Една от първите Mega зарядни станции на Tesla бе открита съвсем скоро близо до фабриката за батерии в Невада, а през изминалите дни там бе заснето и първото превозно средство, което се отби за зареждане.
Едва ли за някого е изненада, че това е именно камионът на Tesla в бял цвят, който изглежда готов за серийно производство. Станциите също са в бял и черен цвят и са разположени по такъв начин, че камионът да се побира без проблем, дори и с ремарке.
Awesome sighting today of a charging Tesla Semi at Tesla Giga Nevada! @SawyerMerritt @WholeMarsBlog pic.twitter.com/OoEPI3pacY
— 🦃 FSDBETA $TSLA 🐂 in Washington טסלה (@hwfeinstein) November 15, 2021
Впечатление прави и изключително късият кабел, който най-вероятно е изчислен единствено, за да достига до порта за зареждане на Semi. Подобно нещо виждаме и на зарядните станции за автомобили на Tesla, което предизвика сериозни проблеми, когато те бяха отворени за всички електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 asan
Коментиран от #5, #17
16:49 16.11.2021
5 Варненец
До коментар #4 от "asan":
Ти не можеш да пишеш, акции си купувал. Та кой казваш е Акций? Да не е брадчед на Клавдий?Коментиран от #6, #46
16:52 16.11.2021
6 asan
До коментар #5 от "Варненец":
:)) така е прав си за това ти сложих +16:54 16.11.2021
7 Мунчо юмручето
Коментиран от #9, #14
16:56 16.11.2021
8 Тираджия
16:58 16.11.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Онур
До коментар #9 от "asan":
За какво да са помислили като нямат мозък с мизернияр си пробег от 300км мислиш ли че стига много далеч.Коментиран от #11
17:08 16.11.2021
11 asan
До коментар #10 от "Онур":
1. не си пиши сам + 2. я внимателно прочети за пробега 3. не ми пиши – ти абер си немаш :)))17:12 16.11.2021
12 гост
Коментиран от #15, #21
17:42 16.11.2021
13 Соцагент007
18:15 16.11.2021
14 Хихи
До коментар #7 от "Мунчо юмручето":
Ми и сега има електрически камиони в Норвегия, момче! И там до колкото знам имат баири и не е топло! 😂😂Коментиран от #35
18:19 16.11.2021
15 Грета Тунберг
До коментар #12 от "гост":
Скъпи,да не си станал тираджия?Този камион Тесла Семи ли караш?18:44 16.11.2021
16 До 10 Онур
Коментиран от #20
20:38 16.11.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 За тЪпаците
Коментиран от #82
21:53 16.11.2021
19 Гост
Коментиран от #22
21:59 16.11.2021
20 Гост
До коментар #16 от "До 10 Онур":
Само в тесларските ти мечти.Максимум 400 км и то празен.22:01 16.11.2021
21 Гост
До коментар #12 от "гост":
Издаването на сертификата за СП 2 е въпрос на време.Иначе ще има пак скок в цената на газа.22:05 16.11.2021
22 Трол та дрънка
До коментар #19 от "Гост":
Игнор!22:21 16.11.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Бла
Коментиран от #30
10:17 17.11.2021
30 Бла бла бла
До коментар #29 от "Бла":
Ако знаеш колко глупости изписа. След като все още разчитаме на изкопаеми горива и няма електромобили, защо има проблеми с липсата на ток? В близко бъдеще, само на тези които нямат електромобили ще им се налага да палят свещи, защото всеки един електромобил е power bank на колела и може да захранва едно домакинство за седмица, като не говорим само за осветление.На всяка една нова зарядна станция на Tesla за леки автомобили всеки четири колонки са свързани към батерия с мощност 1 мегават и капацитет 3 мегаватчаса, като на някой зарядни станции има десетки такива батерии. Те са свързани двупосочно към мрежата и както могат да приемат така и могат да връщат енергия в нея при нужда.
Прошляците тук си мислят, че става въпрос само за печелене на стотинки, но на практика цената на тока зависи от търсенето и предлагането и е най-висока тогава, когато потреблението е най-високо и има най-голяма липса на електрическа енергия. Точно тогава батериите връщат ток в мрежата и я подпомагат, като намаляват натоварването и и няма нужда от подмяна на инфраструктурата с по-мощна.
Отделно са свързани към фотоволтаици и съхраняват слънчевата енергия за ползване на по-късен етап както за зареждане така и за връщане в мрежата.
