Nissan проведе първите тестове на новия Juke на родна земя. Кросоувърът, който е базиран на платформата CMF-B, върху която също са създадени Renault Captur и Clio, остава верен на полярния си дизайн (или го харесвате, или не го приемате категорично), увеличава се на габарити и е снабден с комплекс от електронни помощници, които правят пътуванията по-приятни. Ето и първите ни впечатления.
Екстериор
Дизайнът на Nissan Juke 2020 може да се нарече еволюционен, защото силуетът на кросоувъра остава познат, дръжките на задните врати са скрити в С-колонките, а фаровете все още са двусекторни. Но оптиката вече е диодна още от базовата версия, а задните калници са по-удължени. Както вече споменахме Nissan Juke 2020 е изграден на новата платформа CMF-B (като новите Renault Clio и Captur).
Въпреки че е нараснал до 4 210 мм на дължина, 1 800 мм на широчина и 1 595 мм на височина с междуосие 2635 мм, той е станал по-лек с 23 кг (1182 кг). Като цяло дизайнът е все така набиващ се на очи, но е малко "по-спокоен" в сравнение с предишното поколение. И ако външно Juke е модернизиран, но разпознаваем, то интериорът е претърпял доста драматични промени.
Интериор
Още от пръв поглед прави впечатление, че не само дизайнът в салона е променен - подобреното е качество на материалите и това на самата сглобка. Във високите нива на оборудване се използват кожа и алкантара дори и на арматурното табло. Също така кросоувърът има по-модерна мултимедия с осеминчов сензорен екран. Той поддържа Apple CarPlay и Android Auto, има и сателитна навигация с онлайн трафик и допълнителни високоговорители Bose, интегрирани в подглавниците на предните седалки.
Воланът вече се регулира, както по височина, така и в дълбочина, а седалката на водача има по-широк диапазон от настройки. Опционалните спортни седалки пък са много ефектни и имат много по-добра странична опора. Поради широките "рамене" на тези кресла обаче, обзорът назад не е най-добрият. Увеличените размери на колата обаче оказват положителен ефект върху интериора. Отзад има 58 мм повече пространство за коленете на пътниците и 11 мм повече над главите им. Обемът на багажника вече е сериозен за автомобил от този сегмент - 422 литра.
Така вече спокойно можем да заявим, че за разлика от предходния модел, сега мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от класа на субкомпактните кросоувъри. Що се отнася до технологиите, интегрирани в колата, то новият Juke е надградил и там. Налични са адаптивен круиз контрол, системи за автоматично намаляване са скоростта и разпознаване на пътни знаци. Сред опциите са Wi-Fi, активно маркиране и контрол на "слепи петна" и дори полуавтономната система за шофиране ProPilot и много други.
Двигател и ходови характеристики
Атракцията от двигателната гама, ако можем така да я наречем, и към момента единствен вариант (по-късно ще се появи и хибридна версия) е еднолитров турбо двигател с мощност от 117 конски сили. Този агрегат, който на пръв поглед може да изглежда слаб за някои, е оптимален за малкото кросоувърче. Много по-добър е от досегашния 1.6-литров атмосферен четирицилиндров мотор и предлага повече динамика.
Максималният въртящ момент достига 180 Нм, а за кратко в режим Overboost достига до 200 Нм и е наличен от 1 750 об/мин. С шестстепенна ръчна трансмисия ускорението до 100 отнема 10.4 секунди, а с автоматичната трансмисия- 11.1 секунди. Именно последната е надградила доста в сравнение с досегашното CVT. Превключването става плавно и неусетно, а разходът на гориво е по-нисък отколкото при варианта с ръчна трансмисия. По време на теста, който направихме, бордкомпютърът отчете среден разход от шест литра на 100 км.
Освен това трицилиндровият двигател е изненадващо тих. Но аеродинамичният шум при високи скорости се усеща. Новият Juke обаче е по-удобен от предшественика си и дори с опционалните 19-цолови джанти предлага доста приятна возия. Кренът в завоите не е малък, но е стандартен за кросоувър от този сегмент. Единственият по-сериозен недостатък, който обаче вече е стандарт за автомобилите от сегмента, е липсата на 4х4 система.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Авто спеца
Коментиран от #27
09:05 24.02.2020
2 ФЕН
09:09 24.02.2020
3 Йозеф
09:10 24.02.2020
4 Божинов
Коментиран от #8
09:15 24.02.2020
5 Не е лош
09:18 24.02.2020
6 Читател
Коментиран от #9
09:22 24.02.2020
7 suv
09:27 24.02.2020
8 Марио
До коментар #4 от "Божинов":
Тази едва ли си я виждал, а ако беше прочел статията, щеше да разбереш, че е доста по-широка вътре от предишния модел. Иначе, на мен ми харесва и този, и предишния.А трицилиндровото моторче с турбо определено ми се струва по-добро от 1.6 отмосферка. Цените също са прилични.Коментиран от #21
09:28 24.02.2020
9 Логично е
До коментар #6 от "Читател":
да няма 4×4 защото базата е Клио а и да имаше едва ли щеше да е голямо предимство.09:32 24.02.2020
10 1122
Коментиран от #13
09:34 24.02.2020
11 гост
09:44 24.02.2020
12 Христов
10:10 24.02.2020
13 Boxer 3.0
До коментар #10 от "1122":
Една моя позната има Нисан Кашкай. При изпреварване й активира спирачките. Отива в сервиза (не се е утрепала) и от там й пренастройват радара.След няколко дни, на свободено от пре пятствия път, с 90 й набива отново спирачките, рязко до 60. Добре, че е нямало автомобил зад нея.
Нисан = Рено : последиците са катастрофални...
Коментиран от #15
10:15 24.02.2020
14 Капитан Америка
10:17 24.02.2020
15 По скоро
До коментар #13 от "Boxer 3.0":
идиотите в сервиза са от кол и въже след като посещението е било напразно.Коментиран от #23
11:18 24.02.2020
16 дсдс
12:07 24.02.2020
17 Hmmm
12:52 24.02.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Алфа Ромео
13:49 24.02.2020
20 xaxa
17:47 24.02.2020
21 тъп
До коментар #8 от "Марио":
Тоя двигател дето си написал, изобщо не съществува . НЕГРАМОТНИК драскач.Коментиран от #25
17:52 24.02.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Boxer 3.0
До коментар #15 от "По скоро":
Съгласен съм, че и това е фактор.Обаче, въпросът е защо, кола която е само на 2 години, й се случва това?
Ако беше на 20 г, разбирам, щеше да има оправдание.
Как е усещането, да караш кола и да не знеш, какво ще й скимне да направи след 5 метра?
Модерните Нисан = Рено = неприятни изненади...
Коментиран от #24
18:18 24.02.2020
24 Истински случай
До коментар #23 от "Boxer 3.0":
Познавам един който работи като шофьор в една голяма фирма и ми разказа как през 2013-та когато излезе все още актуалната S класа шефа му почти веднага купил.След няколко седмици на излизане от паркинга завъртял волана а колата продължила направо без изобщо гумите да мръднат на страни.Колата стояла в Балкан Стар дълго защото монтьорите там още не знаели нищо за модела.19:10 24.02.2020
25 фен на форумните специалист
До коментар #21 от "тъп":
кой точно от двата мотора не съществува, разбирачо?20:44 24.02.2020
26 11111
13:54 26.02.2020
27 Денчев
До коментар #1 от "Авто спеца":
Аз карам такава кола и хич не е грозна. За Лисицата и гроздето нали знаеш....19:42 25.02.2021
28 Лена
18:40 23.03.2021