20 Ноември, 2021 13:00 3 269 129

Tesla бави определени Model S и X до 2023 година

  • tesla-
  • model s-
  • model x

Хората на Мъск предпочитат да произвеждат Plaid версиите

Tesla бави определени Model S и X до 2023 година - 1

Бърза справка в сайта на Tesla показва, че всеки който иска да поръча базова Tesla Model S Dual Motor с 19-цолови джанти ще трябва да изчака поне до месец март 2023 година. Ако решите да си купите идентичен модел, но с 21-цолови джанти, може да получите колата си след точно една година през ноември 2022 година.

Tesla бави определени Model S и X до 2023 година

Оказва се, че колкото повече екстри поръчате, толкова по-скоро може да пристигне автомобилът ви, което в последните месеци на кризата с чипове, звучи доста нелогично. Все пак от Еlectrek поясняват, че тези които изберат Plaid версията на Model S могат да се сдобият с нея през декември тази година или след по-малко от месец.

Tesla бави определени Model S и X до 2023 година

Подобен е случаят и с Model X, където по-евтините конфигурации са със срок на доставка до март месец 2023 година, а върховият Plaid ще бъде наличен след август 2022 година.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    19 5 Отговор
    Този , ако продава ластик , щеше да го продава на метър когато е разтегнат ‼️
  • 2 Това е добра маркетингова стратегия,

    5 13 Отговор
    според мен. За момента нямат аналог в съотношение характеристики-цена. Следователно искаш ли такава, срокът от една година да чакаш за по нисък вариант е твърде голям, и си по-склонен да бръкнеш по-дълбоко в джобовете. А проблемът с чиповете допълнително накланя везните в производството на топ изпълненията, от които се печели повече

    Коментиран от #3, #11

  • 3 БАЙ Х@Й‼

    11 4 Отговор

    До коментар #2 от "Това е добра маркетингова стратегия,":

    Ама нали при соца беше кофти щото чакаш по няколко месеца за Трабант, Москвич, Шкода ! Айде Лада и Волга бяха друга бира ! Ама сега вече има МАРКЕТИНГ ! 😃😃😃 То и за камиона му вече пета година чакането маркетинг ще да е ‼️

    Коментиран от #7

  • 4 Хихи

    9 4 Отговор
    Само не разбрах, какво общо имат екстрите с чиповете? Тесла се продава напълно оборудвана с всичко за с екстри и без екстри! Какви са екстрите? Автономното шофиране? Ми то и тези, които са без, можеш да си платиш след това и да го имаш! Чиповете са си вътре в компютъра! Така, че няма нищо общо с чиповете, а искат да продадат първо скъпия Модел!

    Коментиран от #9

  • 5 сектант

    3 4 Отговор
    новият Дачия Бигстър се бави, поради изключително засилен интерес
  • 6 Димов

    11 3 Отговор
    Както винаги, пазарните принципи са наобратно при тази марка. Клиентът не получава каквото иска, а каквото му разпределят. И при соца беше същото.
  • 7 Димов

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "БАЙ Х@Й‼":

    Винаги съм казвал, че демократичните страни първи ще построят комунизма. Е, те ще му викат демокрация, но името ще е без значение, когато основните принципи говорят достатъчно ясно.
  • 8 Напълно логично е

    8 6 Отговор
    Ако имаш производствен капацитет само за 1 милион бройки годишно, а вече си натрупал един милион заявки, тоест всичко е разпродадено за година напред, много ясно че след като не можеш да вдигнеш продадените бройки защото така или иначе не можеш да произведеш повече от един милион, ще гледаш да вдигнеш оборота и печалбите от тези един милион бройки, като продаваш с предимство скъпите модели, а по-евтините оставиш за накрая. Май не е все едно дали ще продадеш сто хиляди броя Тесла плейд на цена 130 хиляди или 100 хиляди броя базова Тесла модел S на цена 80000

    Коментиран от #10, #12, #16

  • 9 небрежнев

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "Хихи":

    Ако при поръчката не се заяви опцията за Автономно управление, то после не може да се добави.

    Коментиран от #13

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Хайл

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Напълно логично е":

    Ако това,ако онова...ако
  • 13 Хихи

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "небрежнев":

    Може!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Димов

    10 3 Отговор

    До коментар #8 от "Напълно логично е":

    Аз пък си мислех, че е напълно логично индустрията да задоволи желанието на клиента. Нали уж търсенето определяло предлагането? Който плащал той поръчвал и т.н...
    Но, какво разбирам аз от бизнес, когато насреща ми са форумните титани на мисълта, борещи се с предстоящата матура по литература?

    Коментиран от #18, #54

  • 17 Димов

    9 3 Отговор

    До коментар #15 от "Хихи":

    Не си прав, колега. Най-голямото агне тук, току-що роди нова мисъл, но в друга тема. Ето копи-пейст на последната електрофилска логика:
    "При преминаването на прохода в двете посоки, един електромобил харчи много по-малко отколкото ако мине същото разстояние по равен път, но с магистрална скорост. Напълно естествено по всички физични закони."
    ..... Край на цитата, както и на българското образование.

    Коментиран от #21

  • 18 Точно така е

    4 6 Отговор

    До коментар #16 от "Димов":

    "Който плащал той поръчвал и т.н..."

    Народа правилно го е казал, който плаща, той поръчва музиката. И ако си дал 5 лв на диджея, познай кога ще ти изпълни поръчката, ако няколко човека след тебе са му дали по стотина лева. Точно който плаща повече, на него му се изпълнява поръчката, както е и при Тесла.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ще ти отговоря и тук

    5 7 Отговор

    До коментар #17 от "Димов":

    Около 20-30% от допълнителната енергия за преодоляване на наклона ще се изгуби и няма да се върне в батерията. Но тук не говорим за енергия, а за мощност. Мощността за изкачване на наклона при ниска скорост е много по-малка, отколкото за преодоляване на челното съпротивление при движение с висока скорост. Дори да не си с електромобил, една малолитражка ще изхарчи по-малко гориво при спокойно и неагресивно преминаване на прохода, отколкото ако я караш със 150 км/ч по магистралата. Пак прост физичен закон.


    Я кажи сега как не съществуват зарядни станции с течно охлаждане на кабелите и конектора, защото е физически невъзможно.

    Коментиран от #22, #24

  • 22 TSLA®

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "Ще ти отговоря и тук":

    Не само съществуват, ами Hypercharger-ите на Финес Чарджинг у нас са течно охлаждане на кабелите. А за екстрите: един суперкомпютър, на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата: сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели и 50 електронни модула и модулчета, дето нямат синхронизиране. Лесно за диагностика, лесно за ъпгрейд. Немците разглобиха една Тесла и се охълцаха. 20 години назад...

    Коментиран от #25

  • 23 Turbo

    4 0 Отговор
    През последните 2 години в България също се чака по минимум 6 месеца за нов автомобил.Представителствата на всички марки в България поддържат автомобили в наличност само от най продаваните модели.Всички останали модели са на поръчка.

    Коментиран от #27

  • 24 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Ще ти отговоря и тук":

    Твърдението ти звучи логично тесльо,но може и да не е вярно.Трябва да се смята и да се провери.При движение по магистрала трябва да пресметнеш съпротивление при търкаляне на колелата и въздушното съпротивление.При движение по наклон трябва да добавиш и съпротивление от наклона.Това съпротивление зависи само от теглото на автомобила и ъгъла на наклона,без значение с каква скорост се движи автомобила.Не може да се прецени къде съпротивлението ще е по голямо без да се пресметне.

