30 Март, 2021 12:17, обновена 30 Март, 2021 12:26 11 594 35

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

  • масълкари

От самото си създаване, мускулестите коли са насочени към това да донесат вълнуваща скорост за средностатистическия купувач, а тези 10 го направиха по-добре от всички останали

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога - 1

Т.нар. мускулести автомобили се появяват за първи път към края на 40-те години в отговор на жаждата за скорост и сурова мощност, най-вече на северноамериканския пазар. Един от първите масълкари на сцената е Oldsmobile Rocket 88 - кола, която съчетава лека рама със здравословна доза конски сили.

Именно тя зададе тона на това, което последва и не отне много време на другите американски автомобилни компании (а именно „Голямата тройка“) да отговорят със собствените си версии на мускулест автомобил - лансирайки някои от най-емблематичните американски класики като Ford Mustang, Dodge Charger и Chevy Camaro. И тенденцията продължава и до днес.

Масълкарите винаги са били свързани с това да донесат скорост и вълнение на средностатистическия потребител и през годините тези 10 го правят по-добре от всеки друг. Сега ви показваме най-бързите масълкари, правени някога въз основа на техните времена от 0-60 mph (0 - 100 км/ч). Ето ги.

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

10. 1970 Chevelle SS454 (1970 г.) - 6,0 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

9. Plymouth Hemi Cuda (1971 г.) - 5,8 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

8. Buick GS Stage 1 (1970 г.) - 5,5 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

7. Ford Mustang Boss 429 (1969 г.) - 5,3 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

6. Shelby Cobra 427 Super Snake (1966 г.) - 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

5. Dodge Challenger R / T Scat Pack (2019 г.) - 3,8 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

4. Chevrolet Camaro ZL1 (2020 г.) - 3,5 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

3. Dodge Charger SRT Hellcat Widebody (2020 г.) - 3,4 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

2. Ford Mustang Shelby GT500 (2020 г.) - 3,3 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

1. Dodge Challenger Demon - 2,3 секунди от 0 до 100 км/ч


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Реалност

    56 4 Отговор
    Хубави машини които ги има ще им се наслаждава ,за жалост не се подържат с БГ заплата и БГ цени на горива и консумативи.

    Коментиран от #8, #30

  • 3 напускам

    2 84 Отговор
    факти се превърна в автосайт , никой не го интересуват тези трошки жалко жалко

    Коментиран от #5, #19, #23, #24

  • 4 Рюселхайм

    33 0 Отговор
    Само вижте предните и задни гуми на SRT Демона. Такъв звяр да яхнеш и газ колкото може, докъде стига. Но на нормален път удара е в кърпа вързан, трудно ще е овладяването на толкова мощ-една затворена писта, никой да няма наоколо и каквото може колата-да се извлече от нея. Ще е адски кеф.

    Коментиран от #10, #14

  • 5 Маката

    48 2 Отговор

    До коментар #3 от "напускам":

    М@ЛОУМНИК, ИМА РУБРИКИ В САЙТА. АВТО Е СЕКЦИЯ НА МОБИЛЕ И Е НАЙ-ДОБРАТА В БГ НЕТА. КАТО НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАШ ОТ КОЛИ, ОТИВАЙ В ДРУГА РУБРИКА, НЕЩО ШЕВ И КРОЙКА, КАТО ЗАПДЖЕНДЪРИ КАТО ТЕБ.

    Коментиран от #6

  • 6 напускам

    0 36 Отговор

    До коментар #5 от "Маката":

    Митко с мозъчето плитко :) то има още 100 рубрики бе , ама тук всяка 5-та новина е за някакви куци машини , като искаш да гледаш коли отивай на улицата бе или в ютюба да тааааа ...:)
  • 7 Рено ентусиаст

    23 9 Отговор
    Само вижте още 60-те и 70-те какви коли са правили Сащ къде са немците и джапонеску тогава а сега сивици и гоуфове смееех

    Коментиран от #9

  • 8 Haha

    15 1 Отговор

    До коментар #2 от "Реалност":

    Да ти кажа доста по изгодни са от европейските им конкуренти на половина от цената
  • 9 Haha

    28 4 Отговор

    До коментар #7 от "Рено ентусиаст":

    Така още от 50-60те американските имат ел стъкла ,климатици,борд компйтри и какво ли още не докато европейските марки саси бъркали в носа

    Коментиран от #11

  • 10 Komapak

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Рюселхайм":

    За огромно съжаление го спряха от производство.
  • 11 Рено ентусиаст

    13 5 Отговор

    До коментар #9 от "Haha":

    Ти мани екстрите глей че набирят за под 5 секунди вземи един мерцедес или бмв от тоя период набират за по над 10

    Коментиран от #12

  • 12 Митко

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "Рено ентусиаст":

    Все пак четем за топ версиите им с биг блокове и с по 2-3 карбуратора.
    Трябва и да си карач за да го можеш.
    Дори и сега с по 6-литрови мотори са си голям кеф
  • 13 Турбо

    3 3 Отговор
    Супер са ,само една газова им липсва
  • 14 Христо

    11 1 Отговор

    До коментар #4 от "Рюселхайм":

    Тея гуми дето ги виждаш са за драг пистата. От завода колата си идваше с два чифта гуми, тези за драг пистата и стандартни за пътната мрежа. Та никой не кара по официалните пътища с такива тънки предни гуми и мега широки сликове отзад.

