В социалистическия лагер на практика нямаше спортни автомобили, но отделни ентусиасти се опитваха да създадат ярки купета. Един такъв специалист е българин, а ние, предвид факта че нямаме никакво автомобилостроене, трябва да се гордиим с това. Става дума за българската кола "София".
Така нареченото Coupe Sofia е рожба на българския дизайнер Велизар Андреев. Автомобилът е показан за първи път на изложение в нащата спрана, като годината е 1981-а. Точно преди 40 години у нас се ражда една доста интересна за времето си спортна кола. Най-впечатляващ е дизайнът ѝ.
Спортната кола, носеща името на нашата столица, е построена върху тръбна рама, а каросерията е изработена от подсилено фибростъкло. Двигателят е заимстван от ВАЗ-2101 или колата, позната у нас като "Жигули". Този двигател дава възможност на "София" да развива една доста прилична максимална скорост от 140 км/ч.
Пет години по-късно се появява и модернициран вариант, наречен "София-Б". Тази кола се появява с 1.6-литров двигател, също заимстван от руските "Лади". По-конкретно този на "София-Б" e от ВАЗ-2106. Тук вече максималната скорост е 200 км/ч, а колата разполага с врати от типа "крило на чайка" и с кожен салон.
През 1989 година спортното купе дори е пуснато в серийно производство. Идеята е от първата серия да бъдат произведети 200 автомобила, но заради настъпилите радикални промени в политически план, ентусиастите, занимаващи се с производството на "София" успяват да направят само 12.
Любопитно е още, че две или три от колите "София" дори са оборудвани с турбокомпресор. За съжаление този проект остава в историята и днес в движение са останали само няколко купета. Повечето от спортните автомобили не са в движение, а тези, които са в добро състояние могат да се видят на някои от ретро парадите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Напротив
Коментиран от #42, #69
13:48 05.12.2021
2 Орел
А сега правим седалки и кормила на ишлеме. Ако не са си заминали чорбаджиите.
13:53 05.12.2021
3 Дългия
13:54 05.12.2021
4 Брабинеца
Коментиран от #28
13:54 05.12.2021
5 Емил
Коментиран от #9, #12, #22, #73, #105
13:58 05.12.2021
6 Времената
Коментиран от #34
14:02 05.12.2021
7 Милен Трачев
Коментиран от #14
14:05 05.12.2021
8 мда
Коментиран от #10, #55
14:09 05.12.2021
9 Еш па тоа
До коментар #5 от "Емил":
Рено Алпин не ни го "забраниха" руснаците,ами французите ни отнеха лиценза щото почнахме да хитруваме с някакъв износ.Ако не четеш,поне гледай телевизия,умнико!Коментиран от #13, #40, #103
14:14 05.12.2021
10 Komapak
До коментар #8 от "мда":
Снимките от статията са точно оттам😜14:16 05.12.2021
11 Алфа Вълкът
Коментиран от #15, #26
14:17 05.12.2021
12 Пилот на Ферари
До коментар #5 от "Емил":
В България се произвеждат Рено 8 и Рено 10 - съответно Булгаррено 8 и Булгаррено 10 . Произведени общо около 4 000 броя.От Рено го предоставят за вътрешния пазар на България / предвидени за производство 100 000 броя / , но нашите почват да го изнасят в Сърбия и Австрия.
Тогава от Рено местят завода в Румъния .
Коментиран от #36
14:22 05.12.2021
13 Омника
До коментар #9 от "Еш па тоа":
Е па гледам , ама жената не дава да го пуща ..14:26 05.12.2021
14 Йо Несбьо
До коментар #7 от "Милен Трачев":
По принцип си прав за това, но грешиш цялостно като концепция! Западната цивилизация е това, което е, защото там правят много опити, промени, изменения и това, което се приеме и признае от мнозинството, дава възможност за осезаем напредък. Китай, а преди това Япония, копираха западните касетофони, телевизори, автомобили, мотоциклети, а сега имат отлични собствени технологии и ноу-хау.Т.е. може да се предполага, че тази "София" при подходящи условия и при спечелване на общественото внимание, би могла да доведе например до възникване на ред бутикови български гаражни марки, които да се продават в сегашна Европа... Да кажем, Европа... В Германия имаше марка Визман, правеше симпатични кабриолети с ДВГ БМВ. Във Великобритания имаше Морган... Защо не в България гаражни ателиета за 100 автомобила годишно, бутикови марки, каросерия от алуминий и фибростъкло, двигатели от Хонда и знаеш, че навсякъде приковаваш вниманието. Примерна концепция.
