Toyota планира да представи ново поколение компактни автомобили Aygo с пет врати в Европа през следващата година. Вече е известно, че хечбекът няма да тръгне по пътя на електрификацията, защото за него (за да запази ниската цена) дори не е планиран хибриден двигател.
Но колата ще се появи и в т.нар крос-версия. Независими дизайнери от портала Motor.es публикуваха рендер изображения, показващи възможния дизайн на новото Aygo, който значително се различава от концепцията. Тази пролет Toyota показа как ще изглежда предшественикът на новото поколение Aygo с концепцията Aygo X prologue.
Представеният по това време шоу-автомобил приличаше повече на кросоувър, отколкото на традиционен хечбек, но съдейки по последните шпионски снимки, третото поколение Aygo все пак ще остане хечбек, въпреки че няма да се размине без версия Cross.
Съдейки по рендерите, колата ще получи небоядисан пластмасов бодикит по целия периметър на каросерията по аналогия със съвременните кросоувъри, както и ще получи защитни подложки по броните и по-големи колела. Именно това ще е т.нар. версия Cross.
Новото поколение на японския хечбек трябва да се основава на архитектурата GA-B, разработена на базата на глобалната платформа TNGA. Подобна база преди беше използвана за създаването на последното поколение хечбек Yaris и кросоувъра Yaris Cross.
По -рано Toyota потвърди, че новото Aygo ще се продава изключително с двигатели с вътрешно горене - за него не се планират хибридни опции. Следователно можем да предположим, че хечбекът ще получи еднолитров трицилиндров мотор, подобен на този, с който е оборудван предшественика му.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Каква електрификация?
Коментиран от #4
15:06 14.09.2021
2 Пилот на Ферари
Коментиран от #11
15:06 14.09.2021
3 сектант
15:07 14.09.2021
4 Пилот на Ферари
До коментар #1 от "Каква електрификация?":
Светът в момента се дели на две - батерии или водород. Да видим кой ще надделее ?Автомобилите на водород не се нуждаят после от специално рециклиране.
При електричките - точно там е проблема .
Коментиран от #5, #12
15:09 14.09.2021
5 Дрън-дрън
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
Какво му е неспециалното да рециклираш 5-6 пъти водородната клетка, която струва колкото батерията, за пробегът на живота на една батерия?Преди това клиента трябва да избере дали да си купи електромобил, чието зареждане му излиза два пъти по-евтино отколкото да кара на дизел и може да тръгва всяка сутрин с "пълен резервоар" ако при паркиране има достъп до най-обикновен контакт, или автомобил който му излиза два пъти по-скъпо отколкото като кара на дизел но въпреки това почти няма къде да зареди с водород?
Хайде познай коя технология ще се наложи с или без субсидии, ако цената на трите вида автомобила е една и съща?
Коментиран от #7, #8, #9, #10, #35
15:27 14.09.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Пилот на Ферари
До коментар #5 от "Дрън-дрън":
И как се рециклира автомобилна батерия според тебе. Дори тая сутрин имаше предаване за това. Една батерия е с живот 6-8 години максимум според специалистите . А после ? За рециклирането на една батерия трябват голяма количество химикали , което от своя страна усложнява и замърсява още повече.15:36 14.09.2021
8 Пилот на Ферари
До коментар #5 от "Дрън-дрън":
Освен това зареждането с водород става много по бързо - три-четири минути вместо часове.А рециклирането не е по сложно от това на обикновен автомобил.
Коментиран от #13
15:39 14.09.2021
9 Пилот на Ферари
До коментар #5 от "Дрън-дрън":
Горивните клетки са надеждни и издръжливи, с дълъг живот, докато баснословно скъпите батерии на електромобилите имат ограничен живот и трябва да се подменят на няколко години.И друго , FCEV работят добре при всякакви климатични условия, докато капацитетът на батериите на BEV спада драстично при по-ниски температури.
