Независимо дали ни харесва или не, времената, когато имаше нови автомобили с цена под 20 000 лева, постепенно изчезват завинаги. Новата Dacia Sandero с началната цена от 19 600 лв. е един от онези автомобили, които все още могат да се нарекат достъпни за средностатистическия българин.
Новото Sandero обаче също е поскъпнало, което логично води до големия въпрос - дали колата ще оправдае новия си ценови етикет? Опитахме се да разберем дали наистина най-евтината нова кола у нас си заслужава парите. Ето и впечатленията ни, при това от най-желаната версия - тази с фабрична АГУ.
Екстериор
До този момент Sandero беше кола във възможно най-елементарна форма - тоест кола, която ви отведе от точка А до точка Б. Сега, още от пръв поглед се вижда, че иновацията е далеч по-изискана и модерна. Външно Sandero се е променила до неузнаваемост, особено във версията Stepway, която добавя малко "офроуд привкус" към цялостния дизайн и за която вече ви разказахме.
Впечатленията ни от Stepway версията можете да видите ТУК, а за външния вид на стандартното Sandero достатъчно добре говорят снимките. Фарове с Y-образен светлинен подпис в стил Lambo, модерна странична линия и пропорции неотстъпващи на нито един от автомобилите от B сегмента, превръщат Sandero в един от бестселърите в сегмента.
Интериор
Въпреки всички промени, може да се каже, че екстериорът е еволюция, но що се отнася до интериора, смело можем да заявим, че най-малката Dacia е претърпяла революция в салона, при това в най-добрия смисъл на думата. Да, все още се вижда евтината пластмаса и не трябва да очаквате лукс, но за парите, които са в порядъка на 20 000 лв. ще получите много приятно оборудване и интериор, с които румънците с гордост преминават в двадесет и първи век.
Информационно-развлекателният дисплей стърчи от таблото и изглежда като таблет, но работи задоволително бързо. Навигацията не е в него, но наличната връзка със смартфон прави нещата лесни и удобни. В по-ниските нива пък екранът е заменен от личният ви телефон, който се разполага в удобен и ефектен държач с USB контакт непосредствено до него.
Ефектният дизайн на салона идва под формата на плат с който е тапицирано таблото и корите на вратите и това решение също заслужава похвала. Решението отлично прикрива сивата твърда пластмаса. Не на последно място, трябва да се отбележи и класическите прибори пред водача, които са силно информативни.
Позицията зад волана е удобна, а подложката на седалките е доста мека, което Dacia наследява от Renault. Креслата са комфортни и единствено по-слабата странична поддръжка е минус в иначе удобният и практичен салон. Задните седалки са по-подходящи за деца и юноши, но спокойно Sandero може да се разглежда като пълноценна семейна кола.
Комфортът по време на шофиране е доста приятен. Шасито е тихо и приятно, а возията - мека. Както при всички модели на Dacia и тук кормилното управление е леко неинформативно, но в сравнение с предишното поколение, напредъкът е осезаем.
Двигател и ходови характеристики
Един от най-спорните въпроси в съвременния автомобилен свят несъмнено е малкият трицилиндров мотор, който замени по-стария четирицилиндров в точно такива автомобили като Sandero. Не търсете четири цилиндъра под капака на новото Sandero, както тук няма да намерите и дизелови двигатели.
Предлага се само трицилиндров еднолитров двигател, или във версия без компресор с мощност от 65 к.с., или във версия с компресор с мощност от 90 к.с., или 100 к.с. с пропан-бутан. Това, което виждате на снимките всъщност е топ версията с мощност от 100 конски сили, комбинираща бензин и пропан-бутан, като газовата уредба е фабрична. Двигателят е сдвоен с шестстепенна механична трансмисия и се представя като типичен трицилиндров мотор със своите плюсове и минуси.
Нека започнем с това, с което двигателят не се справя много добре. Това е основно липсата на достатъчно мощност при ниски скорости. По-конкретно, стартовете, при които не е възможно да се „облегнете“ на въртящия момент, изискват практика и е невъзможно да не забележите, че през първата 1/3 на оборотомера трицилиндровият мотор няма да осигури перфектна динамика.
Необходимо е също така да се приеме фактът, че много ниски обороти не са препоръчителни за шофиране, дори и с ниска скорост. Абсолютният минимум е 1 500 оборота. Когато дроселът е "натиснат" под тези стойности, двигателят просто вибрира и не работи добре, цялото ускорение се извършва над две хиляди оборота. С други думи тази кола трябва да се държи в обороти.
