4 Януари, 2022 10:16 16 118 63

ADAC: Електромобилите се изплащат, но не в България

  • електромобили-
  • цени-
  • българия-
  • германия
ADAC: Електромобилите се изплащат, но не в България - 1
Снимки: Shutterstock

Що се касае до Европа, то статистиката за изминалата година сочи, че продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене спадат, а търсенето на електрически коли бързо нараства. Анализ на DW показва, че между цените вече не зее такава огромна пропаст, но това важи за Германия и другите страни от Западна Европа, но не и за България.

От автомобилния клуб ADAC изчисляват, че освен екологичния аспект, електромобилите се изплащат и финансово. Ако съберете всички разходи за автомобил - от покупната цена, разходите за експлоатация и поддръжка и загубата на стойност, разликата в цената между автомобилите с двигатели с вътрешно горене и електрическите коли се свива още повече.

Много модели електрически автомобили сега дори излизат по-евтино, пресмятат от ADAC. Това обаче е така, защото електромобилите се радват и на данъчни привилегии и не се облагат през първите десет години. Основна роля играят бонусите, които страните на Запад дават за покупката на електромобил. За съжаление у нас такива все още няма и не се знае дали ще има.

ADAC: Електромобилите се изплащат, но не в България

Държавните финансови премии до 9 000 евро за чист електромобил и до 6 750 евро за плъгин хибрид са включени в тези изчисления на ADAC. И въпреки това все още има разлики между конвенционалните коли с двигатели с вътрешно горене и тези с електромотори. А при липсата на такъв бонус, разликата все още е огромна.

Затова от ADAC съветват да разгледате много внимателно избрания от вас модел и непременно да съобразите избора си с това колко километра изминавате на година. Трябва да съобразите и местоположението и броя на зарядните станции, защото у нас те съвсем не са много, докато в Германия, например, техният брой надвишава 50 000.

ADAC: Електромобилите се изплащат, но не в България

И все пак на места в Германия най-близката зарядна станция е на 30 или повече километра. Но точно там много хора живеят в еднофамилни къщи, в които имат възможност да си монтират лично устройство за зареждане. У нас електромобилите са желани най-вече от хора от големите градове, където липсата на гаражи и на бързи зарядни станции оказва влияние.

Но най-вече става дума за цена, а у нас, предвид финансовото състояние на средностатистическия българин и липсата на каквито и да е бонуси от страна на държавата за покупката на електромобил, са фактори, които ясно ни показват, че масова електрификация на автомобилния парк в България към момента е невъзможна.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стоян Александров

    44 28 Отговор
    Всичко в България е провал. Защо ли ? И ПП няма да отговорят. ПП са още по-големи подлоги.....на кого ли ? А познайте. Обречените са тук....
  • 2 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    42 6 Отговор
    е, па за тия де нямат пари за коли да си хванат такси

    ако си взема магаре със каруца ще има ли бонус за зелената ми сделка? или магарето е вредно за града?
  • 3 Азазел

    41 3 Отговор
    Абе журналистите, на каква клавиатура пишете или просто сте си толкова грамотни?

    Коментиран от #61

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Хайде Добро утро

    48 9 Отговор
    От колко години ви говоря, че бъдещето на електромобилите по никакъв начин не зависи от живеещия на осмия етаж в панелката, който не може да хвърли разклонителя от терасата да си зареди електромобила. Най-малкото защото един електромобил струва повече от панелката и няма нужда да си тормози мозъка как щял да го зарежда като навлязат електромобилите.

    При нас за електромобили ще се заговори след 10-20 години когато дойдат втора употреба, ...ако дойдат.
  • 6 Бръм

    14 9 Отговор
    Какво заключение само, адмирации към автора, за сервираната студена истина!
    А и у нас все още липсва политика/законодателство по темите алтернативни източници на енергия, транспорт и т.н.
    Сега някой ще се изпъчи и ще каже, това не е вярно, но какъв закон е този, писан за бизнеса и без приложимост ниво потребител, сещайте се.

