7 Юли, 2021 10:21, обновена 7 Юли, 2021 17:29 60 491 174

Какво представляват германските коли, които евентуално ще се правят в България

  • e.go-
  • life-
  • електромобили-
  • българия-
  • next.e.go mobile
Какво представляват германските коли, които евентуално ще се правят в България - 1

По все още непотвърдена информация, компанията, която ще произвежда електрически автомобили у нас е германската Next.e.GO Mobile. По предварителни данни електромобилите ще се правят в завод "Балкан" край Ловеч. Ако това се случи, то у нас ще започне производство на сравнително евтина градска електрическа кола, която донякъде наподобява на Smart.

В момента компанията предлага на германския пазар модификациите е.GО Lifе First Еditiоn, е.GО Lifе 60 и е.GО Lifе 40+. В Гeрмaния кoлитe cтрувaт мeжду 23 и 25 хил. eврo, прeди държaвнaтa cубcидия зa eкoлoгичнocт. C нeя цeнaтa нa базовия електромобил пaдa пoд 17 хил. eврo. Тази цена е сравнима с тази на най-евтиния електромобил в Европа - Dacia Spring, но без каквито и да било субсидии.

Габаритите на автомобила са малко по-големи от тези на Smart, но въпреки това е.GО Lifе е един от най-компактните градски автомобили. Дължината му е 3 345 мм, широчината - 1 747 мм, а височината - 1 588 мм. Междуосието на колата е 2 200 мм, като всичко това позволява радиус на завой под 10 метра (9.9 м.).

Какво представляват германските коли, които евентуално ще се правят в България

Градското електромобилче тежи 1 231 кг, а допустимото натоварване е 259 кг. Заради малкия електромотор и доброто разпределение на батериите, теглото е разпределено в почти идеално съотношение 48/52 между предната и задната оси. Що се отнася до самата батерия, то тя е с капацитет 21.5 kWh. От стандартната битова ел. мрежа, пълното зареждане на колата става за 9 часа.

С пълна батерия е.GО Lifе може да измине 125 километра на извънградско и 171 километра в града, като това са данни, съответстващи на новия стандарт за измерване WLTP. Разходът на енергия е 18.3 kWh/100 km. Що се отнася до самия електромотор, той е с максимална мощност от 57 kW, което се равнява на 77.5 конски сили. Максималната скорост на малкото електромобилче е 122 км/ч.

За самата компания, трябва да се знае, че Next.e.GO Mobile възобнови производството на малкия електрически автомобил Life в Аахен, след като производителят започна да продава специалното издание e.GO Life Next в Германия през юни тази година. Плановете са до края на годината да бъдат построени 500 автомобила.

Какво представляват германските коли, които евентуално ще се правят в България

За следващата година са планирани 2 500 броя. През 2023 г. броят на електромобилите може да се увеличи до над 10 000 автомобила годишно. За целта плановете на компанията са Next.eGO Mobile да се появи на фондовия пазар в САЩ и Европа и в рамките на една година и да се събере нов капитал от порядъка на 600 милиона евро.

Парите трябва да бъдат използвани не само за финансиране на разширяването до Мексико , но и за изграждането на друга „микрофабрика“ в Европа (най-вероятно у нас). „Нямаме нужда от гигафабрики за нашата кола“, казват от компанията. Откакто производителят е започнал да продава специалното издание e.GO Life Next в Германия през юни са получени 100 поръчки, въпреки че не е имало специални промоционални дейности.

Освен това във фирмата се разработват три нови модела, които трябва да бъдат пуснати през лятото на следващата година. Две от новите коли вече са завършени, а работата по третата в напреднала фаза. Все още няма подробности за иновациите, но се намеква, че новите модели ще бъдат по-големи от Life - но все пак остават малки градски коли.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 121 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сила

    202 20 Отговор
    БАЛКАНЧЕТА....

    Коментиран от #115

  • 2 боклук

    188 152 Отговор
    "С пълна батерия е.GО Lifе може да измине 125 километра на извънградско" Тази фирмичка ако не е някоя гербаджийска пирамида, аз главата си режа.

    Коментиран от #59, #134, #153, #172

  • 3 Айайай

    123 18 Отговор
    Разход 18.3 на 100!!!! При Модел 3 SR+ е 12 на 100! Какъв е този разход тук, толкова висок?

    Коментиран от #30, #85, #133, #174

  • 4 един от многото

    120 12 Отговор
    Рол кънки за слонове!
  • 5 БАЙ Х@Й ‼️

    285 21 Отговор
    Когато ние правихме електрокари тези ни се чудеха !

    Коментиран от #22, #47, #105, #142

  • 6 Тея още не са разбрали за рекета

    86 42 Отговор
    Дето ганю им е потготвил затва си мислят че ше строели нещо😂😂😂😂но ганю е хитар ше изчака да построят завода и да купят местото от поставен човек на бомбастична цена и целото оборудване на завода да бъде купено от беге фирма пак на наш човек и като висчко е готово идва драмата с рекета😂😂😂така прави ганю като си вложил пари и идва момента на печалба и производство и фраска рекета да нема къде да ходиш щот си налял пари вече😂😂😂

    Коментиран от #88

  • 7 Не съм впечатлен

    84 38 Отговор
    От към параметри и визия, не е нищо особено. Не бих си я купил. Имам Мини купър и съм фен на по-компактни автомобили.
  • 8 БАЙ Х@Й ‼️

    118 36 Отговор
    С това инжинерно недоразумение ли ще стъпи на американския пазар 🤔🤔🤔🤔🤔
  • 9 Селянин

    88 15 Отговор
    Идеална е да ходя до бостана
  • 10 Мим

    135 39 Отговор
    Ами ,ако тръгнем за морето с нея,какво правим оставяме я на 125 км.и викаме такси да продължим.За извънградско не става и е много скъпа само за градско,че и в града ако закъсаме ще викаме пътна помощ.Абе неудобна...