Но тук стигаме до другата страна на медала - плюсовете. Защото, въпреки че трицилиндровият мотор има определени специфики, може просто да се каже, че „върви и не харчи“. Благодарение на турбото, неговите 170 Нм са достъпни практически по всяко време от 2000 оборота нагоре. Просто натиснете газта и малкият двигател ще ви изненада. Разбира се, неговото ускорение не е ослепително, но пък от нула до сто за 11.9 секунди, при това на газ е абсолютно приемлив показател.
Трицилиндровите двигатели с компресор са по-шумни, но от друга имат приятно представяне и относително нисък разход. По въпроса за потреблението, разбира се, с LPG нещата в парични стойности са впечатляващи. 50-литровата бутилка (и 50 литров основен бензинов резервоар) са достатъчни да изминете доста над 1000 километра, без да се налага да зареждате. Резервоарът на АГУ-то е разположен на мястото на резервната гума под пода на багажника и не отнема от товарното пространство.
На газ Dacia-та отчете разход от 7.5 литра на сто, при това в комбиниран цикъл, което все още е много изгодно по отношение на цената на пропан-бутана, която, както всеки знае, е наполовина от тази на бензина. Sandero-то превключва на LPG самостоятелно и в по-голямата част от случаите ще карате на газ. След това, когато пропан-бутанът свърши, отново автоматично системата преминава неусетно на бензин.
Тогава мощността пада от 100 конски сили на 90, а въртящият момент от 170 на 160 (разликата е почти незабележима) и разходът в нашия случай беше около седем литра бензин на сто километра пробег. Данните за ниво на газ и бензин в резервоарите се изобразяват на дисплей пред погледа на водача, а зареждането и на двата вида гориво става от съседни отвори на задния десен калник, покрити от голям капак.
Цена
Новото Sandero ECO-G 100 на газ има своите недостатъци, разбира се, но всички те са напълно нищожни, имайки предвид цената му. А тя е 22 250 лв. с ДДС, като за тези пари получавате много по-модерна, усъвършенствана и по-приятна кола, отколкото беше в предишното поколение. Тази Dacia не отстъпва по нищо на останалите автомобили от класа, като ги превъзхожда с цена, а с АГУ-то и с разход на гориво, преизчислен във финикийски знаци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рено ентусиаст
Коментиран от #71
10:57 07.05.2021
2 сектант
Коментиран от #16
10:58 07.05.2021
3 Дъстър
Коментиран от #13, #18, #19, #29, #41
10:59 07.05.2021
4 Гост
Коментиран от #9, #24, #78
11:00 07.05.2021
5 Ачо
Коментиран от #94
11:02 07.05.2021
6 Към автора
Нека обаче да каже какво ще стане с този плат след години когато се просмуче с мръсотия и ще започне ли да се разлепва от слънцето? (както сме виждали до момента от тези опити в други коли)
Коментиран от #15, #37
11:11 07.05.2021
7 Турбо
11:11 07.05.2021
8 Читател
Коментиран от #10, #77
11:12 07.05.2021
9 Ими
До коментар #4 от "Гост":
Евала на Рено искаш да кажещ11:12 07.05.2021
10 Чукча
До коментар #8 от "Читател":
Ти не пропускаш под всяка статия да си хвалиш изгнилата хонда. Още ли не можеш да я продадеш?Коментиран от #73
11:14 07.05.2021
11 Турбо
11:14 07.05.2021
12 VIKIЛЕКСЪС
Коментиран от #33
11:16 07.05.2021
13 Борис
До коментар #3 от "Дъстър":
Защо правиш смях алди викаш а?не ауди дачия дъстър мъстър пълен боклук с най-евтините материали като се почне от пластмасата вътре мокета и се завърши с ламарините отвън11:19 07.05.2021
14 Хмм
Коментиран от #17
11:33 07.05.2021
15 Случаен
До коментар #6 от "Към автора":
Ще стане на г*з11:41 07.05.2021
16 куку руку ку
До коментар #2 от "сектант":
А снимката в двигателният отсек? Аз виждам хаос, какъвто сътворява само некадърен газаджия при монтаж на ГИ. Преплетени маркучи, тръби и кабели, нищо подредено.Коментиран от #30, #87
11:41 07.05.2021
17 Случаен
До коментар #14 от "Хмм":
70-72% защита на пътниците не е лош резултат като се има впредвид цената. Естествено едно Поло или Ибиза е по-безопасно, ама и цената е...11:43 07.05.2021
