14 Април, 2021 10:12 6 331 48

Има ли вторичен пазар на електромобили в България?

  • електромобили-
  • цена-
  • mobile.bg-
  • автомобили на ток

Проверихме колко коли на ток се предлагат в най-големия сайт за продажба на автомобили в страната ни

Има ли вторичен пазар на електромобили в България? - 1
Снимка:Shutterstock

Електромобилите навлизат на пазара с все по-бързи темпове и както вчера ви информирахме, основният недостатък според повечето хора е именно високата им цена. Макар в последната година да виждаме много нови предложения на пазара, то все пак има и по-стари модели, които вече могат да се намерят на сравнително достъпни цени на вторичния пазар.

За да видим какво е нивото на тези автомобили в страната ни, отворихме най-големия автомобилен сайт в България – mobile.bg и разгледахме какви „електрички“ са обявени за продажба.

Без особена изненада установихме, че можем да открием над 400 обяви за коли на ток, сред които най-много предложения откриваме при Tesla, Nissan, BMW и Hyundai, както и идентичен модел, който се предлага от Peugeot, Citroen и Mitsubishi. Всички резултати може да откриете ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 24 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 голям смях

    21 8 Отговор
    хахахахахахахаахахахахаахахахахахахахахахахахахахахаахахахахахахахахахахахахахахахахахахахах

    Коментиран от #2

  • 2 Turbo

    33 11 Отговор

    До коментар #1 от "голям смях":

    Кой едейот ще си купи електромобил с батерия за смяна хахахахаха електромобила е като грозната жена,никой не я иска!

    Коментиран от #18

  • 3 Gero

    24 7 Отговор
    Чудят се как да се отърват от тези бараки ;)
  • 4 4Х4

    24 5 Отговор
    Те затова си стоят, защото никой не иска да ги купи.Клиентите на Тесла били толкова доволни,че не си продавали колите според гост "норвежеца" и Тесла втора употреба се продавала без обезценка хахахахаха

    Коментиран от #8

  • 5 jap

    23 1 Отговор
    Липсата на инфраструктура (зарядни станции) и безплатното паркиране в центъра като единствен стимул от страна на държавата са основните причини такива автомобили да са рядкост у нас но пък "чипосването" на дизели и демонтирането на системите им за пречистване на газовете е съвсем невъзпрепятствано.

    Коментиран от #16

  • 6 БАЙ Х@Й ‼

    22 2 Отговор
    Електромобилите втора употреба имат много плюсове! Лошото е, че са все на батериите им ‼
  • 7 Гост

    20 4 Отговор
    Рекламка, а? Разбрахме, че има предлагане, а има ли купуване? Колко са регистрираните електрички втора ръка в България и какъв процент от останалите закупени и регистрирани втора ръка коли са?
  • 8 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #4 от "4Х4":

    Щом гост го е казал, може даже втора ръка Тесла да се продава по-скъпо от нова.
  • 9 Гост

    21 0 Отговор
    Пазар има , но повечето не знаят какво продават .Hyundai Sonata Plug in hybrid на обява са го писали с електрически мотор вместо хибрид . Иначе джамбазина е член на всички асоциации и дружества за внос на талиги .

    Коментиран от #11

  • 10 Хихи

    11 14 Отговор
    Ганьо какво знае от електрическа кола! Ганьо е само за трактор!

    Коментиран от #12

  • 11 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    И какъв е делът на втора ръка електрически коли в България, спрямо дизелови, газови или бензинови? Не те питам за обявени, а за продадени.

    Коментиран от #20

  • 12 Гост

    18 6 Отговор

    До коментар #10 от "Хихи":

    Ганьо е правил електрическа кола, през социализма, когато Илон е бил едноклетъчен в лявата висулка на .........

    Коментиран от #13

  • 13 Хихи

    7 10 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Точно така и стигна до чушкопек!

    Коментиран от #29

  • 14 За България е рано

    14 3 Отговор
    Електромобилите започнаха да се произвеждат от миналата година масово. Тоест най-рано след 10-15 години ще дойдат при нас втора ръка на цените които може да плаща българина. Този въпрос ще е актуален чак 2030 - 2035 година. Сега е прекалено рано. Дано дотогава направят поне три-четири бързи зарядни по магистралите да може да ходим на море, че сега и да си купиш електричка, трябва да си я караш около вас, ако имаш и у вас къде да я зареждаш.

