Новият Golf R Variant е най-мощната и динамична комби версия на Volkswagen Golf в историята на марката. Разполагащият с максимална мощност от 235 кВт (320 к.с.). От компанията твърдят, че Golf R Variant остава верен на традициите на своите предшественици – практичен и многофункционален автомобил, удобно за прекарване на свободното време семейно комби и впечатляващ спътник с изключителна динамика. В случая тя се дължи и на системата за двойно предаване 4MOTION с функция R Performance torque vectoring за селективно управление на въртящия момент на задния мост.
Също както и компактният Golf R2, Golf R Variant се предлага с новоразработената система за двойно предаване 4MOTION с функция R Performance torque vectoring, която дава възможност за селективно управление на въртящия момент към колелата на задния мост. Това означава, че тягата се разпределя оптимално не само между предния и задния мост, а при необходимост и индивидуално към всяко от задните колела посредством новия заден диференциал. Иновативната система на задвижване подобрява значително динамиката на пътя на новия Golf R Variant, като оптимизираните характеристики са особено впечатляващи в завоите. В същото време системата допринася и за повишаване на безопасността - при завиване по-голямата част от тягата се насочва към външното за завоя задно колело, което повишава значително сцеплението и едновременно с това запазва неутралното поведение на пътя.
Чрез системата Vehicle Dynamics Manager двойното предаване 4MOTION е свързано с останалите системи за контрол на характеристиките на ходовата част като електронната блокировка на диференциала XDS и допълнително предлаганата система DCC (Dynamic Chassis Control), която дава възможност за различни конфигурации по желание на водача. Резултатът от всичко това е изключително прецизно и неутрално поведение на пътя, оптимално сцепление и изключителна пъргавина. Накратко - максимално удоволствие от шофирането. Заключителните фини настройки на поведението на новия Golf R Variant са проведени от специалистите на Volkswagen R на Северната отсечка на пистата Нюрбургринг.
Опционалният пакет оборудване R-Performance добавя два допълнителни режима на движение на спортното комби – при „Special“ всички основни параметри на задвижването са настроени така, че да отговорят на предизвикателствата на трасета като Северната отсечка на Нюрбургринг и други от този ранг. Режимът „Drift“ от своя страна предлага изцяло нови измерения на поведението на пътя и е предназначен за спортно шофиране извън обществената пътна мрежа – за максимално забавление и безопасност при дрифт изпълнения.
Golf R Estate се задвижва от 2,0-литров четирицилиндров турбодвигател от серията EA888. В четвъртото си поколение този спортен агрегат развива максимална мощност 235 кВт (320 к.с.) и дава възможност за постигане на време за ускорение от 0 до 100 км/ч от едва 4,9 секунди. Стандартната максимална скорост от 250 км/ч може да се увеличи до 270 км/ч с добавяне на пакета R-Performance. Що се отнася до разхода на гориво, то показателите на Golf R Variant са следните: Разход на гориво (NEDC), в л/100 км: градско 9.2; извънградско 6,1–5,9; комбинирано 7,3–7,2; емисии на CO2, в г/км: (комбинирано) 166–164; клас на енергийна ефективност: D – C. Цените у нас все още не са ясни, но в Германия цените на модела стартират от 51 585 евро, което е с 1280 евро повече от хечбека Golf R. У нас обаче тя се очаква да е по-ниска, тъй като хечбек версията се продава за 87 215 лв. с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 народна кола
Коментиран от #14
11:11 30.09.2021
2 Blackthorn
11:21 30.09.2021
3 ВикиЛексъсВарна
Коментиран от #10
11:22 30.09.2021
4 67666
Коментиран от #6, #12
11:24 30.09.2021
5 фактъ
Коментиран от #7
11:33 30.09.2021
6 миро
