24 Декември, 2021 13:24 12 822 30

От пренасяне на бали слама до чанти за голф: хечбекът, който предизвика революция в Renault

  • renault-
  • 4-
  • хечбек
От пренасяне на бали слама до чанти за голф: хечбекът, който предизвика революция в Renault - 1

„Искам товарно пространство“ са думите, използвани от Пиер Драйфус, главен изпълнителен директор на Renault от 1955 до 1975 г., когато напътства екипите си за дизайна на Renault 4. Този необичаен автомобил остава в историята с качество, което може би изглежда незначително в днешно време, но предизвиква малка революция, когато е представено за първи път – хечбек купето. С тази пета врата и равен под, Renault 4 е мултифункционален автомобил. По онова време допълнителната врата отзад улеснява товаренето на бали слама в 4L, докато днес хората я използват, поставяйки предмети като пътнически чанти и куфари в Arkana. Хюго, управляващ директор Renault Classic, връща поглед назад към революцията на хечбека, предизвикана от Renault.

Renault 4 е представен през 1961 г., време, когато хората във Франция започват да изоставят живота в провинцията и се приближават към градските райони. Въпреки това, общественият транспорт е незадоволителен, особено в покрайнините на градовете. Хората започват да изпитват нужда от автомобил, подходящ както за провинциални, така и за градски райони, автомобил, който да карат до магазина или работа. Това е и време, в което броят на работещи жени се увеличава заедно с покупателната способност на домакинствата. На този фон автомобилът, която скоро ще стане известен като „4L“, осигурява решение както за градския, така и за провинциалния живот – всичко това благодарение на скромния хечбек!

От пренасяне на бали слама до чанти за голф: хечбекът, който предизвика революция в Renault

Петата врата бързо превръща Renault 4 в социален феномен. Човекът, който стои зад проекта, Пиер Драйфус, главен изпълнителен директор на Renault от 1955 до 1975 г., обяснява на екипите си, че иска „товарно пространство“ за автомобил в „сини дънки“ – автомобил, подходящ за всички възрасти и социални класи по света. Над 8 милиона бройки са продадени в повече от 100 страни за период, обхващащ повече от 30 години, така че може да се каже, че желанието му е изпълнено. „Петата врата на 4L се превърна в нов тип автомобил и нова характеристика на автомобила“, казва Хюго.

Хечбекът 4L предоставя на потребителите лесен начин за товарене на всичко - от бали слама до оборудване за къмпинг, идеален за всеки лайфстайл. Освен това, петата врата предлага по-голяма модулност на интериора, позволявайки на инженерите и дизайнерите да създадат първите „voitures à vivre“ или автомобили за живеене. „Хечбекът показа, че инженерите могат да се отклонят от традиционната структура „преден капак, купе, багажник“, обяснява Хюго. „Петата врата позволи по-голяма свобода по отношение на дизайна.“ Хечбекът постави началото на нови видове автомобили като миниван и SUV.

От пренасяне на бали слама до чанти за голф: хечбекът, който предизвика революция в Renault

Петата врата е ключова за успеха на 4L, поради което Renault се осмелява да разшири тази функция до по-традиционен сегмент – семейни седан автомобили с обикновен багажник. Лансирано през 1965 г., Renault 16 е фигурата на безпрецедентна революция, която предвещава по-висококачествени хечбеци. Ако се замислите, Renault 16 е като голяма версия на Renault 4 – два хечбека с пета врата и невероятна модулност на задните седалки.

Всъщност всеки модел автомобил може да бъде хечбек, включително седани, купета и градски автомобили. Renault започва разработката на широка гама от хечбек модели като R20 и R30, Fuego, R25 и R11. Хечбек автомобилите попадат под светлината на прожекторите през 1982 г., когато братята Маро печелят ралито Париж-Дакар с Renault 20. Така днес, по-голямата част от френските автомобили хече използва тази схема, която се налага и в цяла Европа.

От пренасяне на бали слама до чанти за голф: хечбекът, който предизвика революция в Renault


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    62 1 Отговор
    по красиво е от новото рено меган електрик драйф и сигурно ще изкара и повече време

    Коментиран от #2, #8

  • 2 Димов

    34 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Беше страхотна кола. А междуосията ляво/дясно са различни с около 5см. Задните колелета са на отделни, торсионни оси, една пред друга.

