Повечето автомобилисти преценяват степента на корозия на автомобила си, като го разглеждат само повърхностно отвън. Наистина каросерията често е изложена на ръжда, но в този случай корозията разваля по-скоро естетиката, отколкото функционалността на автомобила, обезобразявайки калниците, вратите и други уязвими места.
Междувременно ръждата обича да пълзи в много скрити зони и да атакува критични структурни елементи като подпори, подрамки или опори на окачването. Ако ръждата е завладяла масово шасито, можете да се откажете да се борите - ремонтът няма да даде фабричната издръжливост, а в случай на стари автомобили може да надвиши цената им.
При някои автомобили гниенето може да се появи още две до три години след покупката. Прилежните собственици се грижат за своите коли: обслужват ги, мият и полират, паркират ги в сух и чист гараж, въздържат се от шофиране извън пътя, за да не получат драскотини и други повреди от дупки, храсти и чакъл. Но някои автомобили са податливи на гниене, независимо от предпазните мерки, взети от собственика.
Защо колите корозират
Днес, както мислят много автомобилисти, ръждата вече не е проблем, в дните на напълно поцинковани каросерии и най-висок контрол на качеството в производството. Машините служат по-дълго и по-дълго: средната възраст на тяхната "правоспособност" без радикално третиране в момента е 9.4 години и те отиват на сметището чак след след 20 и повече години.
Ранната корозия е резултат основно от икономичност и небрежност на производителите. Някои марки правят крачка назад от мерките за намаляване на разходите и техните продукти явно изостават от най-добрите в защитата срещу кафявата чума. Автомобилните производители, например, обичат да пестят от боя по шасито и други елементи, които купувачът обикновено не гледа.
За съжаление, гниенето не е проблем само на употребяваните автомобили. Стотици хиляди нови коли стоят бездействащи месеци, ако не и години, в морски пристанища и влажни складове. Повечето временни складове са изложени на атмосферни влияния през цялата година, от топлина и ултравиолетови лъчи до снежни бури и солен бриз. Разбира се, когато колите са готови за продажба, те са умело излъскани, но до този момент вашата лъскава нова кола може да бъде повредена по начини, които не можете да си помислите.
Toyota, Nissan, Mercedes-Benz, GM, Chrysler, Ford са само някои от големите компании, които доскоро изпитваха свръхпредлагане. А проблемите с новите и със старите или употребявани автомобили не са само в ръждата. Може също да имат:
проблеми със спирачките и горивопроводите;
батерии, които не държат заряд;
електрически повреди;
мухъл под уплътненията;
миризма на мухъл в кабината;
пукнатини, вдлъбнатини или плоски петна по гумите;
повредена боя и куп други неприятни изненади.
Кои коли гният с рекордна скорост
Автомобилите, внесени от Швейцария или други европейски страни, където солта не се използва през зимата, имат много по-добра каросерия и шаси от тези, които идват например от Полша. Subaru и Lexus имат добра репутация за устойчивост на корозия, докато Mazda все още се бори с това.
Колкото и внимателно да се отнася собственикът към превозното средство, унищожаването е неизбежно, но потребителите трябва да са наясно кои превозни средства са склонни към преждевременен разпад. Избрахме няколко популярни модела от последните години: те трябва да бъдат разгледани много внимателно преди закупуване. А кои са те - вижте във втората част на материала. 10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Абе
10:37 19.12.2021
2 Купи счупи хвърли
10:42 19.12.2021
3 Сър
Коментиран от #7
10:43 19.12.2021
4 jap
Коментиран от #5, #6, #8
10:51 19.12.2021
5 Луд
До коментар #4 от "jap":
Като луд фен на Ауди 80 мога да го потвърдя.Не карам вече такова ,но съм сменил 3 без грам ръжда.Оперите от тези години ги претопиха и направиха на други коли и тях претопиха ,но 80-ките не мърдат.Иначе корите внос от Австрия са ужасни.Окачването е изгнили, а дори да не е нито един болт не тръгва.Само Италия.10:56 19.12.2021
6 Пешо
До коментар #4 от "jap":
При Ауди 80 нещатата са други, там потинцоването е по друга технология. Колата е правена с мисълта да е вечнаКоментиран от #12
11:02 19.12.2021
7 Бръм
До коментар #3 от "Сър":
Така е, както е и вярно, че по-често се развалят и отиват на сметището качествените двигатели, което е пълно с немски, заради уникалните им характеристики и майсторство при изработката им.Коментиран от #26
11:12 19.12.2021
8 mi6osp
До коментар #4 от "jap":
Преди над 30г. за купето на по- скъпите коли се ползваше ламарина ,получена от желязна руда. След това навсякъде се ползва ламарина от скраб, която коридора бързо, защото съдържа мед и алуминий.Коментиран от #22, #25
11:14 19.12.2021
9 Лудогорец 9
11:22 19.12.2021
10 мда
11:29 19.12.2021
11 ганев
Коментиран от #30
11:36 19.12.2021
12 Мишо
До коментар #6 от "Пешо":
Какво е потинцоване?Коментиран от #19, #21, #23
11:36 19.12.2021
13 За инфо на автора
11:39 19.12.2021
14 сол
Коментиран от #24, #28
11:40 19.12.2021
15 хахаха автореее
11:45 19.12.2021
16 Jap
11:46 19.12.2021
17 незнайко
11:49 19.12.2021
18 Alex
Коментиран от #29
11:49 19.12.2021
19 незнайко
До коментар #12 от "Мишо":
Не го питайте ! Това не е грешка в изписването а незнание каква е тази манипулация на ламарината !!!11:57 19.12.2021
20 ЕДНО ВРЕМЕ КАКВИ КОЛИ ПРАВЕХА!!!
11:58 19.12.2021
21 прррц
До коментар #12 от "Мишо":
това е секретна нано технология толкова е секретна, че даже китайците не са я копирали още12:03 19.12.2021
22 Брейййй
До коментар #8 от "mi6osp":
Много разбираш от метали12:31 19.12.2021
23 Пешо
До коментар #12 от "Мишо":
Технологичен процес на нанасяне на цинково покритие върху стоманени елементи.12:37 19.12.2021
24 София
До коментар #14 от "сол":
Аз пък знам обратното - солта е скъпа и хвърлят химия, която разяжда детайлите мн по-бързо14:30 19.12.2021
25 Скрапо
До коментар #8 от "mi6osp":
Машала бе,де се е чуло видяло мед и алуминий да гният.16:25 19.12.2021
26 Сър
До коментар #7 от "Бръм":
Нормално е да има повече немски коли по моргите, защото за 30 продадени нови немски коли, французите продават 217:58 19.12.2021
27 James 🇺🇲
16:45 20.12.2021
28 И пясък
До коментар #14 от "сол":
Пясъка пък изронва фабричната защита. А напролет: пътищата мръсни и прашни!17:26 20.12.2021
29 и Пясък
До коментар #18 от "Alex":
Това не е правилно. Битума след време се напуква, задържа в образуваните пори още повече сол и влага и става още по-зле. Има видеа в ютюб за това17:29 20.12.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.