А ние не правим НИЩО! ЗАТОВА ИСМЕ ЗЛЕ!
Коментиран от #30
14:33 05.12.2021
15 БАРС
До коментар #11 от "Алфа Вълкът":
ТИ ДА НЕ МИСЛИШ СЕ ЗАПЪЖНИТЕ НЕ БЯХА ГРОЗНИ АКО ГИ СРАВНЯВАМЕ СЪС СЕГАШНИТЕ КАКТО СИ Я СРАВНИЛ БГ. КОЛАТА.ГЛАДАЛ СЪМ РАЛИ ЗЛАТНИ ПЯСЪЦИ ПО ТО ВРЕМЕ ТА ТО И ЗАПЪДНИТЕ БЯХА ОДЯЛКАНИ С ТЕСЛАТА.ТАКАВА Е БИЛА ПРЕСТАВАТА ЗА ЛЕК АВТОМОБИЛ.ВСЯКО НЕЩО ЗА ВОЕМЕТО СИ.Коментиран от #39, #108
15:06 05.12.2021
16 Texas
15:10 05.12.2021
17 6ати боклука😂😂😂😂
Коментиран от #25
15:16 05.12.2021
18 Alex
Коментиран от #20, #23
15:19 05.12.2021
19 Какая жесть😂😂😂😂
15:25 05.12.2021
20 Ама аз не искам да живя в милион град
До коментар #18 от "Alex":
Аз искам в далечния север целогодишно да е студено и хора да нема15:26 05.12.2021
21 Stoich
15:52 05.12.2021
22 Кире
До коментар #5 от "Емил":
Евала пич,да ме се задавиш от злоба.Слагай маската,бий си ваксината и си лягай15:53 05.12.2021
23 неграмотен
До коментар #18 от "Alex":
До сега не знаех че Токио е 40 милиона ????Самите японци го дават за 13 милиона .
Коментиран от #31
16:14 05.12.2021
24 Димов
Коментиран от #94
16:43 05.12.2021
25 Димов
До коментар #17 от "6ати боклука😂😂😂😂":
Я напиши за инженерните постижения на Реджеп, като онзи съд за п0дмив@не, например.Коментиран от #66
16:45 05.12.2021
26 Димов
До коментар #11 от "Алфа Вълкът":
Пак е по-добре от Мултипла.16:47 05.12.2021
27 Текстът има мноого грешки!
Коментиран от #59
17:13 05.12.2021
28 Изнасяхме ел.кари за Япония
До коментар #4 от "Брабинеца":
И си мислехме че японците харесват нашите кари заради възможностите им ..........Ха-ха-ха. Хората ги купували заради метала . От един български кар правели две тойоти . Но българина нали е Бай Ганьо почва да слага бетон за тежест вместо метал и японците му духват под опашката . Ето това е нашето машиностроенеКоментиран от #29, #106
17:14 05.12.2021
29 Само питам
До коментар #28 от "Изнасяхме ел.кари за Япония":
Това Иво Инджев ли ти го каза ? Когато Българите са произвеждали електрокари и мотокари - Японците хал хабер са си нямали.Първите електрокари произвеждаме още 1952 година.
През 1958 г. се изнасят и 3000 електрокарни машини за Китай.
Изнасяме и за Франция, Англия, Белгия, Испания, Австрия, Индия, Турция и Гърция, Китай, а след това и в Япония.
Английското списание "Мъкеникъл Хендлинг", пише за нашите кари като за "особено яки и здраво конструирани". Швейцарската фирма "Ханс-Щюдли", която продава машини от българския завод, в писмо изразява задоволството на своите клиенти от "изработката, удобствата и голямата производителност" на нашите електрокари. Западногрманското фирма АБГ, закупила от тях, потвърждава тази оценка. За едно десетилетие българските електрокари стават конкурентоспособни и равностойни на произвежданите в страни с богат опит и традиции.
