Peugeot Sport и неговият дългогодишен партньор в автомобилния спорт Total публикуваха основните спецификации на хипер автомобилите за новия клас състезания за издръжливост LMPh към FIA. В съответствие с техническите регламенти това ще бъде хибрид, развиващ мощност от 680 конски сили.
Пълното име на автомобила, създаден специално за маратонски състезания, е Peugeot Hydrid4 500kW. Проектиран е с поглед върху двигателите на прототипа Peugeot 908 HDi FAP и рали автомобилите WRC, казват от Peugeot Sport. В основата на хибридната система е V6 битурбо двигател с работен обем 2.6 литра, монтиран отзад в основата с ъгъл на наклон на цилиндровия блок от 90 градуса и с тегло 165 килограма.
Той е допълнен от 200-киловатов електромотор-генератор, монтиран на предната ос, който се захранва от 900-волтова батерия, разработена съвместно от Peugeot и Total. Другите характеристики на хиперкара включват седемстепенна последователна скоростна кутия, предаване на момента към всички колела и електронно управляема спирачна система.
Нивото на регенеративното забавяне (заради електрическия мотор), както и силата, с която накладките ще бъдат притиснати към спирачния ротор, могат да се регулират индивидуално. При интензивно спиране мощността на рекуперация ще бъде 200 киловата. Батерията се помещава в корпус от въглеродни влакна, за да я предпази от повреди и е интегрирана в монокок под резервоара за гориво.
В съответствие с техническите регламенти на FIA пиковата мощност на хипер автомобила Peugeot ще бъде 680 конски сили. А самата кола ще работи така: до скорост от 120 километра задните колела се задвижват от двигателя с вътрешно горене; след старта на електродвигателя мощността на V6 намалява до 408 сили и прототипът става със задвижване на всички колела.
По време на състезанието батерията се захранва само от системата за възстановяване, така че ако зарядът се изразходва, електродвигателят се изключва и двигателят отново започва да подава пълна мощност. Има обаче няколко изключения от тези правила. В края на правите участъци мощността може да се увеличи с три процента, до 700 конски сили (електрически мотор ще даде увеличение от 20 к.с.).
Също така, в някои случаи (в питлейна или когато скоростта е ограничена до 37 километра в час), можете да избирате между двигател с вътрешно горене и електрически двигател, или да използвате и двете. И, разбира се, динамичните показатели на хиперкара ще бъдат наблюдавани в реално време дистанционно, за да може да се балансира производителността на колата по време на състезанието.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
16:19 14.12.2020
2 Японеца
Това е супер неадекватно, след като знаем как се самозапалва!
Коментиран от #5
16:32 14.12.2020
3 Туй
16:45 14.12.2020
4 Японеца
Коментиран от #6
18:12 14.12.2020
5 Toto
До коментар #2 от "Японеца":
Това не е тесла болидите задължително имат противопожарна система18:36 14.12.2020
6 Jack Bauer
До коментар #4 от "Японеца":
Японец ти да не си роден в Скопие?! Хибрида е абсолютно недоразумение. Два двигателя в една кола. Единия e ненужен, ти си избери кой. Нито риба нито рак.12:49 15.12.2020
7 Киро Трактора
13:14 31.03.2021