12 Март, 2021 11:19 17 847 79

Официално: Обявиха цената на електрическата Dacia. И тя е още по-ниска

  • dacia-
  • spring-
  • електромобил-
  • цена

Бюджетният електрически кросоувър Dacia Spring с пробег от 300 км ще струва от 16 900 евро в Европа, без субсидиите от държавите (във Франция цената започва от 12 400 хиляди евро, а в Румъния теоретично може да струва и 7 000 евро)

Официално: Обявиха цената на електрическата Dacia. И тя е още по-ниска - 1

По време на представянето на компактния електрически кросоувър Dacia Spring се очакваше европейската цена на иновацията да не надвишава 20 хиляди евро. Сега, според официалните данни се оказва, че ситуацията е още по-добра - стартовата версия на модела ще струва на клиентите само 16 990 евро и то без да се вземат предвид различните бонуси и субсидии, предлагани от държавите в Европа.

За съжаление у нас такова подпомагане все още липсва и българите ще трябва да плащат минимум 30 000 лева за да притежават новата електрическа Dacia. Предварителните поръчки започват на 20 март, а доставките към клиентите - още това лято. Междувременно, на 1 и 2 април, румънската марка ще направи първите международни тестове на модела, а екип на mobile.bg ще е на мястото на събитието от където ще ви разкажем всичко най-интересно за Dacia Spring. Но да се върнем на цената на модела.

Официално: Обявиха цената на електрическата Dacia. И тя е още по-ниска

Например за Франция началната цена на Dacia Spring ще бъде 12 403 евро, а за Румъния, с държавното подпомагане за електрически автомобили в размер на около 10 000 евро, като цяло цената теоретично може да падне до €7 000 (все още няма официално потвърждение за такава цена).

В допълнение към стандартната версия за 16 990 евро, електрическият кросоувър Dacia Spring ще се предлага във версията Comfort Plus за 18 490 евро. По-наточеното изпълнение ще добави 7-инчов сензорен дисплей, камера за обратно виждане, сензори за задно паркиране , както и боя металик и специален дизайн с оранжеви акценти в екстериора и интериора.

Основната причина за избора на тази версия обаче е възможността за инсталиране на допълнителен CCS конектор за високоскоростно зареждане до 30 kW (това ще струва допълнително 600 евро).

Официално: Обявиха цената на електрическата Dacia. И тя е още по-ниска

Имайте предвид, че електрическият кросоувър Dacia Spring получи електромотор с мощност от 33 кВт (44 к.с.) и с въртящ момент 125 Нм, който може да ускори модела до 125 км/ч. Капацитетът на батерията е 27.4 kWh, което е достатъчно, за да се изминат 230 км по цикъла WLTP или 305 км по цикъла WLTP City. Гаранцията за Dacia Spring е 3 години или 100 хиляди километра, а за батерията - 8 години или 120 хиляди километра.

В допълнение към обичайната "гражданска" версия на Dacia Spring, на европейския пазар от март 2021 г. ще се предлага специална бизнес версия за т.нар. каршеринг автомобили (с по-устойчив на износване интериор, автоматично отваряне на вратите, вградена навигация и дистанционно проследяване на местоположението), а от 2022 г. - лекотоварна версия Spring Electric Cargo без задни седалки и респективно с по-голям багажник.

Официално: Обявиха цената на електрическата Dacia. И тя е още по-ниска

Ще припомним, че Dacia Spring е създадена на базата на модела Renault City K-ZE, който от своя страна е електрическа версия на бюджетния кросоувър с ДВГ Renault Kwid. С пускането на пазара ще се предлагат две нива на оборудване: Confort, който разполага с климатик, 3.5-инчов дисплей с Bluetooth, USB порт и тапицерия от плат като стандарт, и Confort Plus, който добавя 7.0-инчов инфоразвлекателен дисплей с огледално отразяване на смартфон, оранжево- тематичен интериорен стайлинг пакет и боя металик.