Коментиран от #35, #41, #75
17:37 05.12.2021
30 РЗС
До коментар #14 от "Йо Несбьо":
Момче, всякакъв комунистически строй лишава хората от мисловна и творческа дейност. Китай са най-големите копи-катс в света, те сами нищо не могат да направят без да го откраднат, така си е било винаги в Русия, с единствената разлика във военно промишлеността, там русите са мн добре, във всичко останало са последни и копират за страх. Всичко, което е направено самостоятелно от китаец е за коша директноКоментиран от #104
17:44 05.12.2021
31 Малко Токио
До коментар #23 от "неграмотен":
е толкова. Голямо (заедно с Осака и другите градчета наоколо) е около 38 милиона.Коментиран от #33
18:24 05.12.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 неграмотен
До коментар #31 от "Малко Токио":
Няма малко , няма голямо Токио .Готин , много ти хвърка фантазията . От Токио до Осака са 1ч 10минути със самолет или 3ч 20м с влака .
Коментиран от #68
19:06 05.12.2021
34 Гришо
До коментар #6 от "Времената":
Те и пилоните сега едни меки никакви20:13 05.12.2021
35 даскал
До коментар #29 от "Само питам":
Прочети спомените на Огнян Дойнов, има ги в нета и не говори небивалици.20:56 05.12.2021
36 Случаен
До коментар #12 от "Пилот на Ферари":
Никакъв завод не местят. Дачия отварят фабриката си същата година като нас. Просто там върви, тук не.23:54 05.12.2021
37 ПОЗНАВАЧ
02:27 06.12.2021
38 Ivan
Междо другото до 150 000 евра им стигат цените че и повече
03:13 06.12.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Патън
До коментар #9 от "Еш па тоа":
Търси спомените на авт. ни състезател Илия Чубриков, "умнико" и тогава се произнася, че руснаците не били виновни, а ние сме хитрували!За жалки рубли лъжеш нескопосани тука.
03:32 06.12.2021
41 Да да изобщо хабер си немали😂😂😂
До коментар #29 от "Само питам":
Хората в япония са пройзвели най големия линкор ямато и още други линкори огромни с други имена, самолети са побирани в подводници в херметични отсеци обаче викаш че не са се сетили и не са могли да направят тежка за да не се обръща Товарна четириколка с електромотор и акомулатори😂😂😂😂😂Коментиран от #60
04:29 06.12.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Уча се
И второ, пишете абсолютни глупости !
Никога не е имало такава кола и нямаше как да има, по две причини !
Първата е, че щеше да е доста смешна, а втората, че България нямаше никакъв възможност да произвежда автомобили, камо ли спортни !
Носталгиците по "комунистическото" време, всъщност са носталгици по младостта си, а по жалките успехи на комунизма, изтръгнати от народа със сила и репресии !
Коментиран от #57, #62
06:00 06.12.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Важно е да се знае
Коментиран от #49
06:42 06.12.2021
48 Благодарете
Коментиран от #58
07:41 06.12.2021
49 11236
До коментар #47 от "Важно е да се знае":
E вече не, няма. А имаше много неща, както и точно този автомобил. Ама Вече НЯМА НИщо Българско!! От 32 години ни е забранено. КРАЙ! Тенкю ес!08:48 06.12.2021
50 ттт
08:55 06.12.2021
51 БОКОКРАД
09:00 06.12.2021
52 ИВАН
09:02 06.12.2021
53 Като
Казано на ваш език - както мутрата в бара не търпи конкуренция ако погледнеш към гаджето, което той харесва и ще ти набие кофата, така и запада след 1989 ликвидира всичко що им е конкуренция в България, а останалите безработни специалисти ги прибра при себе си.
Та да, навремето не бяхме Япония или Германия, но имаше опити за нещо и тук-там нещо се получаваше.За да стигнеш до някъде трябва да направиш първата крачка.
Иначе си чакайте еврофондовете и бегайте на опашка пред нпо-тата, щото вие, днешните, за повече от това акъл и самочуствие нямате.