До коментар #4 от "67666":
каква батерия те гони бе, това е расово ДВГКоментиран от #27
11:42 30.09.2021
7 Случаен
До коментар #5 от "фактъ":
Пиши когато събереш 5 човека и багаж в а110-катаКоментиран от #11
11:44 30.09.2021
8 оня с магарето
11:53 30.09.2021
9 Перник
11:54 30.09.2021
10 Komapak
До коментар #3 от "ВикиЛексъсВарна":
Народна кола.... 😀😀😀11:56 30.09.2021
11 Сеш ли се
До коментар #7 от "Случаен":
Е ама с 5 човека и багаж голфа ги прави за над 511:58 30.09.2021
12 ВикиЛексъсВарна
До коментар #4 от "67666":
GOLF COMBI R е само с 4 цл. 16 клапана бензинов мотор - дори не е и мек хибрид! Няма батерии! Чист класически 4 цл. - 2 литров бензин с турбо 320 коня. Разхода е ясен - поне 10 литра и то само висококтанов А98 минимум или 100 октана трябва да се зарежда.11:59 30.09.2021
13 Алтер
12:01 30.09.2021
14 ВАГЪР
До коментар #1 от "народна кола":
Ти Голф карал ли си, та да коментираш. Качваш се веднъж и 200 бона ще дадеш. Това е колата на колите бе, момчЕ!12:04 30.09.2021
15 БатП
Коментиран от #16
12:17 30.09.2021
16 Golf
До коментар #15 от "БатП":
Скъп е , но e R все пак да не говорим ,че нието една от колите които изброи няма да задържи цена като този голф, а и реалното им ускорение не е 4 секунди както е на хечбек моделаКоментиран от #17
12:21 30.09.2021
17 Смех
До коментар #16 от "Golf":
Къде го 4 сек. у сънищатаКоментиран от #20, #22
12:31 30.09.2021
18 Ахахахаха
12:37 30.09.2021
19 asd
Комбито ще е може би към 4.3 -4.4 секунди.
ОТносно това дали ще се скапе бързо двигателят - едва ли някой, който си я купува нова му дреме дали двигателят ще се скапе на 150к или на 200к км. Това е кола направена за кеф, и цената е схода с другите коли конкуренти от същия клас. Сравненията със Шкода Супърб (макар и същия двигател) са неуместни, защото двете коли има съвсем различна целева група.
Коментиран от #21, #23
12:59 30.09.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Golf
До коментар #17 от "Смех":
3.9 най доброто време на Carwow сам си го потърси в ютубКоментиран от #24
13:12 30.09.2021
23 ум ри бе
До коментар #19 от "asd":
може би ще е ама не е пише 4.9 никога няма да свали на толко хахахаха а каруоу е платен канал на фв13:13 30.09.2021
24 смех
До коментар #22 от "Golf":
кое тва некоя тунинг версия прятена на каруоу за рекламкаКоментиран от #25
13:14 30.09.2021
25 Сток
До коментар #24 от "смех":
Чисто Сток , може да го видиш и срещу а35 с3 и м135 за парите си получаваш доста кола13:23 30.09.2021
26 оня с коня
13:52 30.09.2021
27 4456
До коментар #6 от "миро":
Ти и коментар 12 сте функционално негра-мотни и не разбирате от ирония. Коментарът ми представя противоположни мнения. Разбирам двигателите на Ferarri или McLaren да ги определяш като "расови", дори и тези на Lamborghini или Bentley (макар че и те са във VAG), но по-голяма ширпотреба от тези на Golf, здраве му кажи, а 320 к.с. на 4 цилиндъра ширпотреба са мечтата на майстора!Коментиран от #31
16:38 30.09.2021
28 Хаха
16:58 30.09.2021
29 Бай Онзи
Коментиран от #30
21:08 30.09.2021
30 Qwerty
До коментар #29 от "Бай Онзи":
Значи, иди в 08:00 във Волфсбург, R@D отдела, обръснат,ръкувай се със всички, и след няколко дни, порядъчно брадясал, вземи Баце им обясни кво е тъва 4 цилиндров, 2.0 литров двигател! След като ги шашнеш, мини през паркинга и си маркирай една МК 7 за за след 10 години! После не чакаме в Перник като герой!22:04 30.09.2021
31 Qwerty
До коментар #27 от "4456":
Глупости, това е най-добрия 4 цилиндров турбо двигател за последните 15 години! А майсторите, даже и капаците не могат да му свалят! Ширпотреба? Ха-ха! Това да не е 1.6 на Тойота!Коментиран от #32
22:11 30.09.2021
32 Qwerty
До коментар #31 от "Qwerty":
Бензинов, забравих да уточня! И ако се чудите защо, вижте 1.8Т!22:26 30.09.2021
33 някой
18:35 01.10.2021