Коментиран от #14
15:41 14.09.2021
10 Turbo
До коментар #5 от "Дрън-дрън":
Евтино е зареждането само от контакта на нощна в България.В Германия тока за домакинствата е 0,30 € за Квч,по зарядните 0,70 -1,0 € за Квч.Коментиран от #15
15:45 14.09.2021
11 Емил
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
Ама тая въшка и двигател ли имэ?! Аз мислех, че е с педали и за педали!16:11 14.09.2021
12 факт
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
Водорода е глупост поради нестабилното му състояние и необходимостта от високото му компресиране което прави преносът му скъп и трудно осъществим.Залагам на батериите а в бъдеще на малки ядрени реактори.
16:13 14.09.2021
13 Бързо зареждане с водород?
До коментар #8 от "Пилот на Ферари":
Хайде да ти дам един практически пример. Тръгваш със заредена батерия на съвременен електромобил с приличен пробег от София към морето и ще се нуждаеш от една или две почивки за по десетина минути за зареждане на една от петте бързи зарядни станции на финес charging за да стигнеш до морето. Ако тръгнеш с водороден автомобил, колко време ще ти отнеме зареждането?Коментиран от #16, #17, #53
16:16 14.09.2021
14 Дрън-дрън
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
Колко е живота на най-добрите водородни клетки, които знаеш към момента? Защото доколкото знам няма да можеш да изминеш дори 200 000 км с най-добрите водородни клетки в реални условия, а водороден автомобил струва повече от електромобил.
Коментиран от #19
16:19 14.09.2021
15 Така де
До коментар #10 от "Turbo":
Сега учудваш ли се защо германците си купуват Тесла, а не родно производство електромобили? Ами защото предпочитат да зареждат с 250 kW мощност, при положение, че повечето от останалите зареждат с едва половината, но въпреки това да зареждат на цената на тока от контакта в къщи, вместо на евро за киловатчас, което абсолютно обезсмисля притежаването на електромобил в Германия.16:21 14.09.2021
16 смех
До коментар #13 от "Бързо зареждане с водород?":
ти да си видял водородна станция някъде в БГ а доеи и в Европа?!Коментиран от #18
16:23 14.09.2021
17 Пилот на Ферари
До коментар #13 от "Бързо зареждане с водород?":
Ти виждал ли си какъв е трафика на магистралата за морето ? И ако трябва всички да зареждат ????Или си мислиш че си само ти на пътя ?
16:23 14.09.2021
18 Пилот на Ферари
До коментар #16 от "смех":
То в България пълно със зарядни станции за електрички.Коментиран от #20
16:24 14.09.2021
19 Пилот на Ферари
До коментар #14 от "Дрън-дрън":
Според представители на Toyota, горивната клетка на производствения им автомобил Mirai е в състояние да генерира непрекъснато енергия 250 хиляди километра. След това се подменя.Една батерия за автомобил издържа също толкова . Разликата е че с всяка година и брой зареждане капацитета и пада.
Коментиран от #22
16:32 14.09.2021
20 Смех
До коментар #18 от "Пилот на Ферари":
нямаш ли контакти на вилата?Коментиран от #23, #25
16:46 14.09.2021
21 А ти виждал ли си опашка
С електромобил дори в най покал и птичия сценарий с опашки по станциите все пак ще стигнеш до морето, а с водороден автомобил не можеш да стигнеш доникъде в България, защото няма нито една зарядна станция. В такъв случай какво значение има времето за зареждане, след като това е една мъртвородена технология без перспектива?
Коментиран от #24
18:08 14.09.2021
22 Ти да видиш?
До коментар #19 от "Пилот на Ферари":
Откога животът на водородните клетки се дава в километри? Живота на водородните клетки се дава в часове работа.Тоест, ако изминеш 300 км с едно зареждане за 2 часа по магистралата до морето, ако караш градско, ще изминеш 500 км за 20 часа в задръстванията и с водородния автомобил и с електромобила.
Само където ще си изразходвал един цикъл от 1000-та цикъла живот на батерията както за 300 километра магистрала така и за 500 км градско.
При водородния автомобил обаче, за шофирането градско ще си изхабил десет пъти повече от живота на водородната клетка отколкото на магистралата за същото това едно зареждане.
