7 Май, 2021 13:15 12 198 22

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

  • plymouth-
  • hemi cuda-
  • масълкар-
  • търг
Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та - 1

В САЩ екземпляр от легендарния масълкар Plymouth Hemi Cuda, произведен през 1971 година е обявен на търг от аукционна къща Mecum. За кабриолета организаторите планират да спечелят от 5.75 до 6.5 милиона долара - сума, достатъчна за два хиперкара Bugatti Chiron.

Plymouth Cuda с V8 Hemi е най-рядката и най-скъпата американска кола от типа масълкари. Именно поради тази причина за нея често се плащат милиони долари. Особено ценени са кабриолетите от 1971 г., какъвто е въпросният, защото от тази версия са пуснати само 12 бройки.

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

Този конкретен автомобил обаче е още по-специален, защото е единственият европейски Plymouth Hemi Cuda. Купен е от жител на Франция и дори скоростомерът е отбелязан в километри в час, а не в мили. Освен това за половин век пробегът е само 98 500 км. Това са и причините цената да е толкова висока (дори по стандартите на Hemi Cuda).

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

Седем-литровият Hemi двигател е с мощност 425 к.с. и разполага с впечатляващ, за времето си, максимален въртящ момент от 665 Нм. Моторът е комплектован с четиристепенна механична скоростна кутия, а ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.5 секунди.

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

Кабриолетът може да преодолее класическата драг дистанцията от четвърт миля за време 13.1 секунди. А максималната скорост е около 240 км/ч. Още нещо любопитно е, че оборудването на Plymouth-а Cuda включва дървена облицовка, спортни седалки и специални 15-цолови джанти.

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смех

    48 19 Отговор
    Хубаво е да се сравнят нютонметрите мощността и двигателят като цяло на това американско бижу с немските и японски кнефи от този период.

    Коментиран от #3, #6, #19

  • 2 560

    63 10 Отговор
    60-те и 70-те години в САЩ - Най-яките коли, най-яките филми . . . през тези 2 десетилетия са произведени огромен брой жестоки автомобили

    Коментиран от #21

  • 3 Никой

    30 8 Отговор

    До коментар #1 от "Смех":

    Официалната обявена мощност и въртящият момент преди 72ра са се мерили на стенд без аксесоарите на двигателя. Брутална е колата, но трябва и да сме обективни. Има и немски и японски кенефи от времето с подобна динамика.

    Коментиран от #5

  • 4 Честито

    33 4 Отговор
    И минава отстрани любителят на VW Голф 2-ките, поглежда презрително и изсъсква: Това че го скинем с Гоуфу!
  • 5 Смеех

    14 15 Отговор

    До коментар #3 от "Никой":

    Кои са бе бмв 2002 с 4-ри цилиндъра и 200 коня ли или тайота 1.4 75 коня "купе".

    Коментиран от #10, #12

  • 6 Още смех

    26 9 Отговор

    До коментар #1 от "Смех":

    В периода за който говориш гордостта на бмв е било тротинетка мязаща на бидон наречен БМВ Изета
  • 7 Фен

    6 18 Отговор
    Това е стара кола. Новата си е нова
  • 8 Предпочитам mercedes sl 55 или 65

    9 16 Отговор
    За 30 60 бона лв ги има в мобилето
  • 9 Jacques Yves Moineau

    13 6 Отговор
    71г. ....6.5 сек.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 bmw e39

    10 17 Отговор

    До коментар #5 от "Смеех":

    Колега вземи прочети малко за м1 и се образовай какво значи бърза кола с марката бмв от сходни години до американеца

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 В е л и к и я

    15 9 Отговор
    Не мога да си представя че с тази дълга и широка кола може си доставиш удоволствие да и използваш конските сили , докато с италианските спортни автомобили от това време удоволствието е върхово и реално с бързата реакция от волана към купето на компактната аеродинамична кола с мощен двигател и задно с ръчка ....!

    Коментиран от #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Хо хо хо

    4 6 Отговор

    До коментар #14 от "В е л и к и я":

    От това поколение този масъллкар ще нсре всяка италианска прескъпа гниеща талига.Второ тези масълкари са адски здрави което не може да се каже за бклуците като феррари и ламборгини от периода та чак до наши дни.

    Коментиран от #18

  • 18 В е л и к и я

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "Хо хо хо":

    Здрава кола е тази която успееш да я опазиш в рискова ситуация, а за това е важно управлението и габаритите .. не ми пука колко са и дебели ламарините но като гледам неправлината форма на трите лъча и малкото място горе за двете ръце плюс габаритите тази кола трудно може да се опази при високи скорости при виражи и рискови ситуации ... може да се кара на писта само бързо което е смешно ...и нелепо !
  • 19 бай Онзи

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "Смех":

    Те тогава японците не са знаели какво е туй автомобил и как се прави.И до ден днешен не могат да правят коли щом правят такива кенефи като мазда и хонда.

    Коментиран от #20

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 onq s konq

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "560":

    Да прав си, но си погледни календара - сега сме 2021. Такива коли са или за музея или за моргата.
  • 22 Кравария са

    6 1 Отговор
    струва колкото 2 кори с яйца, била е за времето си кола .... джилязо за 5-6 лимона, само в Кравария и само сега, граби народе не останаха