Компорта, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Тествахме новото Peugeot 208 и определено смятаме, че това е най-атрактивният представител в своя клас. И въпреки факта, че заставайки до нея, тази кола изглежда някак малка, то тя е типичен представител на т.нар. "В" сегмент. В допълнение към версиите с ДВГ, новото 208 се предлага и с изцяло електрически силов тракт, което го прави привлекателно и за любителите на най-модерната тенденция в бранша. За това обаче си струва да ви разкажем в отделен материал. Сега започваме с впечатленията си от външния вид на новото 208.
Екстериор
Ако сравним Peugeot 208 по размери с най-продаваната кола от този клас VW Polo, то ще видим, че 208 е почти еднакво по дължина, широчина и междуосие и е по-ниско само с три сантиметра от настоящото Polo. Новото 208 обаче изглежда някак атлетично. Автомобилът не е подчертано спортен, но ясно намеква за това.
Тестовото Peugeot 208, което виждате на снимките, разполагаше с пакета GT-Line и с него автомобилът изглежда и луксозен. Лъвско "лице" със смела и агресивна усмивка в предната част, диодни фарове, резки от нокти в задните светлини и лъскави контрастиращи надкалникови арки са новостите, които придават тази различна спортно-елегантна визия.
Смелостта на французите по отношение на дизайна през последните години е впечатляваща. И ако преди само Citroen играеше основната роля в постановката наречена "Германците не могат да направят това", сега и Peugeot уверено се впуска със своя собствена версия по темата. Смело, органично, но в същото време не прекалено екстравагантно. В обобщение ще кажем, че тази кола е фирмено идентична (следва новия дизайн зададен от 508) и същевременно със собствено лице.
От определени ъгли новата 208-ца дори има прилика със своя най-ранен предшественик - култовото 205. Този автомобил се превърна в легенда още приживе, като беше продаден в тираж от пет милиона и остана на конвейера почти 15 години. И още един щрих към легендата - това е ярката следа оставена в автомобилния спорт. 205 печели Световния рали шампионат през 1985 и 1986-а, а от 1987 до 1990 силно модифицираната му версия е безапелационен победител в маратона Париж-Дакар.
Интериор
Докато вътрешното пространство на 205 беше изключително спартанско, то салонът на новото 208 блести с технологични иновации, качествени материали и с доста екстри. Интериорът може да се определи, като екстравагантен и същевременно функционален и стилен. Ако обаче сте привърженик на марката Skoda, например, тогава сме сигурни, че дори неща като триизмерното табло няма да ви впечатлят.
Инженерите твърдят, че използването на холограма вместо познатия екран, ускорява реакцията с половин секунда, което е от съществено значение в много от ситуациите на пътя. Интересно е също, че картината на преден план е динамична, тя се приближава към вас в съответствие със степента на значимост или спешност.
Всъщност иновацията наречена 3D-дисплей са състои от втори прозрачен слой, който е по-близо до водача. На него се проектира отражението на изображението под ъгъл, а самият източник за предаване на изображението е поставен отгоре под козирката. Така че това не е холограма, както изглежда, а обичайна проекция. Дали наистина асимилирахме по-бързо информацията на таблото не сме сигурни, но определено знаем, че изглежда ефектно и в същото време е силно информативно.
Другото интересно в салона на новото 208 е, че отделението за водача е направено в съответствие с вече традиционната архитектура на Peugeot, наречена i-Cockpit. Нестандартно, но много интересно решение за толкова малък автомобил. Заради по-широката централна конзола обаче, мястото за краката на водача и на пасажера до него е една идея по-тясно. Отзад също не е много широко, но дори и ръстови пасажери не изпитват сериозен дискомфорт. В това отношение например, новото Renault Clio превъзхожда прекия си конкурент в лицето на 208.
Не така стоят нещата с останалите акценти от вътрешното пространство. Субкомпактното Peugeot е направено с по-скъпи и по-качествени материали и това си личи. Традиционните за новите модели на Peugeot бутони са разположени под големия централен екран. Въпреки факта, че са сензорни, боравенето с тях е лесно и дори по-удобно, отколкото в 508. Също така има и няколко механични превключващи бутона.
