Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Ако не броим моделът 4008, който ползваше основни възли и агрегати от Mitsubishi, както и някоите 4х4 версии на Peugeot, разчитащи на 4х4 система от Dangel, французите нямаха собствена разработка на пълноприводна трансмисия от култовото 205 T16. Сега обаче, "Лъвчетата" изненадаха автомобилния свят с новото си електрическо 4х4, което се вгражда в SUV-то 3008. Първите динамични тестове на хибридното 3008 се проведоха в Испания, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор и интериор
Както се вижда от снимките, рестайлинг версията на 3008 впечатлява с изключително модерна визия. Фирмено идентичен и едновременно авангарден, този SUV определено не остава безразлични останалите участници в движението. Междуосието му не е голямо, но заради по-големи въздухозаборници, леко раздути калници и други подобни трикове, новото 3008 определено изглежда като истинско SUV.
Още по-голямото достойнство на новото 3008 обаче се крие в салона. Той е просторен, иновативен и в същото време изключително функционален. Уредите са изцяло дигитални, но са информативни и доста различни от т.нар. конвенционални. Оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му.
В салона прави впечатление още, че са използвани доста качествени материали, сглобката също е на много високо ниво, а седалките са ергономични и удобни. Въпреки батерията на хибрида, която е разположена в задната част и в пода на колата, багажното пространство си остава стандартно за подобен род автомобили. Мястото на втория ред също е оптимално и като цяло хибридът предлага всички достойнства, полагащи се на компактен кросоувър. Заради качествените материали, базовото оборудване и електронните иновации в арматурното табло, хибридното 3008 спокойно може да бъде причислено и към т.нар. премиум SUV-та.
Двигател и ходови характеристики
Силовият тракт на този автомобил се състои от четири основни агрегата плюс акумулаторен блок. Трите силови агрегата са бензинов 1.6-литров и два електромотора, а съвместно с тях работи автоматична осемстепенна скоростна кутия, в която хидро трансформаторът е заменен с "мокра" многодискова муфа. Вторият електромотор е монтиран на задната ос, а трактът разполага със системна мощност от 300 конски сили. Това превръща новото 3008 Hybrid4 в най-мощното серийно Peugeot.
По-конкретно кросоувърът е оборудван с бензинов двигател с мощност 200 конски сили и два електродвигателя - 110 конски сили на предната ос и 112 конски сили отзад. Такава инсталация осигурява 3008 ускорение от нула до 100 километра в час за 6,5 секунди. Само на ток тази кола може да измине 59 километра по цикъла WLTP, а батерията се презарежда на зарядна станция за 1 час и 45 минути. Акумулаторният блок е с капацитет 13.2 киловат часа.
В околностите на Барселона французите бяха подготвили и доста трудно офроуд трасе, на което стана ясно, че хибридният кросоувър не отстъпва по нито един показател на стандартните 4х4 SUV-та. На асфалт пък, динамиката е дори повече от необходимото за подобен род автомобили. Ниският център на тежестта, най-вече заради разположените в пода батерии, прави колата изключително стабилна в завои, като наред с това возията остава подчертано комфортна.
Режимите на работа на хибридната система са четири, като те са спортен, 4х4, електрически и хибриден. Има и интересна опция, която може да запази определено или цялото количество ток и то да се използва в градовете, в които не е разрешено движението на автомобили с ДВГ. Когато колата е в електрически режим, под централното предно огледало свети специален диод, показващ, че хибридът се движи само на ток. Още нещо, което ни направи приятно впечатление е, че въпреки динамичното шофиране по време на теста, средният разход не надхвърли седем литра на сто километра.