    Коментиран от #8, #20

  • 7 гадно

    42 4 Отговор
    Гаранцията на батерията на ел.автомобилите е 160000 км. след това колкото изкара. Цената на нова никак не е малка така, че това с разходите за ремонт не съвсем вярно.

    Коментиран от #10

  • 8 Като знам какво стана с фотоволтаиците

    13 3 Отговор

    До коментар #6 от "Бръм":

    По-добре да не въвеждат това за електромобилите. Пак ще се възползват тези, които не трябва. По-добре с тези пари да изградят зарядни станции.
  • 9 Балон

    31 4 Отговор
    Псевдо екология и поредния балон .. Всички удобно премълчават как и дали се рециклират тея батерии, а ние не знаем какво се случва с една батерия след 5 години активна експлоатация .. особено пък на автомобил, където жегата и разказва играта ..

    Коментиран от #11, #54, #55

  • 10 Въпрос на късмет

    10 25 Отговор

    До коментар #7 от "гадно":

    Онзи който направи един милион километра и влезе в рекордите на Гинес, изкара с една батерия половин милион километра, а след като я ремонтираха (не я смениха с нова) вече я кара около един милион километра след ремонта. Милион и половина километра с един автомобил, мисля че е достатъчно. Ти лично колко километра най-много си навъртял на един автомобил?

    Коментиран от #15, #21

  • 11 Не ви ли омръзна

    10 25 Отговор

    До коментар #9 от "Балон":

    Има достатъчно тесли на 10 години, за да говориш за пет годишен живот на електромобилите. Има и достатъчно предприятия за рециклиране на литиево-йонни батерии, които вече достигат над 90% повторно използване на материалите и продължават да увеличават процента. Особено предвид цените на материалите.
  • 12 Boxer EZ 3.0

    32 3 Отговор
    Тука се намеква за въвеждане на бонуси за покупка на електро автомобили, които ще ги плащам аз! Мислех че комунизмът си отиде, барабар с дотациите и че е дошла свободната пазарна икономика. Явно комунизмът е пристигнал в Германия и хората, каращи конвенционални автомобили плащат по 7-10 хил еуро на хората решили просто да са модерни и да ползват ядрени въглища за задвижване на литиево-кобалтовите си гробници. Които твърди че батериите се произвеждат по екологичен начин, да види как се добива кобалтът и литият!

    Коментиран от #22, #23

  • 13 DrivingPleasure

    31 2 Отговор
    Тъпоумието на електрофила е безгранично... почваме с гръмкото "електромобилите се изплащат" ... ама уточняваме, че това е така САМО ако някой ни подари 10 хил евра за кола тип сапунерка. И завършваме с това, че даже и при това положение, след подаръка и след данъчните облекчения, което е безуме след като те рушат пътната мрежа далеч повече пак не е сигурно, че ще ти е по-евтино с ел-кочака! Електрото е форма на живот пропусната от еволюцията! Очевиден факт!
  • 14 555

    23 5 Отговор
    Хубава и уредена Германия, ама на 80 милиона население, 70 милиона са бачкатори и шефчетата имат много работна ръка, а им трябват и по 500 хиляди на година бачкатори. При нас има 1.5 милиона работещи, най-назад в класацията по всичко. Как да завършиш някой техникум и после няма къде да караш 1 читав стаж. Там Икономиката те поема, без значение колко ти е капацитета. Тук отиваш на интервю и ако след някоя година се окаже, че ще замениш някое шефче и те гонят като куче....
  • 15 Plameni

    29 4 Отговор

    До коментар #10 от "Въпрос на късмет":

    Оня норвежец който взриви своята Тесла явно е нямал късмет, 23000$ за смяна на батерия ИМА доста случай и цени над 16000$ за смяна

    Коментиран от #37

  • 16 ВРАГ НА НАРОДА

    9 10 Отговор
    БЪЛГАРИЯ Е "държава" № 1! ЩЕ ИМА ДА СЕ ЧУДЯТ В ГЕРМАНИЯ КАТО ОТКРИЕМ КОЛА НА ТОПЛА ВОДА,САМО ДЕТО НИ Е СКЪП ТОКА ДА СТОПЛИМ ВОДАТА, ЗАТОВА КАТО ЦИГАНИТЕ -С КАРУЦИ!:))
  • 17 kkk