Салонът е препълнен с много ниши и жабки за малки неща. Например, има удобно място за поставяне на вашия смартфон, където той може лесно да се зарежда безжично. Капакът на това отделение пък се превръща в ефектна поставка за телефона, ако искате да го използвате по време на движение. Мултимедийната система е с екран с размер 10 инча. Той е много подобен на дисплеите на доста по-високо позиционираните 508 и DS7 Crossback. Но ако в тези модели екранът може да се нарече голям, то тук такъв дисплей изглежда просто огромен.
Смятаме, че това вече е излишно, още повече, че за такъв дисплей ще е необходимо да се доплати, а това изобщо не е необходимо, защото в по-ниските нива се предлагат екрани с 5 и 7 инча, които съвсем не са по-малко информативни. Самата мултимедия не е нова и, както при предишните модели, не се отличава със скорост. Забавя малко, но като цяло - всичко работи прилично.
Пакетът GT-Line разполага с по-премиум тапицерия. Има черен таван и седалки с добре изразена странична поддръжка, изработени от кожа и висококачествен плат. Тапицерията на седалките изглежда страхотно и най-важното е, че е приятна на допир. Пластмасите в купето са меки, като изключение правят само корите на вратите. Багажникът на новото Peugeot 208 не е достатъчно просторен. Обемът му е само 265 литра. За сравнение, във VW Polo има доста повече място за багаж.
Двигател и ходови характеристики
На нашия пазар 208 ще се предлага с четири двигателя - два бензинови мотора с обем 1,2 литра с турбо и с мощност 100 и 130 конски сили, базова бензинова версия със 75 коня и дизелова - с мощ от 102 конски сили. Нашето мнение е, че най-маломощният бензин и дизелът определено не са подходящи за тази кола. Най-удачни са гореспоменатите бензинови моторчета от серията PureTech. Още по-добре, но и по-скъпо, става, когато в оборудването е включена новата осемстепенна автоматична трансмисия Aisin.
От PSA явно много залагат на този агрегат, защото EAT8 се интегрира в много от новите модели на Peugeot и Cirtoen. Според нас това е добро решение, защото в момента Peugeot преживява своеобразно прераждане и един по-евтин CVT модул би могъл да изиграе много лоша шега в този процес. С механичната скоростна кутия бензиновите PureTech мотори също се чувстват добре, но за препоръчване е вече споменатата автоматична.
Динамиката е на прилично ниво, а средният разход - около 5.5 литра на сто километра. Моторът с мощност 130 конски сили осигурява впечатляващ въртящ момент от 240 Нм, което е идеално за немалката маса на колата от 1 165 килограма. При ускорение от 0 до 100 км / ч, новото 208 с този агрегат ни показа резултат от 9.9 секунди. Постижението не е лошо, но разликата с декларираната цифра от 8.7 секунди е голяма.
Минусите са свързани с окачването, което е меко, но пък за сметка на това кренът в завоите е по-голям. Като цяло можем да кажем, че новото Peugeot 208 се управлява много балансирано. Основната заслуга е на отличния тандем мотор-скоростна кутия, които се държат възможно най-предвидимо. В допълнение, воланът също е много директен и информативен.
Тестът ни не премина по най-идеалните пътища на Португалия, така че имахме възможността да изпитаме колата по различни настилки. И тук идва мястото да кажем, че опционните 17-цолови джанти не са най-оптимални за малката кола. Препоръчителни са по-малките 16-цолови джанти. Все пак големите колела са по-тежки с около 10 килограма всяко, а това е много за такава субкомпактна кола.