Коментиран от #29
18:21 14.09.2021
23 Че кой има ток на вилата
До коментар #20 от "Смех":
Разбира се че пилотът няма ток на вилата! Но пък има изградена водородна станция с която да зарежда водородното ferrari на което е пилот ,🤣😂🤣😂🤣Коментиран от #26
18:22 14.09.2021
24 Пилот на Ферари
До коментар #21 от "А ти виждал ли си опашка":
Говориш в сегашно време. А представяш ли си ако всички са на ток. Примерно поток от 20-20 хил автомобила които трябва да спрат за да заредят ?Дори пробега да стигне до морето . Пристигат в Бургас 20 хил автомобила които трябва да заредят . Какво правим тогава ? То няма място къде да паркираш , камоли да заредят толкова коли.
Достатъчно е няколко да окапят по кръстовищата и стой че гледай !
Коментиран от #31, #32
18:46 14.09.2021
25 Пилот на Ферари
До коментар #20 от "Смех":
То всичкия трафик все на вилата ходи. Колко автомобила има в Софето ? Май толкова контакти няма !18:48 14.09.2021
26 Пилот на Ферари
До коментар #23 от "Че кой има ток на вилата":
Нямам ток на вилата. Карам на свещи .Коментиран от #33
18:49 14.09.2021
27 Пилот на Ферари
Коментиран от #34
18:51 14.09.2021
28 Пилот на Ферари
18:54 14.09.2021
29 Пилот на Ферари
До коментар #22 от "Ти да видиш?":
Японците от Тойота са го сметнали. Има информация - чети !18:57 14.09.2021
30 оня с коня
19:11 14.09.2021
31 Ти да видиш!
До коментар #24 от "Пилот на Ферари":
От твоя пример имаме 25 хиляди автомобила, които искат да заредят по 40 лв всеки, което прави един милион оборот с половин милион печалба и казваш че няма човек на света който не иска да взе да печели по половин милион на ден и това е безперспективен бизнес?Казваш, че хотелите няма да сложат по един контакт 230 волта 16 ампера на 10 паркоместа за "безплатно" зареждане с 2 лв такса на час за паркиране при максимален разход около левче за час през деня и 50 стотинки през нощта с обща инсталиран капацитет киловата, колкото е инсталираната мощност на два апартамента? Хотелът дори няма да ги усети! Така всеки ще може да си зареди автомобила за едно денонощие от 7-дневната почивка и да освободи зарядните станции за останалите клиенти.
Коментиран от #37
19:25 14.09.2021
32 Ти да видиш!
До коментар #24 от "Пилот на Ферари":
Как виждаш това да се случи с водородните станции?25 хиляди автомобила по 10 минути с плащането, са 173 денонощия за зареждане. Тоест при перфектна Организация и денонощно зареждане ще са необходими поне 200 колонки. Сложи ги 500 за опашки през светлата част на денонощието. Толкова зарядни станции няма в цяла европа все още.
Коментиран от #38
19:25 14.09.2021
33 Ти да видиш!
До коментар #26 от "Пилот на Ферари":
А свещите на водород ли са или ги ползваш за производството на водорода?Поне слънчице не печели да сложиш някой фотоволтаик на покрива, да си заредиш автомобила или и покрив над главата нямаш, завалията? Всичките ли пари опука да си платиш ферарито? Цялата заплата ли отива да му пълниш резервоара, та няма пари за ток?
Коментиран от #40
19:28 14.09.2021
34 Ти да видиш!
До коментар #27 от "Пилот на Ферари":
А как са запасите от платина за производство на водородни клетки? Ще стигнат ли поне до 2030 година? Китайците още тази година започнаха да произвеждат натриеви батерии. И запасите на натрий ли ще свършат? Май започна да си изсмукваш опорни точки от пръстите?За разлика от изгарянето на петрола, още днешните технологии са постигнали около 90% рециклиране на материалите от батериите за повторното им използване за производство на нови батерии. Вероятно с времето този процент ще се увеличава ако ти се струва малък. А рециклирането ще става все по евтино.
Коментиран от #39, #41
19:32 14.09.2021
35 Дънов
До коментар #5 от "Дрън-дрън":
А къде има зарядни устройства в България?Това за нас ще важи след 20-30 г.
Но кефа да се кара кола с ДВГ ще е несравнимо по-голям от съвременните безшумни или фалшиво шумни"електрокари".
