По информация на The New York Times, топ мениджъри на Toyota се се срещнали с представители на Конгреса на САЩ и остро са критикували декрета на администрацията на Джо Байдън за финансова подкрепа за развитието на електрически транспорт.
Основният аргумент на японската марка срещу електрическите автомобили звучи така: "Емисиите, произтичащи от генерирането на електричество, са по-опасни за околната среда, отколкото отработените газове на автомобилите с двигатели с вътрешно горене." Критиката от Toyota е интерпретирана от журналистите от The New York Times като опит да се възпрепятства разпространението на електрически превозни средства в САЩ.
Според постановлението на президентската администрация държавата ще отпусне 174 милиарда долара за популяризиране на електрически превозни средства. 100 милиарда долара ще отидат за субсидии на купувачите, 45 за електрифициране на автобусни паркове, 15 за разширяване на инфраструктурата на зарядни станции, а останалите 10 за стимулиране продажби на "зелени" камиони. Toyota от своя страна поиска хибридите и автомобилите с водород също да бъдат включени в списъка за финансова подкрепа.
Според The New York Times японският производител на автомобили води подобна политика не само в САЩ, но и в други страни, включително в Европа, Индия и Япония. Интервюираните от изданието експерти обясняват това с факта, че Toyota забележимо изостава от конкурентите си в електрификацията на моделната си гама.
През пролетта на 2021 г. марката обяви, че ще представи 15 нови модела с батерии на пазара за петгодишен период. Прототипът на първия от тях, изложбеният автомобил bZ4X, беше представен на автомобилното изложение в Шанхай през април - електрически автомобил със задвижване на четирите колела е разработен в сътрудничество със Subaru.
До края на годината компанията също обеща да разкрие подробности за електрически автомобил, който е оборудван с твърдотелно захранване. Според японците, твърдотелната батерия е лишена от недостатъците на съвременните литиево-йонни батерии. Поради липсата на електролитен разтвор, рисковете от спонтанно самозапалване се намаляват значително, а пълното зареждане отнема само 10 минути. Автономният пробег на автомобили с такива акумулатори пък е два пъти по-голям.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ха ха ха🤣
11:03 29.07.2021
2 Ахахаах
11:12 29.07.2021
3 Гост
Коментиран от #4, #5
11:19 29.07.2021
4 гост
До коментар #3 от "Гост":
На това ли разчиташ ?? Ядец , хахаха !!Армията на САЩ иска мобилни микроядрени реактори за логистика през 21 век ! От 2001 г. до 2010 г. над половината от американските жертви в Ирак и Афганистан, повече от 18 000 мъже и жени, са от конвоиращи операции - мисии, които обикновено се фокусират върху доставките на гориво и вода за поддържане на силите на бойното поле. И това търсене на енергия само ще расте. Армията на бъдещето ще изисква много повече енергия, отколкото днешната армия. Оръжията с насочена енергия, електромагнитните релсови пушки, електрическите превозни средства, дроновете и войниците, свързани в защитена комуникационна мрежа, ще изискват електрическа енергия. Докато оръжейните системи и информационните технологии направиха революция на бойното поле, военните разчитат на същата система на течно гориво на базата на петрол, доставяна по тръбопроводи, камиони и кораби, на която Айзенхауер бе принуден да разчита през 1944 г. Тези ограничения за военните бяха забележимо признати от генерал Матис след неговото бързо настъпление през 2003 г. до Багдад, когато той заяви, "отвържете ни от връзката с горивото".
Коментиран от #19
11:30 29.07.2021
5 гост
До коментар #3 от "Гост":
Време е за промяна. Енергийните нужди на бъдещата сила ще бъдат предимно електрически, така че армията има избор как да се захранва. Може да генерира тази електрическа енергия чрез двигателя с вътрешно горене - днешните дизелови генератори - или може да генерира енергия с модерни източници на енергия. Вече войниците презареждат батерии със слънчева енергия, а напредъкът в технологията на батериите позволява по-леко и по-устойчиво съхранение на енергия. Армията се нуждае от повече и по-добри батерии.Но за да отговори на по-високите енергийни нужди на следващото поколение оръжейни системи, армията се нуждае от генератор, който може драстично да увеличи количеството на тактическата енергия. Само ядрената енергия може да осигури енергийната плътност, необходима, за да има малка логистична опашка. Не е преувеличение да се каже, че разполагането на подвижни, микроатомни електроцентрали би довело до революционна военна логистика за 21 век. Тези нови микроядрени централи ще осигурят чиста, безопасна и сигурна мощност на бойните сили. През 2016 г. научният съвет на отбраната установи, че мобилните, микро реактори ще "изменят коренно логистиката на оперативните бази."
