Премиум хечът, който завършва компактния квартет на VW Group, стана по-голям, по-удобен и, разбира се, по-екологичен. Въпреки леките намеци за "горещи" модификации, Audi започна да разсекретява петвратото А3 от т.нар. цивилни версии. Прави впечатление, че с промяната на поколенията A3 леко се увеличава по размер: междуосието остана почти непроменено на 2.64 метра, но към дължината са добавени 3 см, като тя вече е 4.34 м. Декларираният обем на багажника е от 380 до 1200 литра.
От компанията подчертават и още няколко новости, като подобрение на звукоизолацията на каросерията - включително чрез оптимизиране на аеродинамиката, което повишава акустичния комфорт. Иновацията обаче е запазила предишната схема на окачване. По-маломощните версии са оборудвани с McPherson отпред и торсионна греда отзад, но по-динамичните имат многозвенно задно окачване.
В допълнение, за A3 ще бъдат предложени и два варианта на окачване с адаптивни амортисьори, като се обещава, че разликите между удобните и спортни режими на работа ще бъдат значително по-забележими. Първата версия на шасито ще намали клиренса с 10 мм, а втората - с 15 мм (с него новото А3 ще бъде снабдено и с пакета S line). Базовият модел е оборудван с 16-цолови джанти, но по желание на клиента те могат да бъдат увеличени до 19 инча.
Вътрешността на Audi A3 е доста "дигитализирана: физическите бутони на климатичната система са запазени, но екранът на бордовата мултимедийна система е нараснал до 10.25 инча, а виртуалният кокпит е с два 12.3-инчови екрана и проекционен. Любопитно е още, че мултимедийният контрол е сензорен. Освен това Audi A3 се сдобива със система за разпознаване на почерк. Новата мултимедия, както се твърди, е станала десет пъти по-мощна от предшестващата я.
Тя има много нови онлайн услуги и възможност за комуникация с пътната инфраструктура, гласовите команди вече могат да се формулират по-свободно и в близко бъдеще A3 ще получи безжично внедряване на Apple CarPlay и Android Auto. Списъкът на асистенти за водача също е разширен. Наличен е автопилот от ниво 2, способен да контролира колата по магистралата със скорост до 210 км / ч.
Що се отнася до гамата на двигателите, първоначалните агрегати за A3 ще бъдат бензинов турбо двигател със 150 конски сили и дизелов двигател със 116 конски сили (по-късно ще се появи трицилиндров агрегат с мощ от 110 к.с., който ще играе ролята на базов). Двулитров двигател с дизелово гориво също ще се предлага във версията със 150 конски сили, докато бензинът има т.нар умерено хибридна версия с 48-волтов стартов генератор. Той може да добави до 12 к.с. и 50 Нм, но основната му задача е да осигури например възможност за движение до 40 секунди при изключен двигател.
Планира се А3 да се предлага както с механична скоростна кутия, така и с робот, но за умерените хибриди ще се използва само DSG. В бъдеще на пазара ще излязат версии със задвижване на всички колела, два хибрида с мощност 218 и 245 к.с., както и Audi S3 с двулитров четирицилиндров турбомотор с мощност 310 конски сили.
Недалеч е и появата на пълноценен горещ хеч RS 3, който ще е снабден с 2.5-литров петцилиндров двигател с мощност от около 400 к.с. Европейските дилъри вече са готови да приемат поръчки, а доставките ще започнат през май. Първите динамични тестове на модела са предвидени за края на март, тази година, а екип на mobile.bg ще присъства на тях, откъдето ще ви направим преки свидетели на първите реални впечатления от новото Audi A3.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AUDI
11:12 05.03.2020
2 smeh
Коментиран от #12
11:14 05.03.2020
3 гост
11:33 05.03.2020
4 Borislav Popov
Коментиран от #7
12:05 05.03.2020
5 сектант
12:14 05.03.2020
6 VikiLexusNX
Коментиран от #8, #13, #18
13:12 05.03.2020
7 smeh
До коментар #4 от "Borislav Popov":
И да и не. Класиката 2.0 TDI е само в 2 "скопени" варианта. Радвам се, че са запазили класическия климатроник с копчета, вместо да набутат поредния безумен таблет.13:17 05.03.2020
8 123
До коментар #6 от "VikiLexusNX":
Те и в момента хибридите не покриват Евро 7, за справка виж Тойота сайта! В интерес на истината, към момента, на хартия, по екологично (ДВГ) от дизела няма! Мдааа....13:20 05.03.2020
9 Дфен
13:52 05.03.2020
10 БАТЕ НЕЦИ
14:13 05.03.2020
11 ЛЕНИН
14:34 05.03.2020
12 Смях
До коментар #2 от "smeh":
Челно съпротивление 0.27 било добре .Смях.Коментиран от #14, #20
14:41 05.03.2020
13 Боби
До коментар #6 от "VikiLexusNX":
Ко? Не? Дизелите влизат по-лесно в тези норми! В момента 1.6 дизела е 99 гр/км. Дизела ще бъде ограничен със забрани заради по-високите азотни окиси. Но в нормата за въглероден двуокис от 95 гр/км влизат. Бензиновите са с по-високи.15:16 05.03.2020
14 smeh
До коментар #12 от "Смях":
Смях е наистина, че си технически неграмотен. Отвори си търсачката и провери какъв обикновенно е драг коефицента. Сметни, щом купета като Мерцедес Ц-клас и Нисан ГТР, които са с доста обтекаема форма имат 0.26, то какво постижение е да постигнеш 0.27 за хечбек. Тук е момента да похваля Мазда 3, която дори бие Аудито и е с 0.26 !!!16:18 05.03.2020
15 Японеца
Коментиран от #17
18:36 05.03.2020
16 Vorsprung durch facelift
18:37 05.03.2020
17 123
До коментар #15 от "Японеца":
Сигурно, щом казваш! От Голф 4 на Тесла! От анцуг на смокинг! Може, може...22:26 05.03.2020
18 Stefan
До коментар #6 от "VikiLexusNX":
Само за твое сведение, дизеловият двигател изпуска много по-малко CO2 емисии, отколкото бензиновият. Така че всички дизелови двигатели ще постигнат добри резултати за Евро 7 само, че на по-висока, защото самия двигател е много по-сложен и следователно по-скъп за разработка, оттам идва и високата цена. Иначе бензиновия двигател е най-замърсяващ що се отнася до СО2 емисиите и компаниите ще достигнат тези средни стойности за 95г само ако наблягат на дизел, хибриди и ел. автомобили07:52 06.03.2020
19 МП4
П.С. Не карам такова !!
Коментиран от #21
13:51 06.03.2020
20 незнайко
До коментар #12 от "Смях":
Браво на №14 който успя да Ви отговори с факти !!!15:07 07.03.2020
21 незнайко
До коментар #19 от "МП4":
И как така досега не сте си го внесли ? Голям пропуск ! Може би, не Ви достигат парите от ЗАКУСКИТЕ ???Коментиран от #22, #23
15:09 07.03.2020
22 МП4
До коментар #21 от "незнайко":
Балъче аз какви коли съм карал и съм се возил ти си молил майка си и баща си за 5лв да излезеш с гаджето на 1 по едно кафе...Само да те светна че подобен Корвет струва около 20 000евро, а ти като си изтръпнал си вземи подобен тип кола и вози мама и гаджето си до магазина и слушай радио фреш микимаус21:22 07.03.2020
23 МП4
До коментар #21 от "незнайко":
Чу ли ве дрисня21:37 07.03.2020