След като през последните месеци направихме доста тестове на изцяло електрически автомобили, трябваше постоянно да си напомняме, че новият Nissan Qashqai не е част от този конкретен жанр. Новото поколение на популярното SUV е толкова безшумно, че е лесно да се забрави, че все още разчита на двигател с вътрешно горене, макар и с помощта на мек хибрид. Именно това са първите ни впечатления от най-новата генерация на Nissan Qasqai, която "кацна" на родна земя и вече се предлага в шоурумите на марката. Екипът ни направи обстоен тест на новия Qashqai, а ето и останалите ни виждания по темата.
Екстериор

Външният вид може да се определи, като еволюция, но промените съвсем не са малко. Колата е станала далеч по-модерна. Цветът, линиите, пропорциите и много атрактивната предна и задна част наистина привличат погледа. Като цяло това е добре изглеждаща кола, свежа, модерна, но все въпреки това е запазила идентичността си на Qashqai.

Качеството , независимо дали това е безшумният 1,3-литров турбокомпресорен мек хибрид, безпроблемният автомобил Xtronic, безпроблемното каране или изработеният интериор. Това е първото нещо, което хората коментират, когато се вмъкнат в просторната кабина, казвайки колко по -добро се чувства качеството, което наистина е похвала, като се има предвид, че последният Qashqai също беше много добър.

Начинът, по който дизайнерът се е заиграл със диодните светлини и отличителната радиаторна решетка правят колата по-подходяща за днешните пътища. Задната част също се възползва от привлекателните LED светлини, а скосеният в задната си част таван придава на цялостния външен вид динамика. С опционалните 20-цолови лети джанти новият Qasqai пък изглежда изключително модерен автомобил, наподобяващ дори експонат от концептуалния щанд на автомобилно изложение.
Интериор

Тук също се вижда модерния почерк на съвременните автомобили, личащ най-вече от сензорния екран. Но това, което ни направи добро впечатление е, че основните функции се изпълняват отново от добрите стари бутони и превключватели. Има дори копче за силата на звука на радиото и други за климатичния контрол, което е много по-добро решение от версиите само с сензорни бутони.

Луксозната нотка в салона е подчертана от кожените седалки и висококачествените тапицерии по вътрешната част на вратите. Материалите по арматурното табло също са по-меки от тези на предшественика и респективно по-качествени. Седалките не са големи, но пък са удобно и ергономични, а мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този клас.

Що се отнася до багажното пространство, то също не е никак малко. Обемът му от 504 литра е предостатъчен за ежедневни нужди, а когато това се окаже недостатъчно асиметрично делимата задна седалка може да го увеличи до много. Интерес представляват и задните врати, които за удобство на пътниците отзад се отварят до 85 градуса. А основният коз на новия Qashqai е изключителната шумоизолация в салона.
Двигател и ходови характеристики

Още щом водачът се настани зад волана вижда по-високата позиция, която му позволява оптимален поглед върху пътната обстановка. Новият за модела head-up дисплей проектира всички основни функции на колата директно на ветроупорното стъкло, което още повече улеснява шофьора.

Новият ProPILOT с технологията Navi-Link не само ви държи центрирани в лентата на предварително зададено разстояние от превозното средство отпред, той използва вградени карти от TomTom, за да предвиди завоите, като по този начин поддържа оптимална за пътната обстановка скорост.

Що се отнася до двигателите, то трябва да кажем, че новият Qashqai може би все още не е електрически автомобил, но прави добро впечатление със своята мека хибридна система. За старта на колата у нас се предлагат два бензинови мотора с мощност 138 и 156 конски сили. Автомобилите могат да са със системи 4х2 и 4х4 и да работят с ръчна или CVT скоростна кутия.

Един от минусите на колата е липсата на класически автомат, но трябва да кажем, че въпросното CVT се справя доста добре със задачата си. Най-много ни допадна по-мощната версия с два педала, която освен подобаваща динамика, предлага и доста приличен разход на гориво, който в комбиниран цикъл беше около 8 л/100 км.