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Не не

    7 12 Отговор

    До коментар #14 от "За България е рано":

    В България вече има не малко зарядни! А за зареждане има всеки дом! Отваряш сайта vsichkotok.bg и гледаш! Повече са от метан станциите! А и пробега им е по-голям от колите на метан!

    Коментиран от #30, #32

  • 16 БГ МРЕЖИ

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "jap":

    Финес Чарджинг, Елдрайв, еКарс, Волтспот, EV Point, Kolkotok, Топ Груп +, Евродизайн, Ampeco, ABB са само част от фирмите, изграждащи зарядна мрежа или произвеждащи зарядни станции. Зарядната мрежа вече е достатъчно гъста за ежедневна употреба и пътувания (вж. PlugShare и приложенията на горните фирми). Като за пътувания не е препоръчително да се тръгва с кола под 64 кВтч (Кона/е-Ниро) и 75 (останалите).

    Коментиран от #19

  • 17 Аха

    12 12 Отговор

    До коментар #14 от "За България е рано":

    Брат, недей да говориш наизуст. 10 бона Лийф за градско, 20 бона Волт/Ампера за извънградско. Елдрайв и Финес са наболи бързи зарядни на всеки 100-200 км по магистралите. Вие си живеете преди 10-15 години, обаче вече е 2021-ва, а коли на ток се правят масово от края на 2009-та!

    Коментиран от #24, #31

  • 18 TSLA

    7 6 Отговор

    До коментар #2 от "Turbo":

    Мрън-мрън-мръън! Да убеждаваш баба да се откаже от Партията. Чакаш промитото поколение са си ходи и тогава реална промяна.

    Коментиран от #25, #35

  • 19 jap

    13 4 Отговор

    До коментар #16 от "БГ МРЕЖИ":

    По магистралите и междуградските пътища не съм виждал станции.

    Коментиран от #21

  • 20 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Да бе го броя бе, Байо . Питай е Кат.

    Коментиран от #33

  • 21 Аха

    5 5 Отговор

    До коментар #19 от "jap":

    Щот не си търсил! Познах ли?
  • 22 Милен

    13 7 Отговор
    При пробег 300-400км с едно зареждане, не виждам никакъв проблем да се кара ел. кола особено в нашата малка държава. Да не говори че има и модели с по голям пробег и тепърва ще излизат още. Дори да тръгна на дълъг път до морето да речем и се наложи да заредя на бързо зарядно ще се наложи да пия едно кафе или да хапна нещо и да продължа. Ама по живково време като спираха всички да ядът кебапчета на петолъчката не се оплакваха, па и нали ладите трябваше да си починат, че иначе ще прегреят :)

    Коментиран от #34

  • 23 ГДР-иеца който говори на ГДР-ииски!!

    10 0 Отговор
    Никаква информационта кампания и тестове с употребявани хибриди и електрички а относно зареждането на живущите в панелки ще е много интересно
  • 24 Хммм

    5 4 Отговор

    До коментар #17 от "Аха":

    Наистина съм назад, защото не знаех, че има толкова бързи зарядни. Я погледни на картата и ми кажи, ако не карам Тесла къде има сравнителна бавна бърза зарядна станция, с мощност поне 120 киловата. Наистина бързите са 250-350 kW. За магистрала под 120 кв е мъка.

    Коментиран от #26

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Що що

    2 6 Отговор

    До коментар #24 от "Хммм":

    Що да е мъка, не разбрах? 120 кВ зарядно се равнява на 700 - 800 км зареждане в час! Ако си тръгнал с кола, която е заредена и има 400 километра заряд, за половин час стоп, зареждаш още 350 километра и изминаваш общо 750 километра с половин час пауза! Кое му е бавното? Вярно е, че най-бързите са 250-350, но с такава скорост в момента може да зарежда само Модел 3 и Порше Тайкан!