    Коментиран от #15, #19, #71, #72, #98

  • 11 няматакиваколи

    99 19 Отговор
    Основно, представляват въздух под налягане!
  • 12 пешо

    83 30 Отговор
    поредните неадекватници... които по неясни за масовия популант причини се навират между шамарите на територията.
    от това няма да излезе нищо, както не излезе от ровър маестро, грейт уол и какво ли не още. никой, който е с реални възможности и с всичкия си, не идва по тези земи.
    христос е спрял в драгоман.
  • 13 Последния Софиянец

    72 51 Отговор
    Браво на нашето момче протестър Кирчо.Чудеса направи в министерството на икономиката.Трябва да е и в новото правителство.

    Коментиран от #69, #94, #149

  • 14 батеиите

    35 2 Отговор
    имам спешна нужда от РЕДАКТОР!
  • 15 Стига с тва море бе

    68 37 Отговор

    До коментар #10 от "Мим":

    Нали и без друго не ходите там че било на мутрите всяко пътуван на ганю му минава през морето и пловдив😂😂😂😂тази кола е за хора с пари за градско каране не е за ганю дето зема 500 евро заплата за черноработник😂😂😂😂

    Коментиран от #21

  • 16 Бойко Разбойко

    81 20 Отговор
    За мене да направят една джипка без пари ,че ми взеха държавната.
  • 17 Теглич ще има ли ?

    72 10 Отговор
    Че лятото караваната трябва да я дърпам до морето

    Коментиран от #77

  • 18 Ам Чи

    59 45 Отговор
    Супер мупер инвестиция на новия другар"Харварда" има няма 20 човека ще работят там в началото,до като стигнат до борсата пък после ПУКККК и издъхна балона
  • 19 БАЙ Х@Й ‼️

    75 12 Отговор

    До коментар #10 от "Мим":

    София -Плевен , хотел, Плевен - Търново, хотел, Търново- Търговище, хотел, Търговище-Варна , плаж ! И станало време за обратния път !

    Коментиран от #36, #64

  • 20 Читател

    57 32 Отговор
    Как така, при градско изминава повече, спрямо извънградско?
    "може да измине 125 километра на извънградско и 171 километра в града"; Всички знаем, че макс. консумация е при потегляне/ускорение.

    Коментиран от #37, #56, #152

  • 21 Мимч

    62 2 Отговор

    До коментар #15 от "Стига с тва море бе":

    А какво да кажем за тези дето не вземат и 300 евра...
  • 22 ценности

    67 47 Отговор

    До коментар #5 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    И ги изкупуваха заради оловото в противотежестта , когато го замениха с бетон и спря интереса към българските мотокари.

    Коментиран от #42, #80, #150

  • 23 гост

    38 16 Отговор
    Пред изборни лъжи както винаги
  • 24 ФЕН

    37 20 Отговор
    Пълна измама е това песка се само да излъскат имиджа на ГЕРБ!!!Даже тех. данни са фалшиви!!Аман от фалшиви новини.И този новина я пускат защото министър К.Петков води преговори за нов завод или фабрика за електро автомобили, и пускат партенката сега
  • 25 DrivingPleasure

    71 12 Отговор
    Положителното: Ето това е смислена като концепция електрическа кола, малка батерия, за градска употреба, но прекалено скъпа. Всичко друго е безумие!

    От там насетне... кво и е германското? регистрирана в германия фирма ще сглабя китайски части в забравена от бога страна от третия свят, правейки по няма и 1000 бройки на месец - рецепта за провал.
  • 26 Павел Пенев

    46 8 Отговор
    Какво ще произвеждаме ние,кои части и възли,или само сглобяване на едно техническо недоразумение за 23 хил.евро? Прилича на "Мини купър" а вътре сигурно е облепено с пластмаса. Това е поредната измама на нашите еврейски партньори от Германия. Няма кой да я купи тази хлебарка.

    Коментиран от #31, #54

  • 27 Клептоман от Банкя

    36 60 Отговор
    Това което Тикви не направи за 11 години служебното правителство го направи за месец.
  • 28 Леле мале

    53 7 Отговор
    В завод Балкан, кой ли вече не се упражнява да произвежда нещо. Колелета им бяха добри, даже много добри, защото оборудването е трофейно от Австрия. И след това, като започнеш с Москвича ..... и свършиш с китайците все греди. Това са поредните "инвеститори" които трябва явно да вземат някаква европейска субсидия и след това да фалират.
    "Колата" няма да я коментирам. Надявам се да е по добра от Москвичите. :))

    Коментиран от #40, #53

  • 29 Ай сектър

    42 6 Отговор
    Още първата седмица завода ще спре, защото нашите братя ще изнесат батериите за вторични суровини.
  • 30 Георги

    16 7 Отговор

    До коментар #3 от "Айайай":

    Това е реален разход. В статията е написано.

    Коментиран от #44

  • 31 БСП на Бунището

    22 19 Отговор

    До коментар #26 от "Павел Пенев":

    Абе не виждаш ли,че е от стиропор купето??В Русе правим Български електромобил конкурира Ферари...Почти!!

    Коментиран от #35

  • 32 Доаметър

    42 10 Отговор
    Какъв е тоя радиус на завой 10 метра бе ! Това да не е тир ?

    Коментиран от #55

  • 33 батерийка

    30 16 Отговор
    Я оставете настрани електро-количките и се захванете с компотите. Поне едно време добре ги правеха българите. За друго не стават нашите балканджии.
  • 34 Ужас

    27 19 Отговор
    Колко простотия има в тази България........ А между другото на градско колко Ви харчат трошките на 18+ години.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 ГГГГГ

    37 4 Отговор

    До коментар #19 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    С едно зареждане до Плевен няма да стигнеш/Сф- Пл е 180 км/. Трябва още един хотел минимум.
  • 37 ВикиЛексъсОсло

    73 4 Отговор

    До коментар #20 от "Читател":

    Зарежда се с малко ел.енерпгия като натискаш спирачките и затова в града се счита и ел.автомобил и новите плъг ин /пълен хибрид/ че могат да се движат на батерии в града повече км. - Цената на този двуместен лагерник е потресаваща...колкото и да не харесвам румънското автомобилче - Дачия Спринг е 4 местен 5 врат пълноразмерен автомобил за същите пари и може да измине 300 км. на ток!!! Е как да избера за 17 500 евро двуместния ел. смарт от ловеч като мога да купя за същите пари Дачия Спринг 5 врати - 4 пълноразмерни места и 300 км. ел.пробег и доказано сачество от Рено Зоуи прехвърлено в Дачия Спринг?!