Колкото и абсурдно и противоречиво да звучи, колкото повече такива зарядни станции има, толкова повече намалява натоварването на електроцентралите и електропреносната система на годишна база.
Коментиран от #33, #54
11:05 17.11.2021
31 Скорост на зареждане
Toплинaтa нa ĸaбeлa, ĸoятo възниĸвa пpи зapeждaнeтo нa eлeĸтpoмoбилa, пpeoбpaзyвa cпeциaлнa тeчнocт в пapa, oтнeмaщa тoплинaтa oт мeтaлa. Tя циpĸyлиpa в oxлaдитeлнaтa cиcтeмa нa тoзи ĸaбeл, ĸaтo пo тoзи нaчин ce oxлaждa и oтнoвo ce пpeвpъщa в тeчнocт. Πo тoзи нaчин нoвaтa тexнoлoгия дaвa възмoжнocт зa paзceйвaнeтo нa мнoгo пoвeчe тoплинa, oтĸoлĸoтo вcичĸи cъщecтвyвaщи ĸъм днeшeн дeн aнaлoзи, ĸoитo ce изпoлзвaт в зapяднитe cтaнции нa eлeĸтpoмoбилитe.
Πpeдcтaвeният пpoтoтип издъpжa cилa нa тoĸa мaлĸo нaд 2400 aмпepa. Toвa e c 1000 aмпepa пoвeчe, oтĸoлĸoтo e нeoбxoдимo, зa дa ce нaмaли вpeмeтo нa зapeждaнe нa eлeĸтpoмoбилa caмo в paмĸитe нa пeт минyти и e 4,5 пъти пo-бъpзo в cpaвнeниe cъc ceгa пpeдлaгaнитe зapядни ycтpoйcтвa.
Сега остава и батериите да извървят в този път и да намалят времето от 20 минути на 5 минути.
Коментиран от #32, #34, #36, #55
11:18 17.11.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 RadkoDJ
До коментар #30 от "Бла бла бла":
Браво. Сега слез на земята. В момента "високо потребление", се разреждат батерийте, а пък ти идваш с теслата да заредиш. Та ажаба ефенди, след като батерийте са разредени, как ще си заредиш електричката? И да, в момента в калифорния се очаква режим на тока и поскъпване на електроенергията с 350%.Коментиран от #47
13:54 17.11.2021
34 Turbo
До коментар #31 от "Скорост на зареждане":
Тесльо хук кабел с охлаждане хахахаха това ли успя да измислиш окапулг хахахаха добавям го към списъка с изцепки,след видеокасетите оказали се dvd.Коментиран от #39
14:19 17.11.2021
35 321
До коментар #14 от "Хихи":
Ти не знам да си виждал тесла на живо, защото все пак ги има повече от 10 години. Няма толкова лоша сглобка, пластмаса и дори огромния дисплей е с най-лошата разделителна способност от целия автомобилен бранш. Също не знам дали си карал тесла или си карал около тесла, защото мъката е огромна. С 90 км/ч на магистралата зад някой камион и не смее да изпревари, защото не е ясно дали ще стигне до следващия голям град. А там като стигне, ако случайно извади късмет да има зарядна станция - един час принудително кафе и то, ако няма друг нахалник с тесла преди него. Да, по-малки електрически камиончета за градовете - да, но големи влекачи скоро няма да има масово. А какъв ще е разходът на това чудо. Простата тесла харчи около 25 кв на 100 км. В Европа по зарядните цената на тока гони 50 евроцента, включително поради скъпата инфраструктура. Или караш за 25 лева на 100 км. Този влекач, не съм му гледал характеристиката, но ще е поне 250 кв. или около 250 лева на 100 км пробег. Къде е това спрямо 30 литра дизел, пък дори и на 3 лева? Тежките камиони, кораби и самолети скоро няма да са на ток.Коментиран от #37, #41, #42
14:34 17.11.2021
36 Хайл
До коментар #31 от "Скорост на зареждане":
Поредната проcтотия на афтора гaлина тесларева гaнева🤣🤣🤣🤣кухи кабели като глaвата ти🤣🤣🤣14:39 17.11.2021
37 Хайл
До коментар #35 от "321":
Тесльо има картинка на тесла...що се занимаваш с тоя глyпав афтор-той пише от 100 ника едни и същи пpoстотииКоментиран от #40
14:43 17.11.2021
38 TSLA®
Ей тъй, под сурдинка ви го казвам :D
14:50 17.11.2021
39 Не се опитвай да мислиш
До коментар #34 от "Turbo":