Цена
Като цяло Peugeot 3008 Hybrid4 е оптимален вариант за семейна, икономична и същевременно спортна и динамична кола. Основният му минус, който за съжаление не е маловажен за нашия пазар, е крайната цена на това Peugeot. За да станете притежател на най-мощното серийно Peugeot и първото с истинско 4х4 на марката, ще трябва да отделите шестцифрена сума в лева. По-конкретно базовата цена стартира от 94 301 лв., а наточеният вариант GT 3008 Hybrid4 ще се продава за 102 343 лв. с ДДС. Ако обаче сте фен на френски коли и SUV-та, то можем без колебание да заявим, че определено това е най-доброто.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Марио
11:07 10.02.2020
3 Mustafa
Коментиран от #33
11:07 10.02.2020
4 сектант
Коментиран от #38
11:07 10.02.2020
5 Много зле
Коментиран от #11
11:08 10.02.2020
6 jap
Коментиран от #7, #8
11:10 10.02.2020
7 Ахахахаа
До коментар #6 от "jap":
Точно пък японските кошници се обезценяват за части от секундата. Аз съм горд бивш собственик на една тойота едно субару и два лексуса. Заклевам се повече никога ама никога японско. Няма да споменавам колко пари съм налял и колко съм взел след продажбата, че ме яд на самия себе си какъв идиот съм бил и то не веднъж, а четри пъти.Коментиран от #9, #13, #19, #21, #34, #51, #52, #61
11:21 10.02.2020
8 Haters gona hate
До коментар #6 от "jap":
Японско само GTR, Land Cruiser, Supra всичко друго е фалш !Коментиран от #10, #56
11:29 10.02.2020
9 един мармот
До коментар #7 от "Ахахахаа":
Айде пак се почна старата песен. Купи си пежото от статията, умник ! Читаво субаро трета ръка в България е голяма рядкост. И поддръжката на тая кола е скъпа. Ако тотката ти е била седма ръка, уникален нов вност от Горубляне не знам какво очакваш. А и надали си взел и нов Лексус от магазина. Купи си каквото искаш, може някоя тройка на 20 години да си донор на монтьорите.Коментиран от #27
11:39 10.02.2020
10 Гоуем си
До коментар #8 от "Haters gona hate":
Вероятно караш Голф 3 ама иначе много ги разбираш.Айде заминавай да бачкаш,че шефа ще те види как човъркаш в телефона и утре ще търсиш работа в друг склад.11:41 10.02.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 bravo
Коментиран от #24, #35
11:53 10.02.2020
13 хехе
До коментар #7 от "Ахахахаа":
А японките нови от магазина си ги взимал, нали?Иначе след 4, по твои думи, грешни стъпки не си идиот, друга е диагнозата...
Та каква е/ще ти е петата кола?
12:00 10.02.2020
14 Аууу
12:18 10.02.2020
15 Само Рено
Рено е държавен концерн.
Коментиран от #39
12:35 10.02.2020
16 Ганчо
Коментиран от #18, #23
12:36 10.02.2020
17 ТМВ
Нещо сбъркано ми се вижда, като дизайн горе долу са го докарали но иначе е зле!!!!
Коментиран от #84
12:38 10.02.2020
18 GhostBird
До коментар #16 от "Ганчо":
И след това гуми абитюрентки щото мноооого кинти12:44 10.02.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 бай брадър
Коментиран от #40
13:21 10.02.2020
21 тони
До коментар #7 от "Ахахахаа":
нови ли си ги купувал, я дай информация да видим колко бързо са се обезценили14:08 10.02.2020
22 Митьо БОБА
Коментиран от #25, #41, #75
14:45 10.02.2020
23 МП4
До коментар #16 от "Ганчо":
И ще сипваш по 3 л масълце от варела 5,50литъра че погорри свееКоментиран от #42
14:46 10.02.2020
24 Бай Хой
До коментар #12 от "bravo":
Съгласен съм с теб, с лека бележка - каква да е цената на автомобил с 300 к.с. ? Взимаш си дизелово 3008 за 50-60 бона ако те кефи. Едва ли има друг автомобил 300 коня под 100 бонаКоментиран от #60
14:47 10.02.2020
25 МП4
До коментар #22 от "Митьо БОБА":
Ама такъв за 3500лв ли приматКоментиран от #28
14:49 10.02.2020
26 Хммм
Коментиран от #45
15:32 10.02.2020
27 Reptile
До коментар #9 от "един мармот":
Читаво Субару?! Колко да е читаво?! Аз познавам поне 10 човека със Субару и НИТО един, който си настъпва колата, не се е разминал с "пълно обслучване на мотора" т.е вадене на мотора и ремонт за около 5К лева.Коментиран от #29, #50
15:39 10.02.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Toko
До коментар #27 от "Reptile":
