15 Април, 2021 11:37 3 860 10

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

  • audi-
  • q4-
  • e-tron-
  • sportback

Заедно с него дебютира и Sportback версия

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа - 1
Снимки: Audi

След редица различни рекламни снимки и видеа от страна на Audi, германската компания разкри последните две попълнения в електрическата си гама, познати още като Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback. Двете SUV-та на практика са еднакви, като единствената разлика е във формата на купето.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

Това са най-малките електрически SUV-та на германската компания, като за тях те използват разработената за електрически автомобили MEB платформа на VWGroup, която може да се срещне още при VW ID.4.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

Цялостния дизайн на модела се различава леко от този на другите SUV-та на Audi, макар да запазва разпознаваеми елементи като фаровете, решетката и стоповете. Що се отнася до размерите, германците се хвалят с просторен интериор, въпреки сравнително малките размери, като това се дължи главно на новата платформа.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

Ширината е 1865мм, а височината е равна на 1632мм. Междуосието е точно 2760мм, докато общата дължина е с 90мм по-малко от тази на Q5 и достига 4588мм. При Q4 e-tron багажникът е с обем от 520 литра и може да тегли до 1.2 тона в най-мощната си версия.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

Интериорът е в типичен за Audi стил, като виждаме дисплей с размер от 10.25 ична пред водача, както и 11.6-инчов опционален екран на инфотеймънт системата, който от Audi казват, че е най-големият вграждан някога в автомобил от марката. Базово получавате 10.1 инча.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

Друга опционална новост е хед-ъп дисплей с виртуална реалност, който прожектира различни данни върху стъклото, както и волан с нов дизайн, който най-вероятно ще видим и при следващи модели на „четирите кръга“.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

При задвижването има няколко опции, първата (Q4 e-tron 35) е само със задно предаване и един електромотор, генериращ 168 конски сили и въртящ момент от 310 нютон метра, а батерия с капацитет от 52кВч ще осигурява между 340 и 350 км пробег в зависимост от купето което изберете.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

Останалите два варианта, Q4 e-tron 40 и Q4 e-tron 50 ще разполагат със 77кВч батерия, която осигурява между 490 и 520км пробег в зависимост от версията която изберете. Ако изберете по-слабата, отново разполагате с електромотор монтиран на задната ос, но с 201 конски сили и 310 нютон метра въртящ момент, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 8.5 секунди.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

При най-мощната версия електромоторите са два и осигуряват задвижване на четирите колела, като към тях са предавани 295 конски сили и 460 нютон метра, а спринтът до 100км/ч отнема 6.2 секунди.

Audi представи електрическото Q4 с различен дизайн и нова платформа

Първите доставки очаквано ще започнат в Германия през това лято, като базовата цена на Q4 e-tron ще започва 41 900 евро, а Sportback версията тя най-вероятно ще се отличава с леко повишение.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    15 6 Отговор
    нещо не мога да ги възприема тия кросоувъри, може би аз съм outdated

    Коментиран от #7

  • 2 НОВО ПЕТ

    10 2 Отговор
    ХАРЕСВА МИ......ЦЕНАТА НЕ Е ЗА...МЕН
  • 3 bibendum

    9 0 Отговор
    Готино, скъпо автомобилче. За съжаление с цени от 100000+ лева
  • 4 12345

    3 3 Отговор
    80 хил.лв не е зле.

    Коментиран от #9

  • 5 Айдееее

    5 4 Отговор
    Антиелектрици, дайте бензинов СУВ на Ауди на тази цена! Май вече електричките не са толкова скъпи, а? Цената на Q5 е по-висока!

    Коментиран от #8, #10

  • 6 12345

    4 4 Отговор
    Колко струва Модел 3 в Европа без субсидий? Това е много по хубаво, предполагам и по евтино.
  • 7 Jacques Yves Moineau

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Аз пък не мога да разбера тази политика по евтиния вариант да е с по малък пробег. Все едно по евтин автомобил с двг да се продава с по малък резервоар. И не е само въпрос на капацитет на батерията, защото повечето са софтуерно ограничени
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "12345":

    На ФВ базовото е постно, като я облагородиш и ще надхвърли 100х.лв, а такава цена малцина могат да си я позволят, като освен това е слабо на характеристики. Тесла е доста по-добре, макар като дизайн да не толкова привлекателна.
  • 10 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Айдееее":

    Е нали разбираш, че това е ИД4 отдолу. С двойно и голяма батерия е 57х.евро и е много постно, ауди ще иска вероятно над 60х.евро. Базовата Тесла е с по-висока мощност от най-мощното ауди и да, на същата цена е просто, защото ЕС се пази чрез мита, виж цените са САЩ. До края на годината фабриката в Берлин ще бълва коли, по 10х. на месец, аз лично ако бих си купил кола бих изчакал Тесла с новите им батерии и обновен модел.