Първоначално Spring ще се предлага в континентална Европа, като основният клиент е компанията за споделяне на автомобили Zity. Все още не е потвърдено за продажба в Обединеното кралство, но преди това от Dacia потвърдиха, че колата е "в процес на оценка" за възможността за версия с десен волан.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пурко

    41 58 Отговор
    Хайде да се посмеем дружно истински автомобилисти и карачи!

    Коментиран от #14

  • 2 Balak

    37 28 Отговор
    Това ще избие предлагането...в автоморгите...
  • 3 Булгар Булгар

    90 11 Отговор
    А па ние правим Чушкопек затова самочувствието е до небето!
  • 4 2021 година

    27 25 Отговор
    Пробег от 230 км с едно зареждане... Рома-Милано 600 км, с две спирания за зареждане. Олеле!

    Коментиран от #5, #9, #77

  • 5 Няма начин

    34 5 Отговор

    До коментар #4 от "2021 година":

    Първо реалния пробег няма да е 200 километра, но дори да е толкова, ще чакаш ли заряда да падне до нула за да заредиш. Ако тръгнеш с пълна батерия, ще трябва да зареждаш минимум три пъти за да стигнеш крайната дестинация.

    Коментиран от #17, #20

  • 6 БатП

    40 9 Отговор
    44 коня? Какви времена доживяхме!

    Коментиран от #15, #61

  • 7 барабус

    55 6 Отговор
    Според мен тия електрички стават само за града,за дълги пътувания са безмислени и неудобни.
  • 8 БАЙ Х@Й‼

    39 1 Отговор
    В Румъния цената на НОВ автомобил на стойността на една годишна заплата !

    Коментиран от #18

  • 9 Няма страшно

    13 18 Отговор

    До коментар #4 от "2021 година":

    Ще дойде време когато няма да има нужда да зареждаш-ще си купиш устройство, което "произвежда" повече енергия от колкото консумира-да ти го преведа "няма да има нужда да зареждаш, няма да има нужда от някакво фосилно гориво и тогава ще караш докато се счупи нещо механично...или спукаш гума"..това не е всичко-слагаш си това устройство вкъщи и забравяш, че някога ще платиш ток-никакво пестене вече :)....и това устройство БЪЛГАРИН ще го измисли...първият път се издъних, но следващия път ще го направя...но при тази заплата как да отделя още веднъж такава сума за още един опит?!? Но когато тогава..

    Коментиран от #25, #74, #78

  • 10 5859

    18 6 Отговор
    Не е лоша колата според мен. За града е супер, че дори и за извън него, но след гаранцията едва ли ще става. Вече ги правят малко недодялано и малко еднодневки. Ако имам пари да я подменям на 5 години с нова едва ли ще е проблем. Съмнява ме обаче да е с добри показатели за сблъсък. Не се знае от какво са спестили за да постигнат ниска цена, както и обратното е вярно :)

    Коментиран от #12

  • 11 Пламен

    8 5 Отговор
    Не, аз вече трябва да си купя една силиконова приятелка, китайска... Има, пееше един си'ганин в чалгата: "...секс, секс, секс, а леле майко..."
  • 12 333

    17 8 Отговор

    До коментар #10 от "5859":

    17000 евро не мисля, че е ниска цена. Другите цени във Франция и Румъния са след субсидии. За кола с такива характеристики и толкова батерия си е направо скъпа.
  • 13 оптимист

    34 2 Отговор
    за града е перфектна... ако пък успеят да я предложат за 7000 евро румънците, ще избият рибата!

    Коментиран от #59

  • 14 гост

    8 5 Отговор

    До коментар #1 от "Пурко":

    Искаше да кажеш истински посерковци и комплексари , нали !!
  • 15 гост

    36 10 Отговор

    До коментар #6 от "БатП":

    Даже си нямаш идея какво си "доживял" !! Конете нямат никакво значение , защото те показват само каква максимална скорост може да има ! А това никой няма да го кара дори със 125 , колкото са го ограничили електронно за икономия ! Въртящия момент отговаря на 1,5 атмосферен мотор и то в мнооого но-голям диапазон , включително от нула !! Така че скоро ще гледаш как такива с "44 коня" ще късат на сфетофарите пушилници с по два литра мотори !! Само гледай !