През 2018 г. докладът на заместник-началника на армията за мобилните атомни електроцентрали за наземни операции нарече това "класически пример за разрушителни иновации." Броят на конвоите с гориво ще бъде драстично намален и евентуално елиминиран, ако експериментите на армията с изцяло електриче
Коментиран от #6
11:34 29.07.2021
6 Грета Тунберг
До коментар #5 от "гост":
Какви ги говориш, скъпи.Танк не се зарежда със соларни панели.Довечера те чакам,купи виагра.12:22 29.07.2021
7 Toyota
Коментиран от #8
13:08 29.07.2021
8 Госあ
До коментар #7 от "Toyota":
В сащ няма, но в Европа и Китай има. Затова палячото ходи да се моли на Си. Всъщност и за сащ не съм сигурен, най вероятно пак лъжеш.Коментиран от #10
14:17 29.07.2021
9 Госあ
Коментиран от #12
14:19 29.07.2021
10 гост
До коментар #8 от "Госあ":
Вчера излезе отчета за тримесечието на "великия" консорциум Новатек ! При незапомнени от 50 години цени на газа от над 400 долара и дефицит на пазара са успели да спечелят "цели" 1,4 милиарда , от които в Раша естествено не е влязла и копейка !!! При печалба на Тесла за същото тримесечие от 1,1 милиарда !! А какво ще стане след година две , когато Тесла ще произвежда 2-3 пъти повече , а газа ще се върне на 120-150 долара ?? Риторичен въпрос , ама неизбежен , хахахах !!Коментиран от #11, #13
14:31 29.07.2021
11 Бвкшиш
До коментар #10 от "гост":
И яз като тебе нямам ПАРИ и броя Чуждите Пари на глупаците. Жалко, че сме толкова умни и толкова бедни. Добре че са бакшишите на простите руснаци.14:50 29.07.2021
12 Говори в минало време
До коментар #9 от "Госあ":
Toyota беше изключително иновативна компания допреди десетина 20 години. Оттогава насам карат по инерция като единствената цел са печалбите. За съжаление преди десетина години поеха по грешен път с водородните автомобили и ръководството все още не иска да си признае, че е заложило всичко на грешен кон. Публична тайна е как чрез подкупи и лобита и пиар кампании Toyota е увеличавала продажбите си и е създавала привърженици на идеите си за хибриди и водородни автомобили. Само че това време отминава, защото живеем в информационната ера и е все по-трудно да заблудиш клиентите с платени фалшиви изследвания и сладникави реклами.Време е да ги накажат с някоя милиардна глоба за вече доказаните фалшиви новини за вредата от електромобилите платени от Toyota. Тази новина също е доказателство за подмолните им действия. Едно е да създаваш привърженици на водорода, но съвсем друго е да заплащаш за създаването на врагове на електромобилите!
15:03 29.07.2021
13 Домакин
До коментар #10 от "гост":
Детска радост,розови бонбонки,"анализ"по първолашки за два бонбона🤣🤣🤣15:06 29.07.2021
14 Анализатор
Заложила е и на водорода, като най-продавания автомобил Toyota mirai има 10 000 продажби от началото на производството, предимно държавни поръчки за пиар демонстрация, вероятно дарение от Toyota с рекламна цел.
Toyota просто няма полезен ход и затова хвърля всички сили и средства срещу електромобилите, вместо да се вземе в ръце и да започне да ги произвежда, ако иска да оцелее.
Коментиран от #15
17:29 29.07.2021
15 Чартьор
До коментар #14 от "Анализатор":
Стига си плямпал, не си мисли че Тойота продават автомобили само в US и Европа! Не знам какви статистики четеш,аз обаче виждам какви автомобили и колко и до къде превозваме с корабите!Коментиран от #16
05:04 30.07.2021
16 Така е!
До коментар #15 от "Чартьор":
Toyota очевидно се е ориентирала към пазарите от третия свят и не и пука за основните автомобилни пазари.09:15 30.07.2021
17 незнайко
20:08 30.07.2021
18 Баварец
17:41 16.09.2021
19 сър Чобан
До коментар #4 от "гост":
От вас двамата кой е истинския гостенин?21:05 29.09.2021