09:02 06.12.2021
54 АСА
09:08 06.12.2021
55 Д. Костов
До коментар #8 от "мда":
Там беше къщата на В.Андреев. Познавах го лично. Беше добър човек. Мир на духа му!09:08 06.12.2021
56 Интересно
09:35 06.12.2021
57 Булаир Фружин
До коментар #43 от "Уча се":
Има да се учиш доста. Носталгия има, защото по онова време мнозинството от нещата бяха правени качествено. Затова при 6.3 по Рихтер в Перник и София винкело удържа. Това да беше новото строителство, да е всичко наравно със земята.09:36 06.12.2021
58 Червен скорпион
До коментар #48 от "Благодарете":
Благодарете на ЕС, че нямаме електроцентрала.09:43 06.12.2021
59 Фен на София
До коментар #27 от "Текстът има мноого грешки!":
Синът му продължава да се бори. Наскоро бяхме в ателието му и той стягаше една от колите София за изложба.09:55 06.12.2021
60 Опитен
До коментар #41 от "Да да изобщо хабер си немали😂😂😂":
От изказа ти леко неграмотен и начина, по който пишеш акумулатор, разбирам, че не си живял и една година преди 89. Тогава произвеждахме всичко, имахме машиностроене, което нямаше равен в целия източен блок, камо ли на Балканите, селско стопанство, високотехнологичен сектор. По това време твориха Стамен Григоров, Георги Наджаков, Иван Странски, Димитър Пасков... Едно, че сега сме наполовина като население, ама и като капацитет сме на една петдесета от тогава. Поне.09:55 06.12.2021
61 Неграмотник
10:04 06.12.2021
62 Валери
До коментар #43 от "Уча се":
Червената кола не е София Б Турбо. Бялата е. Работих там, 15 купета съм направилНе сам бяхме десетина човека, на площадката на завод "Герги Костов".
10:07 06.12.2021
63 Газьол
Коментиран от #101
10:14 06.12.2021
64 Кози
10:15 06.12.2021
65 Тошо
Коментиран от #85
10:23 06.12.2021
66 Денис Д
До коментар #25 от "Димов":
Имаше и една луксозна тоалетна хартия марка"Работническо дело".10:46 06.12.2021
67 кочо
11:42 06.12.2021
68 токио
До коментар #33 от "неграмотен":
Има голямо Токио. Целият район от Кавасаки до Чиба и на север от Токио е един мегаполис.12:56 06.12.2021
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 наблюдател
Коментиран от #72
13:01 06.12.2021
71 незнайко
13:05 06.12.2021
72 незнайко
До коментар #70 от "наблюдател":
Булгар Рено няма нищо общо с нашата дружба с СССр а с глупоста на нашето правителство което е тръгнало да я продава извън БЪЛГАРИЯ !!! Французите тогава отнемат лицинза ни за нейното производство . Кола със заден двигател като на запорожец не беше за ТОПЛИТЕ СТРАНИ !!! Булгар Алпин беше с добра визия на спортен автомобил но до там . Ние само ги сглобявахме !!!Коментиран от #107
13:12 06.12.2021
73 Гео
До коментар #5 от "Емил":
Пуби, № 12 е прав - Французите спряха производството заради гяволък и ганьовщина - пуснахме за продажба "Рено Алпин" (чудесна спортна кола) в Австрия - Виена с дъмпинг от около 13 %. А 8-та и 10-та на Рено си бяха много добри коли - икономични, проходими, безотказни. А французите започнаха да произвеждат Ситроен в Тимишоара две-три години след затварянето на нашите заводи.13:20 06.12.2021
74 Факт
Коментиран от #80
13:38 06.12.2021
75 стоян
До коментар #29 от "Само питам":
до 29 ком -много преиграваш с качеството на българските КАРИ -като са били толкова качествени и търсени сега къде са и къде се продаватКоментиран от #76, #89
14:55 06.12.2021
76 Бензо
До коментар #75 от "стоян":
Питай Иван Костов който съсипа всичко.Коментиран от #109
15:06 06.12.2021
77 Наполони
Да кажа ако не знаете,че Фиат 124 се зглобяваше в Ловеч.И неговото сглобяване бе спряно от Москва.Не след дълго в СССР пуснаха Жигули прототип на Фиат 124.