Не ти се отдава. Аз нищо не съм измислил. Кабелите с водно охлаждане по зарядните станции се използват от години, а ти дори днес не можеш да го осмислиш, че такова нещо може да съществува и смяташ че си го измислим. Смятай колко си скаран със съвременните технологии, но пък ги отричаш до дупка, че въобще не съществуват и някой си ги измисля!Коментиран от #43
14:57 17.11.2021
40 Игнор
До коментар #37 от "Хайл":
Трийте го тоя трол още като го видите, без даже да четете написаното. Когато и да го изтриете, винаги е късно!Коментиран от #51
15:03 17.11.2021
41 Със 100 километра в час аз летя
До коментар #35 от "321":
Ако тръгнеш спешно от София и не си заредил, в Младост имаш 120 киловата зарядна станция, след 70 километра в Долно вършило имаш зарядна станция 90 киловата, ако караш Tesla в Пловдив има supercharger 150 киловата, който скоро ще е отворен и за други марки. След още 130 километра в Нова Загора имаш 120 киловатови зарядни, след 165км в Несебър пак имаш 120 киловата. След стотина километра вече си във Варна където пак имаш 120кв зарядни станции. А ако ще ходиш на юг, в Созопол също разполагаш със 120 киловата и в Приморско отново 120 киловата. Хайде сега да се разкарваш с лъжливите си и фалшиви опорки, а?На всяка от тези зарядни станции можеш да зареждаш 50% от батерията за 20 минути и продължаваш с пълна скорост, реално между тях не можеш да изразходиш тези 50% дори да караш с 200 км в час, ако ти стиска, защото вдига 260, ама ако те лепнат...
Коментиран от #56
15:09 17.11.2021
42 Айде бе
До коментар #35 от "321":
А ти като си виждал, я кажи с каква разделителна способност са екраните на тесла, че да се покикотим малко😃. И как пък една тесла с 90 на аутобана не видях до сега, а всичките все в най лява трета лента 😁. По баварските аутобани всеки божи ден по 500км правя и такова чудо до сега не съм видял. Ама пък видях една Ес класа да се тътри зад един камион, сигурно е пестил дизел 😁,че тука цената му е 1,50€Коментиран от #48
15:46 17.11.2021
43 Turbo
До коментар #39 от "Не се опитвай да мислиш":
Тесльо хук,тази технология още се разработва хахахаха само,че пропусна да кажеш колко още загуби ще се натрупат от охлаждането на батерията и кабелите хахахаха май кпд на електромобила от около 70% ще се изравни с кпд на един съвременен бензинов или дизелов двигател с впръскване на горивото под високо налягане 56% хахахахахаКоментиран от #44
18:57 17.11.2021
44 Кух та дрънка
До коментар #43 от "Turbo":
Как успя за 4 минути да си сложиш три плюса, че да изглеждаш умен. Казах ти да не си тормозиш мозъка защото не ти се отдава. Зарядните кабели на Тесла от години са с водно охлаждане и откакто им сложиха водното охлаждане загубите намаляха, ама то това трябва да ти се обяснява минимум три години за да го разбереш като ти знам способността за усвояване на нова информация.Коментиран от #49, #57
19:06 17.11.2021
45 Плюс минус
20:04 17.11.2021
46 Стига и ти
До коментар #5 от "Варненец":
той е иЗкал друго да напише,асанчо00:02 18.11.2021
47 Тебе съм те пропуснал
До коментар #33 от "RadkoDJ":
"В момента "високо потребление", се разреждат батерийте, а пък ти идваш с теслата да заредиш. Та ажаба ефенди, след като батерийте са разредени, как ще си заредиш електричката?"Обяснението е елементарно, ако имаш елементарни познания по електротехника и математика. Ако ги имаше, щеше да видиш, че вече съм ти дал отговора още преди да си зададеш въпроса.
