14 Октомври, 2021 10:32 9 081 55

Електрическите автомобили се карат повече, отколкото бензиновите

  • peugeot-
  • електромобили-
  • пробег

Това показва проучване, проведено от британския офис на Peugeot

Електрическите автомобили се карат повече, отколкото бензиновите - 1

Британският офис на Peugeot проведе любопитно проучване, което установи, че електрическите автомобили изминават повече километри седмично от автомобилите с бензинов двигател. Разликата все още е малка - само 16 километра - но от Peugeot са уверени, че резултатите от проучването потвърждават пригодността на електрическите превозни средства не само за кратки пътувания. В същото време основната причина за отказ от закупуване на „зелени“ автомобили все още е цената.

Както установяват анализаторите на Peugeot, най -голямото разстояние на седмица се изминава от автомобили, оборудвани с хибридни електрически трактове - 204 километра. Второто място заемат автомобили с дизелови двигатели със среден резултат от 151 километра. Електрическите автомобили със 146-километров седмичен пробег заемат третото място, изпреварвайки бензиновите автомобили, чийто показател е само 130 километра.

По-малко от 18 % от собствениците на автомобили с ДВГ казват, че пътуват повече от 320 километра на седмица. По този начин, отбелязват авторите на изследването, повечето шофьори са подходящи за съвременните електрически автомобили, които изминават дори повече без презареждане: например Peugeot e-208 е в състояние да преодолее 349 километра с пълна батерия в цикъла WLTP.

Въпреки това цената остава един от основните фактори, спиращи шофьорите да преминат към "зелени" автомобили. 36 процента от британците, които предпочитат автомобили с двигатели с вътрешно горене. Повече от половината (53 %) отбелязват високата цена на електрическите превозни средства, а други 43 % - липсата на развита инфраструктура.

Именно последният аспект е основната причина за изоставането на електрическите автомобили от хибридите и дизелите, установиха калифорнийски учени. Оказва се, че почти 20 процента от собствениците на автомобили на „батерии“ се връщат към автомобили с традиционни двигатели поради недостатъчния брой зарядни станции.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Щура работа

    17 6 Отговор
    Не е мое да бъде...а баКтериите де ще ги дяват за скраб???

    Коментиран от #6

  • 2 бай Кольо

    19 6 Отговор
    Щото битува мнението,че е по ьофтено на ток,а от къде се взема и как се произвежда тока никой не се замисля!
  • 3 гадно

    22 9 Отговор
    Стига сте писали глупости електрокарите се използват предимно за градско, на дълъг път си е цяло присключение с това зареждане с часове хеле пък през зимата.

    Коментиран от #7

  • 4 DrivingPleasure

    19 4 Отговор
    Извинете ама кви са тия 200 км на СЕДМИЦА?! А дизеловите пък даже и по 150 км на СЕДМИЦА?!! Кой по дявола си купува дизел да му навърта 7-8 000 км на година?!

    Аз като минавам по 700 км на седмица (без джиткането насам-натам уикенда, като е хубаво времето за екскурзийки, с него стават обикновено 1000+) ква кола трябва да карам?

    Коментиран от #9

  • 5 Ще видим, ще видим

    19 5 Отговор
    Както върви цената на тока ? Иначе голяма реклама на "ваксини", елктрички и безполови пада....
  • 6 Не се притеснявай

    8 13 Отговор

    До коментар #1 от "Щура работа":

    Едни хора инвестират милиарди в заводи за рециклиране на батерии и не го правят от алтруистични цели, за да се грижат за природата, а смятат да печелят още повече милиарди от тази дейност. Дори ще плащат за да ти изкупуват "отпадъците", за да не се мориш да копаеш дупки да ги заравяш, както си представяте края на батериите.

    А в реалността, когато свърши жизнения им цикъл в електромобилите, батериите ще се ползват още десетина години за съхранение на енергия, преди да бъдат продадени за рециклиране. Този втори живот ще спести още хиляди тонове въглероден диоксид и всякакви други гадости, а след това от тяхните материали и с абсолютно чистата енергия съхранявана в подобни батерии, ще бъдат произведени нови батерии, без да се изкопават нови материали и така до безкрай.