    25 2 Отговор
    Кефят мъ плоските лъжи и измами на вкисналото зеле... И какво излиза от техните сметки- до €9000 субсидия (у немция сега е около €6000), 10 години са освободени от данък и въпреки това все още електричките излизат по-скъпо от нормалните коли. С малко, но по-скъпи...
    За справка- у Немция данъка за 2000 кубика дизел изкаран днес от магазина е €1900 + има горница за всеки грам сажди над 95 и реално данъка си отива на €2000... Тоест за 10г. се спестяват €20 000 + онези около €6000 начална субсидия и икономията става €26 000 + почти никаквите разходи за поддръжка и ВЪПРЕКИ това електричките пак излизат по-скъпи... Разбира се някакви недоразумения на ток с пробег от 150км. ще излизат по-евтино от кола с ДВГ, но отдавна дори и германеца трудно си позволява отделна кола само за каране в града.
    И тук идва забавното- "икономията" от €26 000 като субсидия и опрощаване на данък излиза от джоба на всеки германец + вече безплатни зарядни станции НЯМА + цената на 100км. на ток се равнява на разход от 8/100 бензин + желаещи да купят 10 годишна електричка НЯМА + след 10-на години батерията ще е за смяна, а цената за батерията на Тесла еС е скромните €16 000

    Коментиран от #42

  • 18 Наркос

    19 3 Отговор
    Тесла се зарежда за 10 часа докато е чисто нова... като се разредят батериите или през зимата ще са 15+ часа... Със супер чарджър е 1-3 часа , но самата компания предупреждава, че това скъсява живота на батерията и е желателно да се ползват в краен случай... За градско ако ми подарят една бих ползвал , но не и за нещо по-сериозно.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Комунизъм

    9 2 Отговор

    До коментар #6 от "Бръм":

    Е кск да не е вярно 9000 субсидия, без мито без данъци, безплстен паркинг, огромен акциз на бензина, субсидия за тока и после било на кантар ама мааалко по-евтино. Е хайде да обърнем пирамидата да видим?
  • 21 Смешки

    14 0 Отговор

    До коментар #10 от "Въпрос на късмет":

    Хахаха ние сякаш не сме виждали по 3 повтарям три сменени пакета батерии. Даваш ми един пример а насреща 1000 обратно. Освен това какво означава работеща батерия? Да тя работи ама пада като камък от скала.

    Коментиран от #36

  • 22 Комунизъм

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "Boxer EZ 3.0":

    Е добър ден. Първо плащаш зс субсидията нали не мислиш че идва от небето? После плащаш за акциза на бензина който ползваш. После плащаш с данъци за подръжка на пътя а те не плащаш щото левитират 😊.
  • 23 Niknay

    16 0 Отговор

    До коментар #12 от "Boxer EZ 3.0":

    Това казвам и аз - виж какъв еко протест има в Нови Сад срещу планове за добив на лиций от фирма Рио Тинто ...

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Ти си

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "James 🇺🇸":

    Колега , ADAC е немското СБА експертизите и статистиките им са винаги обективни ! Друг е момента че анализа тук е на DW . Чети и не се изказвай неподготвен и първосигнално !
  • 26 Катастрофа

    19 2 Отговор

    До коментар #23 от "Niknay":

    Добивът на Литий е едно от най-мръсното производство. Изисква се много вода която се замърсява. След добивът на Литий големи зони направо остават мъртви завинаги. На огромни територии като Австралия и Аржентина е ОК но в Нови Сад? Тея добре ли са?