    Коментиран от #95

  • 38 Касаматис

    3 20 Отговор
    Харесва ми.
  • 39 ЕлектроКар

    55 5 Отговор
    Ще видите, че накрая ще ни дадат да произвеждаме електрокари.... това му викат развитие. Спират ти производството, минават 30 години и ти го пускат: и ти викат: ето виж как се развиваш :)
  • 40 nklk

    21 2 Отговор

    До коментар #28 от "Леле мале":

    И Фиат правеха. Фиат Пирин.

    Коментиран от #52

  • 41 nklk

    38 2 Отговор
    Нова Фабия в момента е 24хил. лв. не евро. Цената е за коли на склад.
  • 42 БАЙ Х@Й ‼️

    25 3 Отговор

    До коментар #22 от "ценности":

    Трябва ли ти курс , за да различиш електрокар от мотокар ?

    Коментиран от #87

  • 43 Ал Тъпоне

    5 3 Отговор
    Шупкаре!
  • 44 Да де

    8 5 Отговор

    До коментар #30 от "Георги":

    И при Модел 3 е реален! Намери статията с теста в Норвегия в реални условия и виж разхода! Даже там беше тестван Лонг Рейндж който по принцип е с малко по-висок разход от СР+!
  • 45 GTE

    31 2 Отговор
    Такава микро количка над 700 - 800 кг не е приемлива. По-добре е двуцилиндрово Фиат 500 или трицилиндрови клио, 208, Корса, фиеста, а и доста по-евтини

    Коментиран от #49

  • 46 Хурка

    31 3 Отговор
    Кошници с батерия и кабели за заряд ,колкото смарт и цената колкото на Дачия Спрингс ,айде няма смисъл
  • 47 соц килър

    18 30 Отговор

    До коментар #5 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Вие пък едни електрокари правихте!! мани-мани, повече от 2/3 се връщаха по гаранция под всякаква форма. Вземи се поинтересуваш малко преди да се "гордее" с великото соц недоразумение.

    Коментиран от #51

  • 48 Чебурашка

    20 32 Отговор
    Това е призводителя който вече е "докарал" служебния министър на икономиката, вашия любемец-харвардски възпитаник. Сега вече БГ ще цъфне и върже, глей кво става. Пък на червенотиквеничковчетата които се гордеят с производството на електрокари и компютри от тошово време ще кажа че изобщо не познават на какви нива е било то, едното е фалирало и работило на загуба през цялото време а другото е крадене на чужди технология която след невъзможност за напредък точно на втората година става абсолютно губеща и нерентабилна, пак!
  • 49 DrivingPleasure

    19 3 Отговор

    До коментар #45 от "GTE":

    тя само батерията с ел мотора сигурно тежи толкова, няма как да има лека електричка
  • 50 Гост

    20 2 Отговор
    И мигом столичните батки почнаха да купуват апартаменти в Ловеч. От всички околни села ще търсят работа там и все някъде ще трябва да живеят, на квартира.
  • 51 Гост

    13 3 Отговор

    До коментар #47 от "соц килър":

    Той не ти говори за товарните електрокари бе, €д€0т! Говори ти за Москвича с електромотор и акумулатори. Поинтересувай се малко, преди да хейтиш.
  • 52 Гост

    16 1 Отговор

    До коментар #40 от "nklk":

    И Рила също правеха в Ловеч.
  • 53 Гост

    13 4 Отговор

    До коментар #28 от "Леле мале":

    Я, имало и нови колелета Балкан?! Още ги правели?!
  • 54 Гост

    18 6 Отговор

    До коментар #26 от "Павел Пенев":

    Какво ти пука кой ще я купува? Важното е да плащат заплати и да не тровят природата и хората. Да си я продават на когото искат.
  • 55 тира

    13 10 Отговор

    До коментар #32 от "Доаметър":

    "ТИР е международен документ за транзит на стоки"-това пък как би могло да завива,че да го ползваш за сравнение?

    Коментиран от #58

  • 56 Шердан Българов

    11 7 Отговор

    До коментар #20 от "Читател":

    МОЖЕ МОЖЕЕЕЕ ПРИ КОМУНИСТА ВСИЧКО МОЖЕ!
  • 57 eew

    24 2 Отговор
    Някой от троловете да не си помисли ,че голям инвеститор ще дойде да инвестира тук ахах.
  • 58 DrivingPleasure

    25 3 Отговор

    До коментар #55 от "тира":

    Заяждаш се, ТИР е И нарицателно за общо казано голям камион с полуремарке. Също както Джип е станало нарицателно за високопроходим автомобил :)

    Коментиран от #122

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Кико

    16 17 Отговор
    Назначения министър (не избрания) слага моркова пред магарето! Да ви е жив и здрав,ще цъфнете!
  • 61 Пешо Бедняка

    13 1 Отговор
    Представлява малко по-разчупено изглеждаща малка електричка за града. НО в Германия е по-скъпа от електрическата Skoda CitiGo/Seat Mii/VW E Up и доста по-непрактична.
  • 62 :) ...

    15 4 Отговор
    Колата е замислена да се произвежда евтино, сглобена е от готови части които са масово производсво за да е по евтина говоря за двитател батерия и др. И тази цена е за производство в Германя. Ако се прави на по евтино място е нормално да поевтинее. Ако дачия се прави във Франция колко ще струва.