    Коментиран от #8, #21

  • 7 Колко дълго пътуване?

    6 19 Отговор

    До коментар #3 от "гадно":

    Една Тесла изминава 500 км без зареждане, а след това на всеки 300 км трябва да спираш по 15 минути. Тоест ако тръгнеш със заредена батерия, за 1500 км ще ти се събере час зареждане. И ти ли си от тези които минават по 1500 км без да спират и пикаят в бутилки защото времето им е ценно?

    Коментиран от #10, #16, #48

  • 8 турбо жигули

    13 3 Отговор

    До коментар #6 от "Не се притеснявай":

    Направо ги изкара перпетум мобиле.

    Коментиран от #11

  • 9 Какво ревеш?

    8 14 Отговор

    До коментар #4 от "DrivingPleasure":

    Дори най-смотаните електрички минават по 300 километра с едно зареждане. Голямо реване, че трябва да зареждаш два пъти седмично! Тази опорна точка вече се изтърка. Истинската причина е единствено и само по-високата цена на електромобилите и когато тя се изравни с бензиновите автомобили, преминаването към електромобили ще стане лавинообразно и никой няма да си помисля за бензин или дизел. За да бъдем точни винаги ще има 20%, които ще си останат на ДВГ по една или друга причина, предимно емоционална, като вас.

    Коментиран от #12

  • 10 DrivingPleasure

    12 6 Отговор

    До коментар #7 от "Колко дълго пътуване?":

    Ще изкара 500 км ако температурата е идеална, а ти се движиш с 90 км/ч на магистралата!.. и си готов да рискуваш и последния киловат, за да достигнеш до зарядно, което не знаеш дали работи или не е заето.

    А това с батерите на 6тия ме кара само да се смея!
  • 11 Хайде още един инженерин

    3 12 Отговор

    До коментар #8 от "турбо жигули":

    Дето не знае какво е перпетомобиле? Ами не, не е перпетомобиле, защото както първоначалното производство, така и рециклирането са изключително енергоемки процеси.

    Всъщност 90% от замърсяването при производство на батерии идва именно от енергията необходима за тяхната производство. Ако тази енергия е от възобновяеми източници, замърсяването от производството на батерии ще намалее с 90%, а 100% възобновяема енергия ще може да се ползва само, ако краткосрочно се съхранява в батерии, а дългосрочно във водород или се пренася по правотокови ултра високоволтови електропроводи от хиляди километри, като от другия им край също има батерии. Много батерии. Свиквайте с тази мисъл.
  • 12 DrivingPleasure

    12 7 Отговор

    До коментар #9 от "Какво ревеш?":

    "Рева" щото забранявате бе пич!
    А изравняването в цените ще има да го акате доста, доста дълго, някое друго десетилетие, ако до тогава не се усетите, че всъщност ЕЛ не допринася за екологията с абсолютно нищо, напротив създава нови проблеми

    Коментиран от #13, #28

  • 13 Назови ги по име

    4 11 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    Кажи ги де, какви са тези проблеми и кой от тях се решава със синтетичното гориво, за което бълнуваш?

    Кой за какви забрани ти говори? От 10 години се говори, че цените на батериите ще стигнат 100 долара между 2023 и 2025 година, като дори най-големите песимисти като Toyota, говореха за 2030 година. Това с какви забрани има общо? Засега не съм чул този срок да е отлаган и както виждаш, въпреки че суровините за батериите се вдигнаха с почти 100%, а някои дори повече, цените на батериите продължават да падат, въпреки че сега падат с по-малки темпове от преди. Когато цените на материалите се върнат на предишните нива, като се увеличи предлагането им, цените на батериите буквално ще се сринат и bye bye двигатели с вътрешно горене. Bye-bye Toyota. Bye bye синтетично гориво, още преди да сме му казали здравей.

    За съжаление заради дългия жизнен цикъл, автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще се карат поне още двайсетина години, а в България и повече. Тоест до 2045 година най-рано.Та за какви забрани говориш? За какви екологични проблеми с батериите?

