20 Юни, 2021 10:30 28 595 57

Най-повредените употребявани коли на пазара в Европа и у нас

  • carvertical-
  • автомобилът на старо-
  • ударени коли

Изненадите от проучването на carVertical се много. Lexus е сред най-повредените, а Fiat - сред тези които са в най-добро техническо състояние

Най-повредените употребявани коли на пазара в Европа и у нас - 1

При обмисляне закупуването на употребяван автомобил, едно от най-важните неща, които трябва да бъдат установени е дали екземплярът е претърпял катастрофа. Веднъж повредена, устойчивостта на каросерията отслабва, а това от своя страна прави едни евентуални бъдещи инциденти още по-опасни, както за возилото, така и за пътниците.

Голяма рядкост е водачите да инвестират в подходящи качествени части и поправка след претърпяването на катастрофа. Често ремонтите биват евтини, калпави и с единствената цел колата да бъде продадена.

Шансът да закупите автомобил, който е претърпял инцидент варира спрямо марката и модела. И докато много водачи търсят модерни и надеждни превозни средства, по-младите и неопитни ентусиасти често се фокусират върху мощността, спортния характер и цялостното излъчване, вместо активните и пасивни системи за сигурност.

Методология на проучването

Проучването се базира на доклади за автомобилни истории, генерирани от клиенти, използващи платформата на carVertical. Тя предоставя данни за историята на автомобили чрез използването на VIN регистрационен номер, който разкрива информация относно всяка злополука, претърпяна от превозното средство, части, които са били повредени, колко са стрували ремонтните дейности, и още много други.

Периодът на проучването е от юни 2020 до юни 2021, като за това време са анализирани са близо 1 милион доклада за автомобилни истории. Нашата страна също участва в проучването, а останалите участващи държави са: Полша, Румъния, Унгария, Чешка република, Хърватска, Сърбия, Словакия, Словения, Русия, Беларус, Франция, Литва, Украйна, Латвия, Италия, Германия.

ТОП 5 на най-повредените автомобили

Таблицата по-долу показва петте марки автомобили в Европа, които е най-вероятно да бъдат повредени, спрямо докладите на carVertical. Това са моделите с най-чести повреди; всички коли имат различни характеристики и биват популярни сред различни типове водачи.

Най-повредените употребявани коли на пазара в Европа и у нас

Както показва проучването, челното място е отредено за Lexus. Представителите на марката са надеждни, но мощни и така честото надценяване на шофьорските способности на някои водачи може да доведе до катастрофа. Същото важи и за моделите на Jaguar и BMW. Например, серия 3 на BMW, както и Jaguar XF са сравнително евтини в своя клас, но биват твърде пъргави за някои.

Второто място е за Subaru, а това показва, че дори системите със задвижване на всички колела не винаги могат да предпазят от подвеждащи ситуации. Собствениците на Subaru обикновено се придвижват извън града. Техните сложни системи за задвижване на всички колела (AWD) могат да се справят с почти всяко предизвикателство, но щом горските или провинциални пътища внезапно се покрият с кал или лед, достатъчно бързото спиране става изключително трудно, дори при безопасни скорости.

И на трето място застава Dacia – една от най-евтините марки автомобили в световен мащаб. Брандът произвежда евтини коли за тези, които следят бюджета си. Именно поради своята достъпност, представителите на Dacia често биват използвани като товарни коне, а така при липсата на поддръжка могат да се случат инциденти на пътя.

ТОП 5 на най-слабо повредените автомобили

Таблицата по-долу показва петте автомобилни марки в Европа, които е най-малко вероятно да бъдат повредени, спрямо докладите на carVertical. Поразително е, че дори тук процентите са относително високи; няма марки с по-ниски проценти, защото дори в случаите на само един нарушител в пътен инцидент, често участниците и пострадалите са повече на брой.

Най-повредените употребявани коли на пазара в Европа и у нас

Тези резултати разкриват как привлекателността на даден бранд, както и автомобилните характеристики могат да повлияят на шанса да станем участници в катастрофа. Например, Fiat произвежда единствено компактни превозни средства. Peugeot и Citroen пък предлагат основно достъпни автомобили с двигатели с мощност от порядъка на 100 – 150 конски сили. Тези свойства рядко задоволяват нуждите на тези, които обичат бързото ускорение и шофират над лимитите за скорост.

10-те страни с най-висок процент повредени автомобили

По време на проучването, carVertical анализира докладите за автомобилни истории от различни европейски страни. Резултатите в таблицата по-долу показват в кои държави процентът на повредени екземпляри е най-висок. За щастие България не е в първата десетка, но това съвсем не е сигурно.