    Коментиран от #165

  • 63 Бай Манчо

    28 2 Отговор
    Електрокар с тези параметри и доста по добър дизайн струва в Китай 5000 долара , защо не се кооперират с Китайците , така или иначе задвижването и управлението ще са китайски както на дачията - за какви хиляди евра ни говорите - карайте си ги .
  • 64 dsсса

    18 3 Отговор

    До коментар #19 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Хората са помислили! Нали като се качиш на мерджана, бавареца, волвото, реното, астрата или жигулата ще отидеш на морето още първия ден, плаж, плаж, плаж... и ще се зачервиш като рак. Пък и храната лоша, не ти мърда един бързотек. Отиваш с тази кола, печеш се само два - три часа и на обратния път. И оставаш само със хубави спомени от морето!
  • 65 Во Нгуен Зияп

    16 3 Отговор
    Ако и сложат железни джанти, та да и падне цената с 80%, си я купувам! Апропо, климатроникът колко зонов е?
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 ттт

    21 5 Отговор
    Ами чудесно! Ще има автомобили българско производство. Мисля, че всички физически и юредически лица издържани от бюджета трябва да бъдат задължени да използват само такива коли. Подкрепете българското!!!
  • 68 Диамантената ръка

    30 2 Отговор
    В Ловеч ще ги опаковат в кашони и ще ги продават по Еконт...
  • 69 Служебният министър

    29 4 Отговор

    До коментар #13 от "Последния Софиянец":

    ви пусна партенката и захапахте. Автомобилният завод"Балкан" край Ловеч е в руини,какви автомобили ? Само глупости тиражирате на неадекватни министри.
  • 70 Съдията Дред

    22 3 Отговор
    То по-малко от Трабантче, на практика е с размерите на Смарт. Както казва счетоводителката ми за желанието на дъщеря си да и купят такова - аз толкова пари за фотьойл на колела не давам.
  • 71 Jeep

    17 1 Отговор

    До коментар #10 от "Мим":

    Трябва да си много смел да тръгнеш с тая консерва по нашите "магистрали". Стане ли нещо, няма и да опитват да вадят хората, щото си е готов коф... да не казвам какво.

    Коментиран от #90

  • 72 сноу

    18 1 Отговор

    До коментар #10 от "Мим":

    Явно не си разбрал...125 км ама празна а всички пътници тикат отзад...
  • 73 Луд

    9 3 Отговор
    Дачията е по добра като тех.данни.
    Също е по евтина 38 000 пари.със субсидия ....ама няма ще.е към 25 000.
  • 74 РЕАЛИСТА

    20 1 Отговор
    КОЙ ЩЕ КУПИ ТОВА НЕДОРАЗУМЕНИЕ ЗА ЕДНА ТОРБА ПАРИ .КИТАЙЦИТЕ СА НАПРАВИЛИ НЕЩО ПОДОБНО НО ДВА ПЪТИ ПО ЕФТИНО.
  • 75 КРАДЕЦА

    11 11 Отговор
    НАЙ - МНОГО ЗАВОДИ ЗА КОЛИ Е ОТКРИЛ БОЙКО МЪРШАТА !
  • 76 Не че нещо... АМА...

    12 1 Отговор
    И един мармот завива шоколад!!!
  • 77 Гъдю Гъдев

    9 1 Отговор

    До коментар #17 от "Теглич ще има ли ?":

    Разсмя ме..
  • 78 Завода за чушкопеци къде ше бъде

    14 1 Отговор
    Вече и с 3 чушки националната гордост нация техническа😂😂😂😂😂😂
  • 79 kjl

    23 2 Отговор
    Рекламираш една смешка, излизаш на измислената, подкрепена от печатниците борса. Набираш едни 600 милиона и си харчиш!!!! Ей това е новият капитализъм! Като тази смешка на картинката.
  • 80 Hehehehe

    7 2 Отговор

    До коментар #22 от "ценности":

    Ама точно така стана, много се смях....:):).
  • 81 дядо Йоцо гледа

    8 2 Отговор
    Зад тая компания наднича главата на Шиши.
    Поръчал я е да му я направят в Китай, платил си е - а сега по чертежите ще се сглобява в страна от ЕС. Раййййш?
  • 82 Пламен

    7 1 Отговор
    Тази бричка ще я сглабят у Битоля или в Тирана. Кога влаат у Европа шиптарете.
  • 83 Павел Пенев

    12 3 Отговор
    Скъпи боклуци както всичко германско предназначено за България.
  • 84 ibasimu

    10 4 Отговор
    Dacia-ta Ускорение от 0 до 50 км/ч (сек.) 5,8. Това ще може ли да потегли въобще като светне зелено?
  • 85 Тошко Кар

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "Айайай":

    с електромотор от електрокар - толкова :)
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Японеца

    14 13 Отговор

    До коментар #42 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    и електрокарчетата заради оловото и другите суровини в тях ги вземаха :) а мотокарчетата наистина спряха да ги вземат, като замениха оловото с бетон :) голям майтап - НАЦИЯ ТЕХНИЧЕСКА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #125, #131

  • 88 Адолф

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "Тея още не са разбрали за рекета":

    Но на Ганю са му подготвили още по-голем член :)
  • 89 Клмук

    21 1 Отговор
    Много тежки са тези батерии, бе ! Тон и двеста собствено тегло може да носи "цели" 260 кг. ?! Това наистина кърти миФки !!!

