За онези от вас, които са запознати по-детайлно с автомобилната тематика не е тайна, че Renault Megane от доста време насам губи битката с по-малкият си брат Clio, който все повече е този, който омайва масовата публика. От "Режията" обаче все още не се отказват от компактното си предложение Megane, а и моделът съвсем не бива да се отписва. Версията RS (особено Trophy-R) отдавна показва, че има магия в гамата на Megane, а сега французите са готови с втори фeйслифт на модела. Той вече е на нашия пазар и впечатлява с качествена изработка, леко модернизиран дизайн и с практичност. Как точно се е променил Renault Megane, ще ви разкажем сега.
Автомобилът може да се определи, като семейно превозно средство, но е и особено подходящ ако е по схема на фирмен автомобил. Това всъщност може да бъде брилянтна алтернатива на популярните кросоувъри - по-добре изглеждащ, с по-добро управление и потенциално далеч по-икономичен. И с три различни типа каросерии - хечбек, седан и комби. И трите модификации предлагат различна практичност и комфорт, така че няма конкретен вариант, върху който да се концентрираме в ревюто.
Екстериор и интериор
Външно моделът търпи т.нар. микро-фейслифт. Това е напълно предсказуемо, но не и лошо решение - колата е с достатъчно модерна визия и радикални промени не са необходими. Новост в екстериора са основните LED предни и задни светлини, леко модернизираната броня, нови цветове и различен дизайн на джантите.
Повечето от тестовите коли бяха с ниво на оборудване RS Line, което определено внася нотка спорт в салона. Седалките са изненадващо удобни, въпреки добре изразената странична поддръжка и подчертано спортен вид. Това се отнася основно за предните две кресла, докато "диванът" отзад е с типичния умерен комфорт за класа.
Качеството на материалите и преди беше добро, но малките козметични корекции го правят още по-добро. Новостите в салона се виждат от климатичните контроли, различни тапицерии и силно информативни изцяло дигитални уреди. По-големите екрани, за дисплея пред водача и централният, който е сензорен, вече покриват повече функции наведнъж. Минусът тук се крие в сензорния екран, който не предлага оптимална отзивчивост.
Багажникът, дори на версията Grandtour не е толкова голям, но е достатъчен и най-важното функционален. Приличен комплект куки, мрежа и разделители ви дават оптимална функционалност. Но ако имате нужда от максимално пространство в този клас автомобили, помислете за Peugeot 308 SW - той има по-дълго междуосие от еквивалента на Режията или пък Skoda Octavia. Megane и в трите си разновидности изглежда по-компактен и по-спортен.
Двигатели и ходови характеристики
Шофирането е една от силните черти на Megane. То е в противовес със спортната осанка, тъй като е подчертано меко. Това обаче не оказва влияние на стабилността в завои. Този интересен факт се дължи на шасито, настройките на което са изключително прецизни. Що се отнася до двигателите, то те са три бензинови и един дизелов. Дизелът е икономичен и сравнително динамичен, но нашият избор пада на бензина. Малкият трицилиндров мотор не притежава достатъчно динамика, но 1.3-литровият, който е с две мощностни характеристики от 140 и 160 коня е оптималния агрегат за Megane.
Предлага се и с автоматична, и с механична трансмисия, като и двете са синхронизирани добре с мотора. За препоръчване обаче е по-скъпата версия с автоматична скоростна кутия. С нея колата има уникален лаунч контрол, перфектно ускорение, като липса на мощност не се усеща при нито един оборотен режим. Теглото на Megane е добре разпределено и колата може да предложи прилична динамика. Тя обаче, с изключение на RS-версията, не е предназначена да повишава адреналина, а напротив, да доставя спокойствие от шофирането.
Цена
Обновеният Megane е добре изглеждащ, изискан и удобен автомобил, който се предлага и на сравнително разумни цени. Ако искате типичен компактен автомобил, то непременно обърнете внимание на Renault Megane. Това е кола, разполагаща с отлично ниво на безопасност, с много модерни технологии и с икономични и сравнително динамични двигатели. Основният коз е окачването, което определено ще допадне на по-спокойните шофьори. Версията хечбек е на цени от 36 490 до 47 690 лв., седанът, който е и най-продаван у нас, е на цени вариращи в диапазона 34 680 - 42 880 лв, а комбито се предлага на цени от 38 070 до 43 770 лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 С нашето знаме напред
13:21 24.04.2021
2 jар
Коментиран от #4, #25, #35
13:22 24.04.2021
3 На кого му пука
13:59 24.04.2021
4 Баце
До коментар #2 от "jар":
Които са? Интересно ми е просто!Коментиран от #6, #15
14:07 24.04.2021
5 Баце
Коментиран от #22
14:13 24.04.2021
6 Случаен
До коментар #4 от "Баце":
Всичките, 1.6 115 е HR16DE, 1.2 e HR12DDT, 1.3 е HR13DDT, 1.6 със 165 коня и нагоре са MR - MR16DDT, MR18DDT и MR20DEКоментиран от #9, #10
15:06 24.04.2021
7 Капитан Америка
15:17 24.04.2021
8 Алекс
Имах нещастието да карам такава и казах до като съм жив никога повече....!!!!!!
