1 Март, 2021 09:26 5 193 30

Оказа се, че скъпите коли се продават по-лесно от евтините

  • автомобили-
  • продажба-
  • цена-
  • време

Това правило важи както за нови, така и за употребявани автомобили

Оказа се, че скъпите коли се продават по-лесно от евтините - 1

Проучванията на потребителския пазар показват, че скъпите коли се продават по-бързо от по-достъпните автомобили, като това важи с пълна сила, както за нови, така и употребявани моторни превозни средства.

Американският портал iSeeCars анализира резултатите от продажбите на нови и употребявани автомобили в САЩ за януари 2021 г. и направи рейтинг въз основа на средния брой дни, необходими за продажба на един автомобил.

Оказа се, че най-бързо намира купувачи Chevrolet Corvette, струващ $84 689, като това става средно за 10 дни. На второ място е Lexus IS 350 за $48 013 (10.9 дни), а на трето място е Genesis GV80 с цена от $64 624 (14.4 дни).

На последното място се нарежда Subaru Forester с цена от $31 673 (23.6 дни). Най-скъпата кола в списъка на iSeeCars е Mercedes-Benz GLS, който струва 100 643 долара, но дори тази кола се продава доста бързо - средно само 18.3 дни.

Подобна тенденция се наблюдава и на пазара за употребявани автомобили. Най-продаван е употребяван Hyundai Palisade със средна цена от 39 551 долара - средно 26.2 дни. На второ място е Lexus NX 300 с цена от $31 271 (26.5 дни), на трето е същият Chevrolet Corvette, но с пробег (26.6 дни).

Използваният Corvette се продава средно за 67 308 долара. Но от друга страна са нужни средно 31.5 дни, за да се продаде Honda Insight за 20 573 долара. Като цяло през първия месец на тази година са продадени над 1.2 милиона автомобила със средна цена от 41 982 долара.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Абе

    38 3 Отговор
    Нормално, една Дачия на 4 години се продава много по-трудно от Мерцедес на 16 години.

    Коментиран от #3, #6

  • 2 S Class

    13 5 Отговор
    за това никой не иска тесла да купув

    Коментиран от #12

  • 3 сектант

    15 18 Отговор

    До коментар #1 от "Абе":

    Дачия не се взима за 4 години, защото надживява.
  • 4 Име

    12 20 Отговор
    Нормално е да Лексус и Шевролет да се продават по-лесно, а субару не. Субару никой не иска защото са боклуци
  • 5 сектонтка

    9 26 Отговор
    Хората търсят качествените коли, а не боклуците Субару, Хонда, Дачия
  • 6 Анонимен

    20 9 Отговор

    До коментар #1 от "Абе":

    Тия дачий са пълен боклук. Сменях крушки на стоп от дачия на 6 години, сменял съм и на Ауди, тойота, бмв и др. Та на дачия, като тръгнах да го отварям съвсем леко, то се счупиха щипките, отвътре пластинки между крушките се разпаднаха, направо стоп на 6 години става на прах в ръцете ти и не се затваря хубаво и влага не знам как не се е получавала.

    Коментиран от #7

  • 7 Перо

    8 15 Отговор

    До коментар #6 от "Анонимен":

    Дачията не е за хора с две леви ръце. Отивай си на сервис!

    Коментиран от #8, #28

  • 8 Ко не

    20 2 Отговор

    До коментар #7 от "Перо":

    Перо научи българска граматика.Сервис не се пише с С,а се пише с З,СЕРВИЗ.Аман от неграмотници.

    Коментиран от #25

  • 9 мангър

    9 5 Отговор
    Неодачия!
  • 10 пилот на Ферари

    16 2 Отговор
    Нормално е , като се има предвид , че за последните 3 месеца пандемия милионерите в България са се увеличили със 100 човека .
    Щом това е нормално , нормално е да се продават и скъпите автомобили. Първата работа на един новобогаташ е да си купи "тузарски" автомобил.
    По света е същата работа.
  • 11 jap

    14 3 Отговор
    Просто обезценяването на скъпите модели и най осезаемо а някои купувачи смятат,че са сключили сделката на живота си като вземат 3-4 годишен обезценен с 50-60% "премиум" за да блеснат пред съседите но стане ли време за ремонти банкрутират.

    Коментиран от #24

  • 12 Ти май не схващаш

    2 5 Отговор

    До коментар #2 от "S Class":

    Проучването показва, че в сравнение с най-продаваните автомобили в Щатите, Тесла попада сред евтините автомобили. Дали пък предвид пазарното търсене, не е по-правилната стратегия, отколкото да се продават евтини електромобилчета с никакъв пробег, само за да изпилят цената?

    И въобще не я търси в подобни класации. Tesla не се продава в магазини (представителства или дилъри), за да се застои дори ден. Продава се директно от завода на крайния клиент. Точно затова продажбите при Тесла са верни до бройка, а не като Volkswagen, да направят 20 хиляди "продажби" които на практика са натрупани при дилърите и чакат някой да иде да си ги купи след месец два, ако въобще иде някой.