Един от основните недостатъци на новия Qasqai е свързан с т.нар. возия. Тя е мека и комфортна, но при шофиране с по-висока скорост на път със завои, кренът е осезаем. Заради по-високият общ център на тежестта колата се накланя доста. С други думи Qashqai не е автомобил за свръхдинамично шофиране, но предлага едно приятно изживяване ако го управлявате, съблюдавайки ограниченията за скорост по пътищата.
Цена

Това не е нито най-евтиното, нито най-скъпото предложение на нашия пазар в този популярен сегмент. Цените на новия Qasqai са малко по-високи от досегашните за модела, но все още могат да се определят, като атрактивни за това, което предлага автомобила. Те стартират от 43 490 и стигат до 72 000 лв. с ДДС, но за тези пари получавате един модерно изглеждащ, сравнително икономичен и много безшумен автомобил с класически двигател с вътрешно горене.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Асен Любомиров
Коментиран от #9, #35
10:24 15.09.2021
2 Консервативното управление на големите
Коментиран от #7, #24, #31
10:25 15.09.2021
3 ВикиЛексъсВарна
10:29 15.09.2021
4 ЛайноМеганЯ
10:41 15.09.2021
5 Заможни
10:46 15.09.2021
6 ядосан
10:47 15.09.2021
7 ТТТ
До коментар #2 от "Консервативното управление на големите":
Точно всички тези екрани и тъч скрийн панели големи колкото ТВ, съсипват интериора на автомобилите...пример тесла 3 или S. "новите" БМВ и Мерцедес с дигитални табла...Не мерси10:49 15.09.2021
8 Рено фен
10:51 15.09.2021
9 сектант
До коментар #1 от "Асен Любомиров":
72 000 лева за 1.3 големия мотор е много добра цена много по-добре от немските премиум в6 моториКоментиран от #16
11:00 15.09.2021
10 ФЕН
Коментиран от #15
11:10 15.09.2021
11 чичо Пешо
11:19 15.09.2021
12 ВикиЛексъсВарна
11:45 15.09.2021
13 8л/100 хибрид???
Коментиран от #25
12:04 15.09.2021
14 ххх
Коментиран от #20
12:09 15.09.2021
15 рено фен
До коментар #10 от "ФЕН":
така ли а ФВ и Ауди за кои са тия боклучави кнефи да не говорим за недоразумения като шкода.Коментиран от #17
12:23 15.09.2021
16 Qwerty
До коментар #9 от "сектант":
Ако това е добра цена за Нисан, здраве му кажи! За 5000 отгоре ще си вземеш Тигуан 2.0 ТСИ със 7 степенен роботизиран автомат. И повярвай ми, разлика има, въпреки приказките на спецовете по форумите! А защо не и Рав 4? За тези пари има и хибридни нива? Ами МХ 5 или CRV? Въобще това от статията трябва да се търси базово ниво, тестов, на голяма промоция!Коментиран от #21, #22
13:15 15.09.2021
17 ФЕН
До коментар #15 от "рено фен":
Боклуци са ..но те на се купуват от доста по-богати хора..а в бизнеса са за ниво мениджъри ...докато нисан е в дъното просто факт.13:23 15.09.2021
18 перник
13:40 15.09.2021
19 Ммммм даааа
14:38 15.09.2021
20 ВикиЛексъсВарна
До коментар #14 от "ххх":
Не са много за Кашкай 2022 г. и 50 000 лв. предвид че братовчеда му Дъстър 2022 г. е само 3 цл. и е ужасяващите 41 000 лева новия фейсов Дъстър 4х4!14:40 15.09.2021
21 ВикиЛексъсВарна
До коментар #16 от "Qwerty":
Тигуан 2.0 ТСИ 190 коня е 84 000 лв.! 1.5 ТСИ е 64 000 лв. беше на промоция август...сега е към 70 000 лв...никаква база с Кашкай 2022 г. който с топ оборудване с Би Лед завиващи фарове и тризонов климатроник и пълен хибрид с 4х4 с 1.3 битурбо 156 коня е 72 000 лв. Няма конкуренция цената на Кашкай със други кросоувъри с размерите на новия Кашкай - 450 см. дължина 183 см. широчина и 165 см. височина с 4х4! Цените на Кашкай и Ти рок са еднакви - само че Ти рок е с 15 см. по-нисък - по къс с над 17 см. и по-тесен!!!Коментиран от #26, #32
