 г. делът на договорите с млади хора се увеличава с 49%, а 24% от хората на възраст 18-28 години съобщават, че планират да закупят автомобил през следващата година - и този процент е най-високият сред всички възрастови групи.

Това е невероятен брой потенциални клиенти, към които трябва само да се достигне. Как обаче фирмите, продаващи автомобили да привлекат вниманието им? Най-простият отговор е Интернет. Но ако всичко беше толкова просто ...

Разбира се, Интернет е основният източник на информация, преди да решите да закупите автомобил. Но младите посещават средно 18 различни уебсайта, преди да прекрачат прага на дилъра. И като се има предвид броят контакти в социалните мрежи на ден, правилното ключово послание може да играе решаваща роля. Facebook все още е доминиращият канал във всички социални медии, но постепенно навлизат и други.

За търговците на коли: Как се продава автомобил на млади хора

Все по-често тази демографска група мигрира към канали като Instagram или Youtube. Следователно, предвид тенденцията, не е необходимо да се акцентира само на тях. Поради неотдавнашните повтарящи се оплаквания от неспазване на политиките за поверителност, социалните мрежи намалиха много от опциите за тясно насочване, които разчитаха на историята на покупките на трети страни. Разбира се, това не означава, че дилърите трябва да забравят за Facebook и компания, но това е чудесна причина да погледнат в посока на други сайтове.

Независимо от комуникационния канал, правилно избраният тон на съобщението може да реши проблема със завладяването на потребителите. Проучванията показват, че емоционалната манипулация с този тип клиенти не работи. Младите предпочитат спокойно забавен и най-вече информативен тон от специалист.

С такива клиенти трябва да се действа ненатрапчиво и максимално просто

За търговците на коли: Как се продава автомобил на млади хора

В ерата на визуалното съдържание уебсайтовете са идеална възможност да бъде демонстриран нов модел автомобил. Дилърите не просто трябва да показват блясъка на боята, звука на перфектно работещ двигател и стилен салон. Необходимо е да бъдат показани както плюсовете на една кола, така и нейните недостатъци. Потенциалният млад клиент иска да види не само най-изгодната ценова оферта, а своеобразно ревю на автомобила, направено от трето лице, неработещо за фирмата производител. Иначе, що се отнася до самата кола, то екстри, изкуствен интелект, електричество - това са движещите сили за младите.

В крайна сметка дизайнът на ключово послание понякога е дори по-важен от самото съобщение, защото 92% от хората в изследваната група 18 - 28 години са съгласни, че уебсайтовете имат най-голямо влияние върху решенията им за покупка на автомобил. Следователно всичко е просто: идентичността на марката на дилъра трябва да е достоверна. И ако продавачът успее, тогава партньорството е гарантирано в продължение на много години.

За търговците на коли: Как се продава автомобил на млади хора

И накрая един виц:
- Добър ден, бих искала да си купя кола
- Модел?
- Не, маркетинг специалист, но благодаря за комплимента!


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 29 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    14 8 Отговор
    Аз съм над тази възрастова група, но също разчитам много на интернет сайтовете.
  • 2 Караиванов

    19 4 Отговор
    Много добър анализ. По мои наблюдения все повече и от по-големите се обръщат за информация от сайтов. Само тийнейджърите разчитат на социални мрежи.
  • 3 004130

    36 41 Отговор
    "Иначе, що се отнася до самата кола, то екстри, изкуствен интелект, електричество - това са движещите сили за младите." - пълни глупости. 2000 съм и ми е през дедовия какви екстри има, само 4 са задължителни - абс, климатик, ръчка и двигател над 2л. Ако е от 80-те или 90-те и изглежда добре - бонус точки. (В ТУ-София съм, да не си помислите че съм някой селянин без образование)

    Коментиран от #8, #9, #10, #14, #21, #28

  • 4 гост

    18 9 Отговор
    Едно е какво ти пише завода, а съвсем друго е когато някой реномиран тестер изпробва колата и я сравни с други в този клас. Ето, наскоро гледах сравнение на Порше 714 и Рено Алпин, е и двете имаха базова цена от 45х.евро, но тестваните версии Апин бе 48х.евро, а 714ката 90х.евро, при което тестера си каза, че Поршето е по-балансирано, по-динамично, по-добре изработено, но в никакъв случай не си струва парите спрямо това, което може да получите в Алпин на половин цена. И ако съм човек с пари за двуместна, нова и различна кола, то няма да се чудя и ще отида да тествам Алпин.
  • 5 сектант

    21 18 Отговор
    Няма нужда да се продава на млади хора. Те сами знаят като видят Дъстър или друг модерен кросоувър от гамата на дачия, да си го купят.
  • 6 чурата

    8 3 Отговор
    Влезте във фейсбук страницата "Дневна доза класически автотърговец" и вижте как се продава кола. Смех
  • 7 гост

    48 2 Отговор
    продава се с голяма надценнка,после ставаш неизбежен клиент на мазните сервизи,застахователи,данъци,лоши пътища,задръствания всеки ден,рогатни и обиди от други в движението скъпи горива пълна набутвация и бирник си е това колата
  • 8 Образован си, ама не и умен

    36 9 Отговор

    До коментар #3 от "004130":

    Не е нужно да притежаваш висше образование, за да разбереш, че в статията се говори за продажба на нови автомобили, а ти говориш за четвърта употреба автомобил произведен през 80-те и 90-те години на миналия век.
  • 9 Не разбрах

    37 8 Отговор

    До коментар #3 от "004130":

    В ТУ ли си или в ТВУ?