    Коментиран от #16, #39, #60

  • 16 БАЙ Х@Й‼

    32 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    👍 конете само продават колата! Танк и болид от ф1 имат по 500 коня и нищо общо! А и да се сравняват парен локомотив, дизел и електровоз по коне няма смисъл !
  • 17 гост

    21 20 Отговор

    До коментар #5 от "Няма начин":

    Първо всеки нормален човек след 200 км , което ще рече близо 2 часа ще спре поне за 15 минути , дори да не трябва да зарежда !! Второ тези 200 км се зареждат за половин час , тоест дори да дозаредиш ДВА ПЪТИ , защото си тръгнал зареден естествено , което удобно "забрави" , ще удължи пътуването с един час , което след 5-6 часа не е болка за умиране ! И трето това удоволствие ще ти струва не повече от 12-15 лева за 600 км , което с пушилника ще е между 60 и 100 лева , в зависимост колко издухан е "дизелака" !! Айде на бас колко човека ще предпочетат 1 час повече пътуване срещу 4-5 пъти повече пари за гориво ??!! Без да смятам другите "консумативи" на пушилника !! И не забравяй , след 3 месеца идват новите "екостикери" , хахахаххахах !!!!

    Коментиран от #23, #27, #33

  • 18 Wsx

    20 0 Отговор

    До коментар #8 от "БАЙ Х@Й‼":

    7000 евро в Румъния е макс 6 месечна заплата

    Коментиран от #19, #67

  • 19 гост

    15 4 Отговор

    До коментар #18 от "Wsx":

    По-лошото е , че в Румъния "нов внос" над 5 години е забранен !! Не че скоро ще има откъде да го вземат де , хахах !!

    Коментиран от #22

  • 20 гост

    11 7 Отговор

    До коментар #5 от "Няма начин":

    Май много бързо забравихте , че и в България в началото на демокрацията имаше мита и ограничения по години за "новия внос" ??!! И че никой в ЕС не е забранил митата по екологични и показатели и години ?? Дори в бившите соц републики като Румъния , Унгария , Чехия , Словакия и т.н. те си съществуват и никога не са отменяни !! И това , че в България ги няма се дължеше единствено на желанието на управляващите да подхвърлят кокали на "гласоподаветелите" , ама и това вече свърши !! Ще бъдеш учуден колко бързо ще се затегнат нещата и екостикерите от юли са само дребна загрявка !! Та после не презареждане , ами даже да купиш 15 годишен пушилник ще ти струва повече от това ново !!!!

    Коментиран от #24, #29, #42

  • 21 Шива

    17 4 Отговор
    Дачия имат едно огромно предимство пред останалите-никой няма да ти я открадне.
  • 22 Wsx

    13 1 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Автопарка им е доста по добър от нашия.Именно затова.Дори старите на години коли изглеждат свежи.Явно не са били амортизирани до безкрай когато са внесени
  • 23 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Как ги изчисли тези 12-15 лв., колко е зареждането на бързо зарядно?

    Коментиран от #26

  • 24 Wsx

    9 3 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Абсолютно си прав!Поради тази причина се отърва от 16 годишен дизел преди 2 месеца. Оттук нататък да му мисли новия собственик
  • 25 Димов

    7 3 Отговор

    До коментар #9 от "Няма страшно":

    Когато това време дойде, ще ти направят данъка колкото 5 заплати, или ще ти измислят някакъв друг харч. Хазната винаги си прибира нейното...... което всъщност си е нашето.

    Коментиран от #30, #47

  • 26 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Ами на 22 квт е дори безплатно , срещу консумация във заведението , която така или иначе ще направиш , докато чакаш !! Ама рекох да не дразня прекалено петролопитечетата !! А иначе има поне два сайта с карти на тия зарядни по пътищата , всеки може да ги види и се удвояват всяка година !! И почвай да ми сочиш Ел драйв , щото никой не те кара да зареждаш там , а и с това е безсмислено , щото максимум може с 30 квт , а те са над 50 , даже вече над 100 !

