Адил Ширинов, генерален директор на завода УАЗ, потвърди закриването на всички нови проекти, които преди това бяха обявени от руската марка. По-специално, развитието на т.нар. "Руското Prado", тоест дълбоко модернизиран Patriot, е окончателно спрян, каза топ мениджърът в интервю за Business Online, подчертавайки, че това е "решен въпрос". И като цяло предприятието вече не е фокусирано върху разработването на нови модели.
„Новият продукт ще бъде създаден от тези, които могат да го направят. УАЗ има своя ниша, собствен сегмент от всъдеходи, които ще продължим да произвеждаме. Но ние няма да създадем нов продукт, това е утопия!" – каза още Адил Ширинов.
Главният изпълнителен директор обясни неспособността на УАЗ да създава нови продукти с факта, че са необходими огромни инвестиции за развитие. Но Ширинов отхвърля възможността за пълно закриване на завода в близко бъдеще, позовавайки се на статистически данни за използването на завода през 2020 и 2021 г., като ясно показва, че през 2022 г. то ще бъде на високо ниво и работата на УАЗ ще остане печеливша.
Също така, според топ мениджъра, ще бъдат предприети всички възможни стъпки, за да се гарантира, че производството на най-старото семейство - SGR ("буханка" и неговите производни) остава рентабилно. За обновяване обаче не се говори: „Невъзможно е да се модернизира нещо, което вече е на 70 години. За какво? Тя има свой собствен жизнен цикъл, просто трябва да я оставите да изживее нормално. Трябва да ѝ позволим да се пенсионира по естествен начин “, каза директорът на УАЗ.
Заволжският моторен завод, както и УАЗ, който е част от Sollers и доставя двигатели на Уляновск, също няма да имат нови продукти: „Той работи и ще работи засега. Но ние не планираме да създаваме нови двигатели там." Наскоро появилите се слухове за прехвърляне на производството на двигатели към Елабуга Ширинов отрече; в този завод ще се произвеждат единици само за Ford Transit.
От всичко казано следва, че няма надежда да се чакат нови продукти, свързани с УАЗ, въпреки че в началото на 2021 г. от компанията увериха, че проектът на актуализирания Patriot не е спрян, а само замразен по време на пандемията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Blackthorn
Коментиран от #3
10:07 16.11.2021
2 Шифиор
Коментиран от #11, #23
10:12 16.11.2021
3 МикиТОЙОТАКабул
До коментар #1 от "Blackthorn":
Само тойота минаваКоментиран от #21
10:19 16.11.2021
4 Тъпо соросоидче
Коментиран от #16
10:30 16.11.2021
5 i-рян
10:55 16.11.2021
6 Кой купува..........
Коментиран от #12
11:08 16.11.2021
7 Гост
11:12 16.11.2021
8 Някойси
11:16 16.11.2021
9 кочо
Коментиран от #17
11:46 16.11.2021
10 Ха ха ха
Коментиран от #25
11:55 16.11.2021
11 Ха ха ха
До коментар #2 от "Шифиор":
Дядкааа и фк Левски има "милиони" фенове, но касата му е празна и е пред фалит...11:58 16.11.2021
12 Ха ха ха
До коментар #6 от "Кой купува..........":
Единици заблудени аналогови носталгици, но и при тях водещият мотив е ниската цена, породена от ниското качество.12:01 16.11.2021
13 Alex
Коментиран от #15
12:05 16.11.2021
14 СерГей
12:53 16.11.2021
15 Руски xyu
До коментар #13 от "Alex":
Не бе, инжекцион е буханката вече изцяло. Няма карбураторни версии.13:13 16.11.2021
16 Джаф
До коментар #4 от "Тъпо соросоидче":
Присмехулник, Колкото и да ти е мъчно тази марка има свойте верни фенове.Калени в хладината на реалния живот.13:58 16.11.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Сатъра на Хана
........
КАТО БЪЛГАРСКИТЕ ТАКИВА .... ГЛЕДАТ ДА НАПРАВЯТ НЯКОЙ И ДРУГ ДОЛАР И ВЕДНАГА ГО КРИЯТ НА ЗАПАД И В ОФШОРКИ
......
И ЗА ТОВА НЕ МОГАТ ДА СЪЗДАВАТ ХАЙ-ТЕК ПРОДУКТ
..... ХАЙ-ТЕК ПРОДУКТ В РУСИЯ МОГАТ ДА СЪЗДАВАТ ЕДИНСТВЕНО ДЪРЖАВНИТЕ КОМПАНИИ И ИНСТИТУТИ .......
Коментиран от #22
14:09 16.11.2021
19 Японеца
15:07 16.11.2021
20 АУУУУУ
Коментиран от #30
16:34 16.11.2021
21 Не неможе
До коментар #3 от "МикиТОЙОТАКабул":
защото Тойота-та е по-тежка и ляга по корем.Нива е достоен донякъде конкурент на УАЗ17:41 16.11.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Alabala
До коментар #2 от "Шифиор":
Никой не се е надявал на нещо повече. Отново, за кой ли пореден път руските инженери в автомобилостроенето се доказват че не могат.Стари и смешни, морално остарели технологии, чупливи компоненти с ниско качество.Това е руската технология, на която се радват много от нашите сънародници.Не знам поради каква причина са се заинатили, при условие че нямат нито една руска вещ в дома си?Коментиран от #31
18:13 16.11.2021
24 стоян
19:19 16.11.2021
25 Да ама
До коментар #10 от "Ха ха ха":
Тоя боклук го продават 70 години.70 ГОДИНИ.Кой модел и на коя марка е оцелял толкова във времето???Коментиран от #35
20:46 16.11.2021
26 JEEP
21:18 16.11.2021
27 Они Руский
Коментиран от #32, #36
21:24 16.11.2021
28 селянин
07:06 17.11.2021
29 Гост
09:26 17.11.2021
30 Иван
До коментар #20 от "АУУУУУ":
Кога ще видим българско много сме зян09:50 17.11.2021
31 Случаен
До коментар #23 от "Alabala":
Инженерите могат, няма пари. Имат много обещаващи концепти които не са влезли в производство поради финансови причини.10:53 17.11.2021
32 ПРАВОПЕД
До коментар #27 от "Они Руский":
Поне пиши грамотно.11:35 17.11.2021
33 Бух
12:48 17.11.2021
34 555
15:21 17.11.2021
35 555
До коментар #25 от "Да ама":
На Тойота има модели оцелели над 50 години15:22 17.11.2021
36 Милен
До коментар #27 от "Они Руский":
Този май е прегазен.16:22 17.11.2021
37 висок
17:14 17.11.2021
38 Анализаторр
05:49 18.11.2021