Volkswagen Arteon е сравнително нов модел на германската марка, който за първи път бе показан през 2017 година, а през изминалите месеци получи фейслифт, който освен външни промени, донесе и изцяло нов Shooting Brake модел.
На практика Volkswagen Arteon е една по-дизайнерска версия на Passat, която жертва част от практичността си за сметка на по-красивите форми. Shooting Brake версията от своя страна има за цел да върне част от тази практичност, но отново запазвайки дизайнерските решения. Крайният резултат както може да видите от снимките е едно стилно комби с практичност която е поставена под въпрос?
Екстериор
Фесйслифтът на Arteon от тази година донесе няколко минимални промени по външността на модела, като най-отличителна е LED лентата между двата фара, подобна на тази при други модели на германската марка. При тестовата версия можем да видим и R-Line оборудване, което се изразява в различни брони, джанти със специфичен дизайн и размер от 19-цола, както и елементи в интериора за които ще стане дума по-късно.
В задницата също можем да открием нови светлини, като при по-високите нива на оборудване, като нашето, можем да намерим и стопове с 3D елементи във вътрешността им, които също така предлагат и интересно светлинно шоу при отключване и заключване. Няма как да не споменем и нещо което ни направи лошо впечатление, а именно имитацията на ауспухни накрайници в задната броня, точно зад които са и истинските тръби на ауспусите.
Поради купеобразната форма на традиционния модел, вратите са без рамки на стъклата, като същото важи и за Shooting Brake, което от своя страна изглежда доста красиво, особено при отваряне на вратите със свалени стъкла. Промените при фейслифтовия модел са допълнени също така и от ново изписване на модела под емблемата, както и новото лого на Volkswagen.
Интериор
В интериора е налична конфигурация, която е идентична с тази при Passat. Дигитален дисплей пред водача пристига базово при всички модели, а в средната част е наличен тъчскрийн дисплей на инфотейнмънт системата, както и тъч контроли на климатичната система, заедно с подгряването на седалките.
Що се отнася до инфотейнмънт системата, тя е типичната за всички нови модели на Volkswagen, като предлага безжичнo функциите Apple Car Play и Android Auto, които работят доста добре. Минус който можем да отбележим е липсата на традиционен USB Type-A порт, като единствено има два USB Type-C в подлакътника.
R-Line oборудването при нашата версия продължава и при седалките в комбинация от кожа и алкантра, както и на волана със специфична форма и R табелка. Шофьорската седалка разполага с функция за масаж, както и с електрическо преместване на облегалката, като останалите функции се контролират механично, подобно на тези при пасажерската седалка,
Позицията на седене е сравнително ниска, като поради спецификата на купето таванът е леко снижен, но въпреки това предлага доста място, дори и за по-високи хора. Същото се отнася и за втория ред седалки, където мястото за главата е повече от това при обикновения Arteon и спокойно могат да седнат трима човека с лек дискомфорт за краката на средния, поради повдигната част на пода.
Може би най-важното при Shooting Brake версията е багажника. Поглеждайки характеристиките на модела откриваме, че той предлага обем от 565 литра, което на хартия е с 3 литра повече от обикновения модел и с 85 литра по-малко от това на класическия Passat.
Все пак трябва да отбележим, че багажника предлага доста обем, имайки предвид специфичната форма, като при сгънати седалки той нараства до 2 092 литра. Автоматичното отваряне и затваряне на петата врата е серийно, заедно с функцията за отварянето ѝ, чрез „размахване“ на крак под задната броня. Функция, която е доста удобна и изненадващо работи много добре.
Двигател и ходови характеристики
Под капака на тестовата версия работи 2.0-литров дизелов двигател с мощност от 200 конски сили и максимален въртящ момент от 400 нютон метра, които достигат до четирите колела, благодарение на 4motion системата на марката. Трансмисията е автоматична с двоен съединител и 7 предавки.
Що се отнася до поведението на пътя, то в голяма степен зависи от режима на шофиране, като конкретния екземпляр разполага и с регулируеми по твърдост амортисьори с три режима на работа. В комфортен режим на шофиране, колата предлага доста меко окачване, въпреки сравнително ниските гуми, а поведението на кутията и двигателя са идеални за пътуване от точка A до точка Б, без да се притеснявате за нищо. В комбинация с адаптивния круиз контрол и системата за следене на лентите, дори можем да кажем, че шофирането все повече се превръща в комфортно возене.
Все пак ако отидем в другата крайност и включим на режим Sport, като същото се отнася за кутията и окачването, то колата става доста по-„нервна“ и държи двигателя в обороти. Воланът се втвърдява и отчита всяко едно движение, а окачването е способно да отрази повечето неравности по нашите пътища. Въпреки това, ускорението и шофирането с по-висока скорост не са толкова забележими в купето, което отчасти се дължи на добра шумоизолация и многопластовите стъкла. Въпреки всички тези акустични подобрения, липсата на рамки на вратите все пак се отразява и при по-високи скорости може да се долови лек аеродинамичен шум, който е типичен за този тип купеобразни автомобили.