    Коментиран от #31

  • 14 Бай Вълчан

    10 2 Отговор
    Но моля, карайте си ги, господа, колкото искате. Само не ни ги хвалете и натрапвате.

    Коментиран от #15

  • 15 Не се притеснявай

    7 8 Отговор

    До коментар #14 от "Бай Вълчан":

    Никой не ти ги хвали на тебе. На тебе ще ти ги хвалят чак след 20 години на Горубляне! Чисто нова, почти не е карана, никога не е зареждана на бърза зарядна станция, а само на обикновен контакт в гаража на пенсионерката.
  • 16 БАЙ Х@Й‼

    10 4 Отговор

    До коментар #7 от "Колко дълго пътуване?":

    Това, дето го пише по книгите, не расте по нивите ‼️ Като си купи нов телефон, колко изкарваше с едно зареждане и колко след третата година? Наистина ли мислиш , че зимно време в сняг или на магистрала със 140км/ч ще измине дори София-Варна без да подремнеш до някое трафче ( недай Боже да има закачен преди теб) ? Еко са само по време на експлоатация , ама не и самото производство ! Токът който ползват може да е от ТЕЦ бълващ сажди ! ..... Нищо против ЕЛ-ките, ама не да спират законово, а не пазарно другите МПС‼️

    Коментиран от #17

  • 17 Това в коя книга го прочете?

    3 7 Отговор

    До коментар #16 от "БАЙ Х@Й‼":

    Хайде да си спазваш поговорката, че това което го пише по книгите не расте по дърветата.

    Къде прочете за забрана на автомобилите с ДВГ в България? Хайде да се обзаложим че през 2040 година, в България все още ще се карат автомобилите произведени тази година и всеки ще може да си купи такъв?

    Коментиран от #20

  • 18 ДВГ

    12 1 Отговор
    Много ми е интересно като махнем ДВГ как ще се преминават дълги преходи през тундри, савани и пустини или ще зареждаме от слънцето?
    Който иска да кара електричка, но да не ме задължават. Иначе каква е разликата с комунизма? Там май имахме повече свободи и права. Сега ЕС казал: краставиците да са прави, кокошките свободни, а прасетата щастливи. А колко хора гладуват- дълбоко затворени очи.

    Коментиран от #19, #22

  • 19 Ти да видиш!

    4 10 Отговор

    До коментар #18 от "ДВГ":

    Ти последно кога мина през тундри и савани? Колко полицая те спряха докато ги пресичаше? Смяташ ли че някой ще забрани движението на двигатели с вътрешно горене в България до 2050 година? Хайде стига с тези опорни точки! И точно по средата на тундрата или пустинята е много по-лесно да направиш зарядна станция за електромобил с фотоволтаици и батерии, която да не се нуждае от обслужване, отколкото бензиностанция, която редовно трябва да зареждаш с гориво.

    Коментиран от #24

  • 20 БАЙ Х@Й‼

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "Това в коя книга го прочете?":

    Аз си я спазвам. Ама ти къде прочете "в България" ❓ Айде да не дописваш и после да се дърлиш ❗Нещо по написаното не коментираш ❗

    Коментиран от #25

  • 21 Съдията Дред

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Не се притеснявай":

    Едно светло бъдеще описа, та се не знай. То така навремето в училище разправяха, че през 1980 г. в България е щял да бъде построен комунизма, и за всекиго щяло да има според потребностите му. В университета навремето се учеше история на БКП. Като попитах какво става с комунизма, все пак 1980 мина , само дето не ме арестуваха, то било стара , и идеологически вредна постановка.