    Коментиран от #13

  • 10 Еми да де

    19 8 Отговор

    До коментар #3 от "004130":

    Те ФВ да не са прости, нали за това в Турция. В България няма матрял, там са още в 80-а година студентите.
  • 11 NikNay

    7 4 Отговор
    Сега не разбрах младежите тия коли купуват ли ги или ги вземат на лизинг ? И друго няма Интернет - око да види ръка да пипне. . . . .

    Коментиран от #25

  • 12 Евродител 1

    13 5 Отговор
    Колата ако има USB вход, интернет и няма волан, значи е за мене ;)
  • 13 Шоо

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "Не разбрах":

    Все тая...
  • 14 Момче

    16 8 Отговор

    До коментар #3 от "004130":

    А тези 2 литра - за ракия ли става въпрос?
  • 15 Ввв

    8 2 Отговор
    Пари да има,аз не слушам какво ми хвалят,ми взимам това,което харесвам!!!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 BMW

    17 5 Отговор
    Има коли под 2 литра които са предостатъчни за нов шофьор
  • 18 Георги Славов

    12 5 Отговор
    Когато говорим за българския пазар, вече и хора с повече възможности предпочитат ползвани автомобили. Нито пътищата, по които се движим, нито данъците, които плащаме, нито сервизът, който плащаме са нещо, което да си струва в обстановката, в която живеем. Среден клас автомобил, с достъпно обслужване и части е златната среда.
    Но, все пак, който реши за нов автомобил...на крастата майката и е чесането :)
  • 19 Кирил

    2 1 Отговор
    Отличен анализ. Поздравления за автора, добре е повече от фирмите вносители на коли у нас да го прочетат.
  • 20 ТРОПЧО

    1 5 Отговор
    МНОГ СИ КОМПЕТЕНТЕН БЕ ЩО НЕ СТАНА ДИЛАР НА КОЛИ АМИ ДРАСКАЧ НА ГЛУПОСТИ

    Коментиран от #22

  • 21 Гад

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "004130":

    Момко, виж дам добави и пето изискване, да има работещо парно. Че зима иде и ще ти звънкат камбанките.
  • 22 Крис

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "ТРОПЧО":

    И статията, и анекдота накрая са много добри. А ти първо се научи да пишеш правилно думата "дилАр" и тогава коментирай каквото и да било. Кой те знае и ти какъв дилАр на употребявани Н-та употреба коли си.
  • 23 слд

    13 2 Отговор
    Имам колега от спомената възрастова група.
    Закупи си кола за 76 бона български хартии.
    Но си прави сметката - гледа да не дава повече от 4 лева за обяд.
    Тези са , които ше докарат следващата криза.
    Лошото е, че покрай тях ще изгорят и невинни хора.
    Каквото и да работиш - може ли да дадеш такива пари за пластмасова лагерница? Е освен ако не се занимаваш с дрога и проституция или тате и мам носят??
  • 24 Най-добрия

    3 4 Отговор
    Нищо не става от новото поколение,дори да пълнеж на кривия асфалт
  • 25 Порно

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "NikNay":

    Мъжете могат и да вземат кола на лизинг , девойките - на духинг.
  • 26 майсторът

    10 0 Отговор
    Млади хора, проумейте най-после, че новите автомобили са еднодневки. Направени са да печелят производителите, а не вие. Вече няма да купите кола, която ще се движи след 500 х.км.
  • 27 Saku

    6 1 Отговор
    Важно е колата да е над 20 години, 150 000 км и някоя баба да я е карала само до магазина. :)
    Ха-ха-ха
  • 28 ГОРАЗД

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "004130":

    Друго си е да си селянин от София с образование от ТУ!

    Коментиран от #32

  • 29 търговец

    1 0 Отговор
    Авторът на статията никога не е продавал коли
  • 30 търговец

    2 0 Отговор
    Авторът на статията никога не е продавал коли
  • 31 Грую

    0 0 Отговор
    Продавайте коли на състоятелни и платежоспособни хора, иначе като се започне едно неплащане, па отнемане на имущество и разправии до Бога! За съжаление в България управляващите успяха да култивират нация от бедни и социално слаби хора и не сме подходящия контингент, сред кой то да търсите купувачи на нови автомобили!
  • 32 004130

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "ГОРАЗД":

    Голям кеф е