    Коментиран от #92

  • 90 Нейчо Нереза

    6 4 Отговор

    До коментар #71 от "Jeep":

    КоВчег се пише с В, а не с Ф!!!
  • 91 Ауди

    10 7 Отговор
    Тая кола прилича на това, което моето Ауди би изср@ло.
  • 92 А на мен

    14 1 Отговор

    До коментар #89 от "Клмук":

    ми иде да откъртя една миЛФка на задната седалка на новото германско чудо. Опс! То било само с предни.
  • 93 0001

    14 4 Отговор
    Ора що се връзвате, при бкп нищо не стааа

    Коментиран от #132

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 vili

    18 2 Отговор

    До коментар #37 от "ВикиЛексъсОсло":

    Не си прочел правилно, цената е 17 000 евро със субсидия в Германия.
    у нас ще е 25 000 евро без субсидията. Ха ха ха
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Мечо пух

    13 3 Отговор
    Проектът се движи от Плевналиев!!!
  • 98 2107

    20 2 Отговор

    До коментар #10 от "Мим":

    Вземаш си палатка, щайга с хранителни припаси за 3-4 дни и най-важното ...един диз. или бенз ел.генератор + туба гориво за него и поемаш към морето ...Времето приятно -отопление не ти трябва ...караш час -два ...отбиваш ,пускаш генератора , режеш салатката и му сядаш ...дорде зареди 10-на часа ...и те така ...Ще ти остане време даже и да изтрезнееш:)))

    Коментиран от #110

  • 99 Негативизъм

    15 6 Отговор
    Достатъчно е да прочетеш коментариите по-горе и става ясно защо България ще е винаги последна на опашката в Европа.
  • 100 Продадени 100 коли в Германия

    11 1 Отговор
    За 100 коли кой прави завод?
  • 101 8888

    3 4 Отговор
    Ако направят такава ама с дизелов двигател купувам.
  • 102 ШИфьора

    6 1 Отговор
    И ще й сложат мотор от Балканче с динамо да зарежда батерият, или аварийно да я придвижи... ;)
  • 103 Аххахаа

    4 4 Отговор
    Немски боклуци
  • 104 Пилот на Ферари

    8 5 Отговор
    Опел Вектра 1,6I 75 коня вдига 180 км/ч . Тия със 77,5 коня - едва 122 км/ч . А уж електричките били бързи.
  • 105 отец Недоклатий

    15 9 Отговор

    До коментар #5 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Правихме електрокари ,когато имаше безконкурентен,осигурен пазар,за него също така правихме цветни телевизори, стругове с ЦПУ, хладилници и друга дефицитна стока. Когато останахме насаме с конкуренцията истината лъсна-нашите боклуци никой не ги иска

    Коментиран от #113

  • 106 ...и полезнооо !

    8 1 Отговор
    Ааа разбрах така ще запълваме с тях дупки по пътищата ;)
  • 107 Смех

    14 2 Отговор
    Събрали се немски мошеници с български мутри и станало едно голямо мазно вонящо и кафяво лйно каквато е и цялата държава Бе ГЕ
  • 108 Русия

    7 4 Отговор
    Задайте си въпроса: - Защо правителствената пропаганда ни баламосва с подобни фейк новини?!
    - За да се дърлим за глупости и да пропуснем новината, че предават на КГБ изследването на черната кутия от смъртоносния МИГ 29. От това по-голямо предателство здраве му кажи. Почакайте да видите как рушняците ще ни цакат с тия резултати още на другия ден след като я "разчетат". Ще я четат и рецитират като дявола евангелието. Мами..та ще ни разкатаят. Ще е им строим безплатни газопроводи по три годишно.
  • 109 Експерт

    14 2 Отговор
    Волксвагена с размерите на голф 7 харчи 30 % по малко и струва 5-6 хил повече. И минава над 300-400 км защото е с по голяма батерия. Това ако се сравни с конкурентите е боклук
  • 110 Мим

    5 1 Отговор

    До коментар #98 от "2107":

    Абе едно време с ладичката така правех,зареждах с туба с бензин,щайга с продукти,каса бира и бутилки ракийка и изкарвах една седмица на морето без спирки ,преди отиване и на връщане от морето.Абе пълна програма,а сега с тази черупка само дертове ще е....
  • 111 Винету

    9 5 Отговор
    Ехххх ганьовци ,и от политика разбирате ,и от автомобилостроене ,и от самолостроене ,а истината е ,че сте пълни индианци.
  • 112 Аха

    9 5 Отговор
    Кой и къде ще рециклира батериите с кратък живот?Нова "ферма за норки"ли ще правим направо заравяме акумулаторите и чиста работа
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 БАЙ ДИВ

    9 3 Отговор
    Електрическа тротинетка с покрив ....Поредната боза , да отбие номера.
  • 115 селтак

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "сила":

    Па кви са тия цикачки,тва кола ли е? Ше стане май като у Баховица!
  • 116 Нане

    5 0 Отговор
    мукава и екологичен шпертплат
  • 117 Кими Райконен

    6 0 Отговор
    Много е скъпа тази електрическа пазарска количка.
  • 118 Кими Райконен

    4 1 Отговор
    Чудя се колко време ще ми отнеме да стигна от София до Бургас?

    Коментиран от #124

  • 119 123456

    6 1 Отговор
    Страхотна е, ще взема една на двегодишния си внук да си играе.
  • 120 Пръдливия Ханс

    3 0 Отговор
    До Хейтърите Това не са Москвичи ейии
  • 121 Кравария са

    1 1 Отговор
    Лего кар
  • 122 охахех

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "DrivingPleasure":

    аааааааааааааа,T I R - Тодор Изнесе Родината
  • 123 хахаха

    5 9 Отговор
    Много си е добра количката за градско каране! На Ганьо гроздето все си му е кисело. Ако няма завод в БГ, все пита защо няма инвестици чужди, ако има - то пък било нищо и никаква колица.