Коментиран от #84
15:17 06.12.2021
78 Тъпунгера
17:34 06.12.2021
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Гост
До коментар #74 от "Факт":
Хаха, вярно, и материалът е същият17:58 06.12.2021
81 Бай Брадър
18:51 06.12.2021
82 Иванов
Коментиран от #86, #87
19:35 06.12.2021
83 Армандо
20:37 06.12.2021
84 Иванов
До коментар #77 от "Наполони":
Жигулито не е прототип, а се правеше по абсолютно ифициално купен лиценз. Не знам ка ти ги ражда главата тия глупости.Коментиран от #90
21:08 06.12.2021
85 Търпин
До коментар #65 от "Тошо":
"Българска"ама друг път всичко и е френско само е сглобявана тук както "Москвич" в Ловеч.22:27 06.12.2021
86 Анонимен
До коментар #82 от "Иванов":
Лада 2105 1300 кубика вдигаше без проблем 160 17022:29 06.12.2021
87 Търпин
До коментар #82 от "Иванов":
Като се "пипне"малко моторът където е нужно стават абсолютно реални 200-те км./ч.Коментиран от #99
22:41 06.12.2021
88 Toto Rino
08:07 07.12.2021
89 Гост
До коментар #75 от "стоян":
Бяха унищожени, както всичко друго произведено в България. Днешните демократи ги мързи да произвеждат. Те са по вноса. Производството го отдават на чуждестранни концесионери инвеститори.Коментиран от #95
11:07 07.12.2021
90 Наполони
До коментар #84 от "Иванов":
Прав си.Правеха ги с официално купен лиценз.Прототип е в смисъл,че еднакво беше само купето. Двигател,скоростна кутия,диференциал, нищо общо с Фиата.15:01 07.12.2021
91 Росен Николов
20:44 07.12.2021
92 Росен Николов
20:44 07.12.2021
93 Смешно е
04:53 08.12.2021
94 Роко
До коментар #24 от "Димов":
Пич нищо не е правено един инжинер с ДЪРЖАВНИ пари сглобява спортна кола ако нещо с двигател на Жигули развиващо умопомрачителните 140 км в час (само за справка Жигулито вдигаше 160 без проблем) може да бъде наречено спортна кола цели три броя и ги показва на изложения по труд и творчество. Продал от тях НУЛА. И накрая се оказва че както винаги при добрия соц отново някъв се опитал да открие топлата вода (нищо че е открита отдавна) и кой знае защо никой не оценил идеята, просто похарчил едни пари ама те парите нали държавни не са негови кво от това. След 90-та на същия пич му резват достъпа до ничийте пари и се оказва че нищо не може а няколкото чудеса на техниката изгниват по дворове щото не могат да се продадат такъв боклук саКоментиран от #110
07:42 08.12.2021
95 Роко
До коментар #89 от "Гост":
Не приятелю има нещо наречено пазарна икономика. При него ако произвеждаш скъпа некачествена продукция която продаваш на загуба фалираш. Ще ти разкажа една история за българските като макар че звучи като виц е истина. По едно време японците започват да купуват Кари като бесни всички доволни глей кво става преизпълняваме плана че и в Япония продаваме (тогава основен конкурент на Балканкар). Кво се оказало обаче претивотежестите в нашите Кари ги правели от чиста мед и тя струва повече от кадрите, историята приключва когато е направена рационализация и медта е заменена с бетон след което не е продаден и един Кар в Япония.Коментиран от #96, #97
07:52 08.12.2021
96 Пълна глупост
До коментар #95 от "Роко":
Глупости...аз съм говорил с японци по тоя въпрос .Те казваха, че нашите кари при качество на 80 % от японското и цена 15 пъти под другата най-ниска цена ,просто нямат конкуренция.Между другото японците почнаха сами да си правят коли откак закрихме завода си.