18 Случаен
До коментар #3 от "Дъстър":
Еми 2008-2010 някъде още бяха с дефектните ЕА888 ген 1 и 2, 2012 и насам са с ген 3 които са здрави, а 2001-2005 още имаше 1.9 и са здрави11:45 07.05.2021
19 факт
До коментар #3 от "Дъстър":
Къде сравни нова Дачия с трета ръка кнеф.Както и да го смяташ стара кола излиза скъпо.Коментиран от #23, #52
12:23 07.05.2021
20 Недялков
Коментиран от #21
12:37 07.05.2021
21 Смех
До коментар #20 от "Недялков":
Ми ако щеш един бан за колите по стари от 5 години в София Пловдив и Варна и ще минеш на пеши транспорт12:49 07.05.2021
22 джамбаз кире
Коментиран от #107
12:52 07.05.2021
23 Будала
До коментар #19 от "факт":
Както и да го смяташ нова дачия е... Набутвация!Даваш 25 000лв... Минаваш вратата на представителството и си минус 5000 минимум! За 20 години притежаване на употребявани коли НИКОГА не съм давал дори малко доближаваща се цифра за ремонти за целият период за който съм притежавал дадена кола! После на 8-9 години (кой мал$#@ник) ще издържи подобно недоразумение толкова време?!) познай колко ще и вземеш?! А... И все ще си в десно, ма то си се знае!😆
Ps качи 4 човека и багаж и тръгни да изпреварваш... Брадата ми расте по бързо!
Коментиран от #26
13:20 07.05.2021
24 Фолдан
До коментар #4 от "Гост":
Дано да не си сменил 2 дачии за 2 години13:28 07.05.2021
25 бамбино
Коментиран от #32
13:36 07.05.2021
26 факт
До коментар #23 от "Будала":
и колко даде за части на тия клзети бе.Коментиран от #28, #40
13:44 07.05.2021
27 Кристиян
13:45 07.05.2021
28 Будала
До коментар #26 от "факт":
Клозет е недоразумението на снимката! Това първо, второ написал съм го (ма чукча писател...) - специално за теб ще повторя - НИКОГА парите за ремонти ( части и труд) за поддръжката на която и да е от колите които съм притежавал за 20 години не са дори и близко САМО от моменталната обезценка на к@#$фа на снимката само щото си го изкарал от шоурума! Колата която карам в момента я имам от 2016, на 6-та 150км/ч са и 2500об/мин, 6.8 нафта по борд, никога не ме е оставяла на пътя и ми струва тотал за 5 години в ПЪТИ по малко от клозета на снимката! За екстри и динамика няма да говоря, щото съвсем ще се комплексираш! И дръж по в дясно! Хахаха....Коментиран от #31, #36, #42
13:56 07.05.2021
29 Лупи
До коментар #3 от "Дъстър":
Дам и един мармот завива шоколада в станиол... ти влизал ли си в Ауди на 10 години?14:06 07.05.2021
30 перничанин
До коментар #16 от "куку руку ку":
Да не мислиш, че газовата я слагат на поточната линия. Слагат я допълнително в някой сервиз за газови, заради това е такава каша. Подписват договор със сервиза за поддръжка и гаранция и всички са доволни. Жена ми, служебната кола я взе чисто нова, Пежо 107 с фабрична газова уредба Фобос. За сведение Фобос е българска марка до колкото знам, та и при тия сигурно е същото.Коментиран от #35
14:18 07.05.2021
31 Хо хо хо
До коментар #28 от "Будала":
Само Фандъкова да каже от утре в София само коли под 5 години и ще се изплезиш яко ама иначе много ти знае човкатаКоментиран от #45, #55
14:21 07.05.2021
32 перничанин
До коментар #25 от "бамбино":
Да, прав си, само уточни, че на тая Дачия дизайна е по-добър от дизайна на Поло от 1994г.:)))))14:22 07.05.2021
33 За сведение
До коментар #12 от "VIKIЛЕКСЪС":
Омникар са само един от дилърите на РЕНО в България...Вносителя е друг.14:36 07.05.2021
34 Име
Коментиран от #43
14:45 07.05.2021
35 Еме
До коментар #30 от "перничанин":
Така е. Всички коли в България водещи се с фабрична газова са с поставени допълнително уредби тук14:57 07.05.2021
36 Дфен
До коментар #28 от "Будала":
Значи ти е време да те остави и много яко име си избрал и съм сигурен че ти отиваКоментиран от #46
14:58 07.05.2021
37 по бързо
До коментар #6 от "Към автора":
Какви години? След няколко месеца тоя плат е станал на парцал14:58 07.05.2021
38 Jet
Коментиран от #39
15:29 07.05.2021
39 Клетият той...