    Коментиран от #23

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Егати аналогията

    2 5 Отговор

    До коментар #21 от "Съдията Дред":

    Как пък ти дойде на ума да го сравняваш с комунизма, като още в началото на мнението говоря за капитализъм. Просто бизнес, а не политика. Батериите към момента са най-печелившия бизнес и най-перспективният. Светът преминава към тях по няколко фронта, заради евтината възобновяема енергия и нейните недостатъци. Отделно отиваме на политиката, че който замърсява, започва да си плаща сметката. Останалото не знам защо не искате да се съгласите с него? Оловото не е чак толкова ценен и скъп материал, нито пък има недостиг. Въпреки това 99% от оловно киселинните акумулатори към ден днешен се рециклират. Всеки който е купувал нов акумулатор знае, че могат да му изкупят стария почти във всеки магазин за акумулатори.
  • 24 ДВГ

    8 1 Отговор

    До коментар #19 от "Ти да видиш!":

    Ами някой ходим и се разкарваме из пусти места. Но ще чакам да направите една зарядна в пустинята Мохаве и ще дойда да заредя една електричка.

    Коментиран от #26, #27, #47

  • 25 Хлъзгав като риба

    0 6 Отговор

    До коментар #20 от "БАЙ Х@Й‼":

    "Наистина ли мислиш , че зимно време в сняг или на магистрала със 140км/ч ще измине дори София-Варна .. . Нищо против ЕЛ-ките, ама не да спират законово, а не пазарно другите МПС‼️"


    Май ме бъркаш с функционално неграмотните анти електрици? София и Варна в коя страна се намират щом не е в България и не говориш за България? Хайде прочети си мнението и кажи за коя държава говориш?

    Коментиран от #35

  • 26 Не че е невъзможно

    3 4 Отговор

    До коментар #24 от "ДВГ":

    Но доста вода ще изтече докато дори и пустините се напълнят със зарядни станции. Първоначално трябва да се реши проблемът с градските джунгли, където са съсредоточени 80% от автомобилите и има проблем със замърсяването на въздуха. Движението на автомобили с ДВГ в пустинята надали някога ще представлява какъвто и да е проблем.
  • 27 А иначе ток в пустините има повече

    1 6 Отговор

    До коментар #24 от "ДВГ":

    Xlinks планира да изгради 10,5 гигават (GW) комплекс за възобновяема енергия в Мароко. Той ще бъде свързан със съоръжение за съхранение на енергия с мощност 5 GW капацитет 25 GWh (гигаватчаса) в северноафриканската държава.
    Тази енергия ще се продава на Обединеното кралство чрез кабел за постоянен ток с високо напрежение (HVDC), свързващ Мароко с няколко места в Уелс и Девън, Великобритания.



    Комплексът ще се състои от 7 GW слънчеви и 3,5 GW вятърни мощности.

    Генералният директор се надява, че първият етап с мощност 1,8 GW ще бъде пуснат в началото на 2027 година, а вторият кабел трябва да бъде пуснат в експлоатация през 2029 година.

    Сахара се възползва от високите нива на слънчева радиация през цялата година, електричеството може да се генерира надеждно всеки ден, включително през зимата.

    По отношение на вятърната енергия, „избраните обекти на вятърни паркове се възползват от надеждния атлантически вятър, който е част от друга метеорологична система различна от Великобритания“

    5 гигавата и 25 гигаватчаса ще ти стигнат ли да заредиш или ще търсиш друга опорна точка?

    Коментиран от #29, #33

  • 28 Още една хубава новина

    0 7 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    Германците понеже са прости, взели че разрешили на канадска компания да произвежда литий за половин милион батерии годишно -най-големият завод за литий в Европа близо до фабриката на Тесла.

    Трябва да е доста замърсяващо това производство на батерии, щом германците го искат толкова близо до столицата си, а не го пратят в България. За сметка на това България беше една от локациите за завод за дизелови автомобили. Понеже са по-прости от нас, ще произвеждат и ще карат мръсните електромобили в столицата си, понеже мислят за нашето здраве и да не се отровим, а на нас ще ни пратят да ползваме чистите си дизели.

    Коментиран от #32

  • 29 хо ха

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "А иначе ток в пустините има повече":

    чета че си много запознат със ФЕЦ та имам няколко въпроса колко вата пройзвежда 1 слънчев панел какви са му габаритите и колко площ ще е неоходимо за 10 гига на час или на година те моля да уточниш че има голямо значение който ще произвеждат в мароко. Второ за зареждането на 1 батерия от 100кв за 1 час каква площ е необдимо.