Още един от малкото недостатъци на колата е свързан с шумоизолацията на купето спрямо пътната настилка. И ако изолацията от моторния отсек е перфектна, то дъното изисква допълнителна такава. В заключение ще кажем, че новата субкомпактна френска кола с индекс 208 е радикално различна от предшественика си, разполага с изключително привлекателна визия, с екстравагантен и скъпо изглеждащ салон и с икономични бензинови двигатели. Предвид всичкот това, а и цената, този автомобил определено има възможностите да се намеси сред най-добрите в "В" сегмента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #8, #50
10:30 28.10.2019
2 Миро
10:32 28.10.2019
3 Пеуник
Коментиран от #5
10:38 28.10.2019
4 Голям Слон
Коментиран от #12, #18, #39
10:42 28.10.2019
5 Голям Слон
До коментар #3 от "Пеуник":
Най-вероятно големите джанти са "обути" с run flat гуми, които никак не са леки10:44 28.10.2019
6 Цецо
10:46 28.10.2019
7 нико
Коментиран от #9, #11, #13, #14, #15
11:00 28.10.2019
8 Random
До коментар #1 от "сектант":
"Големия мотор" 1.0, ма той умрял ма11:02 28.10.2019
9 сектант
До коментар #7 от "нико":
а кое е красиво според теб - на ваген подвижните транспалетни колички ли?11:03 28.10.2019
10 Коко боса
11:04 28.10.2019
11 Стефан Иванов
До коментар #7 от "нико":
Нико, сиромахо, отивай на очен за голям диоптър ! Бас ловя ,че си с някой скапан голф или астра и живееш на селска улица!Коментиран от #49
11:06 28.10.2019
12 smeh
До коментар #4 от "Голям Слон":
По-евтино и лесно е да се монтира тъч скрийн, вместо аналогово табло. Не изисква калибрация, няма Н-на брой стрелки, имобилайзер и т.н. От там насетне бюджета се пренасочва към маркетинговия отдел - да убеди потребителя, че евтиното е по-добро, и както виждаш това се случва. Хората си доплащат за да имат по-евтиното нещо...защото е модерно. Може да прозвуча като Тръмп за Айфоните, ама много по-удобно е да цъкаш физически бутон, вместо да плъзгаш пръст по дисплей. Особено за хора които са с по суха кожа, често тази практика се превръща в кошмар.11:30 28.10.2019
13 PlimP
До коментар #7 от "нико":
ти май си закърмен във вагаджийка(визирам VW)11:31 28.10.2019
14 Ahahhh
До коментар #7 от "нико":
Изпуснал си буква Й в името. Не си Нико, а си Никой. И вземи се забърши, че си се понаср_л. Не се обиждай, казвам го с добро, за да не се чудиш, защо хората те отбягват. Просто панамирисваш. Това е. Айде със здраве.11:44 28.10.2019
15 Ей бастун гърбав
До коментар #7 от "нико":
Ако немските автомобили бяха по-добри нямаше да фалират цели производства и да се оставят да ги купят френски производители. Опел станаха автомобили чак след като бяха купени от ПСА /Пежо-Ситроен/. Просто така да си знаеш и да не се излагаш мишок такъв.Коментиран от #16
11:49 28.10.2019
16 Милко
До коментар #15 от "Ей бастун гърбав":
И опел, и ситроен и пежо са на светлинни години пред немските, особено по дизайн. то се вижда и от снимките на новото 20812:00 28.10.2019
17 Марио
12:52 28.10.2019
18 гост
До коментар #4 от "Голям Слон":
Съгласен съм за мониторите и яркостта им, което е много натоварващо за очите, затова ако си взимаш то си избери базов модел, там няма толкова облъчване.За Пежото, да интересна кола е, но 35х.лв за малка кола са доста. Реално едно Фиат Типо е доста повече кола и хечбек версията започва от 25х.лв с много добро оборудване, та не бих избрал това малко франсе на фона на по-големи и нормални коли, дори корейците са по-добър и изгоден вариант. Нали това е нисък клас кола, един вид за масите, та цената е от особенно значение и 35х.лв са доста.