Няма как да не отразим и разхода, който честно да си признаем доста ни изненада. По време на теста шофирахме по различни пътища, включително магистрала, градско, извънградско и дори попаднахме в задръстване. Средния разход за целия тест варираше около 6 литра на 100км, като най-ниските стойности които видяхме при извънградско шофиране в нормален режим и спокойно шофиране достигаха до 4.7 литра на 100 километра. Все пак в контрастния стил на шофиране и постоянното спиране и тръгване разхода надминаваше 7 литра на 100 километра.
От Volkswagen предлагат още няколко опции на 2.0-литровия дизелов мотор, включително варианти с предно задвижване и 150 конски сили, като той може да се комбинира и с механична трансмисия.
Бензиновите варианти започват от 1.5-литров мотор с механична трансмисия и 150 конски сили и завършват с най-мощната R версия с 2.0-литров двигател и 320 конски сили.При хибридния тракт задвижването се осигурява от електромотор в комбинация с 1.4-литров бензинов двигател, чиято системна мощност достига 218 конски сили.
Цените започват от 57 хиляди лева за 1.5-литровия бензин и 61 хиляди за дизеловия вариант със 150 конски сили. Разбира се с добавянето на екстри и покачването на конските сили се покачва и цената, която лесно може да надмине 100 хиляди лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванчо l-ви
10:43 14.06.2021
2 МВР
Очаквах да са в 💶 Евро.
Коментиран от #18
10:50 14.06.2021
3 Миро
Коментиран от #4
10:55 14.06.2021
4 Цаца (ама от едрата)
До коментар #3 от "Миро":
Свиквай 😜10:59 14.06.2021
5 Друг Сектант
За бай германец 30хил евро може да е поносима цена,но за българина си е много
Коментиран от #8
11:07 14.06.2021
6 разочарован
Коментиран от #11
11:12 14.06.2021
7 Гост
11:32 14.06.2021
8 Гост
До коментар #5 от "Друг Сектант":
Германеца прави за германците. Българинът като иска за него трябва да си направи сам. Но това ще съсипе бизнесът с коли втора ръка, от който печелят милиарди и нашите жамбази и европейските собственици. Демек - не се надявай.11:35 14.06.2021
9 Ка ше дам 100 бона за кола е
11:45 14.06.2021
10 vikilexus
За Би ТДИ 2 литра 4 цл. 200 коня с 4х4 79 500 лв. е много добра цена! Супърба е толкова за 190 коня 4х4 и дялан с теслата външния му вид! Приятно впечатление прави ии истинския климатроник със сензорни тъч "бутони" - тоест няма бутони! За сравнение А6 Олроуд Куатро за 160 000 лв. е с примитивни врътки климатроника му!
Коментиран от #17, #20
13:27 14.06.2021
11 Читател
До коментар #6 от "разочарован":
Мислел си ти... да си купиш цвички. Най-много галоши. 7 чифта :)13:52 14.06.2021
12 doe
15:53 14.06.2021
13 фварт
16:23 14.06.2021
14 Alex
Коментиран от #16
19:13 14.06.2021
15 ала бала
Не, не може. Още по-малко пък фолксваген! Грозен е Артеона горкия. А това комби е непрактично - висок товарен ръб, лош обзор. Комби се прави за превоз на товар, ного куфари,чанти, сандъци,перални,хладилници,телевизори, буркани,картофи. За целта колата е издължена отзад,което се отразява негативно на пътното поведение, както и на естетиката. Просто функцията е водеща и незаменима пред дизайна. За да направиш комби трябва да удължиш бусободбно колата. Каква естетика търси някой в комби, тоест стандартна кола с прилепен голям багажник назад?
22:05 14.06.2021
16 ала бала
До коментар #14 от "Alex":
Ти кога завърши училище. Или мисловно си останал там. Плажове,Гърция,магистали,дизели. Какви са тия глупости. Ако не е дизел,а е бензин какво ще стане,аууу, няма да потраква,ужас, тази тишина на бензинов мотор изнервя.22:08 14.06.2021
17 ала бала
До коментар #10 от "vikilexus":
Супърба е много по-стилната кола от тази смешна самобръсначка Артеон, доста грозна кола. Супърба излиза по-евтин,а всичко им е еднакво с изключение на тапицерии. Съпърба е стилен автомобил, атова е някаква китайска мацаница отпред, мазда 6 отзад и Киа отстрани. Пълна безидейност.22:10 14.06.2021
18 ала бала
До коментар #2 от "МВР":
Тя пък една машина, хаха чист пасат за балами.22:12 14.06.2021
19 ИВО
03:47 15.06.2021
20 123
До коментар #10 от "vikilexus":
Хе, хе.. Нещо не си дочел. От доста време Шкода слагат същия двигател - 200 к.с. С върховото оборудване - Лаурин, включитено 4х4 цената е 69 000 лева. Ако ти е критерия управлението на климатика - Супърба е твоята кола - управлява се от сензорния дисплей на таблото. Добре, че беше Супърба, да се сетят немците да направят нещо подобно.13:42 15.06.2021
21 Димитър
14:48 09.07.2021