    Коментиран от #34, #36

  • 30 хо ха

    0 1 Отговор
    уточнение само 100квч изпуснал съм ч-то
  • 31 DrivingPleasure

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Назови ги по име":

    Освен, че дефакто нямат никакво отношение към екологията и намаляване на СО2 емисиите ли? Ами само един и то съществен ТОКСИЧНИ СА!!! Батерията не е само литий, коктейл от химикали е!

    А ако някой от вас си мисли, че е възможно да се постигне 100% рецилиране на материите като обем - значи или е ненормален или лъжец! Човечеството за златото не е постигнало 100% обхват, камо ли за мотаещи се под път и над път батерии!

    Достатъчни са токсините от батериите на малките устройства, а към тях ще добавим и стотици хиляди ТОНА батерии от електромобили. Дори да постигнеш 90% обхват, което е абсурдно от логистична гледна точка пак 10% остават, а при само 10 милиона ел автомобили това са милион автомобила - по 400 кила батерия те ти 400 МИЛИОНА КИЛОГРАМА ТОКСИЧНИ ОТПАДЪЦИ всяка божа година

    Няма да ми повярваш, но всеки с акъла си ще знае, че това е адски кофти сделка ако говорим за екология!!!
  • 32 DrivingPleasure

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Още една хубава новина":

    Само литий ли има в батериите?
  • 33 DrivingPleasure

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "А иначе ток в пустините има повече":

    А загубите при пренос по трасето колко ГВ ще са?
    Много по логично е тия мощности да се ползват за производство на чист водород и синтетика, въпреки загубите, но поне можеш да складираш енергията, и да я ползваш равномерно, а не на пикове и спадове, които да покриваш после от други фосилни източници.

    Всъщност до средата на годината потреблението на електроенергия е скочило с 8%. Въпреки всички напъни и цялото трошене на пари за зелена енергия тя е покрила само 4% от този скок (не че е лошо) но останалите 4 идват от увеличени мощности работещи на фосилни горива. Тоест прехвърляйки транспорта към електроенергията имаме никакво намаление на СО2 само харчим едни безумни пари! а те могат да идат за нещо полезно

    Коментиран от #37

  • 34 DrivingPleasure

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "хо ха":

    Ако може да разширя малко твоя въпрос и да го попитам при 320 милиона автомобила в Европа (без комерсиалната техника). При 13 000 км среден пробег годишно и при 20тина кВч на 100 км колко точно електричество ще му трябва за да осигури същата мобилност. И след като изчисли нужните мощности вече да пристъпи към твоя въпрос - каква площ ще е нужна за това :)

    Коментиран от #38, #39

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Щом питаш ще отговоря

    1 3 Отговор

    До коментар #29 от "хо ха":

    Масовите панели са 340W 1м х 1,65м . Има и други размери и мощност, но обикновено мощност 1Квп заема площ 5м².

    А защо ще зареждаш точно 100квч за точно час и то от слънцето, всеки ден ли ще ги зареждаш?
    Ако си в къщи или на работа разполагаш с поне към 8 часа за зареждане, но трябва да заредиш само дневния си пробег и е дори теоретично невъзможно да заредиш 100 киловатчаса в батерията. А за дълъг път час за зареждане ти е много. По-скоро ще спираш през 300 км за 15 минути.

    В първия случай 8 часа по 12,5 киловата на теория, на фотоволтаиците никога не работят на 100% от мощността си през целия ден. Нека да бъдем максимално песимисти и да заложим на 20 киловата.

    Тези 50 киловата са ти 100 квадрата фотоволтаици, който годишно за България осигуряват 26 мегаватчаса енергия. В Германия същите фотоволтаици осигуряват 20 мегаватчаса, а в Мароко 40 мегаватчаса.

    За да заредиш за 15 минути, просто трябва да им сложиш батерия, която да събира енергията един или няколко дни, а после просто да спреш за 15 минути да заредиш.