    Коментиран от #29

  • 27 ………

    3 9 Отговор
    Естествено че се отплащат. И не са толкова скъпи. Хората сравняват нова кола с нова кола. Тук се сравняват нова кола електричка с 10 годишна нов внос.
  • 28 Ти си

    5 2 Отговор
    Модератор , пак ли ще ми изтриеш коментара ? Текста на коментар 25 е същия какъвто беше в коментат 19 ( копи пейс ) -- какво не ти хареса че го изтри ?
  • 29 NikNay

    11 1 Отговор

    До коментар #26 от "Катастрофа":

    Алчноста ще затрие света .....
  • 30 Голямата лъжа.

    17 2 Отговор
    Само да има кой да вярва.Тази лъжа се заключава в :че е екологично, че е по ефективен като кпд елдвигателят от термичният.Екологично не е-не гледайте че за производство на 1 елкола отивало 80% от енергията отколкото за 1 с двг. Никой не споменава какво става с районите за добив на суровините за батерии.А тяхното рециклиране? Мълчание.А токът за тях-мълчание.А инвестициите за копаене и полагане на кабели?Мълчание.А суровините за тия кабели?Същото мълчание.По отношение на КПД при ДВГ той е постоянно 35%.При елколата като премахнем всички загуби от производството на токът, на подстанциите,по елпроводниците на далекопроводите до мястото за зареждане КПД намяла под 30%.Не съм чул от превозът нефтът да е станал по неефективен или бензинът.Но с токът е така-От еденица ток от електростанцията до контактът ви стига 0.7.....Има загуби.Изобщо не говоря за за други разходи.Има голямо лоби-за пари.Отделно ,че теглото на двигателят със скоростна кутия и резервоар е наполовина от елдвигателят с редукторите и батерията. Носиш повече за да изминеш по малко...За градовете и къси трасета става.Локално уж сме его логични, но глобално е лъжа.А замърсител глобално автомобилът не е.Сами четете и търсете кои са? Давам жокер-циментът...

    Коментиран от #39

  • 31 ………

    5 12 Отговор
    От както карам теслата, която уж щеше да ми е втора кола, мерцедеса стои само в гаража. И това при условие, че се занимавам с земеделие и нафтата ми е без ДДС.

    Коментиран от #32

  • 32 Мораториум

    18 1 Отговор

    До коментар #31 от "………":

    А тока промишлен ли ти е??? Или си джиткаш на мораториумче?

    Коментиран от #35

  • 33 Turbo

    13 1 Отговор
    Пак ли пълен фейк хахахаха Като първоначална инвестиция,един нов автомобил с ДВГ е два пъти по евтин от електрически.Сравнявам един и същи модел на Фолксваген с ДВГ и електрическия вариант на същия модел.Батерията е с гаранция 160 000 км и после е за ремонт или смяна.Токът върви яко нагоре,безплатното зареждане е промоция за една година.И казвате,че това е ИЗГОДНО хахахаха
    Интересно ми е кой мало умник в България ще си купи електромобил втора употреба с остатъчна стойност близка до 0 и ще се набута със скъп ремонт или подмяна на батерията и огромни разходи за екологично бракуване.Все едно аз да си подменям ДВГ на колата на 160 000 км и да твърдя,че ми е мноооого изгодно хахахаха електромобила се изплащал,как не елекрофилска мечта.
  • 34 Какво виждат очите ми

    8 2 Отговор
    Електромобилите са по-евтини за придобиване и експлоатация при заместване на скъпа мощна кола в градски условия (никакви дълги пътувания), в държави където са създадени привилегии при купуването и зареждането им (вземат се пари от всички и се спонсорират богаташите да си купят Тесла). Не виждам как един електромобил може да замести обикновен при равно данъчно облагане, такси и т.н. Много срамежливо се пропуска замърсяването, което се получава при добиването на лития за батериите.
  • 35 ………

    2 10 Отговор

    До коментар #32 от "Мораториум":

    Не, тока ми е от фотоволтаик. И дори продавам излишния на такива като теб дето много философстват. Забравих да ти кажа, че освен ддс-то ми връщат и акциза на нафтата, но пак предпочитам теслата и дори ми е по-евтина от мерцедеса.