    Коментиран от #28, #38, #65

  • 27 Димов

    16 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Пробвай да минеш 200 км за 2 часа, като спазваш ограниченията. Само на магистрала е възможно. На останалите пътища, дори да са перфектни, спазваш ли ограниченията си сложи средна скорост 65 км/ч.

    Коментиран от #43

  • 28 Димов

    6 7 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Бързото зареждане бързо скапва батерията. Веднъж, дваж годишно ОК. Но да го практикуваш при всяко пътуване - забрави. Само със служебна кола, че не ти е жал за нея, и не ти я поддържаш.

    Коментиран от #64

  • 29 Димов

    12 2 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    И какво ще караме, ако ни стане толкова скъпо да караме петролни коли? 70% от българите карат кола за 3-5000 лв. коя електричка ще намериш за толкова? Питам, защото това време идва бързо, а решение за наличният ни капитал няма.

    Коментиран от #31, #32, #45

  • 30 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #25 от "Димов":

    Най-голямото "нещо" , дето може да го прибере хазната за 4-5 МИЛИАРДА и то във валута , изпаряващи се всяка година от България за петрол и газ !!! И УВЕЛИЧАВАЩИ се всяка година !!Само те стигат за двойно по-голям растеж на икономиката и увеличаване на работните места и доходите , откъдето всъщност идват основните доходи на хазната , ако не знаеш !!! Само данък общ доход е над 5 ПЪТИ повече от приходите от ДДС и акциз на горивата и то и той и доходите които се облагат остават в България , а не заминават за Москва основно !! За допълнителните приходи от растящата икономика няма да ти смятам сега . че много ще ти стане !!

    Коментиран от #34, #55

  • 31 гост

    8 11 Отговор

    До коментар #29 от "Димов":

    Ами няма да карате , това ви обяснявам от сума ти време !!! Даже в Германия половината , че и повече население няма личен автомобил !! Плюс това има коли под наем , ако много ти се "налага" за 3-4 пъти в годината !! Крайно време е да вденете , че тия дето искат с 3-5000 лева да се правят на баровци трябва да си го избият от главата , особено в София и големите градове , където и за два пъти по-толкова коли пак са много !!!

    Коментиран от #35, #36, #56

  • 32 12345

    8 3 Отговор

    До коментар #29 от "Димов":

    Споко бе човек. Поне още 20 години ще си караме дизелчетата, па до тогава миксерите втора ръка ще са пак ро 5-6 бона.

    Коментиран от #37

  • 33 Димов

    12 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    12-15 лв за 600 км, нещо не ти излиза сметката. Дори тока да е от гаража ти, на нощна, по 11 ст/квтч, пак са си 136 квтч за 600 км, или по 22 квтч/100 км. Но тук един отдавна ви доказа, че толкова харчи мотора, за да се движи колата, а през електромера са минали и отчетени 32 квтч, защото зареждането и трансформирането си имат общо към 30% загуби. Ще рече, че отиват към 3,50 лв/100 км, което е обезсмислящо близо до разходът в пари, на една колица, на метан - 4лв/100км. При това, тази сметка е с ток на нощна от гаража ти. Ако си на бърза зарядка, която ще струва повече, нещата с евтиното возене стават плачевни.

    Коментиран от #44

  • 34 Димов

    14 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Пробвай да сметнеш това. Днес, сега, в този момент, около 65% от заработените ти пари отиват в хазната, по един или друг начин. Дали чрез преки или косвени данъци, дали чрез такси и т.н..... Около 65% от това, което заработиш и изкараш, отива в хазната. Запомни добре! Каквото и да ти поевтинее, друго веднага ще ти поскъпне. Ако ще токът да ти стане без пари, хазната пак ще ти прибира 65% от приходите. Да не кажа, че може и повече да го направят. Просто ще ти бъде представено по такъв начин, че ще си въобразяваш, че й даваш по-малко. Още няма такъв тарикат, който да е надхитрил държавата и мафията.
  • 35 Димов