    Коментиран от #40

  • 37 Загуби и печалби

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "DrivingPleasure":

    Типичните загуби на такъв далекопровод са около 3% на 1000 километра. За сметка на това, същият фотоволтаик в Мароко произвежда 100 процента повече електрическа енергия отколкото в UK. Тоест до 15000 километра пренос все още приходите ще са повече отколкото загубите. И това само ако смятаме нетно енергията. Само че тук друго е по-важно. В Мароко слънцето пече за повече часове през денонощието и то всеки ден, включително зимата. През един типичен зимен марокански ден, слънцето пече повече часове отколкото през типичен английски ден. А това е много по-важно отколкото да смятаме само количеството, защото загубите са на мощност, а тази мощност се компенсира с елементарното добавяне на повече мощност на входа на кабела, за да компенсира загубите. Досега това беше екзотика заради ниските цени на енергията, но настоящата ситуация ще стартира много подобни проекти.
  • 38 Браво!

    1 5 Отговор

    До коментар #34 от "DrivingPleasure":

    По-добре така като не знаеш нещо да питаш, вместо направо да даваш грешните отговори.

    По твоите сметки един електромобил се нуждае от 2,6 мегаватчаса годишно, при това този електромобил е Тесла модел Х с 1000 коня, защото другите харчат по-малко.

    От Примера по-горе се вижда, че в България 100 квадрата фотоволтаици с мощност 20 киловата, произвеждат 26 мегаватчаса годишно, тоест един автомобил се нуждае от 2 киловата панели и 10 квадрата площ.

    Тоест простият отговор е, че за инсталация на фотоволтаици е необходима по-малка площ отколкото заема самия автомобил при паркиране и ако паркираш тежи 320 милиона автомобила ще заемат по-голяма площ.

    За разлика от автомобилите, фотоволтаиците могат да бъдат монтирани по покривите без да вземат допълнително място, много автомобила се нуждае от паркомясто, което ако е на открито също може да бъде покрито с фотоволтаици без да заемат паркоместото под него.

    Коментиран от #44

  • 39 Все пак да сметнем

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "DrivingPleasure":

    2,6 мегаватчаса годишно в България се нуждаят от два киловата фотоволтаици, но в Германия се нуждаят от 2,6 киловата и 13м². За сметка на това в Мароко се нуждаят само от 1,3 киловата и 5м²

    След около 30-40 години, 320 милиона автомобила ще се нуждаят от 3200 милиона квадратни метра в България или 4160 милиона квадратни метра в Германия или 1600 милиона квадратни метра в Мароко. Схващаш ли смисъла, дори да пренебрегнем загубите при преноса? Разминаването на няколко часови зони ще спести и съхранението на енергия в батерии. Неслучайно от години ви говоря за правотокови далекопроводи и тяхното бъдеще, вместо разни потоци. При тези цени на тока, само тази година щеше да се изплати един такъв далекопровод.
  • 40 хо ха

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Щом питаш ще отговоря":

    за тези 15 минути след 300- тата километра колко ще заредя и от колко квадратни метра фотоволтайци . И друг въпрос тези 3% са загуби само от пренасянето и общо с трансформацията.

    Коментиран от #42

  • 41 Ехааа

    1 0 Отговор
    Г-н Славчев, ега ти простотията! Ами кой притежава ел. автомобил? Най-богатите люде, които имат пари и да ги карат! Така, че не правете тъпи сравнения!
  • 42 Пак бъркаш мощност с енергия

    0 2 Отговор

    До коментар #40 от "хо ха":

    Когато енергията е заредена в батерии, мощността зависи само от възможностите на автомобила, защото батерията може да отдава и един мегават мощност. Мощността на панелите също няма пряко отношение, защото заредените за 15 минути 50 kW часа може да са заредени за един час с мощност 50 киловата или за 10 часа с мощност 5 киловата, а също така, може да са заредени за пет минути с мощност 600 кв . Както виждаш батерията ти дава гъвкавост и не е необходимо да съобразяваш времето на потреблението с времето на производството на енергия, нито пък мощността.