    Коментиран от #129

  • 124 Монтоя

    7 0 Отговор

    До коментар #118 от "Кими Райконен":

    ТИ ако тръгнеш с тва не само до Бургас а ми до магазина начи не си уред

    Коментиран от #145

  • 125 БАЙ Х@Й ‼️

    10 0 Отговор

    До коментар #87 от "Японеца":

    А в двадесет и първи век да коментираме кола с макс 122км/ч и макс 117км пробег какво е 🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #156

  • 126 Васил

    4 0 Отговор
    Този завод няма да изкара и година цените се доближават с тези до Тесла толкова много пари за един мъник който изкарва едвам 200 километра пълен абсурд.
  • 127 Българин

    2 2 Отговор
    На тези ли лифт кабинки им вика,автомобили Киро-язовиро?
  • 128 Шаран БГ

    3 0 Отговор
    Вземал ли е съответния държавен чиновник комисионната по сделката? След като я вземе / или като я поиска/ ще им гледаме "пушека" на германците, като се изнесат от блатото РБ.
    То не един се засилваше да прави автомобили тук / да ги сглобява/ , ама нЕма никой!! Защо ли ??
    Рибата в морето - олиото в тиганЯ изгоря....че и скъпо взе да струва.........
  • 129 Хо хо хо

    6 0 Отговор

    До коментар #123 от "хахаха":

    А ти били фърлил едно 30 боня сямо за градска кола дя не си роднина на Барон Гендов
  • 130 лана

    2 1 Отговор
    ще се правят таратанци

    Коментиран от #140

  • 131 Дедо ти

    6 1 Отговор

    До коментар #87 от "Японеца":

    Странно, имам 47г. стаж в КМ Рекорд - Пловдив, а олово в противотежестта на мотокар не съм виждал!!! Чугун, качествен, но чугун. Бетон също не е имало, няма и да има.
  • 132 Йоцо

    3 1 Отговор

    До коментар #93 от "0001":

    Така е...12 години комунизъм и се върнахме в 90 те години...нищо не става,лалугерите ядат асфалт,през ден откриваме я технопарка и супе р компа на Плевньо,я завод на Фолксваген,я 30 годишен завод за кабелчета като този във Враца,Ямбол ,Сливен..и 500 000 МИЛИОНА?!?!?! км магистрали???/двулентови пътища/
  • 133 Именно

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Айайай":

    сигурно докато караш копае криптовалути
  • 134 малкия

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "боклук":

    Много правилно си се кръстил.Простотията не се лекува!Тази гербаджийска пирамидка ще я докара правителството на зелените чорапки.Поне така се хвали.
  • 135 psf

    4 0 Отговор
    Както от екологична, така и от гледна точка на удобството при паркиране и каране в натовареният градски трафик, производството на малки електрически автомобили ще се разраства и за това те са переспективна инвестиция. За сега, обаче основната причина за резервираното отношение към тези коли, е липсата на достатъчно места за зареждане, което за електроавтомобили със сравнително не голям пробег с едно зареждане, е от фундаментално значение.(Не е споменато, зимно време когато се използва електроенергия за отопление на купето, колко ще е пробега.)
    Цената е вторият фактор, определящ интереса към тия автомобили, но ако се вземе в предвид отпадането на горивни разходи и економиите от по евтината техническа поддръжка, ще се докаже, че такъв разход е много изгоден! По отношение на рекламирания тук автомобил обаче, би могло да се изтъкнат неприемливи конструктивни недостатъци, от гледна точка на експлоатацията му в български условия, като това, че броните и купето, са с много малък пътен просвет, което ще е проблем, както при паркиране към, така и при преминаване над, българските тротоари!
  • 136 комита

    7 1 Отговор
    никой ням ада да ни даде да правим нещо сериозно -таз калинка ще бъде като китайските коли дето правихме и краят е видим
  • 137 Пишете

    5 1 Отговор
    колко зарядни цикъла ще издържа тази 20 киловатова батерия преди да започнеш да го буташ след пълен заряд на батерията и няколко десетки километра пробег?
  • 138 MTGонтан

    4 2 Отговор
    В Матушката и Бг всичко е в бъдеще време ......
  • 139 Shponka

    1 2 Отговор
    Отчитайте, че след 15-20 години, всички превозни средства ще бъдат електрически, което е шанс за нас, да реализираме останалото ни НОУ ХАУ от годините в които произвеждахме електрокари!
  • 140 Именно...

    4 0 Отговор

    До коментар #130 от "лана":

    И един мармот завива шоколад....
  • 141 СОФИЯ

    7 0 Отговор
    Тези коли ли бяха подредени на едно поле във Франция и се чудеха какво да ги правят?
  • 142 Не че нещо... АМА...

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Ние правихме и полупроводници.... Като бяхме в очакване за цели проводници!!!
  • 143 котарак

    3 0 Отговор
    Тико с две батерии от 4,5 волта.
  • 144 В.В.П.

    6 0 Отговор
    Това,нищо не става от него.!!.Скрап..
  • 145 Кими

    2 0 Отговор

    До коментар #124 от "Монтоя":

    Аз съм романтик пътешественик.
  • 146 GS1200

    2 0 Отговор
    батериите ще се правят в Никопол...
  • 147 vasik atanasova

    3 0 Отговор
    не бих дал пари за кола правена в българия
  • 148 Провалени аборти

    1 1 Отговор
    Ей тва сте всичките тука ,на килима е трябвало да ви изхвърлят
  • 149 Митко павлов

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Последния Софиянец":

    Не е Кирчо Харварда . А онзи плужек Плювна.лиев
  • 150 Гошо

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "ценности":

    Кога са слагали олово за противотежест Що не кажеш злато или направо осмии
  • 151 Хахахахаха

    6 0 Отговор
    Електрическа кошница на колела за 25 000 евро...
  • 152 ФИЗИК

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Читател":

    В ГРАДА ЗАГУБИТЕ ОТ СПИРАНЕ ПРИ ЕЛ. АВТ. СА ПО-МАЛКИ, ЗАЩОТО СЕ ЗАРЕЖДА БАТЕРИЯТА. ИЗВЪН ГРАДА СЕ КАРА ПО-БЪРЗО И ЗАГУБИТЕ ОТ ВЪЗДУШНО СЪПРОТИВЛЕНИЕ СА ПО-ГОЛЕМИ
  • 153 Ганчо

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "боклук":

    Трабанче
  • 154 Иванов

    2 0 Отговор
    Едно време имах голф 2 - бензин , 75 коня. Много вървеше. 75 коня за града е ок. Да си караш детето на училище и да пдиш до кауфланд, кво му трябва на човек.
  • 155 Киро