    15 3 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Грешно мислене. Дори пагубно за самият тебе. Ще ти обясня защо. Ако не греша цифрата, около 200 млн лв са приходите в хазната, от данък МПС. 70% от тези МПС са на хора, които не могат да си позволят по-скъпа кола от 5 бона. Представи си, че тези 70% от автопарка ни изчезнат, защото хората вече не могат да си ги позволят. Какво става с дефицитът от 200 млн лв? Кой ще го покрие? Ти! Твоят данък ще скочи тройно. Същото ще стане и с приходите от винетки, както и с тези от ГО, прегледи, гориво, рез части и обслужване. Казно по-ясно: гласи се да поемеш финансовият товар на 5 души, които няма да дават повече пари на хазната. И дори да си с най-екологичната кола на света, това няма да те отърве по никакъв начин. Някой трябва да пълни. Щом Пешо, Ставри, Манол и Ганьо не могат, значи ще пълни гост. Ще можеш ли да поемеш?
  • 36 Димов

    16 2 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    И друго: моята кола, за целият период, през който ми е собственост, от пукупката, до продажбата й, ми излиза на около 23 ст/км или 23 лв/100 км. В това число влиза всичко, което някога съм похарчил по нея. Посочи ми, коя електричка вози на толкова пари, барабар с всички цени и разходи по нея, вкл закупуването й? Дори едно раздрънкано такси ме вози 4 пъти по-скъпо. Защо си мислиш, че хората дори днес не почнат да се возят в коли под наем? Коли под наем - колкото щеш. Ама при тях, тия 10 000 км на година, ще ти излязат едни 10 бона на година. А някой хора живеят с по-малко от тези пари. Е, винаги остава алтернативата, да слезем от колите, и да ни върнете в 18 век. Тогава по улиците на България ще се нижат върволица от пешеходци, тръгнали в колона нанякъде. Много ли ти се струва европейски? По-добре, помисли как да изравниш заплащането на българина с това, на европееца. Когато това стане, българите сами ще си оставят дизелите и ще се качат на електрички. Няма да има нужда от сложните ти схеми, как да ги заробиш, ограбиш и накажеш затова, че ги държиш бедни.

    Коментиран от #46

  • 37 Димов

    9 2 Отговор

    До коментар #32 от "12345":

    Ако в България се предлага етанол по бензиностанциите за зареждане, моментално слизам от дизела и си купувам един дрънгоч, с флексфюел мотор.
  • 38 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Безплатно, защото е една станция и елколите все още почти ги няма, надявам се не си толкова наивен да мислиш, че ако станат 100 пъти повече пак всички ще са безплатни. Ама дори да приемем, че уцелиш да няма никой за колко време ще се напълни батерията на такова зарядно?
  • 39 Димов

    13 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    В момента дори с 10000 коня кола да си, никого не можеш да скъсаш на светофарите. Всяко кръстовище е с по 8 или 12 камери и глобяват наред. А триногите са на всеки завой. И по-тегаво ще става. Днес, в града, едно въшле с 45 коня ме изпревари, защото не смея да прекрача 60 км/ч. А в близко бъдеще, когато може би ще вържат управлението на колата с ГПСа, няма да можеш да вдигаш над допустимата скорост за района, в който си, пък ако щеш и смачкай педала от натискане. Това ще обезсмисли колите с по 200, 300 и повече коне. За движение със 130 км/ч по магистралата ти стигат 30 квт мощност. Дори да теглиш ремарке или някого, дори и на баир, над 100 квт няма да вкараш на колелата.

    Коментиран от #57

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 селтак

    4 7 Отговор
    Ми като ви не изнаса,купете си Тесла! Ама тия май се палеха кво ли беше там!
  • 42 Turbo

    6 4 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Голямо плашене с тези екостикери!Ти не разбра ли,че забраната ще важи само за най-големите градове в България.За София ще бъде само синя зона. И то само в дни с голямо замърсяване.Кметовете ще решават по места.Реши ли кмета да слага ограничения и ще забрави за нов кметски мандат.
  • 43 Ама така

    2 5 Отговор

    До коментар #27 от "Димов":

    пък пестиш повече от енергията и можеш да пътуваш по дълго,като време без зареждане така,че нвищо не губиш. По-малка скорост съответно по-малък разход на енергия повече изминати километри и по-рядко ще зареждаш.