    Коментиран от #43

  • 43 От чужбина

    5 1 Отговор

    До коментар #42 от "Пак бъркаш мощност с енергия":

    Прочети малко повече за батериите за да не ги бъркаш с кондензаторите. Батериите имат лимит, граница на тока. Ако го превишиш се повреждат.

    Коментиран от #46

  • 44 От чужбина

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Браво!":

    А защо да не се монтират волтаиците директно върху капаците и покрива на автомобила? Това НЯМА да може да го подкара, но ще в голяма помощ. Паркираш колата докато си на работа и тя си "събира" сама ток за те върне в къщи. :))
  • 45 От чужбина

    6 0 Отговор
    проблема НЕ е само цената на самия автомобил, а цената на тока от зарядните станции. Не са случайни фирмите които държат тези станции и цената е ... убийствена. Много често пробега на ток се оказва по-скъп отколкото на бензин. И понеже можете да си ги зареждате сами в къщи от ел.мрежата, където тока е сравнително евтин или даже да ползвате някакви собствени източници на ток като фотоволтаици - ей това е "спънката". Как така ще се движиш без да си плащаш на власт имащите???
  • 46 Къде видя превишение на тока?

    0 4 Отговор

    До коментар #43 от "От чужбина":

    Повечето батерии вече са дуракоустойчиви и да искаш можеш да ми подадеш или да изтеглиш повече ток, отколкото им е позволено. Освен това никъде в мнението, не споменавам ток, така че е редно ти да попрочетеш малко за батериите, защото аз съм чел много и очевидно знам за какво говоря. Като за начало можеш да започнеш с компонентите на един supercharger трета версия на Tesla. Всеки от тях задължително разполага с батерия.
  • 47 От чужбина

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "ДВГ":

    Ами вместо да си носиш туба с бензин ще си караш още една батерия и/или сгъваеми фотоволтаици. Последните ги разгъваш и "субираш" ток за батериите. :))

    Коментиран от #49

  • 48 ДВГ

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Колко дълго пътуване?":

    Когато си плащаш тока си помисли и колко ще струва когато всичко стане на ток! Търсенето опредиля и цената нали???

    Коментиран от #50, #51

  • 49 ДВГ

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "От чужбина":

    Само че не съм Мат Деймън и не съм в холивудско студио.
  • 50 ДВГ

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "ДВГ":

    Да ви помоля да не ми ползвате името.
  • 51 Бъркаш причина и следствие

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "ДВГ":

    Цената на тока не зависи от търсенето, а от предлагането. Както виждаш, тази година цената на тока се вдигна заради ограниченото предлагане, а не заради повишеното търсене. Търсенето ще стане голямо чак през зимата.

    Колкото по-високи са цените, толкова предлагането на ток ще става все по-голямо и по-голямо а при свръхпроизводство цените падат дори под нулата и стават отрицателни - идеалното време за зареждане на електромобили.
  • 52 Да попитам

    2 0 Отговор
    На електричките как им е направено "парното" отопление?

    Коментиран от #53

  • 53 От чужбина

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Да попитам":

    Тип "климатик", термопомпа.
  • 54 Маса глупости

    3 0 Отговор
    Маса глупости прочетох тук от любителите - електрокарчици.
    То не беше зелена енергия , изчисления на киловати, площ на фотоволтаици и прочие.
    Уважаеми ментори на електрокарите... запишете си с дебели букви: Няма такава химическа реакция , която от определен обем елементи и тяхното реагиране да даде толкова електрическа енергия, че да даде автономно движение, отопление , аудио и товароносимост на транспортно средство с общо тегло минимум 800 килограма, за 500 километра и повече. И тези 500 могат да бъдат постигнати при много внимателна експлоатация.
    За зелената енергия не ми се пише, само ще отбележа , че фотоволтаиците са по - голям замърсител от батериите след експлоатационния си период.

    Коментиран от #55

  • 55 От чужбина

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Маса глупости":

    В края на 19-ти век един експерт казал, че няма как апарат по-тежък от въздуха да полети. Да, ама някои продължили да опитват и полетели с нещото наречено самолет.