До коментар #38 от "Jet":
Вервай си17:11 07.05.2021
40 Случаен
До коментар #26 от "факт":
И като е дал? Негови са си парите, негова си е колата, ще си дава колкото иска.Коментиран от #59
17:40 07.05.2021
41 Случаен
До коментар #3 от "Дъстър":
С какво? Щото освен разход, друго не се сещам.17:41 07.05.2021
42 Тарикат
До коментар #28 от "Будала":
Кенефа който караш, да не би който е имал парите да го купи нов, да не е казал чао на поне 5000 лв, само защото колата е излязла от шоурума ? Това е за всяка нова кола и колкото по скъпа е в магазина, толкова повече се обезценява още от първото и припалване .Коментиран от #47
18:26 07.05.2021
43 Греда
До коментар #34 от "Име":
Обективно..обективно, ама според договореното. "Рено" е марката която плаща най-много за реклама, от което се получават подобни хвалебствеи статии. Дачия са замислени и все още са еФтини автомобили, от всякъде. За таксиметров или служебен - не е голям проблем, изкарват си гаранцията и...каквото дойде. За личен и още повече - семеен автомобил, трябва купувача ясно да знае, че купува нещо евтино. Друг е въпроса, че Дъстър във високото им ниво на оборудване - с добрия 1,5 дци + 4х4 + елементарни "екстри" (климатик, например) струва 41 000 лева! Това евтино ли е?! За цена 35 - 40 000 лв. има огромен избор от автомобили с добро 4х4, обаче с много по-добро съотношение качество / цена, и с много по-малко обезценяване в годините.Коментиран от #44, #61
18:54 07.05.2021
44 Греда
До коментар #43 от "Греда":
Имам предвид автомобили втора употреба за 35-40 000 лева - като голям избор!18:58 07.05.2021
45 Будала
До коментар #31 от "Хо хо хо":
От къде се люпите такива капацитети бе?! Нъли първо Фъндъка ще изхвърчи. После тази дачия вечно ли ще е нова?! Тя и сега зверски се обезценява, то тогава на 6-та година ще ги бракуват направо! Айде сега си сметни на ква далавера си за 5год 25000лв в канала?! Хахаха.... То за 5000 на година ще се возя на такси!!! Хаха....Коментиран от #62
19:03 07.05.2021
46 Будала
До коментар #36 от "Дфен":
Да, ника може би ми отива... Ама като ви чета бисерите и някакси не намирам подходящ за вас! Просто няма дума за такава интелектуална нищета! И да ме остави колата (интересно как пък да стане след като се обслужва редовно и се поддържа качествено), за части ще и взема повече от колкото ще се продаде горепосочената тоалетна на 8-10 си година! Дори и в язовир да си хвърля колата, купувам за 8-12к следващата и вие пак ще сте "тарикатите" с бавната постна консерва... Беги в десно и гледайте си огледалата! Да не казвам, че 8години сме в семейството с 2 коли та.... Хаха... Бегайте за 2 нови дачии!!!19:10 07.05.2021
47 Будала
До коментар #42 от "Тарикат":
Е па може и 10000 да са изхвърчали, ма не от моя джоб! Хем викате, че била за финансово слаби като българите за съжаление, хем сте ОК да хвърляте пари на вятъра?!? Още в първия пост съм писал - набутвация! Къде съм казал, че не важи за всички нови?!Коментиран от #60
19:15 07.05.2021
48 Гост
19:26 07.05.2021
49 Яяя
20:03 07.05.2021
50 Иван
20:14 07.05.2021
51 Муха
@48 къв кеф в 💯 коня кенцеф бе батко?! Като се обади 6-кът и всички отиват където им е мястото. Най отзад! Кеф, а? Мухаха....ах!