Коментиран от #98
14:04 08.12.2021
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Роко
До коментар #96 от "Пълна глупост":
Аз пък съм говорил с човека измислил рационализацията. Също и с човека сключил сделката с японците. Но кво ли разбират те. Важното е да лъжем колко е било добре при соца. Сори приятелю но Балканкар затвори защото нямаше на кой да си продава скъпите некачествени кари. По същата причина затвориха и останалите соц предприятия. След като държавата спря да ги дотира те не можаха да оцелеят на пазарните правила. Всеки завод произвеждащ некачествена и скъпа продукция фалира. Пазара не търпи стъкмистика и лозунги иска резултати. Имаш два пътя на развитие китайския (да произвеждащ некачествена но много евтина продукция като освен от качество пестиш и от заплати основно перо на икономия е почти безплатния труд в китайските заводи) и западния (произвеждаш скъпа и качествена продукция) е можеш да направиш и нещо по средата произвеждаш в Китай качествени стоки като пестиш от заплати (както правят големите мултинационални компании като с това осигуряват над 70% от бюджета на Китай).18:37 08.12.2021
99 Роко
До коментар #87 от "Търпин":
Най - добре се получаваше като въобще се смени двигателя но тогава почваха да изкачват други проблеми кво да се прави Ладата все пак е сделана а това което е сделано не става. Точно за това в момента в България лади карат няколко човека с болни мозъци и тези които не могат да си позволят седма употреба истинска кола.18:47 08.12.2021
100 USA
22:07 08.12.2021
101 Роко
До коментар #63 от "Газьол":
Е ми умнико ако вместо да плюеш се поитересуваш какво се прави сега можеш да разбереш много чудни неща. За разлика от въпросния псевдо инженер създал едно недоразумение без никакво бъдеще (сложил двигател от Жигули батка по това време дори за задъхващия се и изостанал СССР е прекалено стар) сега има хора които създават нови неща. Има разработка на български електромобил и за разлика от Софията той има международни награди за иновация. Е вярно няма да ти проглушат ушите колко е добър (просто не правен по соца а такива неща не са интересни нали трябва 15 годишните да крещят колко било хубаво тогава).22:48 08.12.2021
102 Гагарин
23:06 08.12.2021
103 Бая руска пропаганда
До коментар #9 от "Еш па тоа":
Това ако си го чул в наша медия не се и учудвам, че не обвиняват Рашка, ама истината е, че железния ботуш е тропнал и сме спрели производство, щот няма как комунистическа държава да прави западна кола, ама ти си им вярвай на руснаците.11:37 09.12.2021
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Дженев
До коментар #5 от "Емил":
Повтаряш наизустени клишета.Бил съм много вътре в нещата.Първата клиширана пъжа е,че в България се чакало по 15-20 г за кола.Пълна измислица-Дори в Мототехника имаше модели които бяха за свободна продажба.После в България никога не са произвеждали коли.Истината за Алпина е,че разплащането на частите за сглобяването и двигателите ставаше с долари.Те пък идваха предимно то военните заводи,които работеха отскоро и още нямаха капацитет да захранвот вноса.За да се продава колата в соц. лагера защото по договор това беше едно от условията тя трябваше да е със силно занижена стойност.Като баланс излизаше,че Български калашник струва жълти стотинки.Руснаците още в началото изразиха силни съмнения относно финансовата изгода пък и пол.пропаганда не на последно място.Няколокото опита да се преговаря с Рено за разплащане с рубли излязоха ялови и това предопредели съдбата на Булгара въобще.Представи си колко валута щеше да глътне сервизиране и рез части.Така ,че не повтаряй тия мантри които се опитват да ни наложат някои люде.Ако се интересуваш прочети за скандал с "Мадара".,че и там се лее една лигня,но туй е друг въпрос.
17:27 09.12.2021
106 КУРТИ КУРТЕВ КУРТЕВ- фърлям на боб
До коментар #28 от "Изнасяхме ел.кари за Япония":
Сега ако ми кажеш,че джапанките са правели автомобили и от чугун,ще те призная...!!???19:48 09.12.2021
107 мис Ирка
До коментар #72 от "незнайко":
Порше, Ламборгини, Ферари са със задно разположен двигател, но на никой не му идва твоята идея, че не стават за топли страни. Защо ли?22:14 28.12.2021
108 браток
До коментар #15 от "БАРС":
Firebird имаше ли ралито? Корвет? Дялкани с теслата може да изглеждат ралиджийските ланчи, ама хайде да не говорим глупости, а? Соц-боклуците бяха ненадминати по НЕДОДЯЛАНОСТ!!!!!!!!!!!!!!!!!23:44 30.12.2021
109 История
До коментар #76 от "Бензо":
А да не питаме ли БЕЕЕСЕЕЕПЕЕЕЕ? М?23:47 30.12.2021
110 Този коментар е премахнат от модератор.