    Коментиран от #26, #29

  • 25 Да бе да

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "TSLA®":

    Не го слушай тоя провокатор. Никъде не съм казвал, че не съществуват, а че не могат да зареждат с 2400А една кола. Енергията, отдадена в охлаждащият агент ще доведе до жестоки загуби. Накрая станцията ще е с по-ниско КПД и от това на ДВГ, което обезсмисля електромобилите. Но, нашият смехуран както винаги не чете, какво му пишеш, а после другите говорели глупости.

    Коментиран от #28

  • 26 Да бе да

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Turbo":

    Пълни глупости, колега. В тесларската физика не са нужни изчисления. Тя се гради на мечти и мокри сънища, а обещанията на гуруто са предостатъчно, за да не може нищо да ги оспори. Изчисления, сметки, физични закони, тестове в реални условия...... Това са отживелици, тровещи ограниченото съзнание на новото поколение. Чалга, клавиатура и плакат на Илон по праshkи са средствата за творение, на електрофилският инженер.
  • 27 Пак ти се губи причина и следствие

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "Turbo":

    При останалите се чака, защото, ако преди 3 години са произвеждали по 10 милиона броя на година и баничарките ти са стояли на склад да чакат някой да ги купи, то продажбите от миналата година започваха да се свиват, което ги накара да намалят производството и поръчките за части материали и чипове, заради което в момента имат проблеми с производството, защото търсенето започна да се увеличава.

    Тесла от друга страна преди три години произвеждаше и продаваше по 250 хиляди годишно, в кризата при която паднаха продажбите на останалите, увеличи своите продажби на половин милион за миналата година, а тази година продажбите ще са близо милион, въпреки кризата с липсата на материали и има заявки за поне още един милион, защото за следващата година се очаква производственият капацитет да е поне 1,5 милиона.


    Да и при едните и при другите са чака за автомобил, но както виждаш при Тесла е за добро, което въобще не може да се каже за останалите! Имат поръчки, имат производствен капацитет, ама не могат да произвеждат!

    Коментиран от #30

  • 28 Пак бъркаш мощност с енергия

    1 4 Отговор

    До коментар #25 от "Да бе да":

    Хайде сега помисли дали мощността на загубите или енергията ще е по-голяма? Ако при 400 ампера имаш 1 киловат топлинни загуби по кабела, а при 2400 ампера имаш 4 киловата топлинни загуби, кога ще губиш повече енергия за едно зареждане?

    Ако поне малко разбираш от материята, при 4 киловата топлинни ще губиш по-малко енергия, отколкото при един киловат. След две години обяснение Ще го схванеш, проверено е! А после ще смениш отново Ника и ще кажеш че никога не си писал такива глупости.

    Коментиран от #38

  • 29 Имаш ли автомобил?

    1 4 Отговор

    До коментар #24 от "Turbo":

    Ако имаш пробвай! А ако нямаш питай дизела защо кара баничарката с 90 километра в час по магистралата и го питай колко му е разхода при движение със 140, 150 км в час по магистралата.

    После го питай дали може да вдигне повече от 10 на сто среден разход при изкачване на някой проход с празната баничарка. Може да пробваш и с твоята виртуална баничарка, ако в играта която играеш с нея има такъв терен. Въобще не са ти нужни никакви изчисления а малко реален шофьорски опит поне веднъж да си карал по магистрала и да си минавал проход, но ти очевидно не си.

    Коментиран от #31, #39

  • 30 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Пак ти се губи причина и следствие":

    Къде видя да споменавам Тесла?Говоря ти за нови автомобили с двг продавани в България.А коментара ти е верен.Всички производители намалиха производство, в кризата.Тесла го увеличава.Това е факт

    Коментиран от #33

  • 31 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Имаш ли автомобил?":

    Натоварената ми баничарка на магистрала с 120- 140 км/ч ще даде разход около 6 л/100.Докато изкачвах Шипка(прохода на Републиката беше в ремонт)разхода отива на моменти и 20 л/100.Най точно може да се прецени с изчисления,които ти не ги умееш.Не се заяждам,тесльо.Благодарен съм за твоята помощ при избора на мощност за гаража.Всичко е истина и няма виртуална баничарка,гараж, търговия,стоки,печалби и т.н.

    Коментиран от #32

  • 32 Е така де!

    1 4 Отговор

    До коментар #31 от "Turbo":

    Губи ти се връзката между мощност и енергия. Мощността се показва от моментния ти разход, а енергията от средният ти разход за дадено разстояние. Аз те питам за енергията, тоест средният разход за изкачване, а ти ми говориш за моментен разход без въобще да споменеш колко ти е бил средния разход. И нали според тебе беше абсолютно невъзможно да вдигнеш разход над 10 на сто дори при ускорение? Сега изведнъж станаха 20 на 100 без ускорение. Намери си да лъжеш някой друг. Точно преди 10 минути изкачих един доста стръмен баир, на който тръгнах с около 60 70 километра в час и до горе вдигнах 120, като в нито един момент разходът ми се повиши над 9,6 на сто. Не че не можеше да се вдигне, но нарочно не настъпвах педала на газта докрай за да видя Дали 10 на сто за изкачване е реалистичен разход и за моя изненада дори можех да ускорявам с такъв разход, а не само да поддържам постоянна скорост.

    Тоест вземи си прегледай сметките че отново нямат никаква връзка с реалността, без да съм смятал абсолютно нищо.

    Коментиран от #34, #40

  • 33 Напълно логично е

    1 4 Отговор

    До коментар #30 от "Turbo":

    Защо трябва да споменаваш изрично Тесла, след като под статия за натрупани поръчки и забавяния на доставки на Tesla, говориш за натрупани поръчки и забавени доставки на друг производител?

    Ако не сравняваш с тесла, каква беше въобще причината да напишеш поста си?
  • 34 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Е така де!":

    Баничарката ми натоварена е около 2 тона общо.Разхода непрекъснато се мени.А колко ще покаже моментният разход при слизане от Шипка?Като се спускам без газ,показва 0.Или средният разход за изкачване и слизане от Шипка на натоварената баничарка ще е около 10 л/100 км.
    Как да сметнеш нещо,като не знаеш как.За електротехниката няма спор,разбираш материята.Не мога да кажа същото за машинното инженерство и автомобилите.С примери нищо не се доказва.Трябва да разбираш теорията и да можеш да изчисляваш.

    Коментиран от #35

  • 35 А дали е така, кой ще ти каже

    1 5 Отговор

    До коментар #34 от "Turbo":

    А защо мислиш, че казах за 10 на сто разход за изкачване? Защото знам че дизела ще обяви някой нереалистичен разход от 5 на сто за движение със 150 километра в час. Твоята баничарка колко харчи при тази скорост?

    И пак питам, колко ти е средния разход за изкачване?