    Коментиран от #17, #27

  • 13 Бачо Киро

    5 1 Отговор
    Аха. В САЩ. Няма връзка с нашия пазар.
  • 14 Jack Bauer

    12 1 Отговор
    И това си има обяснение - богатите стават все по-богати , а бедните все по бедни, средна класа няма.
  • 15 Внимавайте

    7 5 Отговор
    Жена и кола са на късмет! Преди време си купих кола втора употреба на доста изгодна цена,но в последствие,тази кола ми съсипа живота и с мъка се разделих с нея след вкарани доста пари по ремонти.
    Няма как в Италия или Германия добър екземпляр да струва 10000 евро а в България да се продава за 10000 лева !

    Коментиран от #18

  • 16 Гост

    7 2 Отговор
    Естествено. Богатите забогатяха повече, а бедните обедняха повече. Нали затова беше пуснат ковида?
  • 17 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ти май не схващаш":

    Тесла не продава в магазини, защото не може да си ги позволи. Това ще са още едни разходи за сгради, персонал, заплати, подръжка. А те всячески се стремят да смъкнат цената. А и в магазина можеш да огледаш колата, преди да броиш парите, докато Илон продава боклуците си онлайн. Докато жертвата разбере колко е сгрешил, вече е късно. Таралясника му е доставен и му тежи на врата.

    Коментиран от #20

  • 18 Като каза Италия

    9 1 Отговор

    До коментар #15 от "Внимавайте":

    Ме върна с 25 години назад, когато една дизелова fiat regata ми скъси живота от ремонти. То не беше окачване, то не беше прегряване, кормилна рейка, но най-яркия спомен беше, когато започна да се форсира сама без да давам газ, като оборотомера влезе в червеното. Изключих от контакт, дори извадих ключа, но продължи да работи на максимални обороти. Изгасих я на скорост. После се оказа, че е скъсала мембраната на вакуум помпата и е засмуквала масло през смукателния колектор. Абе недомислена работа. Оттогава съм намразил италианските автомобили. Веднага след това си купих един Форд и въпреки всеобщото мнение за фордовете, го карах безпроблемно доста години. Та наистина е на късмет да си купиш автомобил втора употреба. Със съвременните обаче, нещата стават все по-зле. По-рядко се развалят, но пък като влезеш в сервиза, оставяш една шапка пари.

    Коментиран от #19

  • 19 Даскал

    6 10 Отговор

    До коментар #18 от "Като каза Италия":

    Кола втора ръка,само на VAG и с внимателен оглед.

    Коментиран от #21, #23

  • 20 Дрън-дрън

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Повечето представителства са франчайзи. Тоест въобще не са притежание на автомобилните производители, така че си в тотална грешка.

    За автомобилните производители, Това е много по-добро решение, защото за разлика от Тесла, която има собствени представителства, автомобилните производители не плащат нито наеми, нито заплати, нито пък чакат някой да им купи произведените автомобили, за да си вземат парите.

    Дори гаранцията се поема от дилърите, а не от автомобилните производители, които осигуряват само частите за ремонта.


    Точно затова пазарната капитализация на Tesla струва толкова. Защото всичко е нейно притежание. Включително купи няколко транспортни фирми, които доставят автомобилите до дома на клиента, който преди това е разгледал и дори тествал мострения автомобил представителството на Тесла. А представителствата и сервизите стават все повече и във все повече страни.
  • 21 джамбаз кире

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Даскал":

    И да не е дизелова........

    Коментиран от #22

  • 22 Баш Батка

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "джамбаз кире":

    И бензинова да не е :)
  • 23 Плюс минус

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Даскал":

    Минус за vag, плюс за огледа
  • 24 еврото

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "jap":

    Банкрутира Ганьо,защото е със скъсани джобове.Хората в Европа си взимат премиум ,не за да се показват на съседите ,като Ганьо,а да им върши работа.
  • 25 Трифонов

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ко не":

    Ко не... пред дума, която започва с буквата "с" или "з", се пише съюз "със", а не "с". И двамата сте за доограмотяване. Това, което винаги ме е шокирало е как колкото си по-неграмотен, толкова по-голямо е самочувствието ти.

    Коментиран от #26

  • 26 Кдкдйцбьбзнднф

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Трифонов":

    И ти си за ограмотяване, мой човек. Кавичките се слагат така „кавички", а не "кавички"
  • 27 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ти май не схващаш":

    Купуват теслата ли ???? Уахахахахахахаха...къде го чете-тесла мотор спорт,ютуб или мъск ти каза...та колко тесли са продадени втора употреба? В Практикер са евтини,така че едва ли някой ще купи втора ръка ако не е с гравирана дръжка 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 28 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Перо":

    Я кажи коя е по-хубава-теслата или дачията
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Знайко

    1 0 Отговор
    Субару беше автомобил допреди 10-15 години. Сега с тези измислени вариаторни трансмисии, не го знаеш какво е, кала ли е, скутер ли е? Дори си мечтая за 10-15 годишно Субару Трибека или Форестър с автомат с хидротрансформатор. Но не и за чисто ново Субару, дори Дачия Дъстър е по автомобил от днешните Субару.