    Коментиран от #18

  • 3 Сър

    9 86 Отговор
    Но си остава кола за село - за носене на сено , това, че много "граждани" като се качат на Рено и си мислят, че са си купили Х5 е колкото смешно, толкова и тъжно

    Коментиран от #4

  • 4 налюдател

    80 5 Отговор

    До коментар #3 от "Сър":

    Едва ли си СЪР щом мечтата ти е Х5

    Коментиран от #6

  • 5 Вальоо

    38 4 Отговор
    Специално ще изпратя един кашон с уиски/водка по избор на някой администратор на сайта,ако успее да банне съра вовеки и веков!

    Коментиран от #7

  • 6 Сър

    10 27 Отговор

    До коментар #4 от "налюдател":

    Не, тия с Х5 са същите калитковци в живота, аз нямам нужда да се показвам с такива смешни коли

    Коментиран от #22

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Плашимир

    17 1 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Е мойто R4 все още е на пътя. Не е баш хечбек ,даже надвишава обема на една бала слама багажно пространство.
  • 9 Плашимир

    44 4 Отговор
    10 X5ци не могат да минат там дето минава тоя звяр. Карайте си беемветата по хасвалта ,че много се дращят из храсталаците.

    Коментиран от #10

  • 10 Храсимир

    1 29 Отговор

    До коментар #9 от "Плашимир":

    Храсимире, за един ремонт на едно и също нещо на 1 Х5-ца, 10 такива талиги ще ти дойдат у сервиза.

    Коментиран от #12

  • 11 Патил

    16 34 Отговор
    На 18 започнах с Опел Кадет, за съжаление изгни, после си купих Пежо 206, много комфортно, но се счупи парното, радиото, километража, абс, бси модула, централното заключване, два пъти скорости и накрая мотор. После си купих Рено Меган 2012-та, като два пъти маслена помпа даде фира докато накрая не се запали малко след изтичане на гаранцията. Френска кола НИКОГА ПОВЕЧЕ ! Минах на Лексус..

    Коментиран от #16

  • 12 Плашимир

    36 2 Отговор

    До коментар #10 от "Храсимир":

    Да бе. Като видиш 40 годишна X5 ми се обади пак.

    Коментиран от #13

  • 13 Xxaaxaaxaxa

    2 17 Отговор

    До коментар #12 от "Плашимир":

    E отде като х5 няма още 40г от производство, глава ли те боли нещо ? Мисли де..

    Коментиран от #14

  • 14 Плашимир

    19 1 Отговор

    До коментар #13 от "Xxaaxaaxaxa":

    Нема и да доживее...

    Коментиран от #15

  • 15 Храсимир

    4 15 Отговор

    До коментар #14 от "Плашимир":

    Я отвори чуждестранните сайтове, цъкни коли преди 80-та и брой колко френски и колко немски ще ти излезнат за продаване ;) брой и пак ела. После обяси защо толкова повече немски коли да доживяли 40+

    Коментиран от #26

  • 16 стоян

    25 5 Отговор

    До коментар #11 от "Патил":

    До 11 ком -Сигурен ли си че е вярно което казваш ,,два пъти маслена помпа даде фира ,,-знаеш ли за какво служи тази част-сигурен съм че лъжеш

    Коментиран от #17

  • 17 Патил

    6 6 Отговор

    До коментар #16 от "стоян":

    Да, два пъти гаранционно маслената помпа беше сменена, защото даваше недостатъчно налягане и при загрял мотор лятото светваше лампата за маслото.

    Коментиран от #19

  • 18 Жоро

    4 19 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Междуосията са различни щото толкова си могат и не са могли да заварят едно купе като хората..
  • 19 стоян

    20 5 Отговор

    До коментар #17 от "Патил":

    До 17 ком -Лъгали са те -най вероятно си карал с фалшив маслен филтър на който не му е държал клапана за налягане-случвало ми се е

    Коментиран от #20

  • 20 Патил

    7 6 Отговор

    До коментар #19 от "стоян":

    Ем колата си беше в гаранция и в гаранция си я отремонтираха. И да са ме лъгали каква им е файдата, така или иначе не можех да си карам колата, която си плащам и смених марката, защото ми писна.