    Коментиран от #36, #37

  • 36 Turbo

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "А дали е така, кой ще ти каже":

    Излишно е да спориш с мен за неща,които не разбираш и не можеш да изчислиш.Аз приех съветите ти за 15 квт мощност на захранването на гаража,без да споря с теб.Електрика ги разбира по добре от мен,машинния инженер тези неща.Приемам и препоръките на TSLA за 7,4 квт монофазно и 11 квт трифазно захранване.
  • 37 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "А дали е така, кой ще ти каже":

    Не съм засичал колко е средният разход при изкачване на Шипка.Обикновено съм яко натоварен,пикапа клекнал, моментния разход се движи между 10 и 20 л/100.Сложи 700 кг в багажника си и пак пробвай по същия баир,да видим дали ще покаже пак разход 9,6 л/100.
    Пикапа ми едва ли ще може да вдигне 150 км/ч празен,а натоварен хич.Това е работен кон,а не кон за състезания.Със скорост 90-100 км/ч на равен път ми гори 4,5л/100 км средно.
  • 38 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "Пак бъркаш мощност с енергия":

    Ти нямаш право да правиш забележки за никове. Трябва да ти забранят и да гласуваш.
  • 39 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Имаш ли автомобил?":

    Чудно ми е, откъде имаш ТИ реален шофьорски опит, като през 15 мин пускаш коментар в нета?
  • 40 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Е така де!":

    Можеш и 50/100 да го направиш, ако изкачваш на първа скорост. Когато сравнявате разходи на коли, едва ли говорите кой ще кара възможно най-некадърно.

    Коментиран от #41

  • 41 Реалист

    1 5 Отговор

    До коментар #40 от "Димов":

    Пак много говориш, но нищо не казваш. Кажи сега реално ли е да се мисли за течно охлаждане на зарядни кабели или противоречи на инженерните ти мисли? Кабела по-тънък ли ще стане или по-дебел? Аз ти говоря от опит!

    Коментиран от #42, #43, #45

  • 42 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "Реалист":

    Защо да не е реално.Само забравяш че отделената топлина ще свали допълнително КПД на електромобила.

    Коментиран от #44

  • 43 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "Реалист":

    Вече ти отговорих подробно в дъъългият си пост, в съседната статия. Ти дори го изкоментира, съвсем несвързано и оклончиво, но си решил и тук да се правиш на оригинален. Не вървиш. Върни се и си дочети урока, който ти преподадох безплатно
  • 44 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Не става въпрос за реално и нереално, а за оправдано и нерентабилно. 2400А искат ф40 плътен кабел. Но плътен кабел се охлажда неравномерно в слоевете на сечението. Затова трябва това ф40 да се разгърне в тръба, която ще се охлади по-ефективно. Но тогава пък вече няма да е ф40 плътно, а ще е по-голям диаметър, което я прави още по-резистентна към огъване и подмятане до контакта на колата.
    Друг проблем е охлаждането на контактните двойки в щепсел и контакт. За 2400А ще му трябва разединител. А колата му? Нейната инсталация няма ли да има също нужда от охлаждане на кабела й, като на зарядната станция? И какво коства охлаждащата система? Няма ли да е над 200 пъти по-скъпа от кабелът? И защо е всичко това? За да се пилее реактивна мощност в охлаждащ агент, ли? Да охлаждане реотан, така ли? Този пише провокативни коментари, за кликбейт. Защо го четете, изобщо?

    Коментиран от #46, #47, #48

  • 45 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "Реалист":

    И на всичко отгоре, една амеба, от твоите, в съседна статия ИЗЧИСЛИ, че ако 4 квтч е половината от токът ми за деня, то значи аз съм бил харчел 2 квтч на ден. Поне да знаехте да смятате до 10, а вие имате претенции към изчисления на сечения с охлаждане. Будите присмех и донякъде съжаление
  • 46 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Тесльо се опитва да съкрати времето за зареждане с увеличаване на мощността и охлаждане на кабела.Без да си прави сметката че КПД на електромобила от 70 % ще падне до нивото на един съвременен двг с впръскване на горивото под високо налягане с КПД от 56%.
  • 47 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Аз предполагам, че теслю работи като модератор във факти.Когато е на смяна бълва постоянно провокативни коментари,като сипе и обиди.Докладвал съм го многократно, коментарите не се трият.Това му е стратегията,сигурно му плащат стинки на всеки коментар.

    Коментиран от #61, #67

  • 48 Нищо не си отговорил

    1 5 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Зададох ти конкретен и ясен въпрос а ти отговаряш на съвсем други въпроси. Попитах те ако на кабел с 400 ампера се добави течно охлаждане и тока му се увеличена 800 ампера, зарядният кабел дали ще стане по-дебел или по-тънък. Още не си отговорил. Отговори точно и ясно на този конкретен въпрос без да се измъкваш. По-дебел или по-тънък при два пъти увеличаване на тока. Заслужава ли си или не да се направи зарядна станция на 800 ампера, стига си ми говорил за 2400?

    Коментиран от #49

  • 49 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #48 от "Нищо не си отговорил":

    Какъв е смисъла да охлаждаш кабела,само ще увеличиш загубите.

    Коментиран от #50

  • 50 Остави загубите настрана

    1 4 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Зададох ясен и конкретен въпрос. Кабелът за зареждане по-дебел ли ще стане или по-тънък ако ма 400 ампера зарядна станция увеличен тока на 800 ампера и добавим течно охлаждане клиентът иска да зареди бързо и си плаща и загубите, след като съвременните батерии могат да поемат 800 ампера заряден ток. Когато излязат новите батерии 46 80 Тесла, вероятно ще се зареждат с над 1000 ампера и тогава ще увеличат тука на зарядните си станции толкова.

    Коментиран от #51

  • 51 Механик

    5 0 Отговор

    До коментар #50 от "Остави загубите настрана":

    Защо очакваш отговор на глупав въпрос.С охлаждането на батерията и кабела загубите ще надхвърлят тези в радиатора на всеки бензинов автомобил.

    Коментиран от #52

  • 52 Така ли било?

    2 4 Отговор

    До коментар #51 от "Механик":

    А ако увеличиш зарядния ток от 400 на 800 ампера без охлаждане, ще избегнеш ли тези загуби? 100 пъти ви повтарям, че не се научихте какво е мощност и какво енергия и каква е връзката между тях с времето. Но турбо гостът инженерин е пътешественик във времето и го манипулира като го свива и разпъва както му е удобно. Сега пише и с никът на Димов, а като гледам скоро е станал и механик, за да избегне отговора на въпроса кабелът по-дебел ли ще стане или по-тънък ако увеличим тока от 400 на 800 ампера и добавим охлаждане. Топлинните загуби на автомобилът ти започват от 60% нагоре и то на теория. 60% от енергията на горивото минава през радиатора ти и топли въздуха, а 40% максимум на теория се превръща в механична мощност и енергия, способна да бъде предадена извън двигателя. Нима твърдиш че загубите в кабела са толкова?

    Коментиран от #53

  • 53 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #52 от "Така ли било?":

    Е тесльо,все турбо ти се привижда хахахаха турбо,дизела,гост,хайл и всички които се сетиш хахахаха как да ти отговоря на въпроса, като не знам отговора? Караш ме да гадая.Логично е щом кабела се охлажда,то този кабел да е по тънък от този,който не се охлажда.От друга страна тази охладителна система също заема място и прави кабела по дебел.Ти си Електрика ти кажи.За науки,които не съм учил не споря.

    Коментиран от #55

  • 54 Човека с коментар 8

    1 4 Отговор

    До коментар #16 от "Димов":

    ти го е написал много правилно.И да, не си наясно и не разбираш, защото не си имал допир до производство дори и на един болт в тираж на милиони бройки.Така ти правиш два вида буркани примерно от единият струва 2лв.и имаш печалба 0.60ст.другият струва 2.50лв.но печалбата ти 0.90ст.Но нямаш много стъкло за производството или ти е на превършване.Кой буркан ще опиташ да да продаваш???????