    Коментиран от #28

  • 27 ГЕРБ=БСП=ДПС

    11 1 Отговор
    Това, че има 400 обяви за продажба въобще не означава, че има и толкова покупки. Важно е от колко време стоят тези обяви. Ако тези обяви стоян по 1-2 години това означава, че на практика няма вторичен пазар.
  • 28 Хубаво де

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "Що що":

    Покажи ми къде има 120 kW зарядно? Нали за такова питах питах? Последно като гледах 50 киловатовите бяха най-мощните и отиваме на поне един час зареждане за 200 км магистрално шофиране. 2 зареждания по час до морето вече не е окей. Половин час се ядва.
  • 29 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #13 от "Хихи":

    Ганьо стигна до звездите, още през далечната 1979, когато Турция нямаше какво да яде и беше разкъсвана от ежедневни атентати с по 10 жертви на ден.

    Коментиран от #40

  • 30 Гост

    14 1 Отговор

    До коментар #15 от "Не не":

    Обясни ми, къде да си заредя електричката, като се прибера след работа? Живея в кооперация и съм на 7 ет. Само не ме карай да си оставям колата на 5 км от дома и да се прибирам с такси.

    Коментиран от #39

  • 31 Гост

    13 0 Отговор

    До коментар #17 от "Аха":

    За 15 години шофиране всеки ден, само веднъж в годината ми се налага да карам по магистрала. Къде ще заредя през останалото време?

    Коментиран от #37

  • 32 Гост

    13 1 Отговор

    До коментар #15 от "Не не":

    Стара кола на метан си взимам за 2 бона. Стара кола на ток за 20 бона. С разликата от 18 бона ще карам цели 300 000 км на метан.

    Коментиран от #38

  • 33 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Като не знаеш не коментирай.

    Коментиран от #36

  • 34 Гост

    12 0 Отговор

    До коментар #22 от "Милен":

    Ладите не губят бензин като седят в студено време, че и в топло. И Ладите няма нужда да са постоянно вързани за бензиноколонката, докато седят.

    Коментиран от #41

  • 35 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "TSLA":

    Има да почакаш още доста.
  • 36 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    Защо да не е твой сайта Минчо ?

    Коментиран от #42

  • 37 Хахахаха

    3 5 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Единия по магистралите не виждал зарядни, другия само по магистралите виждал зарядни! 😂😂😂 Ех този Ганьо!

    Коментиран от #43

  • 38 Аха6

    1 11 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Ама старата, ще я караш една година, защото другата може и да не мине прегледа! И ще си назад 2 бона за една година! А електричката ще я караш 5 години и ще я продадеш за 10 бона, пак по 2 бона на година, нали?

    Коментиран от #44

  • 39 Къде?

    0 9 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Ми на паркомястото, ще си имаш кабел под земята с колонка да се включваш! Сложно ли се вижда! Е, поне така е в белите държави!

    Коментиран от #45

  • 40 Вярно

    0 6 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    И от тогава е тръгнал да кърти под земята, да търси дъното. Но още продължава, дъното е още надолу!

    Коментиран от #46

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Не е мой сайта, Прой4о, просто ти давам съвет да не се излагаш, но и това ти е трудно да разбереш.
  • 43 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Хахахаха":

    Научи се да четеш какво пишат хората, А6дула. Не съм твърдял, че не виждам зарядни по магистралите. Баш от твойта зелена тик8@ с€м€ не ща.
  • 44 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #38 от "Аха6":

    Старата кола на метан за 2 бона я карам вече осма година. А електричката ти ще е вечно твоя, с този никакъв пазар на електрички втора ръка.
  • 45 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #39 от "Къде?":

    Белите държави имат ли лилав електорат? Тока от лампите крадат, камо ли от зарядна на парко място. В ме4тите си ли живееш? Имаш ли представа къде сме или още не те пускат да излизаш сам?
  • 46 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "Вярно":

    Абе летяхме в космоса два пъти дори, през 1979 и през 1988. Цели 42 години по-късно вие още нямате и един космонавт. Куба, Виетнам, Монголия и дори Афганистан имат, но турците нямат хахахахахахаха
  • 47 тш шг

    0 3 Отговор
    ще има ако батерииките имат доживотна гаранция от производителя
  • 48 България

    0 0 Отговор
    Това е бъдещето.Следващият ми автомобил ще е електрически!