Най-повредените употребявани коли на пазара в Европа и у нас

Тези данни вероятно са в резултат на различни навици на шофиране и икономически нива в различните страни. Живеещите в държави с по-висок брутен вътрешен продукт (БВП) могат да си позволят средно по-нови автомобили. И когато говорим за части от Европа, където заплащането е по-ниско, тогава е по-вероятно по-евтини и понякога повредени екземпляри да бъдат внесени от чужбина.

Навиците и нуждите на водачите също оказват влияние на тези данни. Въпреки това, не са налични достатъчно предходни проучвания по темата. Това е така, защото някои пазари не разполагат с онлайн данни, което означава, че застрахователните компании нямат достатъчно дигитална информация относно автомобилните повреди и пътническите характеристики.

Заключение

В днешни дни, автомобилните катастрофи са нарастващ проблем. Писането на съобщения, обажданията, консумирането на храна и напитки – действията на шофьорите се увеличават, а това от своя страна рано или късно води до инциденти на пътя. Освен това, двигателите стават все по-мощни, като същевременно човешката възможност за изпълняване на множество действия едновременно е към своя лимит.

Правилната поправка на едно превозно средство след катастрофа е често скъпо и не всеки може да си го позволи. Първоначалната здравина на каросерията трябва да бъде възстановена, въздушните възглавници следва да се заменят с нови и т.н. Много собственици намират по-евтини, не толкова безопасни алтернативи. Ето защо броят на опасни употребявани автомобили, движещи се по пътищата днес нараства.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 факт

    49 36 Отговор
    Като знам как се подържат колите в БГ и какви коли се карат знам че дишаме най лйняния въздух в Европа.

    Коментиран от #5, #19, #34

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ТРОПЧО

    52 37 Отговор

    До коментар #2 от "факт":

    НОРМАЛНО Е ЛАИНАРИ ДА ДИШАТ НАИ ЛАИНАРСКИЯ ВЪЗДУХ АДИ ЖИВ И ЗДРВ

    Коментиран от #6

  • 6 факт

    60 19 Отговор

    До коментар #5 от "ТРОПЧО":

    окончателното решение за такива като тебе е изземване на 30 годишният ти "премиуум" дарак и връщането ти където ти е мястото а именно в тролейбуса.
  • 7 6A13TT

    37 8 Отговор
    Отдолу каросерията тип полумонокок има 2 носещи релси, които започват в багажника и свършват в двигателния отсек (т. нар. "рога"). Те задават напречна и надлъжна якост. Освен това, странично и през покрива минават напречни греди, които задават якост по височина и напречно. Ако са здрави тези елементи (недеформирани, лесно се проверява), няма значение колко пъти е била блъскана колата. Структурната й якост е некомпроментирана и няма никаква опасност от експлоатацията й.

    Коментиран от #24

  • 8 Върховен

    24 54 Отговор
    Забранете продажбата на стари и използвани автомобили, и проблема ще е решен.

    Коментиран от #9, #26, #55

  • 9 6A13TT

    60 4 Отговор

    До коментар #8 от "Върховен":

    Това са глупости. Достатъчен е закон, който задължава собствениците да бракуват автомобил, чийто носещи елементи са деформирани и да наказва индивиди, които се опитват да продават подобни автомобили.

    Коментиран от #20

  • 10 С Русия бяхме хора

    76 26 Отговор
    Със Запада сме клоака.Всички го знаем.Така е било винаги.Намират си "цивилизованите" един тлъст пигмей като тиквата да им "позиционира"интересите, и той води българската разруха след себе си.Покрай него се нареждат разни патриотчета,социалистчета,пискат,врякат и все след тиквата вървят.Новото в България е Р.Радев и служебния екип.Затова казвам с кеф - мачкай Рашо! Мачкай в рамките на Закона!

    Коментиран от #11, #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 DBS

    42 2 Отговор
    Абе вие статията четохте ли я !? Малък цитат " Представителите на марката са надеждни, но мощни и така честото надценяване на шофьорските способности на някои водачи може да доведе до катастрофа"
    Плювате по "драскача", но изглежда драскачи сте вие .
    Чел недочел бърза да си каже колко са "тъпи тия" и колко съм "умен Язе".

    Коментиран от #32

  • 13 Хо хо хо

    25 23 Отговор

    До коментар #10 от "С Русия бяхме хора":

    Ми заминавай за Русия бе

    Коментиран от #14, #27

  • 14 Много пъти съм бил там

    21 18 Отговор

    До коментар #13 от "Хо хо хо":

    Сега я чакам тя да дойде.Имаш ли нещо против?