    Коментиран от #56, #58

  • 55 Аз отговорът съм го казал отдавна

    2 3 Отговор

    До коментар #53 от "Turbo":

    Кабела за 800 ампера заряден ток става по тънък, по-гъвкав и по-лек, при добавяне на течно охлаждане в сравнение с кабел на supercharger на Тесла 400 ампера без активно охлаждане. Но според инженер Димов, щяло да стане точно обратното, защото смята сечението на кабела по-старата грешна електричарска сметка квадрат кабел на киловат мощност, което за по-достоверно е обърнал в 5 ампера на квадрат кабел. Само където в реалността един квадрат кабел носи 15 ампера, но колкото се увеличава сечението на кабела, толкова по-малко ампери носи на квадрат. Още това е фундаментална грешка недопустима за инженер, а дори не взема предвид, че тока зависи от начина на полагане на кабелите и охлаждането им. Един и същ кабел може да носи съвсем различен ток в зависимост от това дали е положен в топлоизолация от вата или стиропор или е директно закопан в земята, да не говорим за активно течно охлаждане. За него винаги е 5 ампера на квадрат!

    И как да не ви бъркам като всичките сте инженери и нито един от вас не може да смята

    Коментиран от #60, #68

  • 56 Човекът от коментар 8

    2 3 Отговор

    До коментар #54 от "Човека с коментар 8":

    Всичко което си написал е правилно, ако говорим за недостиг на чипове или друго, на в случая с тесла е нещо различно. Ако направим аналогия с твоя пример, проблемът не е липсата на стъкло, а производственият капацитет на линията. Ако произвеждаш двата вида буркани на една и съща линия, а производственият капацитет ти е зает, но очакваш отваряне на още една производствена линия, която ще ти удвои производствения капацитет след една година, много ясно че ще гледаш да си напълниш производствения капацитет до отварянето на новата линия с производството на най-печелившия артикул, а производството най-евтините буркани да оставиш за когато ти се освободи производствен капацитет.

    Ако говорим за останалите производители, можем да направим аналогията с производител на консерви, който обяснява колко продукция ще произвежда през следващите години, но не си е осигурил бурканите за тях. Тесла е подготвила всичко включително и доставките за поне 50% увеличаване на производството с всяка изминала година до 2030 година, когато смята да продава 20 милиона автомобила, като е договорила още отсега доставките на "буркани" чак дотогава и е заела производствените възможности на всички възможни предприятия. Честито на печелившите!
  • 57 Зарядна с течно охлаждане

    2 4 Отговор
    Ето че има и други

    Коментиран от #59, #66

  • 58 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #54 от "Човека с коментар 8":

    Кой тоз "умния", който сравни автомобил за 100 000 лв с компотен буркан за 1лв? Напиши си името, да те видим бе, нобелисте! Хората, купуващи си кола за 100 бона искат да демонстрират положение и индивидуалност, а ти ги приравни до..... До тебе.
    Остави, че е обидно за тях, ама защо трябва и себе си да афишираш, колко ти е?
    Коли, на такава цена, се подчиняват на пазарни принципи, характерни за бижутата, не на бурканите ти.
    Все едно, да се изръсиш няколко бона за последен модел телефон, а те преметнат с миналогодишен модел.
    Найш кво: стой си при бурканите, най-добре.
    П.п. - не, нямам допир до поточни линии за масово производство. Само ги проектирам и внедрявам.

    Коментиран от #62, #76

  • 59 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #57 от "Зарядна с течно охлаждане":

    Брат, това е анимация. За два дни агитката теслари направо разкъртихте от смях с репертоарът си. Комиците ряпа да ядат.
  • 60 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #55 от "Аз отговорът съм го казал отдавна":

    Има една грешка тука, ама никой не я знае как се казва, че я е срам да си каже името.
    Сега почни пак да ме убеждаваш, как си сложил в къщата си кабел и бушон за лампа на фурната и бойлера си.
    Тоя скеч отдавна не го беше пускал.

    Коментиран от #63

  • 61 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Бинго!
  • 62 Какъв буркан, Тесла е диамант

    0 4 Отговор

    До коментар #58 от "Димов":

    Ако ти поръчаш диамант за 100 000 лв, а след тебе трима клиентът поръчват по един диамант за милион, 2 милиона и пет милиона лева, кой диамант мислиш, че ще бъде направен първо?

    Осъзнай се, че който дава повече пари има предимство. Осъзнай се че нормалната тесла s от 80 хиляди е една шапка пари, но Тесла плейд пак е една бройка, но струва две шапки пари и демонстрира повече престиж.

    Коментиран от #65

  • 63 Хайде бе умник отговори

    0 4 Отговор

    До коментар #60 от "Димов":

    По-дебело ли ще стане този кабел или по-тънък. Дебел или тънък тънък или дебел? Толкова ли нямаш мнение по темата а като нямаш защо въобще спориш? Аз поне имам мнение и го изразявам ясно и категорично. А ти като мишок дори след десет зададени едни и същи въпроса не можеш да си кажеш мнението с гордо вдигната глава, а само шикалкавиш! Какви репортажи какви глупости, Tesla пусна първата си зарядна станция с течно охлаждане на кабелите още през 2015 година! Факт който се проверява с два клика в интернет

    Коментиран от #64

  • 64 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #63 от "Хайде бе умник отговори":

    Съскаш ли ми нещо, Злобюле? Да не ме бъркаш с родител-1.

    Коментиран от #69, #71

  • 65 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #62 от "Какъв буркан, Тесла е диамант":

    Значи ти си бил лауреатът на тази мисъл. Не се учудвам.
    Тебе така ли те пререждат на опашката в магазина, които са с пълна кошница продукти, за по 200 лв? А ти, понеже си влязъл за пакетче бонбонки и отстъпваш ред, така ли?
    Осъзнай се, че говориш за снобарство и комплексарщина, подплатени с бая сериозна доза социопатни отклонения
  • 66 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #57 от "Зарядна с течно охлаждане":

    Охлаждането с течност на кабел с 800 ампера ток не е ли опасно?Най малкия теч и кабела ще гръмне от късо съединение.Нещо съмнително ми се вижда.
  • 67 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    Е ,ти откри Америка!То няма друг начин да пишеш коментари денощно като тесльо.
  • 68 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Аз отговорът съм го казал отдавна":

    Инженерите нямат проблеми със сметките хахахаха ти тесльо се отказа да смяташ съпротивлението при движение на магистрала и при изкачване по наклон.Започна да ми даваш разни нагласени примери хахахаха ако можеше да смяташ,щеше да ми докажеш,че си прав с изчисления.

    Коментиран от #72, #73

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Съсссссс

    0 3 Отговор
    Съскам аз ,съскам ама ти заедно с турбо отричате реалността, като обяснявате защо не вярвате че нещо районно съществува с псевдонаучни доказателства

    Давам линк към Уикипедия който е разрешен според правилата, но въпреки това ми изтриха предишното мнение
    bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%81%D0%B5%D0%B2%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B0


    Както казах фактите са, че е от 2015 година Тесла имаше зарядни с течно охлаждане.
  • 71 Клип от юни 2015

    0 5 Отговор

    До коментар #64 от "Димов":

    Още в първите секунди ти казват че кабела с течно охлаждане и е по-тънък и по-гъвкав! Време е да започвате с "такова животно няма" и "това е физически невъзможно" до "ама то ще гръмне"

    Обясни на турбо що е то дефектнотокова защита и има ли тя почва у нас!

  • 72 Изчисленията ги прави компютъра

    0 3 Отговор

    До коментар #68 от "Turbo":

    От тебе само се иска да ги прочетеш и да се осмелиш да вдигнеш 140 на магистралата. Всеки собственик на малолитражка ще ти обясни че дори най-стръмният проход Троян Кърнаре може да мине в двете посоки с по-нисък разход, ако е добър шофьор, отколкото на магистрала със 140 - 150 км в час. Не е нужно да е инженер. Колкото и да си добър шофьор, няма как да избегнеш въздушното съпротивление при висока скорост на магистралата и да свалиш разхода. Защо избягваш въпроса за разхода на лек автомобил? Или нямаш такъв? Нали си беше купил чисто ново peugeot или вече забрави че си купувал такова? Я се огледай по съседните пресечки, може да го намериш! Добре че си взел голям гараж да събереш всичките автомобили, че вече започна да забравяш какви автомобили притежаваш!

    Коментиран от #75

  • 73 Какви сметки?

    0 3 Отговор

    До коментар #68 от "Turbo":

    За какво ми е да смятам съпротивления по магистрала и изкачване на наклон, при положение че самият ти каза, че на магистралата ти трябва повече мощност с празната баничарка, отколкото на баир със 700 кг товар. Това си е твоя практически опит, който доказва моята теза с твоите лични емперични доказателства. Ти ако искаш си смятай да оборваш самия себе си и реалността. Няма да ти е за първи път. Няма да забравя през лятото на шезлонга се смяхме цялата компания, как от 12,5 киловатчаса енергия машинният инженер получава 12 киловата механична мощност при 50% КПД за един час равномерна работа на двигателя. Пак по-добре от машинния инженер в Радев, който от същата енергия за същото време получаваше 23,45 киловата механична мощност и 6 киловата топлинна енергия и за него това било 50% КПД.

    Така и не се научихте да правите разлика между мощност и енергия за толкова време практически и теоретични примери.

    Коментиран от #74

  • 74 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #73 от "Какви сметки?":

    Как да смяташ тесльо,като не можеш хахахаха пак ми извърташ думите.Кога съм твърдял за нуждата от по голяма мощност на магистралата? хахахаха Единственото ти верно твърдение е,че въздушното съпротивление при движение по магистрала е по голямо от въздушното съпротивление при движение по наклон, защото зависи от квадрата на скоростта на движение.Докато при изкачване по наклон се добавя и съпротивление от наклона,който зависи от теглото на автомобила с товара и ъгъла на наклона хахахаха Ако можеше да смяташ щеше да видиш,че съпротивлението от наклона е по голямо от въздушното съпротивление при движение с 140 км/ч хахахаха При изкачването на Шипка с натоварен пикап се движих на 2 скорост,като моментния разход не падна под 10л/100 ,на моменти и до 20 л/100 хахахаха На въображаемата ти смееща се джен дър групичка дето се печете на шезлонга много поздрави! Преброй колко хора ти се присмиват тук.
  • 75 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #72 от "Изчисленията ги прави компютъра":

    Имам два автомобила,пикап и лек автомобил.С натоварен пикапа с 100 км/ч разхода не надхвърля 5- 6/100.Пикапа не за висока скорост,има лоша аеродинамика.Леката кола съм я дал на големия син,аз я карам рядко.Направи ли теста с 700 кг в багажника?

    Коментиран от #77

  • 76 Антон аз съм

    0 3 Отговор

    До коментар #58 от "Димов":

    Проектираш един гол кол! Бях сигурен, че имаш точно 3 гънки в мозъка и за това ти дадох пример с буркани за по лесно, но се уверих,че имаш само една.И дори не ми отговори на въпроса.
    СЕГА!!!!!!!!!! Чипове няма! Или не достигат за всичко и всички! Ти Г-н голям мозък коя Тесла ще искаш да продаваш по-скъпата или по-евтината! Въпрос с повишена трудност за 3-ти клас.Бягай да правиш баници.
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "Поне веднъж в живота":

    Поне процента на наклона на прохода Шипка можеш ли да пресметнеш Мун4о?Разбрахме вече че съпротивлението при движение не можеш.Тръгнал нашия спейшълист с инженери да се мери.Измисляш си т@пи примери Мун4о за да ти вървят опорките.

    Коментиран от #79

  • 79 Разбира се че няма да смятам

    0 3 Отговор

    До коментар #78 от "Гост":

    Какъв е смисъла от сметките и като господа инженерите все още не правят разлика между мощност и енергия. Не ги ли виждаш какви глупости пишат. За какво са ми сметки, след като виждам на борд компютъра разхода на гориво който красноречиво ми казва, че двигателят работи с по-голяма мощност на магистралата, отколкото при изкачване на наклон.

    За какво ми е да смятам дори по специалността, дали ще се увеличи сечението на кабела, ако му добавим течно охлаждане и вдигнем тока от 400 на 800 ампера, след като с просто око се вижда, че като са удвоили тока, кабелът е станал значително по-тънък и гъвкав. Това са неща които се виждат с просто око, неща които човек може да види и пипне нов господа инженери те казват, че са физически невъзможни. В такива случай искрено се съмнявам, че са шофирали автомобил на практика. Май засега само си го представят само на теория. Изкачване на Шипка на втора - смях в залата! Даже няма да си правя труда да смятам скоростта и оборотите.

    Коментиран от #81

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #79 от "Разбира се че няма да смятам":

    Казвай кога ще направим експеримента с изкачването на който кажеш проход и после на магистрала.С моята или твоята кола без значение.Може да заложим някоя хилядарка за да стане по интересно.Стиска ли ти Мун4о?Преди време ти бях предложил експеримента София Бургас ти с Тесла аз с дизелова въшка да проверим кой ще пристигне първи.Тогава ти се отказа Мун4о.

    Коментиран от #84

  • 82 Поне веднъж в живота

    0 3 Отговор
    Не си ли вдигал поне 120 с този пикап? В такъв случай откъде знаеш, че не съм прав? Може ли въобще да вдигне 140 на магистралата? Ако можеш да вдигнеш поне 120, погледни колко е разхода и пак ще говорим. Ще ти е необходима поне два пъти по-голяма мощност за движение със 120 километра в час, отколкото да качваш Шипка на втора предавка със 700 кг багаж. Това мога да ти го гарантирам без никакви изчисления на съпротивления, а директно ще го видиш на дисплея, ако се осмелиш да вдигнеш такава скорост. За разлика от тебе някои хора имат опит както с движение по магистрала с нормална скорост така и с катерене на проходи и споделяме жизнен опит, а не си фантазираме какво щяло да стане ако...

    И между другото, колко вдига тази баничарка на втора? Не направи ли задръстване да се движиш с 20 км в час по Шипка? Или вкара оборотомера в червеното за да се движиш с 30 40 километра в час? Другия път измисли някой по-правдоподобен сценарий различен от катерене на Шипка с 20 километра в час и печелене по 40000 лв на месец от един артикул и купуване на автомобил за 35000 лв на лизинг за да не затваряш оборотни средства. Всяко споменаване на цифри от твоя страна си е жива излагация и повод за смях


    Това е мнение 77, без промяна на нито една запетайка в него. Бихте ли ми обяснили каква е причината за изтриването му? Някъде да виждате Обиди подобни на мунчо , тесльо, или някакво заяждане? Откога изброяването на факти и задаването на въпроси по темата е повод за изтриване

    Коментиран от #85

  • 83 Гост

    3 0 Отговор
    Е с колко да кара натоварената баничарка по Шипка?Ти май никога не си се качвал в кола.На магистрала как да кара натоварена кола с 140.Максималната скорост на баничарките е ограничена за да не се претоварва мотора.
    Умните хора Мун4о карат коли на лизинг защото лихвения процент на оскъпяването е мижав и сумата на оскъпяването за баничарка с цена 35000 лв е около 1000 лв за пет години.Няма да си върти парите турбото а да си ги вложи в ламарина.Бизнеса не ти е силата, по добре си пиши глупостите в коментарите и не ръси мозък без някой да ти го е искал.
  • 84 Направо давай хилядарката

    0 3 Отговор

    До коментар #81 от "Гост":

    Турбо вече е направил експеримента и сподели резултатите. Трябва ти само малко акъл да ги разчетеш, за да си спестиш някоя хилядарка! Чакай да видим какво ще каже турбо за карането на втора предавка по Шипка. С каква ли скорост се е движил нагоре? Сигурно му е отнело 2 часа само за изкачването. Която и да е електричка ще го кача за половин час и ще я остане час и половина за зареждане докато дойде турбо с баничарката. Ама той кара баничарка, защото пести време от зареждане! 80 километра в час по магистралата и 20 километра в час по другите пътища.

