Ferrari 296 Speciale: По-ниско тегло и повече мощност

29 Април, 2025 18:11 723 0

  • ferrari-
  • 296-
  • speciale-

Налична е и версия без покрив

Ferrari 296 Speciale: По-ниско тегло и повече мощност - 1

Ferrari разшири елитна гама „Speciale“ с представянето на 296 Speciale и неговия брат с открит покрив, 296 Speciale A. Тези нови модели се основават на вече мощната платформа на 296, вкарвайки значителна доза производителност и аеродинамични подобрения.

Под изваяния капак се крие мощен plug-in хибриден задвижващ агрегат, който сега произвежда системна мощност от 867 к.с., което е забележително увеличение с 49 к.с. спрямо стандартния 296. 3,0-литровият V-6 двигател с двойно турбопълнене допринася за значителната мощност от 690 к.с. - стойност, която се споделя директно с насочения към пистата състезателен автомобил 296 Challenge. Това не е просто съвпадение, тъй като Ferrari заявява, че Speciale се възползва от същия софтуер на двигателя и стратегия за повишаване на налягането, както и от високоефективни компоненти като подобрени бутала и по-лек колянов вал.

Ferrari 296 Speciale: По-ниско тегло и повече мощност

Модернизираният електромотор добавя още 177 к.с. към уравнението, като комбинираната мощност се насочва изключително към задните колела чрез познатата осемстепенна DCT скоростна кутия на Ferrari. Въпреки че хардуерът на трансмисията остава същият, точките на превключване са калибрирани отново, за да се използва оптимално допълнителната мощност. Като плъг-ин хибрид и двата варианта на Speciale предлагат възможност за безшумен круиз с изключен двигател в продължение на до 25 километра въпреки че изкушението да разгърнете симфонията на V6 вероятно ще се окаже неустоимо за повечето водачи.

Независимо дали ще изберете Speciale 296 с фиксиран покрив или Speciale A със сгъваем твърд покрив, мощността остава идентична. И двата модела също така са претърпели значително намаляване на теглото, като са свалени 132 кг за купето и 110 кг за кабриолета. Тази диета се дължи най-вече на широкото използване на въглеродни влакна, особено в интериора, който се отличава с поръчкови „минималистични“ панели на вратите. Строга конзола от въглеродни влакна разделя седалките, а лекият материал е приложен и към различни външни панели на каросерията.

Ferrari 296 Speciale: По-ниско тегло и повече мощност

Визуално Speciale се отличава с напълно преработени предна и задна броня. Задната част на автомобила вече включва агресивен дифузьор, който увеличава максимално притискателната сила. Новото активно задно крило, което може да се разгъва в зависимост от скоростта или избраните режими на шофиране, допълнително подобрява аеродинамичните характеристики.

Ferrari 296 Speciale: По-ниско тегло и повече мощност

Освен безспорно по-агресивната естетика, Ferrari твърди, че и двете версии на 296 Speciale генерират 20% повече притискаща сила в сравнение с техните GTB и GTS аналози. Speciale A се отличава и с уникален капак на облегалката за глава, предназначен да оптимизира въздушния поток, като същевременно намалява турбуленцията в кокпита, когато покривът е свален. Освен това въздушният поток към двигателя и спирачната система е увеличен за по-добро охлаждане.

Под визуално впечатляващата каросерия Ferrari е пренастроило системата на окачването, за да управлява ефективно увеличената мощност. Пружините вече са по-твърди и са изработени от титан, което допринася за намаляване на теглото. Височината на возене е леко понижена, а Speciale включва регулируеми амортисьори Multimatic - технология, заимствана от състезателния автомобил 296 GT3. За оптималното сцепление се грижат специално разработените гуми Michelin Pilot Sport Cup2. Визуалният и експлоатационният пакет се допълва от нови джанти с пет спици, които предлагат изчистена и класическа естетика за най-новите предложения на Ferrari за суперавтомобили.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА