7 Октомври, 2020 11:07 14 478 32

Кола с ДВГ, електромобил или хибрид: Кое се поддържа най-евтино

  • електромобили-
  • хибриди-
  • коли с двг-
  • разходи-
  • поддръжка

Експерти сравниха разходите на собствениците на „зелени“ и конвенционални автомобили

Кола с ДВГ, електромобил или хибрид: Кое се поддържа най-евтино - 1

Consumer Reports публикува резултатите от проучване за разходите за поддръжка и ремонт на електрически автомобили, хибриди и конвенционални автомобили с ДВГ. Оказа се, че притежаването на „зелени“ коли излиза по-евтино. В проучването експертите събраха данни за различни автомобили, чийто годишен пробег е бил поне 3 хиляди километра и не повече от 100 хиляди.

Също така бяха изключени автомобили с общ пробег над 320 хиляди километра. Освен това е използвана информация за средния размер на разходите за поддръжка и ремонт на превозни средства на една миля (1.6 км). Резултатите показват, че електрическите превозни средства и хибридите изискват средно половината от цената на конвенционалните превозни средства с ДВГ.


Тип превозно средство - електромобили
Разход от 0-50 хиляди мили - $ 0,012
Разход от 50-100 хиляди мили - $ 0,028
Разход 100-200 хиляди мили - $ 0,043
Средно - $ 0,031

Тип превозно средство - хибриди
Разход от 0-50 хиляди мили - $ 0,021
Разход от 50-100 хиляди мили - $ 0,031
Разход 100-200 хиляди мили - $ 0,033
Средно - $ 0,030


Тип превозно средство - автомобили с ДВГ
Разход от 0-50 хиляди мили - $ 0,028
Разход от 50-100 хиляди мили - $ 0,060
Разход 100-200 хиляди мили - $ 0,079
Средно - $ 0,061

Логично е разходите да нарастват с увеличаване на пробега, независимо от вида на автомобила. В същото време електрическите автомобили са по-евтини от хибридите до пробег от 100 хиляди мили (160,9 хиляди километра), но след това цената на автомобилите с изцяло електрически силов тракт се оказва по-висока. За въпросната част от изследването експертите проучват данни за 200 хибридни автомобила и 55 електромобила, чийто пробег надвишава 160,9 хиляди километра (100 хиляди мили).


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ядеитн

    24 12 Отговор
    Я па тия, как па го сметнаа. Мойте два камаза и сите тракторя, дека дънят на горяло масло последните години ми излязат почти без пари.
  • 2 гост

    65 4 Отговор
    Най-евтино се поддържа държавната служебна кола.
  • 3 123

    32 2 Отговор
    Пак да де объркали! Вай евтино се поддържа служебната! Факт неоспорим😜
  • 4 сектант

    21 7 Отговор
    а данъците и синята зона броите ли ги?

    Коментиран от #18

  • 5 без майтап

    42 12 Отговор
    Аман от откриватели на топлата вода ! Ясно е ,че електричката е по евтина за поддръжка (докато не и гръмне батерията) - нямаш ДВГ - не се износва ,нямаш масла ,антифризи и пр. ,нямаш дюзи (свещи) ,филтри и пр. консумативи - имаш само ел. мотрор (който ,както добре знаем - поддръжка ,не ще) ,ако нещо се скапе - то ще е по окачването или по електрониката ,но па когато батерията се скапе - цялата кола е сбогом (щото подмяната и ще струва повече ,отколкото струва колата).

    Коментиран от #6, #7, #14, #29, #32

  • 6 сектант

    30 6 Отговор

    До коментар #5 от "без майтап":

    и като ти замине батерията изхвърляш колата или те влачат по хемуса като едно рено зое дето го видях миналата година зимата пуснала явно жената музиката и да и топли на дупарата и батерията е заминала
  • 7 не че нещо

    21 7 Отговор

    До коментар #5 от "без майтап":

    и някакси автопроизводителите успяват и тия коли да ги отзовават заради проблеми по ел.мотора значи смятай какви боклуци са... 1 работа имат и това е другите неща по колата да не се чупят и се провалиха с това... топла вода да им дадеш да стоплят пак ще сгафят... оная па тесла с тиско лепена... абе... има много път да се извърви с тия токачки
  • 8 Дичо

    4 2 Отговор
    Каруца с 2 к.с.
  • 9 Така ама

    17 3 Отговор
    Това е в Америка, където цената на бензина е дооооста по-ниска!
  • 10 Пурко

    15 18 Отговор
    Ел. коли за мишкари и керпедени смятащи стотинките, а не да работят и изкарват повече средства! Важното е да работим малко и да пестим като малоумни! Над 80% от държава ни е изтъкана от такива! За това няма и да прогресираме осезаемо! Всяка статия се смятат някакви смешни икономии на ток, газ, метан и дизел! Срам ме е и съм омерзен!