    Коментиран от #86, #87, #88, #89

  • 85 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #82 от "Поне веднъж в живота":

    Аз не карам пикап Мун4о.Колко поста ти трябват за да го разбереш?Споделяш ми наблюденията си от плейстейшъна.Хайде бягай да си играеш.

    Коментиран от #90

  • 86 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #84 от "Направо давай хилядарката":

    Турбо и дизела карат баничарки защото такава кола им върши работа.С колко км/ч може да качи Шипка натоварена с 700 кг баничарка с тегло 1300 кг и 2т общо.На втора или трета скорост с 20 до 40 км/ч.Това е товарна кола не е Ферари.
  • 87 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #84 от "Направо давай хилядарката":

    С която и да е електричка не можеш да превозиш 700 кг товар.
  • 88 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #84 от "Направо давай хилядарката":

    Точно под паметника на Шипка го чакай турбото ,тъкмо ще заредиш Теслата на зарядната станция,където я няма.
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Е това е дума

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "Гост":

    Ти като не си карал някои сме карали, за да знаем че говориш пълни глупости. Не вярвам да има произведен пикап който да не може да вдигне 120 или дори 140 километра в час. А ако не си разбрал, спорът беше дали един автомобил се нуждае от по-голяма мощност, ако го караш спокойно по някой проход с ниска скорост или при движение по магистрала със 140 - 150 километра в час.

    После станах изключително благосклонен към инженерите и се съгласих да сравним мощността натоварената на Макс баничарка на баира и забележи празната баничарка със 140 километра в час и мога да се обзаложа на каквото кажеш, че на магистралата баничарката ще се нуждае от по-висока средна мощност за изминаване на единица разстояние.

    Забележи също, че първоначално говорихме за средната мощност на изкачване и спускане спрямо средната мощност за поддържане на 140-150 км в час. Тоест дал съм им възможност да умножат мощността за преминаване на прохода по две, защото разходът на гориво на спускане е 0 литра на 100 и пак аз съм прав! Инженерите не могат да видят нещо което им е пред очите, а по-лошото е че не го виждат дори когато им го показваш и сочиш с пръст и им го обясняваш и пак не вдяват, камо ли сами да се сетят! И тези били проектирали нещо. Та те не могат да разберат принципа на действие на вече работещото!
  • 91 Гост

    3 0 Отговор
    Стигат ти толкова стинки Мун4о.Колкото и провокативни коментари да ми пишеш.Прочети пак пост 47.
  • 92 Гост

    3 0 Отговор
    Не карам пикап в момента.Това не означава че преди не съм карал.Схвана ли разликата или ти е трудно.
  • 93 Залагаме ли я

    0 3 Отговор

    До коментар #89 от "Гост":

    Дай условията на облога. Искам ти да ги дадеш, за да няма после измъкване. Напиши ги черно на бяло и не се отмятай после! Да видим поне дали си разбрал за какво е спора или си мислиш и доказваш нещо съвсем друго както винаги!

    Ако формулираш правилно и ясно условията залагам хилядарка!
    Даже ще те оставя сам да направиш експеримента и да споделиш резултатите.
    Единственото условие е, ако обявиш някои нереалистични данни, аз да карам по прохода, защото аджамия, който кара на втора по проходите и постоянно набива спирачки може да вдигне разходът дори на равно повече отколкото е на магистралата, а оттам ще се вдигне и средната мощност. На магистралата шофьорските умения само могат да вдигнат разхода и съответно средната мощност, което е в мой плюс, така че нямам претенции кой ще кара!
  • 94 Забравих да питам

    0 3 Отговор

    До коментар #89 от "Гост":

    Нали разполагаш с автомобил който може да вдигне 150 км в час или ще се оправдаваш, че не можеш да кажеш колко е разхода при тази скорост защото автомобилът ти не може да вдигне толкова? Любимата ви опорна точка колко километра ще измине с пробег Тесла със 150 км в час, като го сравнявате с пробегът ви с един резервоар, при движение със средна скорост 60 70 км в час извънградско и се хвалите как минавате по 1000 км с едно зареждане. Хубаво е да смениш Ника като се върнеш на турбо или Димов, или поне те като се появят да кажат дали са съгласни с твърденията ти, за да не се измъкват после, че не са писали това или онова. Ако има нещо да те поправят докато е време. Или да кажат с какво са съгласни от написаното от мен, да не се окаже като с перпетомобилето на Радев който два месеца не бил писал тези глупости а някой друг пишел с неговия Ник аз всичките вие гости и турбодизели бяхте застанали на негова страна, а после се отметнахте от думите си.

    Коментиран от #95

  • 95 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #94 от "Забравих да питам":

    И аз ще участвам,но само ако тесльо присъства на живо.Тъкмо ще следя тесльо да не шикалкави нещо.Аз подсигурявам натоварения пикап.Казвайте кога.

    Коментиран от #96

  • 96 Окей, една хилядарка в повече!

    0 3 Отговор

    До коментар #95 от "Turbo":

    А пикапа ще може ли да вдигне 140 150 км в час по магистралата?

    За разлика от тебе аз ти имам доверие. Ти можеш да четеш, но не можеш да смяташ. И сам можеш да прочетеш показанията на борд компютъра по магистралата и да ги споделиш тук.


    Кажи сега с каква скорост си се движил, че при поддържане на една и съща скорост на втора предавка разходът ти да не може да падне под 10 на сто. Чак се учудвам, че настъпване на газта за ускорение се вдига до само 20 на сто. Да не си вкарал оборотомера близко до червеното?

    Коментиран от #97

  • 97 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #96 от "Окей, една хилядарка в повече!":

    Не бързай толкова тесльо,рибата е още в морето,той извадил тигана.Този който не може да смята, гледа борд компютъра хахахаха аз отдавна съм направил сметките и видях резултата хахахаха само на живо тесльо за да не изметнеш пак хахахаха аз също ти имам доверие по теми,който разбираш и уважавам мнението ти.Ето за гаража ми помогна да избера каква мощност да заявя.

    Коментиран от #98, #99

  • 98 Съгласен съм

    0 3 Отговор

    До коментар #97 от "Turbo":

    Само дай параметрите на облога за да ги одобрим тримата, а после идвам където кажете с 2000 лв, а вие слагате по 1000 и почваме. На живо. Ще ми е много интересен разговор на живо с вас, като нямате Уикипедия под ръка, да сметнете три сметки на кръст кое как се смята и да нямате възможност да се отмятате от отговора за да задавам един и същ въпрос хиляда пъти, като например за дебелината на кабела на зарядната станция. Както виждаш с един-единствен клип ви затворих устите, но трябваше да чакам отговора четири дена. Ако бяхме на живо, целият спор щеше да трае точно две минути.