"всеки четири колонки са свързани към батерия с мощност 1 мегават и капацитет 3 мегаватчаса, като на някой зарядни станции има десетки такива батерии. Те са свързани двупосочно към мрежата"
Ако на станцията има 10 такива батерии, те могат да приемат или отдават 10 мегавата към мрежата или зарядните за три часа. А никоя Тесла не може да зарежда батерията си с постоянни 250 киловата. Това става само за първите 5 минути, а после мощността пада под 100 киловата при над 50% заряд на батерията. Тоест при 100% заети колонки, само батериите Ще стигнат за шест часа зареждане на автомобили, а пиковите часове са два-три часа през денонощието. Дори теоретично е невъзможно да има 100% заети колонки и някой да чака ред за зареждане. Това засега се е случвало само на малък брой зарядни в Щатите в деня на благодарността, когато всички пътуват, като проблемът е решен с добавяне на мобилни такива батерии с зарядни станции на тях, но дори тогава не е имало проблем с липсата на енергия.
09:56 18.11.2021
48 Хайл
До коментар #42 от "Айде бе":
Ти на ловешкия тунел баварски автобан ли казваш 🤣🤣🤣🤣 петстотин километра с колко нули се пише оф4a главo празнa...нали беше в норвегия тъпyнгер13:01 18.11.2021
49 Хайл
До коментар #44 от "Кух та дрънка":
Бяха кухи кабели,станаха с водно охлаждане но не каза дали са с антифриз или вода,какъв термостат ползват и колко е голяма водната помпа🤣🤣🤣🤣Коментиран от #50
13:04 18.11.2021
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Bai...
До коментар #30 от "Бла бла бла":
В една песен навремето се пееше" Its only an illusion....15:46 18.11.2021
55 Димов
До коментар #31 от "Скорост на зареждане":
При 5А/мм2, твоите 2400А Ще се нуждаят от почти 500кв кабел. Това е метал с 40мм диаметър. Искам да те видя как размяташ такъв кабелак наляво, надясно, от една електричка, до друга, все едно е въженцето ти за скачане.Коментиран от #59, #66
20:12 18.11.2021
56 Димов
До коментар #41 от "Със 100 километра в час аз летя":
А ако не искам да минавам през тези градове, ко прайм?Коментиран от #61, #65
20:18 18.11.2021
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 ТRIF
Уважаеми колеги,
Моля, прочетет, погледнете, посъберете повечко инфо преди да коментирате.
Коментиран от #60
22:54 18.11.2021
59 Хайл
До коментар #55 от "Димов":
Абе човек,как си позволяваш да оспорваш техническата мисъл не тесльо? Знаеш ли че той налива бетон БЕЗ КОФРАЖ,качва 30 км денивелация,качва в кош с размер 2,10/1,90 м 4 европалета с размер 2,40/1,60 м,нощно време ще дава ток на къщите от камиона,зарежда теслата за 3 мин,а ти си тръгнал да го опровергаваш...недей така🤣🤣🤣🤣той "учи обществена администрация"-специалност за кифли и манИкенки🤣🤣🤣🤣 виж му "профила" като афтор и ще ти стане ясно🤣🤣🤣Коментиран от #62
23:14 18.11.2021
60 Хайл
До коментар #58 от "ТRIF":
А ти наясно ли си с "електричките" или само измислици пишеш???? То и на кьоравите е ясно че електричката е НА ИЗКУСТВЕНО ДИШАНЕ ОТ 100 Г ...продължавай да вярваш на измамника мъск който печели от бyдaли като теб.не е нормално да викаш на черното бяло и да убеждаваш всички виждащи черното23:23 18.11.2021
61 ТRIF
До коментар #56 от "Димов":
Ами не минаваш. Насила хубост не става.Колегата ти е посочил само някои от зарядните станции. Ще заредиш другаде. Избора си е твои.
00:12 19.11.2021
62 Някъв
До коментар #59 от "Хайл":
„Toплинaтa нa ĸaбeлa, ĸoятo възниĸвa пpи зapeждaнeтo нa eлeĸтpoмoбилa, пpeoбpaзyвa cпeциaлнa тeчнocт в пapa, oтнeмaщa тoплинaтa oт мeтaлa." Искам да съм там (с поне 30 метра отстояние) когато течност в херметически затворен съд се превръща в пара.Коментиран от #64
00:19 19.11.2021
63 Дърварко
08:47 19.11.2021
64 Никакъв
До коментар #62 от "Някъв":
В такъв случай ще се наложи да обикаляш на 30 метра от всеки един климатик, включително тези на автомобилите, защото работят на същия принцип и е възможно да те взривят! Направо се изнасяй в балкана на безопасност от кипящи течности в херметични съдове.09:29 19.11.2021
65 Ти да видиш!
