15 Юни, 2021 10:32 9 580 23

Новата Toyota Land Cruiser 300: отговаряме на основните въпроси за новия всъдеход

  • toyota-
  • land cruiser-
  • 300

Запази ли рамата си, какъв е клиренсът му, надеждни ли са турбо двигателите - отговаряме на най-основните въпроси за новия Land Cruiser

Новата Toyota Land Cruiser 300: отговаряме на основните въпроси за новия всъдеход - 1

Новият Land Cruiser 300 беше един от най-очакваните нови продукти на годината и през последните няколко месеца огромен брой шпионски снимки и информация само влошиха ситуацията, пораждайки огромен брой въпроси за колата. Ние отговаряме на най-важните от тях.

Рамата остана ли?

Новата Toyota Land Cruiser 300: отговаряме на основните въпроси за новия всъдеход


Бързаме да успокоим привържениците на офроуда. За разлика от много SUV-та, които са загубили своята рама през поколенията, новият Land Cruiser 300 я е запазил. Нещо повече, има нова схема и сега е заварена с помощта на нова технология за лазерно заваряване, като по този начин се отърва от много допълнителни подсилващи елементи и стана по-лека, но в същото време се оказа по-здрава от старата.

Вярно ли е, че каросерията вече е алуминиева?

Новата Toyota Land Cruiser 300: отговаряме на основните въпроси за новия всъдеход


Да, вярно е, но не цялата. Вече отбелязахме, че основата на Land Cruser 300 е нова стоманена рама, която е по-лека и здрава. Така че структурата на корпуса също е направена от високоякостна стомана, но повечето външни панели наистина са алуминий. Предните калници, капакът, петата врата на багажника и дори покривът са направени от крилатия метал. Всички тези решения позволяват на всъдехода да намали теглото си с около 200 кг в сравнение с предишното поколение. Въпреки това, общото собствено тегло на модела 300 на практика не се е променило, тъй като автомобилът е получил много повече допълнително оборудване, което преди това не беше налично за модела.

Колко мм е клиренсът?

Новата Toyota Land Cruiser 300: отговаряме на основните въпроси за новия всъдеход


"Триста" за разлика от "двеста" вече няма да разполага с хидропневматично окачване с възможност за регулиране на клиренса. Поне такава версия все още не е обявена. И със сигурност такива модификации няма да се появят на нашия пазар. Въпреки това, в последното поколение, наличието на "пневматика" по никакъв начин не влияеше на минималната стойност на просвета. Тъй като пътният просвет е ограничен от задния мост, разстоянието от дъното на колата до земята винаги е било едно и също. Историята е абсолютно същата и при Land Cruiser 300, а клиренсът му е 230 мм.

Надеждни ли са новите турбо двигатели?

Новата Toyota Land Cruiser 300: отговаряме на основните въпроси за новия всъдеход


Това е най-належащият въпрос в контекста на факта, че Land Cruiser получи два напълно нови двигателя. За да сме честни трябва да се признаем, че предишният дизелов двигател беше с турбокомпресор, но имаше доста архаичен дизайн. Следователно, с 8 цилиндъра и работен обем от 4.5 литра, той развива само 249 к.с. Новият турбодизел е 3.3-литров „шестак“ с по-модерна система и компресор. Следователно с такъв обем той вече развива 299 к.с. Рано е да се говори за надеждността на този двигател, тъй като той ще дебютира не само на "300", но и по принцип в гамата на Toyota. Така че реални данни за надеждността на това устройство ще има едва след няколко години.

Не така стоят нещата за новия бензинов V6 битурбо мотор с мощност 415 коня и работен обем от 3.5-литра, който замени старата атмосферна "осмица". Този двигател е инсталиран за първи път на Toyota, но от няколко години се използва на седана Lexus LS и се е утвърдил като доста надежден и непретенциозен агрегат.

Вярно ли е, че скоростната кутия вече е вариатор?

Новата Toyota Land Cruiser 300: отговаряме на основните въпроси за новия всъдеход


Не. Преди премиерата се появиха слухове, че вариатор с подсилена структура и ще работи в тандем с новия бензинов турбо двигател на Land Cruiser 300. Тези слухове обаче се оказаха нищо повече от фейк-новина. Всъщност и двата двигателя Land Cruiser 300 са комбинирани с най-новия 10-степенен автоматик на марката.

Какво е задвижването на всички колела сега?

Новата Toyota Land Cruiser 300: отговаряме на основните въпроси за новия всъдеход


Има два отговора на този въпрос наведнъж, тъй като сега Land Cruiser се предлага в две версии. Единият от тях е фокусиран върху по-градска експлоатация на автомобила, следователно такива екземпляри са оборудвани само с „трансферна кутия“, базирана на диференциала Torsen, който разполага със заключване и самоблокиране на задна ос.