    Чакам условията на облога и времето и мястото. Ако имате достатъчно знания за да съставите условията на заданието, ще установите че вече сте изгубили облога!
  • 99 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #97 от "Turbo":

    Мун40 ще те изработи,няма да дойде.Още го чакам за експеримента София Бургас да проверим кой ще пристигне първи.Той с Тесла аз с дизеловата въшка на жената. Мун4о е силен само с клавиатурата.

    Коментиран от #100, #103, #122

  • 100 Хайде да говорим за нещо реално?

    0 3 Отговор

    До коментар #99 от "Гост":

    Ти може и да си чакаш, но аз не съм ти обещавал нищо такова, най-малкото защото нямам Тесла. Обаче ти в момента се отмяташ защото знаеш че ще изгубиш 1000 лв или просто ги нямаш в наличност, за да ги заложиш. За да няма това-онова, записваме условията на облога и оставяме парите при нотариус заедно с условията, а като приключи експеримента, отиваме и споделяме параметрите на нотариуса и каквото реши той.

    Коментиран от #101, #102, #104

  • 101 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #100 от "Хайде да говорим за нещо реално?":

    За мен не е проблем да загубя пари,стига всичко да е честно.Като те знам как се извърташ като сап на лопата,съм абсолютно сигурен че ще загубиш баса и пак ще се изкараш прав в спора Мун4о.Бягай да играеш на плейстейшън и да трупаш точки.
  • 102 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #100 от "Хайде да говорим за нещо реално?":

    Нотариус да решава технически спор?По т@по нещо не можа ли да измислишМун4о.Да сложим някой метач,месар или медицинска сестра за арбитър.Спора може да реши само инженер с специалност двг,който да присъства на експеримента и да прецени на място .В противен случай всяка от страните ще твърди че печели спора.
  • 103 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #99 от "Гост":

    Смяташ,че тесльо ще ми върже тенекия?Може и да си прав,това е единственият начин да се измъкне.

    Коментиран от #105

  • 104 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #100 от "Хайде да говорим за нещо реално?":

    Аз съм сигурен че ти Мун4о нямаш Тесла,няма и да имаш.Това не ти пречи да спориш с мен как от София до Бургас ще стигнеш по бързо с Тесла с спирания за зареждане,ако аз се движа с петролна кола.

    Коментиран от #129

  • 105 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #103 от "Turbo":

    Убеден съм.Недлучайно сме го кръстили фурнаджийската лопата.
  • 106 Гост

    3 0 Отговор
    Убеден съм.Неслучайно сме го кръстили фурнаджийската лопата.
  • 107 Всичко ще е честно

    0 3 Отговор
    Ти май въобще не слушаш какво ти се говори! Казах ти че предварително ще формулираме как точно ще смятаме мощността, заедно с формулите и дори някакъв хипотетичен пример, а после според разхода на гориво който е измерен при тестовете, по същите формули ще сметнем реалните данни и ще сравним кое число е по-високо - това на средната мощност за преминаване на зададения предварително проход в двете посоки или средната мощност за движение в даден участък по магистралата със скорост 150 км в час пак в двете посоки, за да се елиминира ефекта от денивилацията и скоростта и посоката на вятъра.

    Парите при нотариус и ги получава който е заложил на получения в крайна сметка резултат. Стиска ли ви? Вече започнахте да давате заден!
  • 108 Давам предложение

    1 3 Отговор
    Ето и конкретно предложение за пресмятане на мощността, защото вие не предлагате нищо конкретно.

    От примера на Турбо "С натоварен пикапа с 100 км/ч разхода не надхвърля 5- 6/100." Приемаме, че горивото има енергийна стойност 10kWh/l, и КПД на двигателя 50%, следователно механичната мощност подавана от двигателя при разход 6л/100км е 30 киловата. Очаквам да се съгласите или да коригирате методиката на изчисляване, докато стигнем до консенсус и отиваме при нотариус, да заверим условията нотариално и да оставим парите!

    После отиваме да тестваме и да ви взема парите, понеже се правите на разбирачи.

    Коментиран от #109, #110

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #108 от "Давам предложение":

    На работа ли си Мун4о много бързо ми изтри коментара значи си го прочел.Правим си гаргара с теб ти не се усещаш,чак при нотариус хукна да ходиш.Сметките на "салфетки" се правят за пет минути, Мун4о тръгна по магистрали и проходи да гледа борд компютъра.Не се ли усещаш колко много се излагаш.

    Коментиран от #111

  • 111 Аааа, така ли било

    0 3 Отговор

    До коментар #110 от "Гост":

    Май вече започна да се усещаш , че съм прав и на магистралата мощността е по-голяма. Сега остана и Димов и Турбо да се отметнат от думите си и да кажат, че са се шегували или някой е писал с никовете им. Нито ви е за първи, нито за последен път. Нищо ново под слънцето. Фурнаджийски лопати.

    Коментиран от #112

  • 112 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #111 от "Аааа, така ли било":

    Подкрепи твърденията си изчисления, Мун4о.Хайде да видим сметки на салфетки.Изчисли въздушното съпротивление ,при търкаляне на гумите и съпротивлението от наклона при двата случая.Да видим можеш ли да смяташ или само локуми ми разтягаш.

    Коментиран от #113

  • 113 И за какво ми е да го правя?

    1 3 Отговор

    До коментар #112 от "Гост":

    Това е като да ме накараш да изчисля мощността на една крушка с нажежаема жичка, като и счупя балона, разтегна нажежаемата жичка за да и премеря дължината, да премеря дебелината и с микрометър, да направя спектрален анализ на материала от който е направена и да изчисля Какво е съпротивлението му, спрямо вложените материали, да изчисля до каква температура ще се нагрее, за да сметна какво ще съпротивлението на материала при тази температура и да изчисля какъв ток ще протече при тези условия, за да мога да сметна мощността на крушката. Това е упражнение за глупаци, които искат да се направят на умни!

    Един умен човек просто ще включи крушката и ще премери, тока който преминава през нея.

    По същият начин се прави и сравнителен анализ на мощността при преминаване на баир и движение с висока скорост. Забележи че ти говоря за сравнителен анализ, а не за точно изчисление. Точно както правихме сравнителен анализ дали кабела става по-дебел или по тънък без да уточняваме размера му.


    При положение че и в двата случая двигателя ще работи с приблизително едно и също КПД, с достатъчно голяма точност можем да направим сравнителния анализ, като просто сравним входящата енергия в двата случая. Без никакви изчисления, само на база входяща енергия се вижда че разликата дори не е в проценти, а в пъти, за да търсим по-голяма точност или пък някакви проценти разлика в ефективността на двигателя да променят по някакъв начин резултата.

    Това е все едно да спорим кой
  • 114 И за какво ми е да го правя? Продължение

    0 2 Отговор
    Това е все едно да спорим кой ще напълни по-бързо една 10-литрова кофа, която се намира на 10 метра от чешмата, като аз я пълня със голяма бутилка с неуточнен обем, а ти със шепи и да ме караш да смятам колко курса трябва да направи всеки от нас за да видим кой ще се справи по-бързо.


    Дали има нужда от изчисления или ще познаеш резултата и без тях?

    За всеки който може да направи разлика между мощност и енергия, резултатът за мощността при преминаване на проход и движение по магистрала е също толкова очевиден

    Коментиран от #115

  • 115 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #114 от "И за какво ми е да го правя? Продължение":

    Загуби време да напишеш този дълъг пост Мун4о,вместо да направиш няколко елементарни сметки на салфетки.Разтягаш ми само локуми и нищо по същество,защото ти липсват знанията за да сметнеш.Отивай да играеш на плейстейшъна и не давай акъл на инженерите за науки които не разбираш.