    Коментиран от #11, #20

  • 11 Не е тъй

    8 13 Отговор

    До коментар #10 от "Пурко":

    Електричните са по-добри, не само икономични! Това че си свикнал и ти харесва на Д3, не означава че елките са лоши!
  • 12 DrivingPleasure

    29 3 Отговор
    Пал манипулации! Разходи на километър без първоначалната покупна цена!
    То дори няма подходящ пример за подобна глупост, може би като да си построиш собствена топлофикация, за да отопляваш апартамента - месечните ти разходи за отопление ще са мижави, за сметка на безумната първоначална инвестиция.

    Дали хората не започнаха да се усещат каква простотия е електрификация, че се налага подобна безумна пропаганда да се пробутва?!

    Коментиран от #15, #16

  • 13 Най ефтино е опел на метан

    7 4 Отговор
    Това е истината а пък вие си дрънкайте врели некипели
  • 14 Кое хи е ефтиното на електричката

    14 3 Отговор

    До коментар #5 от "без майтап":

    Каското ли дето на 50 бона ти е 5 бона годишно😂😂😂а моа опел на метан струва 2000лв и метана ми е 400лв г0дишно
  • 15 Кифлата

    24 2 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    Да не говорим че тока ще поскъпне с много и в пъти! В момента поскъпва всяка година, а си представете при по масово навлизане на миксерите!
  • 16 еха

    3 6 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    ....ами има подходящ пример-- като да сравняваш климатик с нафтова печка.......

    Коментиран от #17

  • 17 Ами,да представи си

    15 4 Отговор

    До коментар #16 от "еха":

    И колкото да плювате нафтовите печки,винаги ще са по-евтино от климатика.

    Коментиран от #26

  • 18 321

    14 3 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Не, за 100 лева на година няма да го правим на въпрос. А разликата в цената на елекрички и ДВГ броите ли ги? А разликата в цената при повторна продажба дали се брои? Не познавам много мераклии за използван миксер с 5 годишна батерия. А, като трябва да се рециклира - дали се брои, че за ДВГ ти плащат, а за да ти вземат над половин тон батерия за рециклиране, ще трябва да се плаща в хиляди? За един познат питам..

    Коментиран от #21, #22

  • 19 Чичо

    7 6 Отговор
    Само "Лада"- "класика" ...като моята "седмичка"...2004-та година, 5 скорости ,купена за 1000 лева преди 7 години от един комшия и все още с оригинална боя ,въпреки ,че е все на слънцето и снега,върви ката ден и освен накладки и масло нищо не и е сменяно -даже съединителят и е оригинал въпреки че е на 150 000 км вече и тегли не само ремарке ,но и често закъсали лъскави западни "нов внос" -фукни, а веднъж даже цял бус "Опел-виваро" цели 60 км ...на въже на един ашлак, дето нямаше пари дори за репатрак . Те това е ...моя избор ...на реалиста -дето си знае разкрача , възможностите и няма не само чекмедже с пачки , но ,дори и банкова с/ка с 5 лева в нея ,въпреки ,че е изчел не само ЕДНА книга , докато завърши Висшето си през далечната ....1983-та година ...че и след това ...На LPG e ...10-11 средно .Кофтито е ,че годишно близо 500 лв ми са данъци, свинетки, ГТП ГО ...почти колкото и газта ...Те това е .
  • 20 Прав си ама наполовина

    18 11 Отговор

    До коментар #10 от "Пурко":

    Прав си че електромобилите спестяват средства, но пък не схващаш, че причината да се купуват не е икономията, а това че са по-бързи от повечето ферарита и ламборгинита.

    Какво лошо виждаш в тази комбинация? Бързи, мощни и икономични. Засега единствения им недостатък са малкото зарядни станции.