    Коментиран от #40

  • 36 Колко да пада батерията

    1 7 Отговор

    До коментар #21 от "Смешки":

    След като рекорда на Гинес беше постигнат през 2019 година за 1 милион километра, а оттогава насам с падащата батерия същия този е навъртял още половин милион километра. Ти колко километра навъртя от 2019-а досега? Все избягвате този въпрос? За колко години въртиш половин милион километра?

    Коментиран от #41

  • 37 За никой не е тайна

    1 6 Отговор

    До коментар #15 от "Plameni":

    Че първите батерии на Tesla имаха проблеми и както виждаш дори този с рекордите на Гинес ремонтира своята батерия на половин милион километра, но след като отстраниха детските болести на батерията напълно гаранционно, вече мина цял милион с ремонтираната, а не с нова батерия. Този ако не беше спал осем години да му ремонтират гаранционно батерията, нямаше да я взривява.

    Коментиран от #43

  • 38 ………

    6 6 Отговор
    Вижте, не става въпрос за ел коли или не. Повечето дори не са се доближавали до такова нещо, но иначе обесняват колко са лоши. Въпроса е принципен. Има хора, които просто ги влече новото и различното. Има и такива, които това ги плаши до смърт и като чуят нещо ново, бягат като дявол от тамян. Но парите винаги ходят при първите и бягат от вторите. Това е начин на мислене, който ти се втълпява от малък и не може да се промени. Лошото в България е, че огромния процент от хората са от втория вариант. В развитите общества има много повече хора с иновативно мислене и те дърпат всички напред. Затова те са богати, а България бедна. Всичко е в мисленето на хората. От родителите зависи дали ще формират мисленето на детето си да е на предприемач или бачкатор.
  • 39 kkk

    11 1 Отговор

    До коментар #30 от "Голямата лъжа.":

    Буквално ЕДИНСТВЕНОТО решение е хибриди тип range extender където имаш два ел. мотора на предна и задна ос и малък бензинов двигател който е САМО и ЕДИНСТВЕНО генератор на ток за батериите и НЕ ЗАДВИЖВА пряко колелата.
    Китайците от няколко години тръгнаха натам и уцелиха правилната посока- имам сигурно 15 000км. направени с LI ONE в Китай и изключвайки смешната му цена от $50-55 000, буквално ДОЖИВОТНА гаранция (но само за първият собственик) и качеството което е недостижимо и за Мерцедес за $120 000 това е реално единственият тип автомобил който има бъдеще. На батерия спокойно изминава 130км., а на бензин гори 6/100 и ей ти уловката- в Европа безплатните зарядни изчезнаха почти напълно и зареждането на електричките с ток се равнява на разход от 7-8/100 бензин. Тоест единственият смисъл от електричка се появява ако караш малко и зареждаш вкъщи на нощната тарифа, но така ще заредиш максимум за 150км.- трябва ли ти повече пробег ще си плащаш като всеки друг. И тук излиза ползата от Range extender-а с който хем имаш 130-150км. изцяло на ток (и можеш да го заредиш до 100% вечер вкъщи), хем си независим от контакта и всеки момент можеш да направиш и 3 000, и 5 000км. без да ти пука от нищо- зареждаш бензин и си гледаш кефа...
  • 40 Мораториум

    7 0 Отговор

    До коментар #35 от "………":

    И един мармот😊😊😊😊. Вечерта се връщаш от работа палиш фотоволтаика и пей сърце😄. Смешко.
  • 41 Скафандър

    7 0 Отговор

    До коментар #36 от "Колко да пада батерията":

    Колега остави го този, тази Тесла я знам редовно ходи до Луната и се връща с товари това са 280 000 км в едната посока нищо не знаят.
  • 42 Pesho

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "kkk":

    Данъкът на 2.0 дизел в Бавария е 300 евро, на еквивалентен бензин - 100.
  • 43 Plameni

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "За никой не е тайна":

    Също за никой не е тайна че Тесла излизат от завода със стари и дефектни батерии
  • 44 filo

    9 0 Отговор
    Чудя се откъде ток за милиони електрически коли след някоя друга година.