    4 0 Отговор
    С Тесла 2 и 20 000 евро цена,това е обречено още в зародиш!!!
  • 156 пешо

    3 0 Отговор

    До коментар #125 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    В китайския сайт Алиекспрес може да ти излезе евтино а сигурно има и упътване Лего
  • 157 Обосновка

    4 0 Отговор
    Изгледах следното видео, подробно показващо техническото изпълнение на колата от тази новина. Съдейки по него, се забелязват сериозни пропуски по отношение на сигурността и здравината, поради които дори и при катастрофа с по-ниска скорост човек е "пътник" (в лошия смисъл на думата). Престъпление е да се произвежда кола с подобна конструкция, защото предварително е известно, че не може да предложи необходимото ниво на сигурност за пътниците в купето. С някои промени на кючови места и при запазване на относително същото тегло, тръбната рама може да се направи значително по-здрава в случай на сблъсък.
    Влошена е и видимостта поради дебелите А-колони, които биха мгли да бъдат с поне 20 мм по-тесни при запазване на същата здравина.

  • 158 Обосновка

    4 0 Отговор
    Изгледах следното видео (в YouTube: x9g8EeOLpBo), подробно показващо техническото изпълнение на колата от тази новина. Съдейки по него, се забелязват сериозни пропуски по отношение на сигурността и здравината, поради които дори и при катастрофа с по-ниска скорост човек е "пътник" (в лошия смисъл на думата). Престъпление е да се произвежда кола с подобна конструкция, защото предварително е известно, че не може да предложи необходимото ниво на сигурност за пътниците в купето. С някои промени на кючови места и при запазване на относително същото тегло, тръбната рама може да се направи значително по-здрава в случай на сблъсък.
    Влошена е и видимостта поради дебелите А-колони, които биха мгли да бъдат с поне 20 мм по-тесни при запазване на същата здравина.
  • 159 Обосновка

    2 0 Отговор
    Сглобката на купето също е на незадоволително ниво и ясно си личат назъбените ръбове между отделните панели. Вратите, например, на някои места са с повече от 10 мм по-изпъкнали от задните калници и са признак за възможни течове през гумените уплътнения и/или за недобра шумоизолация. При други панели също се забелязват големи несъответствия. Всичко това е поправимо, ако се разработят нови панели с по-добро качество, но в сегашния си вид ще е минус за пазарното осъществяване на модела, защото сглобката излъчва ниско качество.
  • 160 Обосновка

    3 0 Отговор
    Може би най-големият недостатък на колата е малкото пространство в сравнение с това, което би могло да бъде. А-колоните и Б-колоните на покрива са твърде близо до раменете и значително по-навътре от калниците, което ограничава пътническото пространство. На картинка може и да изглежда "по-яко" така с раздути калници, но при практическата употреба на колата тясната кабина ще е явно неудобство.
    А предвид цената, малкият размер на пътническото пространство ще се окаже препъникамък за решението на възможните купувачи дали да заложат точно на този модел или на такъв от друга фирма, който при сходна цена е по-обемен и с по-голям пробег.
  • 161 Обосновка

    3 0 Отговор
    Обтекаемостта на колата е лоша на много места по купето и веднага се набива на очи пълната липса на редица съвременни решения за нейното подбрение. А това води до по-кратък пробег и повишени равниша на шума при движение. Големите завихряния в задницата пък ще доведат до колебливо поведение на пътя при скорости над 40-50 км/ч.

    Следващото голямо недоразумение при проектирането на колата е в решетката за въздушния филтър за купето, намираща се пред челното стъкло. Тя е трудна за почивстване (да не кажа и невъзможна), през нея лесно ще преминават и ще се задръстват боклуци, прах и вода, а всичко това ще доведе до преждевременната нужда от посещения в сервизния център за смяна на филтъра и почивстване на решетката.
  • 162 Обосновка

    3 0 Отговор
    Необичайно силно издадените панти на задната врата са буквално опасни за човек, ако недай си боже се стигне до удар на главата в тях при товарене/разтоварване на багаж. А това е сравнително вероятно, имайки предвид колко наблизо една към дрга са двете панти.

    Калобраните също са лошо проектирани, което води до поредица от недостатъци:
    а) Лесно ще допускат мръсотия и вода към тръбната рама, които ще остават там задръстени и с течение на времето хем ще разяждат материалите, хем и ще добавят нежелано тегло;
    б) Не успяват да предпазят боята по ръбовете на панелите и така ситните камъчета ще я издраскат след известна употреба;
    в) Влошават обтекаемостта.
  • 163 Обосновка

    4 0 Отговор
    Във вътрешността лошо впечатление правят няколко неща:
    а) Лъскавата пластмаса около централния екран "магнит за отпечатъци", ще се надраска бързо и ще изисква често бърсане. Също и ще предизвиква нежелание отблясъци под ооределени ъгли на попадане на слънчевата светлина там от посока 3/4 отзад;
    б) Непосредствено зад кутията на централния екран има дебела лабина, в която ще навлизат боклуци, а наклонът на кутията отгоре още повече спомага това да се случва;
    в) Кормилото има няколко ръба, които са неудобни при захват с ръцете;
    г) Липсва дори обикновена жабка и вместо това има полица, която обаче няма ограничителен ръб в задния си край и така поставените там предмети лесно биха паднали при каране на колата по наклон нагоре или при по-рязко ускорение;
    д) Ужасно неудобни кутии зад предните колела, които възпрепятстват нормалното разполагане на краката на водача и на пътника до него. Това ще доведе до неприятни усещания и схващания, тъй като по време на пътуване краката ще трябва да са разположени под лек страничен ъгъл;
    е) Уплътнението на всяка врата свършва и започва точно на най-неподходящото място, където обичайно попадат най-много мръсотии и вода;
    ж) Опасна форма на кутията и корите под кормилото, които при челен сблъсък на колата ще са предпоставка за тежки травми и счупвания в областта на коленете;
    з) Подлакътните в корите на вратите са видимо много неудобни и не могат да предоставят необходимата устойчивост за ръцете по време на пътуване;
    и) В
  • 164 Обосновка

    4 0 Отговор
    и) Вътрешните дръжки на вратите са неудобни;
    й) Праговете са твърде широки, което за градска кола и очакванията от по-чести влизания и излизания е явен недостатък;
    к) Оформлението на вътрешността е далеч от красиво и това също би оказало влияние над продажбите на колата.