    Коментиран от #27

  • 21 Дойчланд

    8 23 Отговор

    До коментар #7 от "Сър":

    Пак ли факти правят платена реклама на боклуци.. Факти, колко време ще ви трябва да се светнете, че докато французите са правили коли да мъкнат сено и мляко и яйца (Ситроен Душегуб), немците са правили S-Klasse и Porsche които едва ли не правят монопол върху моторния спорт тогава ?

    Коментиран от #28, #29

  • 22 Коментара

    13 9 Отговор

    До коментар #6 от "Сър":

    Мали как ритна кошера XD XD XD Сега по-сериозно ... VW правят Т1 от 50та година. Какви миниванове ви гонят, какви СУВове ви преследват?! Тоя френски кокошкарник няма нищо общо с изброените категории. Първия СУВ е американец (Додж)...от 45та година и можеш да събереш тамън три такива бъхларника в него иначе СУВовете се наложиха края на 90те благодарение на RАV 4 и Forester! Това Рено е евтина и лесна за подръжка кола която е обслужвала успешно посочената прослойка от френското население в един определен период....до там!

    Коментиран от #23

  • 23 Сър

    6 5 Отговор

    До коментар #22 от "Коментара":

    Имах впредвид Рено Каджар и другите производни паркетни джипчета, то и Х5 е същия паркетник де

    Коментиран от #30

  • 24 Жоро

    6 3 Отговор
    Стоянее, моля те не пипай коли дори и на автомивка да работиш !! Клапана за налягане се намира в помпите.. Какъв клапан за налягане те гони у филтъра.. Клапаните в него са съвсем други и нямат нищо общо с глупостите дето си сътворил.
  • 25 Хайл

    3 1 Отговор
    Това нещо "петата врата" е голяма работа,ако не беше "петата врата" нямаше да се напише статията 🤣🤣🤣
  • 26 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Храсимир":

    Вярно че пластмасата трудно се разгражда,но дали ще е способна да се движи се пита в задачата
  • 27 Ти и

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Патил":

    продължаваш да лъжеш и то най-безогледно. Взе ни за канарчета тук,хайде малко по-спокойно и престани да лъжеш. Аз две нови Рена съм взел първото 2005г. Меган и децата продължават да го карат,а 2017г. си взех Каджар,с едното 250х.км., с другото сега 95 х.км и проблеми от твоя сорт не съм имал.Като не ти харесва Рено просто не пиши и не лъжи най - безогледно.Аз като не харесвам други коли не пиша срещу тях ей тъй за спорта и се дразня на такива лъжльовци като теб.От коментара ти личи,че просто лъжеш,че пък накрая зе и запалила и изгоряла.
  • 28 един от стадото

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "Дойчланд":

    те Матра и РеноАлпин патки пасяха тогава, казваш. И не бъркай класовете. Оня бръмбар и оная Изета на БМВ с едната врата отпред ли са му конкуренцията. Шумни, не практични, возят като дърво, вярно милиони са, но и Рено и Ситроен с малките модели не им отстъпва в милионите. Никой не купува нещо, което няма пазар. А колкото до Порше ТОГАВА, Чубрика му разказа играта на Алтенхаймер на Златни 70те години..И да не казвам как Порше от 901 става 911. Питай Пежо
  • 29 Ти добре

    8 1 Отговор

    До коментар #21 от "Дойчланд":

    ли си бе,когато е проектиран и направен 2ЦВ,Порше е правил костенурката в която е тясно,неудобно с 2 врати и друса като каруца. Ситроен разработват 2 ЦВ още преди ВСВ,а за френските аристократически автомобили трябва повече да прочетеш.
  • 30 Явно

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "Сър":

    някой те е наказвал с Каджар и за това злобееш.А той си е просто един перфектен автомобил и само суперлативи за него.Карам го от 4 години на 95 х.км е и само обслужване,а за 4х4 системата само ще ти кажа,че съм го изпробвал на терен в който БМВ няма да посмееш да го вкараш,защото ще остане като паметник там.