    Коментиран от #45

  • 45 Има ток

    6 2 Отговор

    До коментар #44 от "filo":

    Ааа споко ток ще има много, нали е свободен пазар. Като стане един 1кВ 1 лев ще разбереш няма ли ток. А ако и тогава не стига при 1 евро повярвай ми ток ще има.
  • 46 Ванко

    11 1 Отговор
    Пълна пародия на екология и пълен боклук са. Защо ли? Гледам доста пишат има тесли на 10 години значи държи батерията. Чак на 10 едва ли и колко държи ? Като една батерия е доказано дори при тесла, че пада между 1.5 и 4%. Да сме говориме за 10 години, а за 5 колкото е гаранцията 5 години средно ако я караш с 2-2 5% са 10-11%, което на 400 пребег по книжка на тесла, а всъщност 400км с 140км средна скорост и климатик падат на 300-320 и като махнеш 11% става 270-280км. Зареждат се бавно, като решиш да сменяш батерията е 50% от колата и като върнеш старата става на 30-35%, което е страшно много. Рециклират се 90% другото е еко катастрофа ако са 2 милиона такива батерии за 5 години. Ако чакаш по 30-40мин и има опашка от 4-5 преди тебе ще ти е по бързо с Москвич да стигнеш до морето. В Германия ги карали много 😂, затова най продаваните 3 коли там са: дачия Сандеро/ Корола / голф дизел. Дето само короната е хибрид и нито една от 3те не е чиста електричка. Вземете малко проверете статистика на продажби преди да пишете глупости. Айде Русия да им спира пак газа, да стане тока х4 и да видиш кое е по евтино 😁. Друг проблем целия свят минава на ток и над 5милиона коли как ще се зареждат на бързи същтанции по 100кв ? Дали няма да стане режим на тока ? Копувайте си електрички и си мислете че сте еко и че пестите пари.

    Коментиран от #48

  • 47 DADAC

    9 1 Отговор
    Със тези спекулативни цени на тока и газта доста ще почакате до като успеете да прецакате нормалните потребители!Освен това батериите имат много не достатъци от кито тепърва потребителите ще започнат да пищят!
  • 48 kkk

    9 1 Отговор

    До коментар #46 от "Ванко":

    Ще го кажа простичко- ТеслИ съм карал още преди повече тук да са виждали на картинка. Имам безобразно много пробег с тея боклуци у ФАЩ- гарантирано над 100 000 мили съм направил. И изводът освен, че са боклук (но пък като ти е безплатен суперчарджа и караш буквално една от първите 300 ТеслИ еС у света много неща забравяш) който не си заслужава и 60% от цената е много прост:
    Обещаните да кажем 310мили/500км. са постижими само пролет и есен (без климатик, парно, подгрев седалки, чистачки и т.н.), през деня (без фарове и други лампички) и със скорости НЕ ПО-ВИСОКИ от 55 мили или 90км/ч. Всичко друго рязко сваля пробега:
    Климатик лятото- минус 25-30 мили общо, а ако караш на къси разстояния и над 50 мили ги пиши бегали.
    Парно зимата, подгреви и т.н. нормални за студа неща- минус 50 мили, на къси разстояния и 80 мили се изпаряват.
    Отопление за батерията зимата- дръж тея минус 30 мили
    Решиш да накажеш някой клоун на светофара- всяко рязко ускорение ти сваля 2-3 мили
    Магистрални скорости- буквално са убийствени и виждаш как при 80-85мили/час си изминал 3 мили, а оставащият ти пробег пада с 8-9 мили.