    Коментиран от #15

  • 15 Рюселхайм

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Христо":

    Знам това. Дай нещо друго за щатските коли, ще е интересно за читателите тук.

    Коментиран от #16

  • 16 Komapak

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Рюселхайм":

    Додж деймън си пристига с гумите деймън. Има си клипове в тубата, гледай. Освен това има две дистанционни. Едното е за сина и му пуска "само" 600 коня. Оригиналното дистанционно е за 850 коня. Хелката също не е за подценяване, но деймън е трепач.

    Коментиран от #18, #20

  • 17 Borislav Popov

    5 11 Отговор
    Наскоро гледах драг проведен в САЩ между шелби джти500 ,750 коня срещу топ бавареца М8 с 625 коня......ускорение и доускоренае....ами да си кажа честно по жалка картинка от американският ке_ еф,не бях виждал,нищо че има 150 коня отгоре, бавареца си направи тотална гавра с него
  • 18 Тенекеджия

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Komapak":

    A ти , виждал ли сина живо такива коли,/ та комнтираш ожесточено/ или само на картинки в автосписания,а
  • 19 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "напускам":

    От теслата още по малко...със здраве се мести другаде и го пази в тайна
  • 20 Роналд Рейгън

    2 13 Отговор

    До коментар #16 от "Komapak":

    И кое му е трепач на деймъна! Най доброто време постигнато от него на четвърт миля и то с 850 коньовият агрегат е 11.3 секунди,ма тя новата М3 с 500 коня прави това време,хаха

    Коментиран от #26

  • 21 Хахх

    2 3 Отговор
    Демона 911turbo s го остави на място на 400 метра без да си е сменяло гумите.
  • 22 Кракра

    16 1 Отговор
    Огромните американски купета от 70-те са най-великите коли, създавани някога.
  • 23 Японеца

    12 0 Отговор

    До коментар #3 от "напускам":

    Напускай веднага и запалвай гоуфа! Тези коли са невероятно красиви и мощни за годините си и дори сега!
  • 24 старият рокер

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "напускам":

    ....я напускай,напускай! Това са най-хубавите статий в сайта!
  • 25 Хайл

    6 0 Отговор
    От 6 до 10 са си класическите-голям мотор,карбуратори,няма електроники...КЛАСИКИ
  • 26 Хайл

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "Роналд Рейгън":

    За 210 метра ги прави...бмв едвам имаха двигател 200 коня тези години...що не се надбягват най-слабия американец от тези години с най-якия бенве от тогава...ай къш с туй бенве

    Коментиран от #27

  • 27 Роналд Рейгън

    2 9 Отговор

    До коментар #26 от "Хайл":

    ама това в селската кръчма ли ти го казаха! хаа,когато БМВ са мачкали по пистите на Нюрборгринг,ДТМ и т.н. каубоите са зяпали с отворени уста и са се опитвали да научат нещо,ама и до ден днешен нищо не са зааапали,а за конете,ами М поделението започва работа през 70те години,та една стара Е36М от 90те спокойно може да сгъне всички каубойски реликви/1960-2021/ от нейният сегмент

    Коментиран от #34, #35

  • 28 РУССКИЙ

    9 0 Отговор
    По принцип като обикновен Руснак презирам американците но не мога да отрека че правят хубави ретро мощни таратайки и красиви мощни американси коли с голямо съжаление и болка ще призная че правят по качествени и мощни коли от нашите руски трошки в това нещо поне са добри. Лично ако имах толкова пари бих си купил един американски додж чарджър.

    Коментиран от #29

  • 29 0000

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "РУССКИЙ":

    Един чалънджър ако си боцна направо ще му напукам ританките
  • 30 Не само за българия

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Реалност":

    Това са коли тип разхищение на горивото
  • 31 Гост

    0 0 Отговор
    масЪл някаква турска дума ли е?
  • 32 желяз каменноff

    0 1 Отговор
    ПОЛУДЯХ ПО НЯКОИ МАСЪЛЧЕТА ТУК ПОСТНАТИ
  • 33 Антон

    2 0 Отговор
    Интересни коли, изглеждат готино и днес, с фрапиращи ускорения за времето си. Обаче коли за даване на газ в права линия. На писта са гола вода, ама на американците забавленията са такива - драг, газ в овална писта и други подобни извращения
  • 34 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Роналд Рейгън":

    DTM шампионата го отварят 84та г. До тогава подобни състезания в Европа няма. И БМВ е една редова кола в тия години. На мода са Ланча, Ауди куатро, Косуърд. ДТМ още няма имидж, а когато тръгва 90те дори една Алфа с Ларини сгъва беенветата и мерцовете. И Калибра не им прощава. А Дайтона от кога е, а Ролекс Дайтона, а Стив Маккуин с неговия ''Булит'' и ''Льо Ман'' кога са- 68а и 71ва г. Тогава и Алпината на Рено късаше БМВе. БМВ Моторспорт влезе в играта по късно, но Порше беше там вече и играта загрубя..
  • 35 YAMAHA

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Роналд Рейгън":

    Много си зле