Ами колега едната семейна кола е субару аутбек 2.5 2010 г CVT трансмисия. Взех го на истински 170 000 км. от молано. Купих го по интернет от оторизиран дилър на марката. След кратка кореспонденция и размяна ан имеили автомобилът беше качен на специализиран транспорт и пристигна от Анкона на Игуменица . После на една платформа и в Софето. Та сега след 3,5 години каране е на 256 000 км няма намерение да се предава нито автоматика нито двигателя. Карам го на газ от първият ден . Само един реглаж на клапаните на около 220 000 км за 250 лева. Ама аз не съм от твоите познати . Мен пък ме запалиха по тази марка моите познати , те все още на са си слагали моторите на масата ! Колкото до това пежо ... Бижу е ! Но не си струва парите! Два електромотора и една батерия на струват 50 000 лева .16:44 10.02.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Валентин Кисимов
Коментиран от #43, #44
16:55 10.02.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Николов
17:28 10.02.2020
37 JPower
Коментиран от #47
17:48 10.02.2020
38 Инж Химик
До коментар #4 от "сектант":
След някоя друга година я връща buy-back при дилъра и взима новата... ама т'ва Българите ни е трудно да го осмислим. Все още голяма част от българите водим средно-битов живов.. трябва ни кола с голям багажник, щото тия щайги с лютеници, сокове, пукани чушки, месо в буркани, тубите с ракията и виното... как да ги сложиш в чистак-бърсак кола, била тя и Дачия.... друго е 20 годишния пасат комби работен кон ТДИ и тесни п*чки алеееееееКоментиран от #67
17:49 10.02.2020
39 Ха ха
До коментар #15 от "Само Рено":
Така ли хортуват в хоремсга на Подгумер?!))))18:15 10.02.2020
40 Чук
До коментар #20 от "бай брадър":
Ми купи си гоУф голяма динамика ръйш лиКоментиран от #78
18:16 10.02.2020
41 Стига ва
До коментар #22 от "Митьо БОБА":
Оня ден те гледах как се кръстиш пред Силверстар след поредната седмична фактура щот мерса бил мноу фиешън начи18:18 10.02.2020
42 Сникерс
До коментар #23 от "МП4":
Дип че може и малко да му дойдат18:19 10.02.2020
43 Караиванов
До коментар #31 от "Валентин Кисимов":
Това са журналисти от mobile.bg, статиите на които се публикуват и тук. Двата сайта са едно на практика. А журналистите от mobile ходят на всички международни тестове. Виж, че има и стикер на мобиле на снимките, най-вероятно, защото им ги крадат разни други сайтове.18:25 10.02.2020
44 Краси Панов
До коментар #31 от "Валентин Кисимов":
Тестовете на Радо Славчев са винаги от първо лице и са едни от най-достоверните за нашия пазар. Той е карал ролс ройс и какво ли още не, та не се съмнявам, че е карал и това Пежо.18:27 10.02.2020
45 Нафърфорий
До коментар #26 от "Хммм":
Чадо мое на прав път си, историята учи, че ако и некой си Ото пръв направил двигател ( че днес хансовците още така се лишеят с бензините) то първият сериен завод за ДВГ е във Франция, колкото и да не им харесва на тия ментещите със софтуерни щот толкоз и двигатели могат да правят вече18:29 10.02.2020
46 Ха ха
До коментар #30 от "Ламбо":
И те ка Вагина начи18:30 10.02.2020
47 F16 блок 70 28 вход тавана
До коментар #37 от "JPower":
И кат мен бе18:33 10.02.2020
48 Гост
19:08 10.02.2020
49 дявола
19:14 10.02.2020
50 Гост
До коментар #27 от "Reptile":
Хайде поредния разказвач на митове и легенди. Имаш 10 приятели със Субару на кукуво лято, след като лъжеш по толкова глупав начин, че ремонт на двигател на Субару е 5 бона.Карам от 3 години един дърт, над 10-годишен, турбо бензинов Форестър с автомат, който е стоков и прави от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди (лично засечен по GPS), колкото и уж това мощно 300 к.с. Пежо. С ръчни скорости прави това за 6 секунди. Та си го настъпвам и мога смело да кажа, че това е най-здравата кола, която съм карал.
И понеже всеки ме плашеше, че са много скъпи за поддръжка, аз си направих проучване колко струва поддръжката на подобен кросоувър с 230 к.с., добро 4х4 и автоматик - ами няма друга кола с по-евтина поддръжка в този клас. Дори съм питал сервизите на Субару и основен ремонт е 1500 лева, какви 5000 лева бълнуваш изобщо?