Коментиран от #53
20:14 07.05.2021
52 Дачия
До коментар #19 от "факт":
Ти какви нови коли визираш? Дачия? Имал ли си дачия? Работя с сектор, който е по-добре платен от останалите(за жалост), познавам хора, които си купиха дачии, беше станало модерно, да парадираш, че си над нещата... Ииии ги продадоха, бързо - бързо. Повече няма да обяснявам, не е необходимо.Коментиран от #70
20:21 07.05.2021
53 V70 T5 '03
До коментар #51 от "Муха":
Същата работа, няма такива комплексари, често ги пускам, че качили жени, деца и се пънат. Иначе най-ме кефи такъ като ме изпреварва, на затворени прозорци му чувам двигателя в 5500 оборота, смях)))20:29 07.05.2021
54 666
Хора с немски, 20 годишни, дизелови змейове дето харчат 15 /100 нафта и адекватното им годишно обслужване е 500 лв да не се обаждат.
Коментиран от #56
20:58 07.05.2021
55 Всъщност
До коментар #31 от "Хо хо хо":
ако Фандъкова направи тази глупост, ще я изметат от кметството на секундата.Коментиран от #74
21:00 07.05.2021
56 666
До коментар #54 от "666":
Уточнение.Масла, филтри, накладки, нищо повече за 500. Ремонти след неизбежните откази на кола внесена на 250000 минимум км по скапаните ни пътища въобще не ги коментирам.
21:02 07.05.2021
57 Алфа Ромео
Коментиран от #64
21:44 07.05.2021
58 Васил
21:51 07.05.2021
59 Дфен
До коментар #40 от "Случаен":
Аз като съм дал него какво го интересува м/у другото Дачия губи най-малко от цената си на вторичния пазар.22:07 07.05.2021
60 Тарикат
До коментар #47 от "Будала":
За мен е не просто набутвация, а направо невъзможно ...Но който за който има парите, при тази набутвацията е най-малка от първоначалната обезценка.
Нека не се присмиваме на хората които купуват новите коли, благодарение на тях и ние караме ...
Покупката на каквото и да е било е набутвация, харчат се пари, но няма как, няма безплатни неща.
22:08 07.05.2021
61 А бе ръб
До коментар #43 от "Греда":
Иди се прегледай точно цитираните от теб губят повече от половината пари които си дал .Ще дадеш 40 хил. лв. за кола която току що е изтекла гаранцията и айде честито бръснене.22:12 07.05.2021
62 Дфен
До коментар #45 от "Будала":
Верно си глупав за 2 години губи м/у 2 и 3 хил.лв. виж премиюмите губят 30/40 хил.лв.Коментиран от #68, #89
22:15 07.05.2021
63 Не е така
22:17 07.05.2021
64 Ало
До коментар #57 от "Алфа Ромео":
Знаеш ли колко масло гори типото бедна ти е фантазиятаКоментиран от #69
22:19 07.05.2021
65 гост
Коментиран от #82
23:05 07.05.2021
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Пешо Бедняка
В заключение ще кажа : Да се похвалите пред колеги и комшии, че сте си закупили ЧИСТО НОВ автомобил, не е достатъчно добра причина да се излатате на ненужни рискове. Аз лично притежавам 3 автомобила (и трите са "стари" и са на газ, но всеки има своето предназначение) - малък японец с който се движа градско, голям немски джип за ходене навсякъде извън София и голям великобритански джип за Офроуд забавления, лов и риболов.
Коментиран от #81
23:25 07.05.2021
68 123
До коментар #62 от "Дфен":
Виж цените на премиумите, които са в гаранция, и тогава "ръси мозък" и сравнявай с бюджетни коли. Проблемът е, че такива почти не се продават, а да имаш премиум след гаранционен може само в бедняшка страна да се ремонтира и подържа, "там" цените са луди за труд и части, плюс същите неграмотници по сервизите.23:48 07.05.2021
69 未来日記
До коментар #64 от "Ало":
И какво като гори масло? Доливаш масло и готово, пък ако ще да пуши.Коментиран от #97, #100
00:13 08.05.2021
70 факт
До коментар #52 от "Дачия":
Каква стара кола ти уред ли сиОще като купиш премиума на 15 години и си се набутал яко.
Скоро и части дори няма да има за тия талиги
Никой няма да ги произвежда щото ще е нерентабилно освен някакви китайски копия които ще превръщат колата ти в ковчег.
Кой луд купува втора ръка кола на повече от 5 години и от непознат човек или от самият шоурум на производителя с пълна сервизна история ама в тоя случай се набутваш още повече щото и цената е солена.