Другата модификация, която се позиционира като по-твърда офроуд версия, също има заключващ се централен диференциал и понижени предавки, но на всяка от осите (отпред и отзад) има още по един диференциал с принудително заключване. Тази версия с три заключващи се диференциала ще бъде втората по рода си кола на нашия пазар след най-новия Mercedes G-Klasse.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 реноентусиаст🇫🇷

    29 4 Отговор
    страхотна машина, това е автомобилът ! Шапки долу, нищо общо с измисленото френско автомобилостроене !
  • 3 сектант

    2 24 Отговор
    Санг Йонг Рекстон 7 местния 2021ва всички екстри в пъти по-красив интериор, по икономичен и също толкова здрав - това само ако си в пустинята може би

    Коментиран от #4, #9

  • 4 сектант

    2 11 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    и на половината на парите
  • 5 Татко ти

    8 8 Отговор
    Все по-грамадни,по-тежки и по-непроходими ги правят.С една дума-толуп.
  • 6 Жук

    8 1 Отговор
    На това в БГ му се вика КАМИОН.Става само Мин.Председатели и Президенти да ходят из БГ.
  • 7 ТОшо

    15 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Аз не видях,,, колко струва. МОже ли да го купя с 1200лв заплата? мисля за екологията и искам да сменя 20годишното ТДИ

    Коментиран от #8

  • 8 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "ТОшо":

    Има други коли за твоята заплата. Или трябва да се примириш с факта или сам да внесеш промяна в живота си, което включва съответните рискове и усилия. Не може всички да карат ланд крузери.
  • 9 Бай Гуй

    18 3 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Има един голям проблем Rexton-a, не е Land Cruiser!
  • 10 Иван

    22 2 Отговор
    Тойота си е Тойота това е истината.
  • 11 6A13TT

    6 1 Отговор
    Сега остава да видим Нисан/Мицубиши какво ще извадят като новия Патрол/Паджеро.

    Коментиран от #14

  • 12 1111111111

    6 3 Отговор
    Излиза, че новата Тойота по-лоша от старата. Вече нямала хидропневматично окачване, а следващата изцепка направо ме разби Едвали не такова окачване няма нужда, защото видите ли пътният просвет е ограничен от задния мост, разстоянието от дъното на колата до земята винаги е било едно и също. Едно и също ама друг път. При газене във вода или водно препятствие дали по-високия клирънс не е по-добре? А при офроуд изкачване дали по-високия клирънс не увеличава градусите на ъгъла на изкачване? Тъпи оправдания, за да не кажат истината че искат повече пари за кола, но я предлагат с по-евтино окачване!
  • 13 Госあ

    6 2 Отговор
    В Япония се карат Хилукс и Навара. На тези на които им трябва високопроходим товарен автомобил. Тоя кютук е за простолюдието на запад.
  • 14 qwerty

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "6A13TT":

    А дано. То май само те, мерцедес и автомобила от статията останаха с по-високи възможности от другите автомобили?

    Коментиран от #15

  • 15 472882

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "qwerty":

    Като новите г класи дефектират колкото ланд ровърите в пустините и при нарко картелите в латинска америка. Затова само тойота се уважава по тези места. Иначе в европа пред кафенетата няма кои да бие г класата

    Коментиран от #16

  • 16 111111

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "472882":

    Просто G класата е прекалено скъпа и за това карат Тойоти. То ако всички имаха пари щеше да караме само S- класи, 7-ма серия и А8 и никой нямаше да си купи Корола или Авенсис, ама всички несме богати.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 авто фен

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "111111":

    Ама ти защо реши,че всички разсъждават като теб? Хаха, вярваш си даже, малко си контактувал с хора и си мислиш,че си единствено прав.

    Приятелю, дали в арабските държави са бедни,че един не стъпва в пустинята с Г класа, а всички с Ланд Крюзер. Помисли и ми отговори!

    Колкото до Корола и Авенсис. Който има повече пари може да си позволи Лексус и пак ще кара най-доброто в света. И най-здравото.

    Коментиран от #19

  • 18 472882

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "111111":

    Не не тук говорим за различни работи. Едно е доказано че може на места където другото не може. Цената е отделно за това което не млже
  • 19 Бай Цървул

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "авто фен":

    Шегаджия си ти

    Коментиран от #20

  • 20 Шегаджията

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Бай Цървул":

    Аз може да съм шегаджия, но ти пък нямаш акъл да се аргументираш ако не си съгласен. То и затова си трябва мисъл.
  • 21 Цацар Гешев

    1 3 Отговор
    Понеже Санг Йонга е много як, затова ли фалираха...
  • 22 ббб

    0 0 Отговор
    коментираш неща,които не са ти ясни!
  • 23 ббб

    0 0 Отговор
    до 11 коментар