    При един по-обстоен преглед на живо сигурно бих забелязал още редица проблеми, но дори и гореизброените са твърде много за един модел, който тепърва ще трябва да се произвежда и да се бори на пазара срещу все по-силната силната конкуренция от страна на големите и доказали се производители, предлагащи много по-високо качество. Най-важното при разработката на една кола (а и не само) е да може да се направи безпристрастен и добър разбор на всичките явни недостатъци, като те следва да бъдат отстранени още преди започване на производството.
  • 165 Октопод

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от ":) ...":

    Инвестиция 140 милиона с идея за още 800, с визия за 10 Хил коли на година … нещо не излизат парите…
  • 166 гост

    2 1 Отговор
    Cвeтa щe cвърши, нaивницитe - нe, a aктьoритe и пoзьoритe cъвceм пък нямa дa cвършaт. Ocтaб Бeндeр нямa дa e caм, нитo Бaрoн Мюнхaузeн. Нaпрaвeтe cи труд дa прoчeтeтe и дa рaзглeдaтe в нeтa зa тoвa нeдoрaзумeниe. Caмия му cъздaтeл ce e oткaзaл oт нeгo, нo зa вceки cлучaй cи e зaпaзил aкции. Кoлaтa e c изключитeлнo виcoкa ceбecтoйнocти прaктичecки e нeпрoдaвaeмa - 20000 eврo cрeщу 4000 eврo oт китaйcки прoизвoдитeл нa мнoгo пo-изпипaнa и кaчecтвeнa кoлa. Първo oпити дa ce прoизвeждa в Гърция, нo гърцитe нe ca прocти и cи зaщитaвaт рaбoтнaтa ръкa, в цeлия cъюз caмo ниe нe зaщитaвaмe интeрecитe нa нaрoдa cи, зaщoтo вceки дoшъл в упрaвлeниeтo имa eгo, кoeтo прeдпoчитa дa зaщити. Тa тaкa в бoрбa зa oцeлявaнe тoвa нeдoрaзумeниe мoжe дa ce oпитa блaгoдaрeниe нa ниcкитe рaзхoди зa рaбoтнa зaплaтa дa ce зaceли в Бългaрия....
  • 167 Софиянецо

    2 2 Отговор
    Значи 20 хил. евро и гроздето е кисело. Българския цървул иска нещо до хиляда лева и даже това му е много.
  • 168 ТОВА ИСКАМЕ

    0 0 Отговор
    Рeзултaтитe oт юни зa пoрeдeн път пoкaзaхa прeдимcтвo при прoдaжбитe нa Wuling Hоngguаng Mini ЕV прeд нaй-близкитe му кoнкурeнти Tеslа Mоdеl 3 и Tеslа Mоdеl Y, кoитo ce нaрeждaт cъoтвeтнo нa втoрo и трeтo мяcтo. Oт китaйcкия мoдeл в Пoднeбecнaтa държaвa ca прoдaдeни 29 143 кoпия, дoкaтo aмeрикaнцитe пoкaзвaт рeзултaти oт 16 515 и 11 623 aвтoмoбилa.
  • 169 ТОВА ИСКАМЕ

    1 0 Отговор
    Какво предлага Hongguang Mini EV? Задвижването става с един електромотор, развиващ 27 к.с. и 85 Нм въртящ момент. Клиентът може да избира между две батерии - с 9,3 кВт/ч и с 13,9 кВт/ч. При първата пробегът е 120 км, а при втората - 170 км. Максималната скорост на електромобила е 100 км/ч.
  • 170 Малеее

    0 1 Отговор
    България си е обречена да няма автомобилостроене. Тук се прави само далавера! Този ловешки завод какво ли не е видял и чул. Само ракети до Луната не сме правили там!
  • 171 Машала

    0 0 Отговор
    Ейййй, я па тая! Много ефтина бря! Че кой нормален българин може да извади 40 БГ бона и да ги прасне за това двуврато мъниче? Само някоя мутро-кака дето иска да се покаже! Ама те си падат по яки джипки, дето главите им не се видят зад волана!
  • 172 Шердан Българов

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "боклук":

    КИРЕ ШНОРХЕЛА -КАНАДЕЦА И АЧО ФАЛИТА ОТ ГЕРБАДИЙСКАТА ИЛИ ОТ РАДЕВАТА ПИРАМИДА СА?
  • 173 гост

    0 0 Отговор
    прилича ми, че се бъзикат и това чудо няма никакви пазарни шансове. както се вижда, 100поръчки, а те говорят за стотици милиони и хиляди коли на година, още хиляди работни места. това няма как да се случи с толкова калпави показатели, най-малкото е когато колата стигне до клиентите и ютюберите, тогава ще лъсне що за смешка е. за същите пари си купиваш нов ярис, да не говорим, че у нас даже субсидия няма, а на цена без субсидия трябва да го сравняваме с тесла модел ес на 7-8г. някак си няма смисъл. ако цената му е до 10х.евро може би ще е подходящ за доставчици, спедиция и т.н., но иначе не.
  • 174 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Айайай":

    ефективност се нарича. същото е като при малолитражките. съседката ми кара хонда джаз, която е хубава кола, но дава разход от 9л., аз карам сув 4х4 с 2.5л атмосферен и дават същия, а дори и 8.5-8.6л. старата технология е лакома, електриниката харчи много повече, моторите също, качествена рекуперация няма, термопомпи няма, отоплението е на жичка. имаше тестове, при 15гр. външна температура фв ъп на ток при включване на място започва да дава разход от 4кв, което е само подгрев на купе и батерия, при тесла е под 1квч.