Та редовна смяна на масло с читаво такова, само качествен бензин и колата е екстра. Не, че утре не може да се счупи, но ти имаш ли гаранция, че твоята каруца няма да се строши и тя още сега?
Така че спрете да лъжете и пишете глупости за неща, които не сте запознати наистина какви са.
Коментиран от #57, #81
19:39 10.02.2020
51 охохоо
До коментар #7 от "Ахахахаа":
говориш пълни глупости и лъжеш като дърт циганин, аз също съм собственик на едно субару и един лексус, а преди имах тойота, и не само че не съм имал никакви проблеми, само каране и консумативи, а и не искам и да чуя за друго освен японско, е.. не всички японски, само субару, тойота или хонда..19:55 10.02.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 ГРАФ ФОН КЬОНИГСЕГ
20:22 10.02.2020
54 Рошко
21:13 10.02.2020
55 Генерал Иванушка Водков
Да не я е правил главния дизайнер на ЗаЗ след кашон водка?
21:38 10.02.2020
56 PlimP
До коментар #8 от "Haters gona hate":
НоФ Фнос от Германия и почти разпаднали се от гнилоч22:07 10.02.2020
57 Нико Розберг
До коментар #50 от "Гост":
Слагаш ли един бон бон за 6.5 сек до 100 айде отворко ша та срешна с мойто пежо 405 1.9 миг 16 повече от втора нема да ти слагам на 8500мин-1 прай 190км\ч но жипиес разбира сеКоментиран от #58
22:21 10.02.2020
58 Гост
До коментар #57 от "Нико Розберг":
Ти се научи да пишеш първо, че нищо не мога да ти разбера. Със стоково 405 ще ти трябва не бинокъл, а телескоп да ми видиш номера.Коментиран от #65
22:37 10.02.2020
59 Бангеев
23:13 10.02.2020
60 Форд
До коментар #24 от "Бай Хой":
Форд Мустанг 320 к.с. 80000, чисто новКоментиран от #62
00:37 11.02.2020
61 Ти сънуваш,момче
До коментар #7 от "Ахахахаа":
Събуди се,преди да си направил чершава,жълт!08:05 11.02.2020
62 Бай Хой
До коментар #60 от "Форд":
е тук си прав :)08:37 11.02.2020
63 дсдс
08:41 11.02.2020
64 дърт шофьор
10:22 11.02.2020
65 Niko Rozberg
До коментар #58 от "Гост":
Наистина си прозрял - толкова бързо ще се отдалечавам от теб - стиска ли ти на един бон бон - имам предвид бон хилядарка ако не сгряваш.Това стоково някакъв антоним ли е що лие ще е интересно да узнаяКоментиран от #68
10:24 11.02.2020
66 незнайко
Коментиран от #76
10:30 11.02.2020
67 сектант
До коментар #38 от "Инж Химик":
ако успее я връща ако не я тегля с дъстъра до там10:54 11.02.2020
68 Гост
До коментар #65 от "Niko Rozberg":
Спирай херингата, че си пълна излагация с умрялото си 405.Коментиран от #69
11:10 11.02.2020
69 Niko Rozberg
До коментар #68 от "Гост":
Смей се на собственото си невежество тръбарю.Хората когато са правили автомобили тези дет ми ги хвалиш са си правили още сепукоКоментиран от #70
12:38 11.02.2020
70 Гост
До коментар #69 от "Niko Rozberg":
Ама ти страшна логика си имал? Те и Тесла са на 17 години ама правят коли по 700 к. с. пък умрялоците от Пежо и с 300 к. с. не могат да бият по динамика дърто Субару. Хайде казвай къде да ти се посмея на дръгливото 405, сигурно пред някоя комуна, нали?Коментиран от #71, #77
12:50 11.02.2020
71 Niko Rozberg
До коментар #70 от "Гост":
Ще ти отговоря и за ТеслАта - тя ще отасне винаги в сянка по една проста причина - че е ориентирана към снобите с пари няма да се впускам в подробности но самия факт че и трябва специален изправител за зареждане говори сам по себе си.Нещо за Пайкс Пийк да си дочувал нещо за съотношение мощност/килограми.Айде малко да опънеш ръчната и да не ми обясняваш кой и кога какъв бил - я по полека че усещам как се опитваш да ми се качиш май някъде- колкото километра имам на заден ход ти толкова сигурно нямаш на преден.Май забрави какви глупости надрънка за 6.5 от 0-100 туй беше и повода де ти захапя вратлето - айде опъвай платната