До коментар #56 от "Димов":
От всички изброени само за зарядната на Тесла в Пловдив трябва да отбиеш от магистралата. Всички останали се намират на магистралата някои от които на бензиностанции. Ако си тръгнал от София по магистралата за морето, няма начин да не минеш покрай тях. Пак търсиш поредните оправдания, но всички изброени зарядни не съществуваха само преди една година, а някои дори преди няколко месеца. България много по-бързо ще се напълни със зарядни станции навсякъде където има трафик, отколкото с електромобили.Коментиран от #68
09:34 19.11.2021
66 Елементарен въпрос за инженер
До коментар #55 от "Димов":
Един съвременен кабел за зареждане на supercharger проектиран за 400 ампера има дебелината и теглото на маркуч за бензиностанция, но е по-малко гъвкав от него, особено в студено време. Ако на този кабел му се добави водно охлаждане и тока му се вдигне на 800 ампера, как ще се отрази това на теглото му, диаметъра му и гъвкавостта според тебе? Хайде да те видим колко добър инженер си, че като чуя думата инженер в този сайт и се изприщвам?Коментиран от #67
09:40 19.11.2021
67 Димов
До коментар #66 от "Елементарен въпрос за инженер":
Имам по-добро предложение: да вземеш ти да я свършиш тази работа, че явно се чудиш какво да правиш. Навит ли си? Ние, обикновените, калпави инженери, сме свикнали да правим пари с проектите си, за разлика от вас - титаните на форумната, научна мисъл.Коментиран от #69
18:58 19.11.2021
68 Димов
До коментар #65 от "Ти да видиш!":
За глухите повтарям:НЕ ИСКАМ ПО МАГИСТРАЛА. Трябва да стигна от Ямбол до Търговище, например.
Коментиран от #70, #71
19:01 19.11.2021
69 Е добре де, кой те кара да смяташ
До коментар #67 от "Димов":
Просто те питам дали като се увеличи двойно тока от 400 на 800 ампера и се добави и течно охлаждане което да циркулира в кабела, този кабел дали ще стане по тънък или по-дебел в сравнение с този за 400 ампера, дали ще е по-гъвкав или не и дали ще стане по-тежък заради течността която циркулира в него? Аз залагам че ще стане по-лек, по-тънък и по-гъвкав, въпреки че през него ще минава два пъти по-голям ток. Ама какво ли разбирам аз в сравнение с великите инженери и бизнесмени с които споря тук!Коментиран от #73
19:50 19.11.2021
70 ТRIF
До коментар #68 от "Димов":
Зареждаш си в Ямбол и после в Търговище ако трябва да се върнеш обратно. Какъв ти е проблама?20:43 19.11.2021
71 Където и да тръгнеш, има зарядни
До коментар #68 от "Димов":
От Ямбол до Търговище са 125 км. Отиване и връщане са 250 км и почти всяка електрическа ще ги мине без нужда от зареждане, ако тръгнеш със заредена батерия дори да на 80% дори с отопление /охлаждане, защото се кара бавно и икономично по този маршрут. Достатъчни са 40 киловатчаса.Ако тръгнеш с празна батерия от Ямбол, спираш на Шел Ямбол и зареждаш на 50 киловата зарядна станция след това на Сливен имаш два избора пак на shell 50кв. или КИА 22кв. В Търговище също има 22 киловата.
Коментиран от #72
21:11 19.11.2021
72 Димов
До коментар #71 от "Където и да тръгнеш, има зарядни":
Кара се, викаш, икономично през Сливенския проход, и всяка електричка ще го мине в двете посоки без зареждане?! Достатъчно!Коментиран от #75
16:37 20.11.2021
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Отговори де
До коментар #73 от "Димов":
Защо така само с обиди. Аз съм си дал мнението дай го и ти какво ще се случи с всеки един от трите параметъра които съм изброил при преминаване от 400 ампера без охлаждане към 800 ампера с течно охлаждане!Продължаваш да говориш много, но не да не казваш нищо. Аз мога да докажа всяко едно от твърденията си, че кабела ще стане по-тънък и съответно по-лек и гъвкав, баш като сравнение между маркуч на бензиноколонка и въже за скачане
Коментиран от #76
16:48 20.11.2021
75 Пак си пропуснал
До коментар #72 от "Димов":
Какво казваш ставаше със заряда на батериите при спускане? Сигурно по твоята инженерна логика спада още по-бързо отколкото при изкачване?При преминаването на прохода в двете посоки, един електромобил харчи много по-малко отколкото ако мине същото разстояние по равен път, но с магистрална скорост. Напълно естествено по всички физични закони.
