Новият Land Cruiser 300 беше един от най-очакваните нови продукти на годината и през последните няколко месеца огромен брой шпионски снимки и информация само влошиха ситуацията, пораждайки огромен брой въпроси за колата. Ние отговаряме на най-важните от тях.
Рамата остана ли?
Бързаме да успокоим привържениците на офроуда. За разлика от много SUV-та, които са загубили своята рама през поколенията, новият Land Cruiser 300 я е запазил. Нещо повече, има нова схема и сега е заварена с помощта на нова технология за лазерно заваряване, като по този начин се отърва от много допълнителни подсилващи елементи и стана по-лека, но в същото време се оказа по-здрава от старата.
Вярно ли е, че каросерията вече е алуминиева?
Да, вярно е, но не цялата. Вече отбелязахме, че основата на Land Cruser 300 е нова стоманена рама, която е по-лека и здрава. Така че структурата на корпуса също е направена от високоякостна стомана, но повечето външни панели наистина са алуминий. Предните калници, капакът, петата врата на багажника и дори покривът са направени от крилатия метал. Всички тези решения позволяват на всъдехода да намали теглото си с около 200 кг в сравнение с предишното поколение. Въпреки това, общото собствено тегло на модела 300 на практика не се е променило, тъй като автомобилът е получил много повече допълнително оборудване, което преди това не беше налично за модела.
Колко мм е клиренсът?
"Триста" за разлика от "двеста" вече няма да разполага с хидропневматично окачване с възможност за регулиране на клиренса. Поне такава версия все още не е обявена. И със сигурност такива модификации няма да се появят на нашия пазар. Въпреки това, в последното поколение, наличието на "пневматика" по никакъв начин не влияеше на минималната стойност на просвета. Тъй като пътният просвет е ограничен от задния мост, разстоянието от дъното на колата до земята винаги е било едно и също. Историята е абсолютно същата и при Land Cruiser 300, а клиренсът му е 230 мм.
Надеждни ли са новите турбо двигатели?
Това е най-належащият въпрос в контекста на факта, че Land Cruiser получи два напълно нови двигателя. За да сме честни трябва да се признаем, че предишният дизелов двигател беше с турбокомпресор, но имаше доста архаичен дизайн. Следователно, с 8 цилиндъра и работен обем от 4.5 литра, той развива само 249 к.с. Новият турбодизел е 3.3-литров „шестак“ с по-модерна система и компресор. Следователно с такъв обем той вече развива 299 к.с. Рано е да се говори за надеждността на този двигател, тъй като той ще дебютира не само на "300", но и по принцип в гамата на Toyota. Така че реални данни за надеждността на това устройство ще има едва след няколко години.
Не така стоят нещата за новия бензинов V6 битурбо мотор с мощност 415 коня и работен обем от 3.5-литра, който замени старата атмосферна "осмица". Този двигател е инсталиран за първи път на Toyota, но от няколко години се използва на седана Lexus LS и се е утвърдил като доста надежден и непретенциозен агрегат.
Вярно ли е, че скоростната кутия вече е вариатор?
Не. Преди премиерата се появиха слухове, че вариатор с подсилена структура и ще работи в тандем с новия бензинов турбо двигател на Land Cruiser 300. Тези слухове обаче се оказаха нищо повече от фейк-новина. Всъщност и двата двигателя Land Cruiser 300 са комбинирани с най-новия 10-степенен автоматик на марката.
Какво е задвижването на всички колела сега?
Има два отговора на този въпрос наведнъж, тъй като сега Land Cruiser се предлага в две версии. Единият от тях е фокусиран върху по-градска експлоатация на автомобила, следователно такива екземпляри са оборудвани само с „трансферна кутия“, базирана на диференциала Torsen, който разполага със заключване и самоблокиране на задна ос.
Другата модификация, която се позиционира като по-твърда офроуд версия, също има заключващ се централен диференциал и понижени предавки, но на всяка от осите (отпред и отзад) има още по един диференциал с принудително заключване. Тази версия с три заключващи се диференциала ще бъде втората по рода си кола на нашия пазар след най-новия Mercedes G-Klasse.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 реноентусиаст🇫🇷
11:06 15.06.2021
3 сектант
Коментиран от #4, #9
11:27 15.06.2021
4 сектант
До коментар #3 от "сектант":
и на половината на парите11:46 15.06.2021
5 Татко ти
11:55 15.06.2021
6 Жук
12:00 15.06.2021
7 ТОшо
До коментар #1 от "Гост":
Аз не видях,,, колко струва. МОже ли да го купя с 1200лв заплата? мисля за екологията и искам да сменя 20годишното ТДИКоментиран от #8
12:05 15.06.2021
8 Гост
До коментар #7 от "ТОшо":
Има други коли за твоята заплата. Или трябва да се примириш с факта или сам да внесеш промяна в живота си, което включва съответните рискове и усилия. Не може всички да карат ланд крузери.12:24 15.06.2021
9 Бай Гуй
До коментар #3 от "сектант":
Има един голям проблем Rexton-a, не е Land Cruiser!12:25 15.06.2021
10 Иван
12:34 15.06.2021
11 6A13TT
Коментиран от #14
12:59 15.06.2021
12 1111111111
13:19 15.06.2021
13 Госあ
13:59 15.06.2021
14 qwerty
До коментар #11 от "6A13TT":
А дано. То май само те, мерцедес и автомобила от статията останаха с по-високи възможности от другите автомобили?Коментиран от #15
14:00 15.06.2021
15 472882
До коментар #14 от "qwerty":
Като новите г класи дефектират колкото ланд ровърите в пустините и при нарко картелите в латинска америка. Затова само тойота се уважава по тези места. Иначе в европа пред кафенетата няма кои да бие г класатаКоментиран от #16
15:04 15.06.2021
16 111111
До коментар #15 от "472882":
Просто G класата е прекалено скъпа и за това карат Тойоти. То ако всички имаха пари щеше да караме само S- класи, 7-ма серия и А8 и никой нямаше да си купи Корола или Авенсис, ама всички несме богати.Коментиран от #17, #18
15:24 15.06.2021
17 авто фен
До коментар #16 от "111111":
Ама ти защо реши,че всички разсъждават като теб? Хаха, вярваш си даже, малко си контактувал с хора и си мислиш,че си единствено прав.Приятелю, дали в арабските държави са бедни,че един не стъпва в пустинята с Г класа, а всички с Ланд Крюзер. Помисли и ми отговори!
Колкото до Корола и Авенсис. Който има повече пари може да си позволи Лексус и пак ще кара най-доброто в света. И най-здравото.
Коментиран от #19
15:41 15.06.2021
18 472882
До коментар #16 от "111111":
Не не тук говорим за различни работи. Едно е доказано че може на места където другото не може. Цената е отделно за това което не млже16:24 15.06.2021
19 Бай Цървул
До коментар #17 от "авто фен":
Шегаджия си тиКоментиран от #20
16:35 15.06.2021
20 Шегаджията
До коментар #19 от "Бай Цървул":
Аз може да съм шегаджия, но ти пък нямаш акъл да се аргументираш ако не си съгласен. То и затова си трябва мисъл.17:31 15.06.2021
21 Цацар Гешев
19:11 15.06.2021
22 ббб
12:16 17.06.2021
23 ббб
12:17 17.06.2021