    Коментиран от #51

  • 44 Не не

    5 4 Отговор

    До коментар #33 от "Димов":

    Загубите може и да са толкова, но на бързо зарядно (даже не вярвам). На бавно зареждане, загубите са малки!

    Коментиран от #50

  • 45 Ами ще

    5 4 Отговор

    До коментар #29 от "Димов":

    се возите на тролейбусите,като нямате пари за електрическа. Никъде не е казано,че всеки задължително трябва да има кола,или ако има ще е такава,като няма праи за такава ще се вози на обществения транспорт,едно време как беше,автобусите пълни и автогарите също,сега всеки с трошляк димящ и ходи като муъ без глъвъ и трови въздуха.

    Коментиран от #49

  • 46 Сериозно

    4 5 Отговор

    До коментар #36 от "Димов":

    А загубата от стойността на цената на колата смяташ ли? Май не, а? 23 лв/100 километра, друг път! Ти на една нова кола, ако и навиеш 100 хиляди километра, тя ще е загубила поне 25 хиляди лева (и то средно статистическа кола), което се равнява на 25 лв/100 км, без дори да си барнал пистолета за зареждане! От там вече си смяташ бензин за 100 хиляди километра, поддръжка и застраховки и данъци!

    Коментиран от #48

  • 47 Няма страшно

    1 7 Отговор

    До коментар #25 от "Димов":

    Никой нищо не разбра...какво ли се и учудвам?!?-какъвто вожда, такъв и народа(нямам търпение да си взема еднопосочен билет за....където и да е..само да е по далече от България и да забравя българския език....),да поясня тогава като на малоумни(прекалено много съм Ви надценил..) ако машината "произвежда"(енергията не се губи и не се създава, само преминава от един вид в друг) повече енергия от колкото консумира-тогава ще има чиста енергия(не ми трябва слънце, вятър или вода, но предполагам това пак е писано на китайски за всички..), чист въздух за всички и по важното, може би планетата ще се възстанови

    Коментиран от #52

  • 48 Димов

    7 2 Отговор

    До коментар #46 от "Сериозно":

    Прочети ми коментарите, преди да се изказваш. Разбира се, че я смятам. Смятам и приходите от продажбата на половин цена, накрая. Аз карам втора ръка кола, не нова. Сметката е 23 ст/км и такива са колите на 70% от собствениците в България. Намери ми електричка втора или трета, ако ще и пета ръка, която да вози на 23 ст/км.

    Коментиран от #53, #54

  • 49 Димов

    6 2 Отговор

    До коментар #45 от "Ами ще":

    Прочети пост 35, моля! Отговори на въпросите в него, ако не ти е много неудобно!
  • 50 Димов

    7 2 Отговор

    До коментар #44 от "Не не":

    Не, не са малки. Между 70-80% е КПД на зареждане на батерията. Зареждането в средният диапазон на капацитета й е с най-високо КПД, около 80%. Но зареждането в двата края на капацитета, в началото, 0-20%, и в горния край, над 80%, КПД е много ниско. Това е за пълненето на батерията. Самото конвертиране от променлив ток на мрежата, за прав към батерията, както и от прав към променлив, към електромотора, са си две конверсии, всяка с по 90-95% ефективност. По форумите самите собственици на Тесла дават при зареждане празно до пълно около 70% КПД.
  • 51 Димов

    7 1 Отговор

    До коментар #43 от "Ама така":

    Губиш си деня. Пробвай и ще видиш. Аз изминах 320 км онзиден, като спазвах ограниченията. Тръгнах сутринта и се прибрах по тъмно. Беше кошмар. Карах 2ч45мин на отиване и още толкова на връщане. Общо 5,5ч за 320 км. Средна скорост 58 км/ч. Не пътуване, а наказание. Ако и за почивката ще трябва да карам така, направо не ми се мисли какво ще е. Ще ми трябва един ден само за отиване, и още един за връщане. Това ще ми глътне допълнително 2 дни отпуск.
  • 52 Димов

    10 2 Отговор

    До коментар #47 от "Няма страшно":

    aкo мaшинaтa "прoизвeждa" пoвeчe eнeргия oт кoлкoтo кoнcумирa-тoгaвa щe имa чиcтa eнeргия. --------- Няма смисъл да чета по-нататък. Дори да правиш енергия от нищото и да ти струва 0лв, държавника пак ще те накара да си плащаш. И да емигрираш, и на глухоням да се преструваш, пак минимум 65% от парите ти ще потъват в държавата. Това разбра ли го?

    Коментиран от #66, #70

  • 53 Не може

    1 7 Отговор

    До коментар #48 от "Димов":

    Няма толкова стари електрички, като твоята кола явно!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 дада

    4 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    къде е тая растяща икономика.
  • 56 дада

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    бех това ми звучи като едно друго то беше има човек има проблеми няма човек няма проблеми.
  • 57 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #39 от "Димов":

    Много правилно Димов.Аз сметнах за моята предишна кола колко лев ми е излязла на километар.Стара френска кола която взех за 1950 лева и продадах за 800 лева.За 8 години каране наброих на брояча 70000 километра.Дал сам под 10000 лева за гориво и около 700 лева за масла и филтри.Смених и един ангренаж зю 300 лева.накладки за 100.Застраховката по 170 лева на година.Прегледа 30.Данъка 25.Винетки 8 по 97.и 4 стари гуми по 25.това са всичко 15000 лева за 70000километра.СМЕТКАТА МИ ИЗЛИЗА ПО 0,21537 ЛЕВА / НА КИЛОМЕТАР!!!!!!!!!!!!!!КОЕТО ТАКСИ ДА МЕ ВОЗИ НЯМА КАК ДА МИ ИЗЛЕЗЕ ТОЛКОВА ТЪНКО

    Коментиран от #58

  • 58 Хихи

    4 6 Отговор

    До коментар #57 от "Гост":

    Кола за 1950 лева!!!!!!! 😂😂😂😂Няма такава държава! Пич, тази кола НИКОГА няма да мине технически преглед на запад! За това се кара, малко по-на изток от запад! Такива сравнения не са нужни! Това което ти си го правил по колата, на запад никой няма да го прави, защото тези ремонти и поддръжка са по-скъпи от стойността на колата!

    Коментиран от #62

  • 59 джоджен

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "оптимист":

    Абе човеко ти не четеш ли?Държавата Румъния субсидира електрическа кола от 10 000 евро,другите ги доплащаш,ти ми пишеш ако я предложат за 7000 евро.Тя струва 17 000 евро,четете преди да пишете.
  • 60 джоджен

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Мечтай си колега,на старт да,но после загива.
  • 61 ГруЮ

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "БатП":

    Тук е важен въртящия момент, а той при електрическите двигатели идва на максимума си още от 0 оборота.
  • 62 ГруЮ

    1 2 Отговор

    До коментар #58 от "Хихи":

    Какво, мислиш , че там не карат такива автомобили. Отиди, виж, огледай се. Пълно е с такива. И нищо- карат си ги.
  • 63 Зоро

    3 3 Отговор
    Съгласен съм може да се кара из града и до село примерно до 100-150 км но за по дълъг път не става.Да не говорим че правителството на Тиквата Боко с нищо не подпомага и не финансира за копуването на такъв автомобил.А само ми говорят за екология.
  • 64 Мхм

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "Димов":

    Прав си, намалява живота - с 3 процента за 5 години. И Спарковете ги зареждат само така. Поредната партенка, плаши гарги
  • 65 TSLA

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Финес боцкат Hypercharger по 150 киловата от миналата година. Свали си апа
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Йонко - понко

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Wsx":