00:39 08.05.2021
71 Виждам един натруфен Голф
До коментар #1 от "Рено ентусиаст":
Скопен и груб. Така беше и с Оня модел Роман... Мани!01:23 08.05.2021
72 Гнида
02:02 08.05.2021
73 гост
До коментар #10 от "Чукча":
Не си разбрал какво е написал читател.03:45 08.05.2021
74 Даянъчен
До коментар #55 от "Всъщност":
Фандък-ханъм ще си подаде оставката и ще имаме извънредни кметски избори заедно с президентските!06:09 08.05.2021
75 Асен
06:22 08.05.2021
76 гост
Коментиран от #118
06:55 08.05.2021
77 Писател
До коментар #8 от "Читател":
Недей гледа оборотите, туй чудо вероятно е ограничено на 5000 оборота, а хондата!?BTW, никак не ми се вижда много икономично туй Сандеро, 3 цилиндъра и градско около 10 газ вероятно. С нетърпение очаквам най-новата Дачия-Рикша, само там ги виждам
ЕкОномично!
Коментиран от #113
07:02 08.05.2021
78 КОРОЛА
До коментар #4 от "Гост":
Защо си ги сменил като си много доволен?08:05 08.05.2021
79 МХМ
08:15 08.05.2021
80 СРЪЧКО
08:38 08.05.2021
81 ДЕДО ВИ КРАЧУН
До коментар #67 от "Пешо Бедняка":
Я ПА ЧЕКАМ ЕДНОЦИЛИНДРОВА ДАЧИЯ С БИ ТУРБО И ,ЧЕ Я КУПИМ ВЕДНАГА ЩОТО ЩЕ Е ЕВРО20 !08:40 08.05.2021
82 ЧЕРВЯСЪЛ ШОП
До коментар #65 от "гост":
Е ПА НА ТРИ ЦИЛИНДЪРА ГА СЛОЖЕШ КЛИМАТИК И ОНА КЛЯКА И ПОЧВА ДА СЕ ДВИЖИ САМО НА ПЪРВА И ВТОРА СКОРОСТ.08:50 08.05.2021
83 Welcome to Vratza, bace
08:52 08.05.2021
84 Смешно
08:57 08.05.2021
85 номад
09:01 08.05.2021
86 Анонимен
09:01 08.05.2021
87 незнайко
До коментар #16 от "куку руку ку":
Абсолютно сте прав. Това е голям БЪРКОЧ !!!09:13 08.05.2021
88 РЕАЛИСТА
Коментиран от #91
09:21 08.05.2021
89 Будала
До коментар #62 от "Дфен":
Я да видя дали съм разбрал правилно (щот съм глупав;) - купуваш горепосоченото недоразумение за 25-26000, караш го 2 години (30-40000км) и го продаваш за 22-24000?! Успех! Хахаха... Некой от двамата ни е не глупав, а направо тъп! Жокер, аз съм глупав! Хахаха ... И накрая сериозно: официалната световна статистика е, че колите (всички!) се обезценяват на 3-та година между 40 и 60%! 2000-3000 за 2 години?! Мда... Чети бе, чети.... Не е страшно!Коментиран от #98
10:03 08.05.2021
90 АВТОЕКСПЕРТ
Коментиран от #92
10:03 08.05.2021
91 требе стригане
До коментар #88 от "РЕАЛИСТА":
СКоро и Ес класите ще са такива.Няма как с нещо голямо да покриваш еко изисквания.10:30 08.05.2021
92 Хе хе
До коментар #90 от "АВТОЕКСПЕРТ":
А чКията каква е да не е по-кола освен че струва повече?10:35 08.05.2021
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 И що да не си купя опел зафира на метан
До коментар #5 от "Ачо":
За 5 бона и на 14 години?а да зема тог кош?зафирката е много голема става за дичко ефтина обезценена на метан 5лв минаваш 100км ефтино и е сичкоКоментиран от #95
11:30 08.05.2021
95 Много просто
До коментар #94 от "И що да не си купя опел зафира на метан":
Щото е втора ръка демек през ден си в сервиза11:36 08.05.2021
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Дфен
До коментар #69 от "未来日記":
Дачия на 300 000 не пипа масло от фиат казват гледай маслото защото няма даже лампа да те предупреди че е останала без масло14:45 08.05.2021
98 Дфен
До коментар #89 от "Будала":
Голям гъзар си МБ нов 120 хил.лв на 3 година 50 хил.лв. И с мотор на дачия което е още добре. Очаквайте скоро с мотор от Geely на по-скоро цена верно си БУ ДАЛАКоментиран от #104
14:55 08.05.2021
99 В е л и к и я
16:57 08.05.2021
100 Морски
До коментар #69 от "未来日記":
90%от автопарка е 2ра,ръка значи 90%луди купуват.18:18 08.05.2021