14:46 15.09.2021
22 ВикиЛексъсОсло
До коментар #16 от "Qwerty":
Хич те няма с цените! КРВ Хибрид е над 92 000 лв. в Бултрако. Тигуан няма хибрид. Бензиновия 2.0 тси е 73 000 лв. - няма конкурент с по цена и размерите на Кашкай - дължина-широчина и височина 450 см. - 183 см - 165 см.Коментиран от #27
14:51 15.09.2021
23 Доктор ДЖАГЕРС
15:01 15.09.2021
24 Steks
До коментар #2 от "Консервативното управление на големите":
Специално за теб вместо преден ДЖАМ ще ти монтират 60 инчов телевизор да си спокоен че ще имаш екран16:07 15.09.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Qwerty
До коментар #21 от "ВикиЛексъсВарна":
Тоест, ценована листа която гледах преди на напиша коментара е подменена? Бай дъ уей, 2.0 TSI има 2 мощности! Голямата е 200 + , за малката обаче, се класираш със 77 бинки. Малка, 190 катъра е:) Просто провери пак, и моля, не гледай R Line, за това ниво Нисана още не е и на чертожната дъска дори!21:46 15.09.2021
27 Qwerty
До коментар #22 от "ВикиЛексъсОсло":
Колежке, по кротко, ще счупиш някои нокътче! Чети, другото е суета! Апропо, това не е хибрид, търговски глупости! Едната ми кола е такава, поназнайвам! Едно е на хартия, друго е в реалност! Има разлика, определено, но не е нещо,уау! Чети, моля!21:52 15.09.2021
28 Приличен СУВ
22:10 15.09.2021
29 Грездей
22:37 15.09.2021
30 pipi
35 К .по спокоино кви 70 бона ви гонат
цела източна европа ги вартат хамеринките нали сме бедни споко :)
23:37 15.09.2021
31 Kiro
До коментар #2 от "Консервативното управление на големите":
Мрънкането започна, по ганьовски06:47 16.09.2021
32 Спортидж
До коментар #21 от "ВикиЛексъсВарна":
Е как да няма като конкурент му е Спортиджа, и те водят нов тези дни.10:21 16.09.2021
33 Хах
12:06 16.09.2021
34 BG Driver
14:59 16.09.2021
35 гост
До коментар #1 от "Асен Любомиров":
И това е най-доброто от града. На мен ми заприлича на някое гето в Бразилия. Като отидете по белите страни няма такива мизерни картинки, ръжди, дупки, мръсотия, у нас това е ежедневие.Колкото до колата: въобще не си струва: един приличен автомобил излиза над 60х.лв, което е много пари за слаба кола, която нито става за пресечен терен, нито нищо, конкурира се с нормален хечбек, да ЦВТ кутията няма какво да се коментира, най-големият му недостатък. Всеки производител бута цените нагоре, а реално предлага напълно ненужни неща, които не са свързани с вървенето, возията или разхода. Как ви звучи 8л. за 150кс хибрид да е добре? Та моята проста атмосферка е с четвърт тон отгоре, 2.5 бензин и 4х4 и харчи 8-9л, а нито е хибрид, нито е на икономични гуми и е с техника на 20г.
15:14 16.09.2021
36 И.а
17:04 16.09.2021
37 Тираджия
21:48 16.09.2021
38 12345
23:16 16.09.2021
39 бай Даньо
00:09 17.09.2021
40 ГАД
Коментиран от #44
09:43 17.09.2021
41 ivo
11:14 17.09.2021
42 бетко
11:16 17.09.2021
43 запознат
13:04 17.09.2021
44 Мъка брат
До коментар #40 от "ГАД":
Карай си Дачията и слушай разбирачите пред панелката какви ги дрънкат!14:55 17.09.2021