Коментиран от #26
13:10 28.10.2019
19 гого
14:02 28.10.2019
20 filo
14:15 28.10.2019
21 Алфа Ромео
Коментиран от #52
14:42 28.10.2019
22 123
Коментиран от #56
14:51 28.10.2019
23 Токо
14:53 28.10.2019
24 vasik atanasova
15:01 28.10.2019
25 PSA
Коментиран от #27
15:17 28.10.2019
26 Дъ Клаш
До коментар #18 от "гост":
Тия фият кои са самата идея да сравняваш подобието на коли Фиат които са пред фалит с пежо е смешно.16:30 28.10.2019
27 filo
До коментар #25 от "PSA":
Този клас коли до скоро струваха по 15-16000 хил. лева, а сега 30000 лв. Да си ги карат кочините. Аман пт наглеци.Коментиран от #33
16:39 28.10.2019
28 фалшив тест
17:05 28.10.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Дъ Клаш
17:23 28.10.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 До 27
17:53 28.10.2019
33 Токо
До коментар #27 от "filo":
Е кой е този клас коли които до скоро струваха 16 -16 000 лева ? Айде да пишем по смислени неща ! Това е класа на фолгсваген поло о форд фиеста ! Кога са стрували 16 000 лева? Толкова е беше дачия сандеро без клима ел стъкла и централно заклучване с 1.4 мотор мъртвец .Коментиран от #53
18:02 28.10.2019
34 Гост
И все пак...когато говорим за дизайн...никой не може да се мери с италинците! Те са царете на дизайна!
18:56 28.10.2019
35 бай брадър
Коментиран от #37
19:15 28.10.2019
36 дявола
19:22 28.10.2019
37 Toko
До коментар #35 от "бай брадър":
Колега в кръга на майтапа - Това е кола за жени ! Кой ти гледа къде е километража и температурата . Най важният уред е огледалото !!! То трябва да има осветление ! Другият важен момент е голямата жапка !!! Останалото е червен цвят и хубави фарове .....20:19 28.10.2019
38 gost
21:23 28.10.2019
39 ;)))
До коментар #4 от "Голям Слон":
Джендъри сър !21:28 28.10.2019
40 асд
21:44 28.10.2019
41 ar146ts
Коментиран от #46
21:45 28.10.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 премъдри
07:30 29.10.2019
44 кафе с каймак
08:32 29.10.2019
45 Дъ Клаш
08:37 29.10.2019
46 гост
До коментар #41 от "ar146ts":
Повечето коли вече ги правят с по-дълги предавки и оттам времената до 100км/ч не са толкова впечатляващи както беше преди. И аз имам кола, която прави 100 за 9сек, а новата й версия със същата мощност и доста повече въртящ момент я прави тази дисциплина със секунда по-бавно. Заради еконормите променят предавателните числа и затова автоматиците с повече предавки вече са по-бързи от ръчните скорости.Коментиран от #47
08:51 29.10.2019
47 ar146ts
До коментар #46 от "гост":
Прав си ,че ускорението зависи от предавателните числа на предавките в ск.кутия.Но не ми става ясно за смисъла от голям въртящ момент и малко тегло след като ускорението е като на костенурка.09:33 29.10.2019
48 Стрелата
10:00 29.10.2019
49 Стрелата
До коментар #11 от "Стефан Иванов":
Ехе аз съм от село живея в 200кв къщта ами ти гладнико дет си в панелка колкото галъбарник и колата ми 7 серия бмв карай си това не кола гражданче давай кредити за тиа кашони.10:07 29.10.2019
50 сектант wannabe
До коментар #1 от "сектант":
Съгласен, ама не виждам как ще се пребори с едно Сандеро например.11:40 29.10.2019
51 Перничанче
15:14 29.10.2019
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 fjj
До коментар #33 от "Токо":
Имаше. 2006г. Фабията и Фиестата бяха по 16хил.16:07 29.10.2019
54 Гост
Самоходен телевизор, не видях нищо добро за качествата като кола?
Лоша изолация, слаба динамика, малък мотор(малък ресурс), окачване под въпрос което е нестабилно в завой?
Кое прави кола за 40 бона от това не разбирам.
Карал съм Сандеро и мисля че си заслужава парите, които струва, тук не вижда повече кола, т. е. 20 бона повече за???
Коментиран от #55
21:00 29.10.2019
55 Домакин
До коментар #54 от "Гост":
40000 лв са 20000 евро горе/долу.20000 евро са 10-15 заплати в Западна Европа.
За мен си заслужава цената от 10 заплати, а това че в България заплатите са ниски, няма как да повлияе на цената.
21:41 29.10.2019
56 Ами
До коментар #22 от "123":
За което получаваш отрязана френска кола рено задвижване без интеририора качество. Поръчай ги и ще стане повече. Виж Азия кия Хюндай те са друга бира. Ес 1но и също.10:55 31.10.2019