Коментиран от #77, #83
18:21 20.11.2021
76 Димов
До коментар #74 от "Отговори де":
Първо, няма да стане нито по-тънък, нито по-гъвкав, защото, както винаги, пропускаш много фактори, по стара тесларска традиция. Наличието на охлаждащ агент в кабел ще го направи още по-трудно подвижен.Второ: охлаждане на кабела не е никакво решение на нищо, защото той може и да поеме повече ток, но за да се охлади цялото му сечение еднакво ефективно, той трябва да не е вече плътно ф, а да е тръба, при това тънкостенна, което ще увеличи диаметърът му, въпреки, че си намалил сечението. А това, непросветени ми троле, води до увеличаване съпротивителните сили на кабела, срещу огъване.
Трето: дори да намериш решение и на този проблем, пак трябва да решиш как ще охлаждаш клемите на щепсела и контакта, през които ще се предава токът. Там филмът ти ще е още по-страшен, защото те контактуват или в точка, или в линия, които няма как да си предадат 2400А ток. Трябват ти щепсел и контакт с равнинни контактни петна, като на трифазен разединител от трафопост, който е голям, колкото детско столче за кола.
Четвърто: трябва да охлаждаш и токовите линии на електромобила, от зарядката до батерията.
Но, всички тези проблеми са нищо за един форумен спец, хранещ се от 50 ст на коментар.
18:54 20.11.2021
77 Димов
До коментар #75 от "Пак си пропуснал":
Ако беше така, нямаше да копаят тунели, а щяха да строят по-високи приходи. Енергията, която ще генерираш при спускане, е доста по-малко от допълнителната, която ще ти коства при изкачване. Основен физичен закон, стига да не си се образовал онлайн. Много ти е оплетено.Коментиран от #79
18:59 20.11.2021
78 Познах отново и отново
Коментиран от #80, #84
20:20 20.11.2021
79 Така е!
До коментар #77 от "Димов":
Около 20-30% от допълнителната енергия за преодоляване на наклона ще се изгуби и няма да се върне в батерията. Но тук не говорим за енергия, а за мощност. Мощността за изкачване на наклона при ниска скорост е много по-малка, отколкото за преодоляване на челното съпротивление при движение с висока скорост. Дори да не си с електромобил, една малолитражка ще изхарчи по-малко гориво при спокойно и неагресивно преминаване на прохода, отколкото ако я караш със 150 км/ч по магистралата. Пак прост физичен закон.Коментиран от #81
20:25 20.11.2021
80 Димов
До коментар #78 от "Познах отново и отново":
Откога прочетеното в статия от списание Стартрек се води реалност?А какво ще стане с енергията по кабела, отдадена в охлаждащият агент? Май КПД ще падне по-ниско и от на ДВГ, което толкова ненавиждаш. Накрая ще имаш проводник с жица за 100лв и охлаждаща система за 100 000 лв, а ефективността му 25%.
Казах ти го - пропускаш половината фактори. За теб нещата се случват наивно по детски. Но пък не ти липсва самочувствие, граничещо с мания за величие.
09:24 21.11.2021
81 Димов
До коментар #79 от "Така е!":
Обади се на вожда ти, от Банкя, да спре да строи магистрали и да прехвърли всички пътища в страната през Балкана, понеже така гласяла физиката на тесларите.09:27 21.11.2021
82 Томи
До коментар #18 от "За тЪпаците":
Всички са за Ръбев. Обещал им ПРОМЯНА, ама точно каква, не е уточнил. И шефа настиска за тоя, и замина каруцата в дерето.03:45 30.11.2021
83 Много съм прос
До коментар #75 от "Пак си пропуснал":
Ако катериш баир пеша, с човал цимент, като се спускаш ще си починеш ли!! Ще се цепнеш-Прост физиологичен закон03:55 30.11.2021
84 hahaha
До коментар #78 от "Познах отново и отново":
Познавача, спри да пишеш глупости, че си виждал ампери само по телевизията. за 800 ампера дори с охлаждане ти трябва кабел поне 50 квадрата, освен ако не приложат някаква криогенна технология, А за 2400 ампера си е направо илюзия да може да се направи. Това са рекламни трикове. С 2400 ампера ще зареждал батерия!!!! Консумацията на едно средно село е толкова, а електрическите локомотиви са с до 1000 А. Може да отидеш да видиш в тях какви кабели са и колко тежат.13:38 15.12.2021