    Коментиран от #21, #25

  • 15 волан

    11 3 Отговор
    По скоро колите в Словакия Чехия и Унгария се обслужват при най малък проблем както трябва.В Русия заради климата и пътищата няма как да са по здрави.Принципа е гледаш какви коли търсят рамките и се предполага че е здрава но не и икономична

    Коментиран от #28

  • 16 Гост

    20 9 Отговор
    Русия с най-малък процент повредени автомобили. Време е всички евроатлантически михлиу3и плюещи жлъ4 да замълчат по30рн0.
  • 17 Агент 47-платен трол на който си плати

    14 18 Отговор
    Сигурен съм,че тука почти всички драскачи карат 20 годишни бараки на газ и нафтови кадилници-милионници,ама разбирачи!😱😱😅😅😅😅😅
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Гост

    36 5 Отговор

    До коментар #2 от "факт":

    Въздухът ти е лнян от вредните заводи на новите инвеститори, които баце прикотка да си правят химиите тук, понеже от Европа не им дават да ги тровят там. Вредителите те тровят, а баце ти налага глоби на тебе, че си припалваш Реното всеки ден до работа.
  • 20 😂😂😂

    19 1 Отговор

    До коментар #9 от "6A13TT":

    Ами те тогава коли няма да останат в България!
  • 21 Turbo

    4 5 Отговор

    До коментар #14 от "Много пъти съм бил там":

    Наемът от магазин е чиста печалба тесльо нищо,че има данъци и разходи хахахаха
  • 22 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "ТРОПЧО":

    Той не пише. Той преписва. Но не кълни човека! Лошо е. Продавай си бараките и си харчи парите създраве.
  • 23 Добре дошли при бай Марин

    11 1 Отговор
    Със кеф слагам повечко масло на Вартбурга да кади на "зелените" Хахааааа!!!!
  • 24 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "6A13TT":

    Нещо за спирачки, за прагове, за сходимост? Стойка на пътя?
  • 25 Turbo

    9 1 Отговор

    До коментар #14 от "Много пъти съм бил там":

    Тесльо,защо не си плащаш данъка върху наема,който прибираш на джоб от гаражните магазинчета?
  • 26 Гост

    28 0 Отговор

    До коментар #8 от "Върховен":

    И мигом застрахователите ще се лишат от едни 500 000 000лв приход, държавата от 250 000 000 лв от винетки, а ЛукОил само от 2 500 000 000 лв. Много си умен и сигурно е от онлайн образованието.
  • 27 Гост

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "Хо хо хо":

    А ти ще заминеш ли за Турция?
  • 28 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "волан":

    Единственият смислен коментар. Поздравления.
  • 29 Грета Тунберг

    9 2 Отговор
    Най повредената употребявана кола е Теслата на моето гадже гост норвежеца.Той обеща да ми купи нова,защото много ме обича
  • 30 Така е

    17 11 Отговор
    12 години карах фиат пунто и съм сменил само тампоните по ходовата част и един лагер главин.Перфектен е за България.

    Коментиран от #31

  • 31 Turbo

    4 7 Отговор

    До коментар #30 от "Така е":

    А тампона и лагера ги купи с наема от четирите гаражни магазинчета хахахахаха а наема ти бил чиста печалба, тесльо.
  • 32 Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #12 от "DBS":

    А статията е за най-повредените, не най катастрофиралите марки! Ти това прочете ли го? Аман от шушляци, и писачи със силни и бързи ръце…

    Коментиран от #33

  • 33 DBS

    12 2 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Ужас ... незнам за ръце , но цялата статия ли трябва да се цитира , за да се разбере , че става въпрос за повреди всякакви ... от катастрофа на мощните и от дефекти поради занемарена поддръжка на Дачия, защото са предимно служебни.
    Не се палете толкова , а четете с разбиране .
    Разбирам , че е най-лесно да се напише "идиоти нищо не разбирате" и готово . "Нешушляците" сте така явно.
  • 34 kjhg

    20 3 Отговор

    До коментар #2 от "факт":

    Л@йняният ти въздух идва от братята в махалите дето горят гуми и бокцуци
  • 35 нищо

    7 17 Отговор
    фият са големи боклуци те са си повредени при производството,на боклук кво да му повредиш.

    Коментиран от #53

  • 36 NikNay

    7 0 Отговор
    В какво училище и до кой клас трябва да е учил човек за да скалъпи такова заглавие ?
  • 37 БЕГАЙТЕ

    8 12 Отговор
    ДВА МОДЕЛА ФИАТ СЪМ КАРАЛ , ЛОШИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ ИМАМ ЗА ДВЕ КНИГИ ОТ ДЕБЕЛИТЕ ! МНОГО ЕВТИНИ СА , ЗАТОВА СА ТУК ! ДРУГО СИ Е ВОЛВО И МЕРЦЕДЕС !
  • 38 кинг

    4 6 Отговор
    Нисан 100 киловата двг. Над 500К км. Няма забележки. Само чиста нафта и пей сърце. По чист е от газовите пушилници и другите с претенции.
  • 39 някой си

    8 3 Отговор
    Това са някъкви абсолютни глупости ! Вярно живея в САЩ, но Lexus и Subaru тук са най-здравите автомобили ! Навярно статии като тази са някъкви платени реклами !