Коментиран от #72
13:45 11.02.2020
72 Гост
До коментар #71 от "Niko Rozberg":
Това, че си заблуден си е твой проблем. Ето ти клип на стоково Субару Форестър с автомат да видиш, че прави до 100 км/ч за 6,2 секунди даже https://youtu.be/gEDqVLnYzNE Гледай и не ме занимавай със смешното си Пежо.Коментиран от #74
14:17 11.02.2020
73 А бе
17:08 11.02.2020
74 Niko Rozberg
До коментар #72 от "Гост":
Еееех милинкия Холивуд оскарите минаха вчера младоост младост доста часове си пропуснал аиде мий си краката и си лягайКакто е казал петкратния Dohnan всеки може да дава газ до първия завой
22:55 11.02.2020
75 Ммм Боб
До коментар #22 от "Митьо БОБА":
Пръц.22:57 11.02.2020
76 Разбиращ
До коментар #66 от "незнайко":
Цената е каквато я определи продавача. Подигравка е малката ти заплата. Твоя гьол е да не коментираш коли за по 100000 лева.23:06 11.02.2020
77 Пояснение
До коментар #70 от "Гост":
Абсолютно всеки производител на автомобили може да направи двигател със 700, 800, 1000 или 2000 конски сили. Не е въпрос на можене, а на преценка има ли смисъл от такава мощност. Разбира се, че за 99,999999% от хората няма смисъл да купуват кола със 700 коня, която ще им върши същата работа като колата със 100, 150, 200 или тези излишно много 300 конски сили. За какво им е да първо да плащат повече при закупуването и че била зверски мощна, после ремонта да е 10 пъти по скъп, пак ще била много мощна, да плащат 20 пъти по-скъп данък, после да карат тези 700 коня със 140 км в час и то на магистрала. И какво остава на тези 700 коня ? Да се радват че първи ще спрат между два светофара и то ако се престрояват между лентите като някое мощно 101 к.с. голфче.Трябва да си пълен дебил, да кажеш че 300 коня са малко. Каква е разликата дали ще вдигнеш в града 50 км/час за 3 или 5-6секунди, или извън града 90 км/час за 5 или 8 секунди, да не сме на състезание ?
Коментиран от #79
23:23 11.02.2020
78 гоуфо е най доброто
До коментар #40 от "Чук":
от немските боклуци.Такъв Жип пежо ще си купя щот ми харесва.00:40 12.02.2020
79 Гост
До коментар #77 от "Пояснение":
Това го разправяй на някой друг. Ако всички мислеха като теб, още щяхме да караме Ладички или Голф 2-ки.И никой не е казал, че 300 к.с. са малко, а че за тази мощност динамиката не е впечатляваща. Осен това не ми вади думите от контекста, защото бяха написани по отношение колко велики са французите и как правели коли отдавна.
И последно - да, има значение дали ще вдигнеш до 50 за 2 или 5 секунди, защото от това ти зависи живота.
Коментиран от #83
08:08 12.02.2020
80 405 4x4
Хубаво е да сме информирани, преди да пишем нещо.
14:13 12.02.2020
81 SUBARU
До коментар #50 от "Гост":
Ще направиш основен ремонт на Субару в официален сервиз на Субару (само 3 в България - София, Пловдив и Габрово), ама друг път. Самозванците с нелегални сервизи "СУБАРУ" не ги броим.Коментиран от #82
14:21 12.02.2020
82 Гост
До коментар #81 от "SUBARU":
Къде съм писал за официални сервизи? Ти колата си от официален сервиз ли я купи? Съпоставям реално по-голямата част от хората у нас какви коли карат и къде ги поддържат. Трябва да си луд, за да си правиш колата в официален сервиз, след като и е изтекла гаранцията. Да не мислиш, че в официалния сервиз на Пежо ще ти вземат по-малко, дори и да отидеш с дърто 405?14:48 12.02.2020
83 Допълнително пояснение
До коментар #79 от "Гост":
Защо някой трябва да те впечатлява ?Французите правят коли отдавна, коли от които има смисъл, за човешко шофиране, а не за идиоти дето чакат бързото ускорение да им спасява живота.
00:28 13.02.2020
84 Еркан
До коментар #17 от "ТМВ":
Вози като ВМW, Mercedes. Имам ново 3008.18:23 14.02.2020