    Ако знаеш, че на всеки 10 км имаш бързозарядна станция, на която макар и на цената на бензина, ще заредиш 200 км пробег за 10 минути

    Коментиран от #24

  • 21 Ако имаш за рециклиране

    11 8 Отговор

    До коментар #18 от "321":

    Някоя батерия с остатъчен капацитет 20-30 киловатчаса, не се притеснявай за хилядите долари за рециклиране. Аз ще дойда да ти я взема само срещу 2000 лв, просто да ми платиш пътните и двата киловата фотоволтаици, които ще си закача на покрива да ти я ползвам още десетина години, а после ще я предам на вторични и ще ми платят, бъди сигурен.
  • 22 😂😂😂😂

    5 10 Отговор

    До коментар #18 от "321":

    Колите с ДВГ се обезценяват по-бързо, момче. Заблуден си!

    Коментиран от #23

  • 23 Лудогорец9

    8 4 Отговор

    До коментар #22 от "😂😂😂😂":

    Няма как да знаеш дали е така засега поне никой не иска да вземе елеектричка дори и на половин цена ако е 4-5 годишна всеки го хваща шубето за батерията! И да живея в Германия и непознавам някой да си е купил втора ръка електричка тези които знам са си ги купили чисто нови и като ги питаш какво ще стане ако трябва да сменяш батерията и викат още незнаем, но за сега няма вторични които да ти вземат батерията просто нокой бе я иска дори и в официалния предствител на тесла не я искат вече знам блъснати които стоят по дворовете на хората защото няма къде да си я дадът за рециклиране!
  • 24 TSLA

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "Прав си ама наполовина":

    Прав си по всички пунктове. Тези коли нямат недостатъци - поддръжката им е колкото поддръжката на телефона - вечер да го бодна в зарядното :D. Има един термин - БАЛИСТИЧНО УСКОРЕНИЕ. Той се въведе заради екстремалната тяга на силовите полета в електромоторите. Електрическият Тайкан, за който не знае, е с усилени полуоски, в сравнение с 2021 992 Turbo S :D Единственото чакаме Шеловете и ОМВ-тата да се наканят да набоцкат DC-тата. Другото е ясно от самолет
  • 25 дада

    14 3 Отговор
    как не се развалят електродвигателите да не би вече да измислили вечния двигател
  • 26 Ама

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ами,да представи си":

    Само ако краднеш нафтата ...
  • 27 гост

    7 0 Отговор
    Искам да се извиня на всички които умишлено опитвах да убедя,че Тесла и Мъск са най-великите.бях жестоко подведен от техните драсканици в разни списания които нямаше как да проверя.ИЗВИНЯВАМ СЕ НА ВСИЧКИ КОИТО МИ КАЗВАХА ИСТИНАТА,а аз мислех че ме лъжат,искам поименно да се извиня на всеки опитвал да ми отвори очите че не съм бил прав...посипвам си главата с пепел,моля за прошка и отново да бъда във вашите редици.нека се знае от тук нататък че ако има нещо в подкрепа на Мъск и Тесла подписано с някой от безбройните ми никове е долна ЛЪЖА И НЕ Е ПИСАНА ОТ МЕН.Благодаря на всички помогнали ми да се отворят очите за истината...ваш гост.

    Коментиран от #31

  • 28 Умен

    2 1 Отговор
    Абе да попитам как така хибрида излезе по-евтин от ДВГ и електричка? Нали има в него и ДВГ и електричка. Поне заради ДВГ разходите трябваше да са по-високи от чиста електричка.
  • 29 вики

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "без майтап":

    Чувал ли си за един гръмнал Нисан Лиййф...Мерцедес Еv - AUDI Q8 EV ????
  • 30 Димов

    3 0 Отговор
    Аз карам една кола, средно по пет години. Имал съм и по десет, имал съм и по една. Правя по 10 000км годишно. За 5г я търкалям 50 000км. Това са 30 000мили. По $0.061 на миля, разходите за поддръжка на кола с ДВГ излизат $1830, или около 3000лв, за петте години, през които ще я имам. Електричката щяла да ми излезе $930, или 1500лв - наполовина, както каза авторчето. Ще спестя цели 1500лв от поддръжка на електромобила, само ако не ми се наложи да му сменям носач за едни $7000. Трябва само да дам едни 100 000лв, да си купя такъв и пестенето на средства започва с лудите 25лв на месец.
  • 31 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Тебе да не са те били някъде, че се извиняваш публично?
  • 32 дада

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "без майтап":

    нямат антифриз ама верно ли