Продажбите на електрически превозни средства в Норвегия отново чупят рекорди. Според доклад на местния Съвет за пътна информация делът на чисто електрическите модели през септември се е увеличил до 77.5 процента, или 13 941 броя, което е с 45.8 процента повече от година по-рано. Освен това са продадени 2 508 plug-in хибрида, което прави електрифицираните модели 91.5 % от норвежкия автомобилен пазар. Причините за това се крият както в бонусите от правителството и евтината електроенергия, така и в общото благосъстояние на населението.
Общо 17 992 нови леки автомобила са продадени в Норвегия през септември, от които 16 449 са електрически автомобили и plug-in хибриди. Това е повече от общия брой автомобили, закупени през август, когато норвежците са закупили общо 16 427 автомобила, включително модели с двигатели с вътрешно горене. Делът на електрическите превозни средства и хибридите през лятото възлиза на рекордните 87.7 процента, но през септември се увеличи до нов връх от 91.5 процента.
Що се отнася до марките, Tesla пое лидерството през септември. Най -популярният модел е Tesla Model Y, който е избран от 3 564 жители на Норвегия. Tesla също е на второ място с Model 3 с 2 218 продадени бройки. След двата модела на Tesla се вареждат Skoda Enyaq (787 броя), Toyota RAV4 (702) и Audi e-tron (672).
Днес Норвегия е световният лидер в прехода към електрически автомобили, които още през миналата година заемаха повече от половината от местния автомобилен пазар. Това се дължи на достъпната електроенергия, високите доходи на населението, разнообразието на пазара, както и стимулирането на продажбите на електромобили от правителството. Собствениците на „зелени“ автомобили са освободени от редица данъци. Според плановете на норвежките власти до 2025 г. в страната не трябва да има частни автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Политиката, която прави електрическите автомобили привлекателни, скоро обаче може да се промени. Според Ройтерс лейбъристите са обещали да въведат 25 % данък върху автомобилите, които струват повече от 600 000 NOK (60 000 евро). Tesla Model Y струва по -малко, но търсенето на други модели - Model S и X, както и на електрически автомобили от Porsche, Audi и Mercedes -Benz - може значително да намалее.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 kkk
Коментиран от #4, #15
10:43 04.10.2021
2 Бойко
Тези пари които ги даваме сега, за нас ли да останат?
Коментиран от #5, #16
10:44 04.10.2021
3 Alex
Коментиран от #6, #7
10:49 04.10.2021
4 Ъхъ
До коментар #1 от "kkk":
Ами не е малък! За един месец 17 хиляди нови коли, като почти всички електрически! Колко НОВИ се продават у нас?Коментиран от #12
10:50 04.10.2021
5 хе хе хе
До коментар #2 от "Бойко":
В западните държави вектрите калибрите а дори и бмв е60 отдавна са претопени в пещите а рука им се радват.Коментиран от #9
10:51 04.10.2021
6 Нещо бъркаш
До коментар #3 от "Alex":
Нищо не е финансирано от нефта! От фонда не се теглят пари за плащане на субсидии, а субсидии не се плащат за ел. колите в Норвегия!10:52 04.10.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Мммммм
11:01 04.10.2021
9 Механик
До коментар #5 от "хе хе хе":
Я отвори мобиле.де, да видиш колко БМВ-та Е60 се продават и за какви пари!На запад се карат само нови коли, това е мнение на облъчените. Всеки който е живял там е видял ,че са кара всичко и до последно. Това че ние внасяме тука това, дето е карано до последно си е наш проблем.
Коментиран от #11, #14
11:06 04.10.2021
10 Къде сте антиелектрици?
11:06 04.10.2021
11 факт
До коментар #9 от "Механик":
Само скъсаците износват готините хора си купуват нови нещаЗа кво в 21 век да карам ко чини като w125 e39 e46 и тн гробници
11:31 04.10.2021
12 пешо
До коментар #4 от "Ъхъ":
ти улав ли си, или на такъв се правиш? когато на територията открият залежи от въглеводороди, като тези в северно море, а също такива водоизточници, като тези в норвегия, тогава питай.Коментиран от #13
11:58 04.10.2021
13 Ъхъ
До коментар #12 от "пешо":
Хахахаха. Ти явно си глупав! Ако на територията имаха това което е в Норвегия, ти пак щеше да си същия скъсан, но някой щяха да са по-богати!12:05 04.10.2021
14 гост
До коментар #9 от "Механик":
Разбира се , че се кара всичко , но не от всеки !!! И там както и тук има хора всякакви , включително почти 30% емигранти от цял свят, както и десетина процента местни лузъри !! Но хората които купуват НОВИ коли от магазина ги сменят най-късно на 5-тата година по много проста причина ! Първо им изтича гаранцията и второ след нея стойността почва рязко да пада , което си е чиста загуба на пари ! А те искат да си запязят парите ! Така че селските теории си ги дръж за село !!12:28 04.10.2021
15 гост
До коментар #1 от "kkk":
А ти се надяваш , че на другите пазари ще е по-различно след най-много 4-5 годинки ??? Хахаххахах , блажени са вярващите !12:31 04.10.2021
16 гост
До коментар #2 от "Бойко":
Като станат 90 % , а те ВЕЧЕ са станали , че и отгоре , освен да "купуваш" ток с електричката ще можеш и да го продаваш или най-малкото да го купиш когато е най-евтин и да го ползваш когато е най-скъп , дори в къщи за себе си ! И не само да го купиш , а и да го произведеш ! Явно още не си вдянал , че голямата идея е именно производството да се ДЕЦЕНТРАЛИЗИРА и вместо 5 големи централи в ръцете на корумпирани чиновници да има 5 000 по-дребни производители , които само от липсата на големи преноси и съответните им разходи ще си изплатят инвестицията , другото отделно !Коментиран от #17, #20
12:41 04.10.2021
17 Грета Тунберг
До коментар #16 от "гост":
Скъпи,зареди ли си Теслата?Коментиран от #18
14:24 04.10.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Скъпи
22:36 04.10.2021
20 Жжуътъ5
До коментар #16 от "гост":
Да това се прави за нашето благодентсвие. Ваксините са доказателсвото.15:04 23.12.2021