    Коментиран от #45

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Естествено

    5 0 Отговор
    че е така . Това беше една от целите на Европа. И децата от детската градина го знаят. Българите все си мислят .че са големи тарикати , обаче безплатен обяд няма.
  • 42 дърт шофьор

    7 5 Отговор
    Това мОмче май се е объркало в превода на статията. Лексуса бил развален, пък Фиата читав. Ами купи си Фиат, че да те е ......😂

    Коментиран от #44

  • 43 Дидо

    6 2 Отговор
    Пак подвеждаща статия,става въпрос за марки с които най-често стават катастрофи.Нормално е мощна и бърза кола да е по рискова за ПТП едно е да натиснеш газта на нещо над 200-230кс,друго е да караш кола 100-120кс.Нищо общо няма това с качеството и надеждноста на марката тук едва ли не Лексус е изкарана най-трошливата марка което е пълна глупост.
  • 44 Абе

    6 0 Отговор

    До коментар #42 от "дърт шофьор":

    Като цяло статията е доста тъпа и безсмислена.......не става дума за надеждност и ремонти дължащи се на експлоатация, а на това с коя марка се катастрофира най-често......ако пък данните са определени в абсолютни стойности, а не в процентно съотношение на катастрофиралите коли от една марка спрямо общия брой на същата тогава хептен не отговаря на реалността.......колко хора карат Лексус, и колко карат Пежо например........първите са много по-малко от вторите? Съвсем нормално е от марката, която се кара много повече да има и много повече катастрофирали.......съвсем елементарна статистика, обаче в статията изобщо не е така.......тия се чудят какви глупости да пишат и публикуват за да привлекат вниманието на хората!
  • 45 Komapak

    7 2 Отговор

    До коментар #39 от "някой си":

    За 6 години притежание лексуса ми е влизал в сервиз само за консумативи. Аз съм доволен каквото и да пишат драскачите.

    Коментиран от #46, #50

  • 46 Ооо

    0 2 Отговор

    До коментар #45 от "Komapak":

    И следващия след тебе ще вземе счупена кола, щото 1 път не си я закарал да сменят дори части които се амортизират с времето като всичко с гумени съединения ..
  • 47 asd

    2 2 Отговор
    Интересни изследвания. Никога не бих си помислил, че Lexus може да е на първо място по предимно повредени автомобили в България.
  • 48 SUBARU XV

    2 3 Отговор
    ПОРЕДНАТА ТИ НЕВЯРНА СТАТИЯ !
    НЕ ЗНАМ ОТ КЪДЕ ГИ НАМИРАШ ТЕЗИ ДАННИ ...
  • 49 един там

    5 2 Отговор
    Втори Лексус имам и как пък нещо не се развали и на двата не мога да го проумея, като чета този бълвоч изсмукан от пръстите на краката на някой, който явно е платен,за да ги пише тези лъжи. Във всички класации по света Лексус е на първите места сред луксозните автомобили по качество, надеждност и удовлетвореност на клиентите. И как пък точно в България се оказва, че е най-счупеният не зная, а Фиат, който е на дъното навсякъде е първи. Сигурно от климата ще да е и извънземните имат пръст в тая работа, а автора да отиде на преглед при специалист, защото ми се струва, че не е добре с главата!
  • 50 Мац

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Komapak":

    Нищо не казваш с това, че за 6 години само консумативи си сменял. На колко си я взел, нова ли, на 5, 10 години ли ? На колко км си я взел и колко км си минал за тези 6 години.
    Моята френска кола беше на 10 години като я взех и първите 5 години също нищо не съм ремонтирал, за 190 000 км, но след това излезнаха някой неизбежно ремонти, като съединител ( то си е консуматив де ), разни тампони, дреболии по окачването, динамо, което доколкото знам на никоя кола не е вечно, но по двигателя нищо.
  • 51 гай баню

    2 0 Отговор
    това платена реклама ли е?
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Будинов

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "нищо":

    Повреден ти е кокошия мозък
  • 54 Макси

    1 0 Отговор
    Не ми било Чехия, най-ми било Чешка република!!!
  • 55 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Върховен":

    Забрана за електричките като НАЙ-ГОЛЯМ ИНДИРЕКТЕН ЗАМЪРСИТЕЛ
  • 56 ттт

    0 0 Отговор
    Последната диаграма (за най-висок повредени автомобили) е само за аматьори и професионалиста България не е допуснат да участва.
  • 57 subaru xv

    0 0 Отговор
    16
    и знаеш ли защо "Гост" - руснака от девет дола вода ще донесе, но няма да си вкара колата в сервиз - ще си ремонтира сам !

    Справка: погледни хилядите руски клипчета в You tube как да си ремонтираш сам колата :)