    Коментиран от #116, #117

  • 116 Нямам данни

    1 3 Отговор

    До коментар #115 от "Гост":

    Направи ги ти и дай резултатите! Радев вече изкара 188% КПД на преобразуване на енергията на горивото в механична енергия, да видим и твоите сметки. Със сигурност ще са подобни.

    Сега чакаме и турбо инженера и инженер Димов да видим дали са се усетили вече, че съм прав и затова се покриха или просто работят или са в отпуска докато с твоя Ник опипваш почвата какво точно имам предвид за да не излагате всички никове заедно. После ще има оправдания, ама аз никога не съм казал такова нещо.
  • 117 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #115 от "Гост":

    Приятелю, Гост.Изчисленията, които си направил тесльо ще ги обяви за грешни.Тесльо не може да направи изчисленията,но някакси усещал,че са грешни.Какво очакваш от човек,който продължава да измерва мощност в киловатчаса.Аз си имам достатъчно работа,че да си губя времето в безсмислен спор.Приятен ден.

    Коментиран от #118, #119, #125

  • 118 Какво стана с облога

    0 4 Отговор

    До коментар #117 от "Turbo":

    Май те достраша за 1000 лв, господин бизнесмен?

    Казах ви, че в момента в който се опитате да съставите условията за облога и начина за смятане на мощността през горивото, ще видите че вече сте изгубили облога и ще се откажете. Още по разходът на гориво се вижда кога мощността е по-голяма и това е на магистралата, а не на баира с натоварената баничарка. Даже няма нужда от сметки за съпротивления.

    А връзката между мощност, енергия и време е ясно формулирана и няма база за интерпретации. Точно както и връзката между КПД, входяща и изходяща енергия или мощност.

    Това че на вас ви се губят взаимовръзките и дори не можете да се усетите когато се увеличи едното, дали другото се увеличава или се намалява си е ваш проблем. Заложи 1000 лв, като си толкова сигурен и ще ти го обясня защо е така, а ти няма какво да кажеш в своя защита.

    Коментиран от #120, #121

  • 119 Даже ще ти дам доказателство

    0 4 Отговор

    До коментар #117 от "Turbo":

    Самият ти ще докажеш колко си невеж, като не можеш да отговориш на два елементарни въпроса, които се смятат на ум.

    1. Колко енергия е изхарчила една машина, ако е работила 5 часа с консумация 20 киловата?

    2. Каква е изходящата мощност на един двигател с 50% КПД, ако входящата му мощност е 20 киловата?
  • 120 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #118 от "Какво стана с облога":

    Прочети пак пост 17.
  • 121 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #118 от "Какво стана с облога":

    Рискуваш си парите Злобюле.Чудно ми е откъде имаш шофьорски опит,като постоянно си в нета.

    Коментиран от #123

  • 122 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #99 от "Гост":

    Бинго.Правилно сте го преценили.
  • 123 Фурнаджийска лопато

    0 4 Отговор

    До коментар #121 от "Димов":

    Нещо ще кажеш ли конкретно дори без цифри. Просто като повече или по-малко по-голямо или по-малко по-дебело или по-тънко. Даже не те карам да смяташ каквото и да било, а само да мислиш логически.

    Още не си отговорил в прав текст дали кабелът за зареждане става по тънък или по-дебел при удвояване на мощността и тока и добавяне на течно охлаждане дори с риск да сгрешиш, като просто застанеш зад думите си.

    Аз освен че имам ясно изразено мнение, залагам и 1000 лв по предложение на останалите, че средната мощност за изкачване и слизане базирана на разхода на гориво дори на баничарка със 700 кг багаж, която едва пъпли на втора предавка с 20 км в час е по-ниска отколкото мощността при движението на същата тази баничарка със 150 км в час, дори да е абсолютно празна само с шофьора в нея.

    Ти можеш ли като мъж да имаш мнение и да стоиш зад него, да не говорим пък ако се окаже, че е грешно, да имаш доблестта да кажеш "сгреших" няма нищо мъжко в тебе. Точно като жените обясняваш , че не знаеш как е, но знаеш, че не е така.

    Коментиран от #124

  • 124 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #123 от "Фурнаджийска лопато":

    Прочети пак пост 44.Не съм си променил мнението.

    Коментиран от #126

  • 125 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #117 от "Turbo":

    Тесларите измерват мощността в киловатчаса.Какъв съм аз,че да се меря с форумните титани на мисълта,който ще се явяват на матура напролет.Жалко за българското образование.

    Коментиран от #127

  • 126 Просто ти липсва инженерна мисъл

    0 4 Отговор

    До коментар #124 от "Димов":

    Защо ли като ти говорят за кабел с течно охлаждане веднага си представи медна тръба по която тече вода и е трудна за огъване? А какво ще стане ако направят медна оплетка около гъвкава тръба от някакъв вид пластмаса? Елементарно и ефективно. И пак бъркаш мощност с енергия. Колко киловата топлинни загуби мислиш че ще има по този кабел, заради по-малкото сечение? При един волт пад на напрежение върху двата метра заряден кабел при 2400 ампера ще имаш 2400w загуби. Сложи още 600 вата за вентилатор и циркулационна помпа и получаваш нищожни загуби, които само на тебе ти изглеждат огромни.
  • 127 Ти мериш енергия в киловати

    0 4 Отговор

    До коментар #125 от "Димов":

    Точно както не можеш да определиш мощността при изкачване на баир с ниска скорост и мощността при движение с висока скорост, дори когато знаеш колко енергия е изразходвана във вид на гориво при определена скорост.

    Ти си този, който обясняваше, че горивото имало мощност. Ето ти цитата как смятам мощност и енергия и кое в какво измервам в мнение 108. Посочи ми грешката?

    "Ето и конкретно предложение за пресмятане на мощността, защото вие не предлагате нищо конкретно. От примера на Турбо "С натоварен пикапа с 100 км/ч разхода не надхвърля 5- 6/100." Приемаме, че горивото има енергийна стойност 10kWh/l, и КПД на двигателя 50%, следователно механичната мощност подавана от двигателя при разход 6л/100км е 30 киловата. Очаквам да се съгласите или да коригирате методиката на изчисляване, докато стигнем до консенсус..."

    Или пак ще е аз не знам как е, но знам че не е така.
  • 128 Димов

    5 0 Отговор
    Последният ми пост в тази статия е бил пост-65.
    Като пишеш недомлъвки с моето име, чувстваш ли се по-умен? Вече не е загадка, кой ми ползва името тук. И го правиш все, когато нямаш аргументи, но страшно ти се ще да изглеждаш победител пред всички. Не ме разубеждавай.- и други са те хващали с този номер.
    И да си знаеш, че кабел тип оплетка не се ползва за силен ток. Там жилата се кръстосват, понеже са сплетени, което кръстосва електромагнитните им полета и поражда индуктивни съпротивления, по-жестоки и от реактивните.
    Затова такива кабели се ползват за сигнал, където високата честота и ниското напрежение не създават такъв проблем.
    Още много чорба имаш да изядеш, докато стигнеш нивото на средношколците, та да си мечтаеш да спориш с инженерите.
    Продължавай с краденето на никове. Само това можеш.
  • 129 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    Той може да мине през Родопите, че според него така щяло да е по-икономично, отколкото по магистралата.