    При нас 5-6 годишни дачии са около тази сума ,,нов внос".
  • 68 незнайко

    0 1 Отговор
    Всичко и е наред с изключение на двигателя и батерията ! Защо този МИЖАВ двигател го слагат на кросовър ? Да бяха направили нормална градска кола с него ! Батерията малка, поне 50 кWh. трябва да бъде. Платформата е като на всички дачии .
  • 69 Васил

    3 1 Отговор
    За 7 хиляди евра и аз бих сия купил и не бих погледнал коли втора ръка.
  • 70 бузю

    2 1 Отговор

    До коментар #52 от "Димов":

    Адмирации Димов !! един от малкото трезво и рационално мислещи !! Поздравления !! и мен ме досмеша като прочетох за машина , която произвежда повече от колкото консумира - хахаха
  • 71 Лудория

    0 1 Отговор
    Аз като запаля въртолета и отивам до морето за час и малко. За какви дизели, какви тъпотии пишете. Купете си по един, та да видите колко е хубаво! И никой не ме глобява, катаджиите не ме интересуват... Пишете глупости и се опитвате да мислите. Това е градска кола. Толкоз са й отредили. Какво я сравнявате с това, че вие имате по една кола и трябва да ви е всичко, си е ваш проблем. Тази Дачия е направена, като живееш в София, искарваш нормална заплата и не щеш да даваш пари за Тесла или БМВ I3, да си я купиш из града. Не замърсяваш там, а при тецовете; спираш си насам-натам без притеснения и ако лимита ти градско е до 150 км. си караш без да ти пука за комплексите и шофьорските умения на другите. Защо не ги пишете тези тъпотии под статиите за Ферари или Ролс Ройс. Па сравнете вашите кошници с онези коли. Обяснете как дизелов голф дърпа ферари, как салона на ролса е малко демоде... Аз също карам кошник, защото толкоз са ми парите и уменията на съселяните ми.
  • 72 Иван Лендъл

    3 0 Отговор
    Абе, смешно, смешно, но автомобилът е приличен и евентуално само за 14 000 лв. Аз и без това шофирам предимно в града, може да попитам някой румънец за съдействие при покупка. Вероятно повече от 16-17 000 няма да ми легне с автовоза и регистрацията. И 150 км да изминавам с едно зареждане, това ми е за 2 дни, а шофирам поне 4 пъти седмично, пак е далавера, ако си зареждам от контакта. Да предположим, че едно зареждане от контакта ми е 10 лв, а всеки месец за гориво хвърлям 200 лв, то това води до годишна икономия от 1400 лв. 1400 лв х 10 години е почти цената на електромобила, стига да няма повреди някъде. Аз път до Милано нямам, а ако реша да ходя, ще го направя със самолет и после нает автомобил. А вие спокойно се смейте!

    Коментиран от #75

  • 73 123

    2 1 Отговор
    Колата е за градско каране алоууу.Браво
  • 74 Булгар

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Няма страшно":

    По-вероятно е да седнеш и да пиеш две ракий вечерта,да попсуваш по телевизора,да унижиш жена си,че не е увкусила добре туршията,отколкото да се опиташ да измислиш нещо полезно за ВСИЧКИ.И така ден след ден.....
  • 75 Реално

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Иван Лендъл":

    Малко ти е тънка сметката,но си в правилната посока.
  • 76 ПАЛЯ СОВАЛКА

    0 1 Отговор
    Чакам скоро техномаркет ,зора и технополис да започнат да ги предлагат в магазините си !!!!!!!!!
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 дада

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Няма страшно":

    не си хаби парите на празно просто няма как да стане това да се произведе повече отколкото да консумира.
  • 79 1122

    0 1 Отговор
    На времето Никола Тесла е измислил начин да ползваме свободното електричество от стратосферата,но след смърта му американците са му откраднали разработките му и сега чакат да свърши петрола и тогава ще извадят тия разработки,а до тогава оставят кой каквото иска да си измисля,а истината е,че електричеството може да се пренася също като радио вълните с антена и предавател ,и още нещо, при един от опитите си Тесла обърква нещо и тогава става аварията известна като ,,тонгуския метеорит".