Коментиран от #36
20:04 14.09.2021
36 Разбрах те
До коментар #35 от "Дънов":
Значи удоволствието от шофирането е достатъчно да е от фалшиви ремуси, даже колата въобще да не помръдва от светофара! Страшен шофьор c със страшни шофьорски умения измервани в децибели!20:44 14.09.2021
37 Пилот на Ферари
До коментар #31 от "Ти да видиш!":
Това което описваш може да се случи само ако не е наведнъж . Улиците в града препълнени с автомобили ! А ако са електромобили ? Целия град трябва да е опасан с кабели.При курортния сезон населението и автомобилите са двойно . Тогава какво правим ?
Коментиран от #50
21:20 14.09.2021
38 Пилот на Ферари
До коментар #32 от "Ти да видиш!":
Къде са 10 минути с плащането , а колко е зареждане до 80% за 60 мин от 50-киловатово зарядно устройство ? Колко киловата трябва да е една станция за 10 автомобила ?Каква електрическа мрежа трябва да се изгради ?
Цяла подстанция !
Коментиран от #49
21:24 14.09.2021
39 Пилот на Ферари
До коментар #34 от "Ти да видиш!":
Никой още масово не рециклира батерии за автомобили. Технологията е в начален стадий.На този етап няма икономически изгоден метод за рециклиране на литиево-йонните батерии.
Новите технологии заместват метали като мед и олово например, които лесно се рециклират и ги заменят с литий, самарий или неодим, които не само, че са редки, но и много трудно се рециклират.
През 2030 година се очаква електрическите автомобили да бъдат поне 140 млн., а този бум ще остави към 11 млн. тона използвани батерии, за които все още няма решение как да бъдат унищожавани.
Коментиран от #48
21:29 14.09.2021
40 Пилот на Ферари
До коментар #33 от "Ти да видиш!":
BMW смята водорода за обещаваща технология в сегмента на по-големите автомобили и още през 2022 ще произведе в малка серия BMW X5 с горивни клетки."На въпроса кое задвижване ще се наложи днес никой не може да даде еднакъв отговор за всички региони на света... Очакваме различните задвижвания да съществуват успоредно още дълго време. Трябва ни гъвкавост". Според Фрьолих бъдещето на по-малките, градски автомобили в Европа е в електрическото задвижване чрез батерии. Но при по-големите модели водородът е добро решение.
Евентуално първите водородни BMW ще се появят в шоурумите през 2025, а до 2030 компанията може да има такова задвижване в по-голямата част от гамата си.
Коментиран от #43, #47
21:42 14.09.2021
41 Пилот на Ферари
До коментар #34 от "Ти да видиш!":
До сега платината стигаше ли за катализаторите на милионите автомобили ?Екип от учени от Катедрата по химия в университета в Копенхаген е разработил технология, която позволява на клетките да произвеждат електричество, но без да се налага да се използват толкова много скъпа платина.
Коментиран от #42, #46
21:45 14.09.2021
42 факт
До коментар #41 от "Пилот на Ферари":
Тая технология пак се бязира на някакъв физико-химичен принцип в основата на който седи спецификата на някой химичен елемент/вещество.Дали платина или нещо друго пак си зависим от някакъв ресурс и от неговият добив съответно.22:02 14.09.2021
43 хе хе хе
До коментар #40 от "Пилот на Ферари":
Което не рвшава проблемите с производството транспортирането съхраняването и напълно неразвитата мрежа за водородно зареждане.Коментиран от #44
22:04 14.09.2021
44 Пилот на Ферари
До коментар #43 от "хе хе хе":
Разходите за производство на възобновяем водород могат да паднат до 1,40 долара за килограм до 2030 г., спрямо сегашния диапазон между 2,50 и 6,80 долара, се казва в доклада на BNEF. Прогнозата е за още 80 цента понижение до 2050 г. Това се равнява на цена на природен газ от 6 долара на милион британски термични единици. На борсата в Ню Йорк природният газ се търгуваше за 2,17 долара за милион Btu в сряда, 26 август.С политическата подкрепа, технологичния напредък и увеличения обхват на употреба, разходите ще намалеят и търсенето ще нараства. До 2030 г. търсенето на възобновляем водород ще нараства с бавни темпове. След като производствените разходи спаднат, през следващите няколко десетилетия търсенето рязко ще се увеличи, за да достигне до 275 милиона метрични тона възобновяем водород до 2050 г.