101 Три бутала
Коментиран от #103
19:39 08.05.2021
102 Аууу
20:00 08.05.2021
103 Немска мъка
До коментар #101 от "Три бутала":
Ти кво 5.0 v12 ли караш10:15 09.05.2021
104 Будала
До коментар #98 от "Дфен":
Чети ти се каза, чети! Ръсиш простотия след простотия и сам се окачествяваш колко ти е празно междоушното пространство! На рено в мерцедес БЯХА единствено дизеловите малколитражни мотори в разни А-класи, лекотоварни цитани и т.н. талиги далеч от представата за премиум и още по далеч от 100000 лв цена като нови! И дори от тях мерцедес се отказаха! Що ли?! Хаха.... Дфен...Звучи като фен на некачественото, евтиното, имитацията....клошарска работа!Коментиран от #105
10:23 09.05.2021
105 Дфен
До коментар #104 от "Будала":
Затова бяха партньори 15 години защото общо правеха некачествени коли шемет небесен . Последния мотор 1.33-150 коня пак е общ и не е дизелов пак шеметКоментиран от #106
11:23 09.05.2021
106 Будала
До коментар #105 от "Дфен":
Др@#$ък, занимавай децата пред блока с простотията си....Коментиран от #108
12:43 09.05.2021
107 Глупости
До коментар #22 от "джамбаз кире":
Глупости... Повече от 10 години имаме C1, 108 и Айго с 3-цилиндров мотор и повярвай ми, че е много надежден! Виждал съм подобни на над 350 000км при ПРАВИЛНА употреба, експлоатация и поддръжка.22:50 09.05.2021
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Шоп от СО
Има хота дето си мечтаят да карат нова кола - благодарение на Дачия това е възможно.
Има жени/ младежи дето грам не разбират от авто механика, защо им е някаква талига нов внос - та да ги дерат в сервизите и да губят ценно време и нерви?
В заключение спрете да спорите каква е Дачията, а помислете ЗА КОГО е Дачията.
13:35 10.05.2021
110 Bulava
19:21 16.05.2021
111 Ха.
16:05 03.06.2021
112 Бай Х.й
Плюйте и не мислете, защото е вредно !!!
17:13 28.07.2021
113 ХМС
До коментар #77 от "Писател":
Не винаги малкият двигател харчи много само защото е малък и се кара на високи обороти. За пример мога да дам служебния ми Хюндай и10, още е в гаранция, с фабрична АГУ, 3 цилиндъра, 67 коня без турбо. Празната газова бутилка събира газ за 23 лв и е в състояние да измине около 400 км. Това става с пенсионерско каране и по хубави пътища без големи наклони. Но караш ли я като луд и то по места без асфалт, разхода вече скача драстично.Коментиран от #115
08:20 08.08.2021
114 Анонимен
18:36 22.08.2021
115 Йо Несбьо
До коментар #113 от "ХМС":
Личният ми Хюндай и30 е еднолитров турбиниран. Ползвам го основно градско каране и при зверско юркане ми дава 6,9/100 разход бензин. Не е малко, но е поносимо. Дейността, за която го държа е куриерски услуги и такси, като с таксито само съм изкарал задължителните документи (говорим за Чехия). Вероятно ще го оставя само за такси, тъй като за превоз на пратки е твърде тежък и много харчещ, а и излишно комфортен за куриер. Ще си взема нещо с разход около 5/100 и задължително нещо по-старо и евтино, но искам да кажа, че хюндаят и неговият малък мотор са перфектни иначе.15:22 05.09.2021
116 Пух
22:30 06.10.2021
117 вгвт
14:08 11.06.2022
118 Вальо
До коментар #76 от "гост":
Колега,има разлика между едно и друго закарване от точка до точка! Може да е шумно,може да е друсащо,може да е студено,може да е скъпо,може да е неудобно или да мирише на лепила и химикали..... Но може и да е пълна реципрочност на всичко изброено ,което също е закарване от дадена точка до друга ;)18:13 26.11.2022