    Реалистичните цифри (без оглед ТеслЪ или друга електричка) са от 100кВт да получите гарантирани около 300-310км. пробег без да ви пука за нищо- обещанията за разход от около 20кВт/100км. са само фантазия и са неизпълними в реалния свят. Ако някой го устройва да плаща над €100 бона за да има 300км. пробег и да е вързан за щепсела- да отива и да си купа електри
  • 49 шопендар

    4 8 Отговор
    в германия,купуваш си тесла-45000 евро,държавата поема 10000,и ти изгражда безплатна зарядна станция в гаража за 850 евро.и за 35000 евро караш ракета,без шум,без миризми,,и можеш да зареждаш където си поискаш-за 20 минути пълно зареждане,ако имаш абонамент с ел.фирма-зареждаш на цена на 50%.в българия- само се говори и се вдигат цените,като че ли като вдинеш цените на босия-и той ще не ще ще си купи нов електроавтомобил

    Коментиран от #50, #51

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 kkk

    8 0 Отговор

    До коментар #49 от "шопендар":

    Лъжливо недоразумение, ей ти оферта- утре летим за Швабия при братчеда който има тяхно гражданство и като не успее нито да си купи ТеслЪ с €10 000 субсидия, нито му изградят зарядното у къщата, нито зарежда където си иска, нито зарежда за 20 мин. до 100% (жокер- от 80% до 100% отнема над 45мин. БЕЗ ОГЛЕД дали е бързо зарядното или не) ще извадиш от джоба по €35 000 за всяко едно от обещаните от теб неща които НЕ СА СЕ СЛУЧИЛИ.
    Ако някое от тези 4 неща горе се случи аз ти давам по €35 000 за всяко, ако се случат и 4-те получаваш още €300 000 бонус.

    На кое име да поръчам билетите?
  • 52 Model 3

    0 7 Отговор
    Като чета коментарите излиза че Българите карат по над 200 км на ден или 73 000 на година

    Коментиран от #53

  • 53 Дизела

    8 0 Отговор

    До коментар #52 от "Model 3":

    Карам по около 100000 км годишно, както и много мой колеги в дребния и среден бизнес,в производството,транспорта,търговията,услугите.Това са доста хора,които с това си вадят хляба,не се возят за удоволствие.
  • 54 PLAID

    2 7 Отговор

    До коментар #9 от "Балон":

    Не 5 а 20 (двадесет) години, другаря, е животът на литиевите клетки, произведени след 2012 година с активно термоуправление (Tesla) и BMS (battery management system). Искаш ли вързано за няколко бонбона? Ще изгориш като фас на течение ако заложиш на твойта версия :D Офертата важи за всеки навитак тук. Има си методи за диагностика на 10-годишни батерии, каквито тук не липсват. Удряте пачката в масата и правиме показното.

    Коментиран от #57

  • 55 PLAID

    3 5 Отговор

    До коментар #9 от "Балон":

    Никой не премълчава, другаря, просто ти, като всички тук, не си в час. Northvolt Ett се казва Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии от 100% използвани суровини в Шелефтео, Швеция. Най-голямата в Европа. Годишен капацитет: 4 Гигаватчаса.

    Коментиран от #56

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Гунчо

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "PLAID":

    Какво означава живот бе Гунчо, живот на системи живот ли е?
  • 58 Радев

    3 2 Отговор
    В мутроландия е така, никакво мислене занапред в бъдещето, тука има няма 10 зарядни станции , даже съм виждал как виси разклонителя от панелката и ганьо си зарежда електричката.Не се мисли грам в тази посока, а и нашата електропреносна мрежа не може да издържи, но хората на запад мислят и в тази посока.
  • 59 Чипът

    0 0 Отговор
    Е то Фикуса караше самольот на керосин, а не електричка. Та скоро няма да имаме електромобили. Киро Лъжата ще прави елколело.
  • 60 МалкоЛогика

    2 0 Отговор
    Електроавтомобилите не са на сметка ако сам си плащаш пълната им цена и електричеството. Ако държавата облага яко другите автомобили и ти дава преференции (като в Норвегия и Дания), може да е на сметка.

    Коментиран от #62

  • 61 Ламбо

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Азазел":

    Използват translate на google .
  • 62 Ламбо

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "МалкоЛогика":

    Тъпа българска логика , като не можем да ги направим по-евтини , дай да прецакаме другите .
  • 63 Димов

    0 0 Отговор
    Не е до броят на зарядните станции и не залъгвайте хората, да си оправдавате харчовете за такива.