Коментиран от #45
22:16 14.09.2021
45 Дрън-дрън
До коментар #44 от "Пилот на Ферари":
За производството на възобновяем водород за изминаването на 100 километра, е необходима 3 пъти повече електрическа енергия отколкото трябва да заредиш директно батерията на електромобила.Проста физика от която няма как да се избяга. Електромобила може да се зареди директно от фотоволтаиците върху паркоместото му, като не се плаща такса за транспорт, съхранение, разпределение и заплати за производство и разпределение на електрическата енергия. При водородна това не е възможно. Проста икономика от която не може да се избяга. Следователно водородът никога не може да предложи по-ниска цена от директното зареждане на ток в батериите.
08:06 15.09.2021
46 Така си мислиш ти!
До коментар #41 от "Пилот на Ферари":
Май пропускаш разликата в количеството. Ако в един катализатор има грамове платина, горивната клетка се нуждае от килограми. Тоест от количеството на една горивна клетка могат да се произведат хиляди катализатори. Платината няма да стигне08:10 15.09.2021
47 Вярно ли BMW даде за пример
До коментар #40 от "Пилот на Ферари":
Ако им четеш рекламните статии, днес трябваше да караме водородни BMW та с двигател с вътрешно горене, но всичко остана сама в пиар статиите. Не ги слушай какво приказват а гледай какво правят. Колко водородни автомобила са продали за последните 10 години, въпреки хилядите статии по въпроса?08:13 15.09.2021
48 Тотално обърка причина и следствие
До коментар #39 от "Пилот на Ферари":
Разбира се че има заводи и технология за масово рециклиране на батерии. Причината да не се рециклират масово не е липсата на технологии и заводи, а липсата на достатъчно батерии които не могат да запълнят капацитета на настоящите заводи за рециклиране. Колкото повече батерии излизат от употреба, толкова повече заводи ще могат да се построят и няма да се налага батериите да се транспортират от другия край на света за да се рециклират в богатите страни. Защото процеса е толкова "мръсен и нерентабилен", че го държат близо до големите си градове и не дават технологията.08:18 15.09.2021
49 Дрън-дрън
До коментар #38 от "Пилот на Ферари":
Зарядните станции до морето са по 120 киловата и никой не е луд да зарежда до 80%, при положение че след 50% автомобила не може да поеме повече от 100 киловата.Освен това, за 10 минути се зареждат стотина километра които обикновено не ти стигат за да стигнеш до морето и да си заредиш в хотела или в града докато си на плаж или се разхождаш.
Коментиран от #51
08:22 15.09.2021
50 Точно обратното е
До коментар #37 от "Пилот на Ферари":
Ако от утре излезе закон, още утре всеки хотел може да инсталира по десетина контакта на паркинга си за по-малко от 1000 лв. Тоест това може да се случи за догодина, за разлика от нелепият ти пример Как догодина всеки ден 25000 електромобила ще тръгват към морето. Изграждането на инфраструктурата е най-малкия проблем. Проблема е с производството продажбата и ако говорим конкретно за България - най-вече купуването на толкова много електромобили.08:27 15.09.2021
51 Гост
До коментар #49 от "Дрън-дрън":
На плажа няма зарядни.Коментиран от #52
09:43 15.09.2021
52 Ти да видиш!
До коментар #51 от "Гост":
А ти къде си паркираш автомобила? На плажа пред шезлонга за да си го гледаш? Точно на брега за може вълните да му плакнат гумите, за да разбере и той че е на море?Нормалните хора си оставят автомобила на паркинга и отиват пеш до плажа. Дори да караш бензинов автомобил, вероятно ще предпочетеш да го паркираш под навеса с фотоволтаиците, отколкото на открития паркинг, нали?
10:07 15.09.2021
53 Психo от Курило
До коментар #13 от "Бързо зареждане с водород?":
Ами давай да смятаме, 5 минути преди теб сме тръгнали още 30-40 облъчени и сме се наредили за бързите зарядни , та колко часа ще чакаш??13:18 16.09.2021