15:22 24.04.2021
9 Лют
До коментар #6 от "Случаен":
FR.... Забравяш :)Коментиран от #26
15:26 24.04.2021
10 Баце
До коментар #6 от "Случаен":
Не знаех, а и не съм се интересувал. Винаги съм мислел че са френски! Не за друго, просто защото японците като цяло не обичат 3 цилиндъра! А и турбо на бензин не практикуват отдавна в масовите двигатели! Явно франсетата са ги ‘научили’.15:43 24.04.2021
11 Порно
15:43 24.04.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Рикша мен
16:02 24.04.2021
15 Гуугъл
До коментар #4 от "Баце":
Ти интернет нямаш ли?16:27 24.04.2021
16 животновъд
Коментиран от #17
16:59 24.04.2021
17 Ганя
До коментар #16 от "животновъд":
Мерцедес мен**има все едно17:22 24.04.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Браво
Коментиран от #23
18:53 24.04.2021
21 ала бала
До коментар #19 от "Лизинг":
Тоя виц за полу-идиоти ли е?18:54 24.04.2021
22 Браво
До коментар #5 от "Баце":
Ми като нямаш пари защо му добавяш екстри за високо ниво?Коментиран от #44
18:56 24.04.2021
23 Хо хо хо
До коментар #20 от "Браво":
Новият голф като индонезиискята подводница все немски и все бклук.19:35 24.04.2021
24 Пурко
19:53 24.04.2021
25 Жгмъц
До коментар #2 от "jар":
Нали? Затова нс легените мерцедес слагат деигатели на РеноКоментиран от #27, #28
19:55 24.04.2021
26 Случаен
До коментар #9 от "Лют":
FR няма ;)20:16 24.04.2021
27 Случаен
До коментар #25 от "Жгмъц":
Кои са тия двигатели? 1.5 отдавна не го слагат.20:18 24.04.2021
28 Чавдар войвода
До коментар #25 от "Жгмъц":
Не се ласкай. От много отдавна Мерцедес не използва 1,5 dci.20:18 24.04.2021
29 Jamеs
21:01 24.04.2021
30 Пешо Бедняка
Коментиран от #32, #36
21:29 24.04.2021
31 За тия пари- тойота Корола
21:53 24.04.2021
32 Чичак
До коментар #30 от "Пешо Бедняка":
Прав си21:54 24.04.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Камен
До коментар #2 от "jар":
Да бе. *бах тез хубави двигатели на нисан. Сефте видях двигател с 2 термостата. И на газ не траят дълго. За MR20DE иде реч. Много по-калпав и капризен e от F4R. А не предлага нищо повече.Коментиран от #47
22:18 24.04.2021
36 ахаха
До коментар #30 от "Пешо Бедняка":
Един бан на колите над 5 години по екосъображения и ще караш друг френски модел Пежо 400 и пешКоментиран от #48
22:36 24.04.2021
37 гост
22:45 24.04.2021
38 Случаен
До коментар #34 от "Повече от 5 бона за кола не":
Първата е по-добраКоментиран от #40
23:12 24.04.2021
39 Кучето Пенчо
23:12 24.04.2021
40 Едни и същи са
До коментар #38 от "Случаен":
Първата не ми харесва дизайна разликата е само в ламарината другото е същотоКоментиран от #41, #45
23:58 24.04.2021
41 0000
До коментар #40 от "Едни и същи са":
Ти къде видя ламарина в ренаулт бе?те не познават такъв материалКоментиран от #43, #50
02:49 25.04.2021
42 номад
03:19 25.04.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Баце
До коментар #22 от "Браво":
Тоя па, смешко. Нямал съм пари! Много знаеш,а? Казвам че цените са сгрешени и нямат нищо общо с официалната ценова листа! Отделно, смятам че в най високото ниво не би трябвало да доплащам за кожа, адаптивен круиз или камера! Хеле пък за 115 коня нафтова печка! Аре нема нужда! Ти като се се натресал с този турски шедьовър, ние какво да направим?Коментиран от #51
08:25 25.04.2021
45 Случаен
До коментар #40 от "Едни и същи са":
Само дето нямат нищо общо08:33 25.04.2021
46 Кико
08:39 25.04.2021
47 перничанин
До коментар #35 от "Камен":
На BMW доста от дизелаците имат два термостата.08:50 25.04.2021
48 БатП
До коментар #36 от "ахаха":
Чакай ти подобна забрана в България.09:46 25.04.2021
49 Антони
11:07 25.04.2021
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Беца
До коментар #44 от "Баце":
Много си зле аз карам рено от ново и вече над 230 000 нямам грижи за друга няма и да помисля15:34 25.04.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 БАРС
21:22 25.04.2021
54 КАНАРА МАНЧО ПЛОВДИВЪ
23:08 25.04.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Дедо
17:02 29.04.2021
57 N 1 в България
11:07 04.05.2021
58 8888
18:14 25.05.2021